Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 15:53
Sparkie
Sparkie is offline
Kan iemand mij misschien antwoord geven op onderstaande vragen??

Alvast bedankt

Sparkie

Hoofdvraag:
Moet er verder bezuinigd worden op de sociale zekerheid in Nederland?

Deelvragen:
• Waarom verandert de Sociale Zekerheid en wat zijn de gevolgen daarvan?

• Welke partijen willen dat er bezuinigd word op de Sociale Zekerheid en waarom?

• Wat zijn de gevolgen voor de bevolking als er bezuinigd word op de Sociale Zekerheid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2003, 17:17
@Moon
@Moon is offline
Deze vragen zijn toch niet zo heel moelijk aangezien dit al zo vaak in t nieuws is

Natuurlijk moet er niet bezuinigd worden op de sociale zekerheid. Er komen steeds meer oude mensen --> demografie! Welke partijen er willen bezuinigen --> zoekmachine of ga lekker op die sites van de politieke partijen bekijken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:52
Thomas
Thomas is offline
Met een beetje zoekwerk via Google bijvoorbeeld kun je hier een mooi werkstuk van maken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:29
Sparkie
Sparkie is offline
Ik kom op internet alleen maar rommel tegen eigenlijks
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 10:45
Thomas
Thomas is offline
Op de sites van de verschillende politieke partijen kan je zeker vinden wat hun standpunten mbt dit onderwerp zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 11:34
Sparkie
Sparkie is offline
Ik heb ook geprobeert contact op te nemen met politieke partijen , maar die geven geen antwoord!!!
Kan echt niemand mij verder helpen???
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 13:43
Dwarfie
Dwarfie is offline
Als je werkelijk niet in staat bent om enige informatie te vinden over een bepaald onderwerp is je school misschien een beetje te hoog gegrepen voor je.

Post hier eens wat je al hebt! De kranten staan vol met artikelen over sociale zekerheid, vergrijzing, bezuinigingen, etc! Kijk voor de lol eens het nieuws? VVD, CDA en D66 gaan flink bezuinigen op de sociale zekerheid! Welke partijen zullen dus vóór bezuinigingen zijn?

Kun je misschien met een heel klein beetje algemene kennis bedenken welke partijen tégen bezuinigingen op de sociale zekerheid zijn? (hint: vooral linkse partijen).

Waarom zou de sociale zekerheid veranderen?
Óf steeds meer mensen doen er een beroep op, óf steeds minder mensen doen er een beroep op. Wat denk je? Dat eerste, juist ja. Dat komt door vergrijzing! Zoek daar eens wat over op?

Gevolgen? -> zie kranten!

Man, dit is één van de meest actuele onderwerpen op dit moment!

En ja, ik word moe van mensen die hier staan te schreeuwen om antwoorden op voor de hand liggende vragen.
Oud 05-06-2003, 18:43
sientjuh
sientjuh is offline
Ik denk dat als je alleen de hier geposte antwoorden op je vragen in de Po stopt je niet echt een hoog cijfer zal krijgen
Oud 05-06-2003, 21:47
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 05-06-2003 @ 19:43:
Ik denk dat als je alleen de hier geposte antwoorden op je vragen in de Po stopt je niet echt een hoog cijfer zal krijgen
En daarom up je deze topic maar even?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 10:03
Studentje
Studentje is offline
De deelvragen kun je gewoon opzoeken. Dat zijn gewoon antwoorden die kloppen of niet. Geen meningen of wat dan ook. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is even zelf nadenken, en dan de hoofdvraag beantwoorden.
Oud 26-06-2003, 14:12
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Hij wil gewoon dat wij zijn PO gaan maken, dan hoef je hem toch niet zo te dissen. Gewoon negeren lijkt mij beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten