Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 21:19
Upke
Upke is offline
Dat een vrouw tepels heeft okee, daar komt de melk uit. Maar waarom heeft in godsnaam een man tepels????????????
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik geloof dat iedereen in de baarmoeder als meisje begint en later eventueel in een jongetje veranderd Misschien een overblijfsel ofzo?
Oud 27-06-2003, 21:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-06-2003 @ 22:20:
Ik geloof dat iedereen in de baarmoeder als meisje begint en later eventueel in een jongetje veranderd Misschien een overblijfsel ofzo?
Jeps, klopt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:08
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
hemal goed
Oud 27-06-2003, 23:10
never mind
never mind is offline
Jep dat ist volgens mij ook

Mannetjes hebben XY en vrouwtjes XX
Een embryo ontwikkeld dan zegmaar een X en later komt er bij een mannetje een Y en bij een vrouwtje nog een X bij (met alle bijbehorende kenmerken..., bij de Y van het mannetje zit bijvoorbeeld het kenmerk 'penis' en bijk het tweede X'je van het vrouwtje zitten de latere ontwikkeling van tepels naar borsten)

Als er perongeluk een X'je of een Y'tje teveel of te weinig wordt gelevert heb je een probleempje, dat zijn de zogenaamde man-vrouwen. Bv XXY krijgt volgens mij een piemeltje en borstjes... Maar het is ookal twee jaar geleden dat ik dit leerde
Oud 27-06-2003, 23:14
thunder110
thunder110 is offline
En daarom hebben vrouwen een clitoris. Hahaha. Wat ironisch toch eigenlijk.
Oud 27-06-2003, 23:19
never mind
never mind is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 28-06-2003 @ 00:14:
En daarom hebben vrouwen een clitoris. Hahaha. Wat ironisch toch eigenlijk.
Jep dat tweede X'je gaf een signaal door dat er een clitoris aangelegt moest worden

er zit wel logica in...
Oud 27-06-2003, 23:25
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
never mind schreef op 28-06-2003 @ 00:19:
Jep dat tweede X'je gaf een signaal door dat er een clitoris aangelegt moest worden
Dat bedoelde ik eigenlijk niet.
Oud 28-06-2003, 09:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
crosspost
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
never mind schreef op 28-06-2003 @ 00:10:
Jep dat ist volgens mij ook

Mannetjes hebben XY en vrouwtjes XX
Een embryo ontwikkeld dan zegmaar een X en later komt er bij een mannetje een Y en bij een vrouwtje nog een X bij (met alle bijbehorende kenmerken..., bij de Y van het mannetje zit bijvoorbeeld het kenmerk 'penis' en bijk het tweede X'je van het vrouwtje zitten de latere ontwikkeling van tepels naar borsten)

Als er perongeluk een X'je of een Y'tje teveel of te weinig wordt gelevert heb je een probleempje, dat zijn de zogenaamde man-vrouwen. Bv XXY krijgt volgens mij een piemeltje en borstjes... Maar het is ookal twee jaar geleden dat ik dit leerde
XXY bestaat voor zover ik weet niet. Er kunnen wel genen op het X- of Y-chromosoom 'uitgeschakeld' zijn, waardoor er 'rare' dingen kunnen gebeuren.

Of heb ik het mis?

@Fade of Light? Waarom crosspost? Of zie ik iets over het hoofd?
Oud 28-06-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 28-06-2003 @ 12:31:
XXY bestaat voor zover ik weet niet. Er kunnen wel genen op het X- of Y-chromosoom 'uitgeschakeld' zijn, waardoor er 'rare' dingen kunnen gebeuren.

Of heb ik het mis?
XXY bestaat wel maar volgens mij heb je dan een kind met het syndroom van Down of het syndroom van Turner.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:50
ekki
ekki is offline
Citaat:
Jadie schreef op 28-06-2003 @ 12:37:
XXY bestaat wel maar volgens mij heb je dan een kind met het syndroom van Down of het syndroom van Turner.
Nee, dat is trisomie in een ander chromosoom (bij syndroom van down is dat volgens mij in nr 21) en niet in de XY-chromosomen.
Oud 28-06-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 28-06-2003 @ 12:50:
Nee, dat is trisomie in een ander chromosoom (bij syndroom van down is dat volgens mij in nr 21) en niet in de XY-chromosomen.
Het Down Syndroom wordt veroorzaakt doordat er van het chromosoom nummer 21 geen twee, maar drie (vandaar de naam trisomie 21) aanwezig zijn.

http://home.planet.nl/~braam/down/downoorzaak.html
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:11
Verwijderd
XXY kan wel btw...tenminste, volgens websites op inet...het wordt gevonden bij bv. wordt gevonden bij het syndroom van Klinefelter.

http://www.klinefelter.nl/symptomen/chromosomen.html
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:13
Verwijderd
Er kan nog veel meer...

