Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 12:33
Gatara
Gatara is offline
Ik word een beetje misselijk.....

US plans death camp
May 26, 2003

THE US has floated plans to turn Guantanamo Bay into a death camp, with its own death row and execution chamber.

Prisoners would be tried, convicted and executed without leaving its boundaries, without a jury and without right of appeal, The Mail on Sunday newspaper reported yesterday.

The plans were revealed by Major-General Geoffrey Miller, who is in charge of 680 suspects from 43 countries, including two Australians.

The suspects have been held at Camp Delta on Cuba without charge for 18 months.

General Miller said building a death row was one plan. Another was to have a permanent jail, with possibly an execution chamber.

The Mail on Sunday reported the move is seen as logical by the US, which has been attacked worldwide for breaching the Geneva Convention on prisoners of war since it established the camp at a naval base to hold alleged terrorists from Afghanistan.

But it has horrified human rights groups and lawyers representing detainees.

They see it as the clearest indication America has no intention of falling in line with internationally recognised justice.

The US has already said detainees would be tried by tribunals, without juries or appeals to a higher court. Detainees will be allowed only US lawyers.

British activist Stephen Jakobi, of Fair Trials Abroad, said: "The US is kicking and screaming against any pressure to conform with British or any other kind of international justice."

American law professor Jonathan Turley, who has led US civil rights group protests against the military tribunals planned to hear cases at Guantanamo Bay, said: "It is not surprising the authorities are building a death row because they have said they plan to try capital cases before these tribunals.

"This camp was created to execute people. The administration has no interest in long-term prison sentences for people it regards as hard-core terrorists."

Britain admitted it had been kept in the dark about the plans.

A Downing St spokesman said: "The US Government is well aware of the British Government's position on the death penalty."

Herald Sun
Oud 27-05-2003, 12:53
Verwijderd
Ach...ik kijk er niet van op. Het draagt alleen maar bij tot mijn stellige overtuiging dat Amerika het kankergezwel van de wereld is wat er uit gesneden behoort te worden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2003 @ 13:53:
Ach...ik kijk er niet van op. Het draagt alleen maar bij tot mijn stellige overtuiging dat Amerika het kankergezwel van de wereld is wat er uit gesneden behoort te worden.
de wereld bevat wel meer gezwellen......
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 27-05-2003 @ 14:07:
*kuch* partijkantoor LPF *kuch*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 27-05-2003 @ 14:07:
En dus?
Oud 27-05-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-05-2003 @ 14:14:
En dus?
een tamelijk nutteloze opmerking
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:21
Psychedelic
Psychedelic is offline
Amerika in de 21ste eeuw: op weg naar de totalitaire staat.

-Vrijheid wordt ingeleverd voor een zekere, doch hoofdzakelijk imaginaire veiligheid.
-Amerika wordt steeds arroganter en narcistiser tegenover de wereld.
-Het volk wordt angst aangepraat door een vijandigheid te creeëren tegenover andere landen en anders denkenden.
-Gevangenen en oorlogsmisdadigers worden oncontroleerbaar berecht, in plaats van een beroep te doen op bijvoorbeeld het Internationale Strafhof.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:36
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
Dit is gewoon weer een volgend voorbeeld van het steeds duidelijker wordend feit dat amerika zich geen reet aantrekt van de internationale rechsorde en internationale verdragen die ze toch meestal weigeren te ondertekenen.
Amerika is in mijn ogen op dit moment veruit het gevaarlijkste land ter wereld door deze politiek in combinatie met het enorme wapenarsenaal in bezit van de VS.
Veel te lang hebben we de VS getollereerd als vriend en bondgenoot maar zij hebben ons vertrouwen gebruikt om ondertussen het sterkste leger ter wereld op te bouwen en ons vervolgens compleet te negeren omdat ze weten dat we ze toch weinig kunnen maken.
Aanslagen zoals die op 11 september zijn niet veel meer dan een triest maar logisch voortvloeisel van deze politiek.

