Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk eens naar de volgende topics, staat al redelijk veel in:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=495323 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=500288 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=496772 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=495569 Ik raad dus zoiets aan: ECS L7S7A2 moederbord AMD Athlon XP 2600+ processor 2x512MB DDR/333 merkgeheugen GeForce 4 Ti4200 64MB videokaart LiteOn 52/24/52 brander geen DVD ![]() 350W kast Voor de laagste prijzen moet je eens op website FCC kijken: www.funcomputer.de
||
Citaat:
![]() ARCTIC Cooling Copper Silent TC Socket A/370 Kupfer Lüfter koeler IBM/Hitachi GXP180 120GB hardeschijf Creative SB Live 5.1 (alleen als je geld wilt uitgeven aan geluid) en als je nog geen boxen hebt kan je daar ook voor rondkijken, alleen raad ik je aan om dat bij een 'echte' winkel te doen, want het is IMHO verstandiger om eerst te luisteren voordat je boxen koopt edit: Edit2: edit 1 verwijderd.....
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 15:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik las ergens dat je met een overschrijving kan werken. Hoe zit het met de garantie? (Kennen ze ook engels? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En trouwens, overschrijvingen zijn zo passé. Creditcards all the way :> |
![]() |
||
Citaat:
Je vraagt toestemming een defect produkt terug te sturen. Bestaat simpelweg uit formulier invullen en vesturen op website en het defecte produkt in pakketje stoppen met RMA nummer op de doos, en vesturen op b.v. postkantoor. ![]() Zo wordt het al decennia gedaan bij bedrijven, en nu komt het ook naar particulieren, zo hoort het. ![]()
|
![]() |
Mobo: Asus P4PE, S-478, i845PE, 3xDDR, Audio, LAN http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4pe/overview.htm
Proc: Intel Pentium 4 2.60Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb, Box Mem: Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 (1x) Videokaart: Asus V9900 GeForce FX 5800 128Mb http://www.digit-life.com/articles2/...us-v9900u.html Geluidskaart: Creative Audigy II Player, PCI bulk http://nl.europe.creative.com/produc...t.asp?prod=370 HD: IBM/Hitachi Deskstar 180GXP, 80Gb,7200rpm,U-ATA100 http://www.hgst.com/hdd/desk/ds180gxp.htm kast: Chieftec Dragon Workstation Wit, 360W http://www.chieftec.com/products/dragon/dx01w.htm Totaalprijs: 1040 euro |
![]() |
||
Citaat:
AMD Athlon XP 2600+ processor 2x512MB DDR/333 merkgeheugen GeForce 4 Ti4200 64MB videokaart LiteOn 52/24/52 brander ARCTIC Cooling Copper Silent TC Socket A/370 Kupfer Lüfter koeler IBM/Hitachi GXP180 120GB hardeschijf Creative SB Live 5.1 komt uit op ?591,01 bij FCC is toch bijna de helft
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
een Ge-Groce FX is IMHO overdone bij een systeem aangezien deze bij benchmarks niet kan tippen aan de goedkopere raedon 9800 en met een GF4 Ti zijn de prestaties zo dat je een aantal jaar vooruit kunt de audigy2 is voor audiofoben die veel geld overhebben voor een geluidskaart en aangezien de topicstarter alleen wil gamen en surfen lijkt me dit niet nodig (mijn SB Live! 1024 voldoet ook nog steeds en ik wil ook kwaliteit in mn geluid hebben) de kast kan ik niet aanbevelen aan de topicstarten aangezien er zo veel kasten zijn in zo veel verschillende uitvoeringen, alleen minimaal 350W is gezegd en dan kan de topicstarter zelf kiezen wat hij wil maar... er zit wel 2x zo veel geheugen in het goedkopere systeem de hardeschijf is 40GB groter er zit een brander bij en een koeler