Citaat:
Welke afwijkingen kunnen optreden?

Een veel voorkomende afwijking is mongoloïde als gevolg van een onbalans tussen het aantal chromosomen per lichaamscel. Sommige afwijkingen hebben dan weer te maken met het aantal geslachtschromosomen. Een man met een extra Y chromosoom (dus XYY) is meestal groter dan normaal, minder intelligent, meer agressief en houdt er in het algemeen een wild seksleven op na. Een man met het Klinefelter’s syndroom heeft een extra X chromosoom (XXY): hij heeft een kleinere penis en kleinere testikels, heeft meer borstontwikkeling in de pubertijd, minder baardgroei en is meestal onvruchtbaar. Vrouwen met het syndroom van Turner hebben maar één X chromosoom (ze missen dus 1 X of 1 Y) en zien er bijzonder jong uit omdat ze de geslachtshormonen missen die in de pubertijd verantwoordelijk zijn voor het volwassen worden. Via een speciale hormoontherapie kunnen deze vrouwen wel de uiterlijke geslachtskenmerken van de vrouw ontwikkelen.
http://www.socmut.be/ziekenfonds/s_m...is%20uniek.htm
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:20
DopeBean
DopeBean is offline
Vind je het erg dan da een man tepels heeft???? Ik heb er geen probleme mee eigenlijk of ben ik nou raar??
Oud 28-06-2003, 12:20
Verwijderd
Citaat:
DopeBean schreef op 28-06-2003 @ 13:20:
Vind je het erg dan da een man tepels heeft???? Ik heb er geen probleme mee eigenlijk of ben ik nou raar??
Nee (of eigenlijk ja dus ), je bent man. Iets hoeft toch ook niet erg te zijn om het je af te vragen? Of wel?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:25
drollenvanger
drollenvanger is offline
Citaat:
Jadie schreef op 28-06-2003 @ 12:37:
Fout!! syndroom van down krijg je als je 21 chromosomenpaar in drievoud voorkomt, tja ik heb nu eenmaal eens goed opgelet op school na 2 jaar...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:53
psychobunny
psychobunny is offline
Citaat:
drollenvanger schreef op 28-06-2003 @ 13:25:
Fout!! syndroom van down krijg je als je 21 chromosomenpaar in drievoud voorkomt, tja ik heb nu eenmaal eens goed opgelet op school na 2 jaar...
ook als er een extra chromosoom vasthangt aan chromosomenpaar 14 *gebuisd op examen anatomie maar toch weet ik het nog*
Oud 28-06-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
drollenvanger schreef op 28-06-2003 @ 13:25:
Je doet je naam eer aan.
Als iemand iets fout zegt kan je ook normaal reageren hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:00
Firestone
Firestone is offline
Citaat:
zie je altijd.. sommige mensen onwikkelen, die komen verder
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:38
Upke
Upke is offline
Ja leuk allemaal hoe het werkt, maar nu weet ik nog steeds niet WAAROM mannen tepels hebben??????
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 21:13
never mind
never mind is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 28-06-2003 @ 16:38:
Ja leuk allemaal hoe het werkt, maar nu weet ik nog steeds niet WAAROM mannen tepels hebben??????
Omdat dat gewoon bij het basispakket van de man en vrouw hoort

Bij mannen zijn ze inderdaad nutteloos (je kan er btw wel leuke dingen mee doen )
Oud 28-06-2003, 21:22
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 27-06-2003 @ 22:19:
Dat een vrouw tepels heeft okee, daar komt de melk uit. Maar waarom heeft in godsnaam een man tepels????????????
omdat het anders zo kaal is....... denk ze maar is weg volgens mij geeeeeeeen gezicht
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 21:57
Verwijderd
Krijg je van die alien ideeën he
Tja tepels zijn er om te zien wanneer je borsthaar ongeveer komt omdat daar van die mooie lange haartjes langs uitkomen poosje daarvoor
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-06-2003 @ 12:31:
@Fade of Light? Waarom crosspost? Of zie ik iets over het hoofd?
zie seksualiteit, zelfde persoon zelfde vraag
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:13
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
ik citeer mijn biologieleraar:
"jongetjes vinden zichzelf wel heel stoer, maar eigenlijk zijn ze niks anders dan dichtgenaaide meisjes."

Regels voor berichten