Reken er maar niet op dat de gevangenen in Guantanamo Bay enige vorm van een eerlijk proces zullen krijgen, het zal een schijnproces zijn om zo snel mogelijk af te zijn van deze veronderstelde terroristen, en daarmee een verkiezingsoverwinning voor Bush te garanderen want door continue indoctrinatie is er weinig anders dan bloed wat de amerikanen willen zien als represaille voor 11 september... alsof er nog niet genoeg doden zijn gevallen bij en na die aanslagen...
Oud 27-05-2003, 13:43
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Dit is al het zoveelste Amerika-zeik-zeik topic.
Slotje Gatara!! (Tenminste, dit zou horen net als wat er met alle Jisrael topics is gebeurd).
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:49
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 27-05-2003 @ 14:43:
Slotje Gatara!! (Tenminste, dit zou horen net als wat er met alle Jisrael topics is gebeurd).
Sorry hoor maar de VS vragen erom al helemaal door dit soort belachelijke acties... en dit is toch het nieuws forum? naja dit lijkt me toch nieuws...
Oud 27-05-2003, 14:36
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2003 @ 14:12:
*kuch* partijkantoor LPF *kuch*
*kuch* F. Halsema *kuch*

Oud 27-05-2003, 14:42
Anonymous John
Anonymous John is offline
Bron?
Oud 27-05-2003, 15:28
Martian
Martian is offline
Citaat:
Kijk mutsje, dit is nou een WEL te vergelijken met de holocaust. Ik krijg ernstige visioenen van concentratiekampen voor Arabieren....
Oud 27-05-2003, 15:40
BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 27-05-2003 @ 16:28:
Kijk mutsje, dit is nou een WEL te vergelijken met de holocaust. Ik krijg ernstige visioenen van concentratiekampen voor Arabieren....
Ik wordt er eigenlijk wel vrolijk van. Weet je dat Arabië het enige land in de wereld is waar men er nog steeds slaven op na houdt?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:41
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef op 27-05-2003 @ 16:40:
Ik wordt er eigenlijk wel vrolijk van. Weet je dat Arabië het enige land in de wereld is waar men er nog steeds slaven op na houdt?
Wat heeft dat te maken met het vermoorden van Arabieren in kampen?
Oud 27-05-2003, 15:44
BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 27-05-2003 @ 16:41:
Wat heeft dat te maken met het vermoorden van Arabieren in kampen?
Dat je met Arabieren geen meelij moet hebben, die gasten hebben boter op hun hoofd.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:57
Martian
Martian is offline
Citaat:
BARON schreef op 27-05-2003 @ 16:44:
Dat je met Arabieren geen meelij moet hebben, die gasten hebben boter op hun hoofd.
ik zie nog steeds niet in hoe het feit (als het zo is, dat neem ik even aan) dat Arabie (ik neem aan Saoudi-Arabie, want Arabie is geen land) slaven heeft zou rechtvaardigen dat wij Arabieren (dus iedereen van Marokko tot aan Algarije tot aan Irak? Of wat?) in kampen stoppen en vermoorden. Noch zie ik in waarom het hebben van slaven moreel verwerpelijker is dan het in kampen stoppen en vermoorden van andere mensen.
Oud 27-05-2003, 15:57
Verwijderd
Damn, het wordt steeds gekker. Een vernietigingskamp is het dus gewoon, een kamp waar:
- mensen gevangen worden gehouden
- mensen vervolgens vermoord worden
- buiten het zicht van de wereld

Voilà, weer een mooie parallel tussen Bush en Hitler. Bush zeurt wel over mensenrechten, maar mag weleens de hand in eigen boezem steken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Blijf nu eens serieus, je kàn wel serieus discussiëren ben ik achter gekomen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:08
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
Citaat:
BARON schreef op 27-05-2003 @ 16:40:
Dat is niet juist. In bepaalde Afrikaanse landen waar geen enkel Arabier woont en de Islam niet bestaat, is er ook slavernij. En dat jij vrolijk wordt van een vernietigingskamp...tja.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:24
BARON
BARON is offline
Citaat:
Martian schreef op 27-05-2003 @ 16:57:
ik zie nog steeds niet in hoe het feit (als het zo is, dat neem ik even aan) dat Arabie (ik neem aan Saoudi-Arabie, want Arabie is geen land) slaven heeft zou rechtvaardigen dat wij Arabieren (dus iedereen van Marokko tot aan Algarije tot aan Irak? Of wat?) in kampen stoppen en vermoorden. Noch zie ik in waarom het hebben van slaven moreel verwerpelijker is dan het in kampen stoppen en vermoorden van andere mensen.
Kamp=gevangenis
Vermoorden=berechten