|
![]() |
[QUOTE]WolterB schreef op 21-06-2003 @ 14:22:
AMD VS. Intel maakt zeer weinig uit tegenwoordig Als je deze uitspraak 1 jaar geleden had gedaan had ik daar in mee gegaan. Intel ligt op dit moment qua prestaties kilometers voor op AMD. een Ge-Groce FX is IMHO overdone bij een systeem aangezien deze bij benchmarks niet kan tippen aan de goedkopere raedon 9800. Ik heb niet zozeer naar de prestaties gekeken maar naar de drivers. Ati kan nog steeds geen fatsoenlijke drivers bakken vergeleken met NVIDIA. Zonder goede drivers heb je geen zak aan je kaart. Uit eigen ervaring --> Radeon 8500 ellende. de audigy2 is voor audiofoben die veel geld overhebben voor een geluidskaart en aangezien de topicstarter alleen wil gamen en surfen lijkt me dit niet nodig Juist voor een gamer is de Audigy een genot om naar te luisteren in 6.1 surround (of in 2d). de kast kan ik niet aanbevelen aan de topicstarten aangezien er zo veel kasten zijn in zo veel verschillende uitvoeringen, alleen minimaal 350W is gezegd en dan kan de topicstarter zelf kiezen wat hij wil Chiefteckasten hebben een stille temperatuurgestuurde voeding. Maar er is inderdaad zat keus. Het gaat hier niet om dat de topicstarter persé een config moet nemen die hier worden neergeplant, maar dat hij/zij zelf tot nadenken wordt aangespoord. |
![]() |
|
![]() |
Het is nutteloos om hier zomaar systemen te plaatsen... de topicstarter moet gewoon vertellen waarvoor hij zijn PC gebruikt en hoe groot zijn budget is.
WolterB het ging bij mij om het feit dat je deed alsof het gek is dat je op een heel ander bedrag kwam. AMD Intel? Waarom Porsche 911 kopen als je met een Volkswagen Kever ook vooruit komt? Waarom UBB kopen als phpBB gratis is? Waarom een huis kopen als je ook in een kartonnen doos kan kruipen? Waarom een Versace pak kopen als een C&A pak ook een pak is? Waarom een Pioneer DVD speler kopen als je bij de Blokker 1 voor 25 euro kan krijgen? Waarom naar California gaan als er ook zon in Scheveningen is? Waarom een Rolex kopen als een Commodore ook de tijd geeft? Waarom VWO doen als VMBO ook school is? Waarom zitten als je kan staan? |
![]() |
|
ik heb een AMD systeem met 2,0 GHZ processor, 80 gb en 256 RAM. cd-writer, lite on brander, GeForce videokaart met 64 mb (niet onboard), netwerkkaart, modem etc. niet de allerbeste maar wel een hele goede. waar ik m voor nodig heb is photoshop, internet en om muziek te downloaden meer eigenlijk niet hahaha. dus ja, vaag mannetje heeft gelijk. je moet niet ontzettend veel gaan betalen voor iets wat je niet nodig hebt. ikzelf hoef niet veel bestanden te bewaren dus daarom heb ik ruim genoeg aan 80 gb. en een 2,0 ghz processor is al heel snel, dus waarom zou ik een nog betere willen?
heb er trouwens €674,- voor betaald bij www.skyhigh.nl inclusief verzendkosten. kreeg een gratis speakersetje, jammer dat het geluid afgrijselijk slecht is.
Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 14:26. |
![]() |
||
Citaat:
Maar in het mainstream segment gaat het aardig gelijk op. AMD 2600+ met 333MHz FSB en Intel P4 2.6GHz presteren gemiddeld gelijk. Daarbij komt dat de processor van AMD veel goedkoper is, evenals het gebruikte moederbord (ECS L7S7A2 kost zo'n €54). Verder voldoet onboard sound prima, hoef je geen €125 voor uit te geven, tenzij je ook bereid bent €200 voor een goede 5.1 set uit te geven.
