Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 13:20
Verwijderd
Wie heeft n tip om te 'leren' plannen. Ik kan dat dus totaal niet . Ik heb al 2 (!) jaar het voornemen om bij proefwerkweken (4 x per jaar) een week van te voren te beginnen, maar het komt altijd op de dag ervoor neer . Met werkstukken, normale proefwerken (buiten de pw-week om) en PO's is t precies hetzelfde. Dus kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2003, 13:45
Verwijderd
Je kunt het leren door schade op te lopen als het je niet lukt. Als je bijv hele lage cijfers krijgt op school ofzo. Jezelf dingen ontzeggen is net zo moeilijk/makkelijk als plannen zelf dus dat zit er misschien niet in, maar misschien als anderen jou dingen ontzeggen. Je kunt het oefenen met andere nare dingen te plannen zoals je kamer opruimen, de vissenkom schoonmaken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 13:49
Lovely007
Lovely007 is offline
Je moet je niet alleen voornemen om van te voren te beginnen, je moet ook een plan maken. Hoeveel ga ik per dag leren en voor welk vak?
Maak een planning wanneer je wil leren en wanneer je bijv. tv wil kijken. Je hoeft niet per kwartier in te delen, maar probeer een uurtje te leren, en dan gewoon wat doen.

Helemaal bij een rep. week moet je leren plannen, nu haal je het misschien nog wel, maar over een paar jaar worden de proefwerken groter en moeilijker. Dus probeer je echt eens aan je planning te houden! Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 13:50
Verwijderd
Ik maak vaak een planning (vaak wat ik op een dag wil doen, meestal niet met tijden er bij), zet die op papier en probeer iig te beginnen zoals ik geplant heb. Soms stel ik dingen bij, soms red ik bepaalde dingen niet...maar 't voelt goed om de dingen die ik wel gedaan heb door te strepen. En het is ook nog leuk om aan het eind alles doorgestreept te hebben en het blaadje weg te kunnen gooien.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 17-08-2003 @ 14:45:
Je kunt het leren door schade op te lopen als het je niet lukt. Als je bijv hele lage cijfers krijgt op school ofzo. Jezelf dingen ontzeggen is net zo moeilijk/makkelijk als plannen zelf dus dat zit er misschien niet in, maar misschien als anderen jou dingen ontzeggen. Je kunt het oefenen met andere nare dingen te plannen zoals je kamer opruimen, de vissenkom schoonmaken ofzo.
tja, das het probleem: ik had op mn eindrapport dit jaar één zesje (voor levensbeschouwing dus dat boeit me totaal niet) en voor de rest paar 7-ens, veel 8-en en zelfs paar 9-ens. Enne, mn kamer opruimen vind ik totaal niet erg (doe het soms zelfs graag *ben niet vreemd*) en een vissenkom hebk niet maar ik snap wat je drmee bedoelt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 19:00
Nieni
Nieni is offline
Schrijf elke dag op hoeveel tijd je per vak besteed hebt (aan leren, opgaven maken enzovoorts) en tel de tijd die je aan school hebt besteed, op. Zo kun je zien hoeveel tijd je nodig hebt per vak.

Verder, voor proefwerkweken e.d: maak een week of twee van tevoren een planning. Verdeel alle stof in 4 delen (eigenlijk in 3 delen en het 4e deel is dan herhalen) en neem in je planning ook de dingen op die je voor 'gewoon' school moet inleveren of leren. (houd dus tijd voor je 'normale' schoolwerk)
Probeer realistische doelen te stellen, zorg dat het haalbaar blijft. Het is niet erg als je een beetje van je planning afwijkt, maar probeer je er zoveel mogelijk aan te houden. (is in het begin niet makkelijk)
Succes ermee!
Reageren

Regels voor berichten