Niks aan de hand lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ER IS 1 GROOT TOPIC EN HOU OP MET DAT GEKANKER

zo

Oud 27-05-2003, 16:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 27-05-2003 @ 15:42:
Bron?
Herald Sun (staat erbij )

Maar hier is de link (die was ik er vergeten bij te doen):
http://news.com.au/common/story_page...E401%2c00.html
Oud 27-05-2003, 16:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als 1 land mensenrechten schendt, wilt dat nog niet zeggen dat jij dat ook mag doen.
Oud 27-05-2003, 16:52
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Een schokkend bericht. Maar wel te verwachten aangezien Amerika al een tijdje een onafhankelijke koers tov de wereldgemeenschap vaart.

Kan er trouwens niet eens een keer een officiele waarschuwing aan Sim Shalom worden uitgevaardigd?
Oud 27-05-2003, 16:53
Gatara
Gatara is offline
Nog wat:

Red Cross denied access to PoWs

Up to 3,000 Iraqis - some of them civilians - believed to be gagged, bound, hooded and beaten at US camps close to Baghdad airport

Ed Vulliamy in Baghdad
Sunday May 25, 2003
The Observer

The United States is illegally holding thousands of Iraqi prisoners of war and other captives without access to human rights officials at compounds close to Baghdad airport, The Observer has learnt.

There have also been reports of a mutiny last week by prisoners at an airport compound, in protest against conditions. The uprising was 'dealt with' by the Americans, according to a US military source.

The International Committee of the Red Cross so far has been denied access to what the organisation believes could be as many as 3,000 prisoners held in searing heat. All other requests to inspect conditions under which prisoners are being held have been met with silence or been turned down.

There is circumstantial evidence that prisoners are being gagged and hooded, in the manner of the Afghans and other captives held at Guantanamo Bay in Cuba - treatment in itself questionable under international law.

Uit: The Observer
Wat er nog meer in dat artikel stond valt hier te lezen
Oud 27-05-2003, 16:54
Go
Go is offline
Het gekke is dat die Amerikanen ook nog bijna volledig achter die gek in Washington staan.
Die gevangenen op Cuba hebben nou nog steeds geen officiele status! De internationale gemeenschap hoor je d'r ook helemaal niet over.
Maar om even in te gaan op een verwijt dat iemand hierboven de opener van dit topic maakte: de VS vragen er inderdaad om. Volgens mij komt er nog eens een dag dat er een staatsgreep wordt gepleegd door een van die gekken op het moment dat er een democraat aan de macht komt, wat een of andere gekke generaal niet kan accepteren.
Met citaat reageren
geen punt.
geen punt. is offline
Zeg, het is heel vervelend dat SimShalom hiero alleen maar over Israël zit te zeveren, daar zal iedereen het hiero eens zijn. Er wordt echter ook één keer per dag door bazinnetje Gatara een topic geopend met gezever over het doen en laten van de VS. Daar word ik nu toch zo langzamerhand ook een beetje moe van. Kunnen we niet één topic over de VS gebeurtenissen maken ook dan?
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meelman schreef op 27-05-2003 @ 17:54:
Zeg, het is heel vervelend dat SimShalom hiero alleen maar over Israël zit te zeveren, daar zal iedereen het hiero eens zijn. Er wordt echter ook één keer per dag door bazinnetje Gatara een topic geopend met gezever over het doen en laten van de VS. Daar word ik nu toch zo langzamerhand ook een beetje moe van. Kunnen we niet één topic over de VS gebeurtenissen maken ook dan?
Als je dat wilt.

FIJN,
Oud 27-05-2003, 16:56
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
meelman schreef op 27-05-2003 @ 17:54:
gelukkig ben je een slimme jongen en dus zie je ook wel in dat dit een onzin post is.

toch?
Oud 27-05-2003, 17:02
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
duyvel schreef op 27-05-2003 @ 17:56:
gelukkig ben je een slimme jongen en dus zie je ook wel in dat dit een onzin post is.

toch?
Dit ook

toch?
Reageren

Regels voor berichten