|
Ik zou gewoon onderdelen bestellen via internet en zelf bouwen, is makkelijk.. tegenwoordig geen kont aan.. kan je ales afstemmen op wat jij wilt heb ik ook gedaan:
in mijn chieftec MX-01BD met 500 watt voeding zit: P4 3 GHz @ 4 Ghz abit ic7-g hercules 3dprophet 9700 pro 1024 DDR (1 bankje dus lekker snel, meerdere bankjes verlangzaamt de boel) Prometia mach II (processor op -43 graden celcius momenteel, heb de -49 ook al gehaald) Sony DRU500AX (dvd allesbrander zowel +/-/ram enz enz) LiteOn dvd speler Zip-drive diskette station Intel PRO/1000 MT Desktop Adapter (1 Gbit netwerkkaart) Creative SoundBlaster Audigy 2 Player met 1 of ander goedkoop 5.1 setje, maar komt wel supergeluid uit ![]() 17" tft monitor (LiteOn) een gewoon standaard optische muis en toetsenbordje... heb de pc net nieuw en heeft me flink wat spaarcenten gekost maar dan heb je ook wel wat! ![]()
|
meeste onderdelen heb ik bij www.alternate.nl vandaan....
||
Citaat:
-de postbode- ohh, en beetje jammer van dat ram. ik denk dat twee reepjes behoorlijke ram (cosair/ GEIL oid) een stuk beter zullen werken dan 1x 1024mb pc2100 (pc2700 kan ik nergens vinden in deze hoeveelheden).
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een dubbel scheldwoord ![]()
||
Citaat:
|
Gister is dus m'n nieuwe systeem afgeleverd, PC Prive van werk, alleen hebben die prutsers dat ding op m'n werk afgeleverd, i.p.v. op m'n huisadres. Betekend dat ik 3 grote dozen van werk (Utrecht) naar huis (Holten, bij Deventer) moet zien te krijgen. Nja, mams ff lief aankijken, mag ik misschien d'r auto lenen.
Specs: P4 3GHz FSB800 CPU 1GB RAM (2 banken natuurlijk) ATI-Radeon 9800 Pro 120GB Serial ATA HD DVD-ROM DVD+RW Hij staat hier naast me, en ik kan 'em niet gebruiken. *zucht* |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Kopiëer je ook wel on the fly dan? Dan moet het origineel wel een gedrukte CD zijn zonder beschadigingen. Ik zelf heb hier slechte ervaringen mee. Op 48 speed schrijven (CD-RW) on the fly zal denk ik ook niet goed lukken. Dan moet je dus of langzamer schrijven, of eerst even cachen en dan bron cd met CD-R(W) verwisselen. Ik vind dat laatste makkelijker.
||
Citaat:
Magoed, verder is die extra DVD-ROM ook niet echt het interessantste aan 't systeem, ben zelf nogal happy over de CPU + GPU combinatie ![]() |
![]() |
|
BURN-proof hebben alle moderne branders ja, maar daarbij blijft er wel een lasnaad achter. En ik denk dat het tijdbesparende voordeel (want daarvoor kopiëer je on the fly) teniet wordt gedaan omdat je op een lagere snelheid brandt.
On the fly vind ik dus onnodig. ![]() Bespaart je ook weer €50 voor de DVD-ROM. Maar leuke CPU idd met 200MHz FSB, en 9800 Pro heb ik ook nog niet gezien op FCC. Wat is je 3DMark03 score? Heb je al geOCed?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heb net ff een quick bench gehougen, score was 5800, out of the box. Nog ff kijken of er wat te optimaliseren valt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je hebt 't goed hoor. Alles in twijfel trekken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hoeft me niet aardig te vinden, maar discussiëren op een normale manier kan ook natuurlijk. Ik zei ook niet dat ik zeker weet dat de problemen opgelost zijn, maar dat ik mag aannemen dat dat zo mag zijn. Ik sta ook open voor korrekties of discussies, maar wel op een normale manier. FYI, ik heb die jongen gemaild, ben benieuwd wat 'ie terugmailt.
Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 18:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien had je je dit kunnen besparen door gewoon die link eens de bekijken. SatCP geldt toch wel als de officieuze authoriteit 'on the matter'. |
![]() |
|
Ik zeg wat ik denk en wat ik vind. Daar hoef je het niet mee eens te zijn en ik denk het al helemaal niet beter te weten. Het staat je vrij mij te verbeteren, of jouw kijk op de dingen te vertellen. Maar ik heb geen zin in een vijandige sfeer waar het erom gaat elkaar het hardst af te bekken.
Ook zou je moeten weten dat ik niet iemand ben die niet openstaat voor meningen van anderen, of het beter denk te weten dan alle anderen. Ik heb een overtuigde mening, waar niet altijd iedereen het mee eens is, maar dat betekent niet dat ik geen kritiek kan hebben of niet kan toegeven dat ik het verkeerd heb. Ik weet immers ook niet alles. Probeer gewoon normaal te reageren, en niet direkt mijn reakties als "ik weet het beter" te lezen. Dan komt het vast wel goed. ![]()
||
Citaat:
Het irriteert mij zelf ook al een tijdje dat je altijd het laatste woord moet hebben. Goed voorbeeld is dat stuk over 't aarden op de verwarmingsbuis, je bleef doorzeiken over ofwel een draad uit de badkamer trekken (wat niet mag) of over dat een verwarmingsbuis geverfd is en "niet zo goed" geleidt (verf geleidt helemaal niet, natuurlijk krab je eerst de verf eraf). Als iemand een goeie oplossing heeft aangeboden, hoef je niet koste wat 't kost met een alternatief te komen. Je zult 't wel niet zo bedoelen, maar zo komt het wel over, en dat betweterige siert je niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar komt bij; niemand verlangt van jou dat je alles weet. Je weet wel veel, maar met sommige zaken is het altijd baas boven baas. Daar komt bij dat ik vrij secuur ben met het posten van dingen, omdat ik een gruwelijke hekel heb aan halve waarheden. Ik check mijn shit. En anders post ik niet. Meningsdiscussies zijn leuk, maar vooralsnog zijn onze "conflicten" vrijwel altijd om feiten geweest. En daar valt mijns insziens niet echt aan te tornen. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien wil hij het wel netjes doen en een echt geaard stopkontakt maken. Kans is groot dat dat zonder al teveel moeite goed kan. Dat is zijn overweging en zijn keuze. Waarom zou ik hem niet op die mogelijkheid mogen wijzen? Citaat:
Over het concrete voorbeeld. Jij zegt dat het om feiten gaat, namelijk dat USB 120Hz is en PS/2 200Hz. Naar mijn weten heb ik dit nooit weersproken. Wel dat USB muizen veel vloeiender zijn of kunnen zijn. Dit is geen feit maar een ervaring van mijzelf, waarbij ik mijn Logitech Mouseman Wheel Optical met USB en met PS/2 heb geprobeerd. Bij PS/2 was de muis duidelijk véél schokkender. Alhoewel gezegd moet worden dat met utilities als PSrate het mogelijk is de frequentie van PS/2 op te voeren en daardoor vloeiender wordt. Dit heb ik ook geprobeerd, maar nog steeds voelde USB sneller. Dit is natuurlijk erg subjectief en niet goed te controleren. Maar ik vind het jammer dat je hierin ziet dat ik probeer gelijk te krijgen en als ik je niet kan weerspreken dat ik niet kan toegeven dat je gelijk hebt. Je bent hier regelmatig op Hardware, dus dat kun je zelf beoordelen. Verder vind ik het ook niet leuk om in dit topic verder een persoonlijke discussie te voeren, ook al heeft Syphon in het hele topic niet meer gereageerd.
Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 22:34. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
RAM, HDD kapot, vervangen of nieuwe pc? Alpha_Omega | 22 | 09-07-2011 08:34 | |
Software & Hardware |