![]() |
|
Verwijderd
|
( zie ook www.sp.nl )
De SP heeft deze week in half Nederland een folder door de bus laten doen. Ik ga er even vanuit dat de lezer van deze topic die folder gelezen hebben (let op: de teksten op de website zijn veel genuanceerder en uitgebreider dan de teksten in de folder, maar bieden wel een redelijk indruk ervan). Ik denk dat ik mag aannemen dat iedereen de kortzichtigheid en eenzijdigheid van de teksten van de folder inziet (waarbij ik niet direct het gedachtegoed van de partij wil afkraken, maar puur hoe het door middel van een dergelijke folder gebracht wordt). Ergens in mij sluipt het vermoeden dat niet iedereen, en zeker niet de doelgroep van de SP (mensen die gebruik mogen maken van de verdergaande sociale voorzieningen, zoals mensen in de bijstand of WAO, wat af te leiden valt uit de formuleringen van de aansprekingen in de folder), altijd in de gaten heeft in hoeverre de folder feiten en situaties van slechts een kant belicht, of zelfs karikaturiseert (zoals het tekstje over de Minister van Defensie bijv.). Kortgezegd: Een dergelijke media-uiting geeft misinformatie. Mijn stelling Het moet een politieke partij verboden worden om in zelfge-initieerde media-uitingen (zoals reclamespots, uitgebreide interviews of folders, en dus niet live interviews) te doen, die directe uitingen vormen over het regeringsbeleid, in zowel positieve manier als in negatieve manier, als de regering niet een korte (!) toelichting heeft kunnen geven, die gepubliceerd moet worden bij de media-uiting. Oftewel, als de SP over bijv. de Minister van Justitie schrijft: "Hij stopt straks twee of meer gevangenen op één cel, ook al breekt dan de hel uit volgens gevangenisbewaarders", zou er een korte officielel regeringsreactie met de andere kant van het verhaal bijgezet moeten worden. En dat dan, omdat anders mensen gewoonweg een verkeerd beeld voorgeschoteld krijgen. En hoewel veel mensen daar natuurlijk niet tegen zijn, geldt dat natuurlijk als een zorgwekkende situatie. Eens of oneens? (Met argumentatie svp.) ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De vierde partij in zowel zetels als leden (en in ledenaantal druk bezig de VVD in te halen), maar 'niemand neemt ze serieus'. ![]() Over die folders: wat is er zo erg aan? Er wordt per minister precies, in een paar zinnen en ook nog eens in eenvoudige taal, uitgelegd wat ze precies willen en waarom dat niet goed is. Er staan volgens mij ook absoluut geen onwaarheden in, het wordt dus alleen wat simpel uitgelegd. Het enige belastende dat ik kan ontdekken staat bij Kamp: 'Gelooft in geweld als simpele oplossing voor moeilijke problemen'. Dat vind ik ook een beetje kort door de bocht. Maar verder lijkt me niets mis met deze folder.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over loze kreten en demagogische onzin gesproken. Die laatste zin van jou slaat werkelijk helemaal nergens op.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Bron Deze gegevens zijn per 1 januari. De SP heeft inmiddels 42.000 leden.
Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 14:35. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Maar goed... tijdens de verkiezingen gaat het nog altijd om het aantal zetels en niet het aantal leden... ![]() En helaas... maar de SP is daar nog altijd 1/3e van de VVD... ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 14:45. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik zie ze liever maar 1/6e van de zetels van de VVD hebben... en als we dan uitgaan van het huidige aantal van 9 voor de SP komen we voor de VVD uit op een aantal van: 54. Veel mooier aantal... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
1. Nederland wordt eigenlijk helemaal niet rechtser. 2. Steeds meer mensen komen in opstand tegen de verrechtsing.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Reminds me, op TT stond een bericht dat de meeste Nederlanders bereid zijn in actie te komen tegen de bezuinigingen van het kabinet. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE]naam onbekend schreef op 03-07-2003 @ 14:37:
[B]Dat zijn het ook niet, gelukkig. De rijken wel, de hardwerkenden niet, integendeel zelfs: de SP zet zich ook in voor het behouden van de koppeling van het minimumloon met de overige lonen, iets wat dit kabinet ook al wil laten vallen. dit vind ik zo'n stom iets verschil moet er zijn als mensen meer getalenteerd zijn en beter hun best doen dan mogen ze beter verdienen toch? Als een of ander stom trutje of een lullo zijn school niet afmaakt omdat hij liever in de coffeshop zit en dan een zielig baantje krijgt wil ik daar niet voor betalen de anderen wel maar niet voor zulke figuren en dat vind ik zo'n stom iets,ik betaal voor niksnutten,kantjeslopers en vliegenvangers. waarom zou je het miniumloon willen koppelen leg anders eens uit want ik weet niet of ik het helemaal begrijp
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
wahahahahahahhaa......
Hij moet ook gelijk weer beledigen....vraag me af wat die forumbazen ervan zeggen. Baron ik had je nog een reactie gestuurd. Laat wat van je horen.Is namelijk niet zo netjes he.....als je niks van je laat horen. SP IS OKAY OLE OLE!!! MJ
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Eerst moet je inzien dat dit puur marketing is. Zo'n titel nodigt uit om te lezen. Het verleidt je gewoonweg daartoe. Althans, mij wel.
Ten tweede gaat het nog altijd om de inhoud. Over de inhoud zie ik jou inhoudelijk geen beargumenteerde letter schrijven. Je haalt bijvoorbeeld geen voorbeelden aan of wat dan ook. (overigens breng ik die folder momenteel rond en heb ik 'm gelezen)
|
![]() |
BARON: Ik wordt weer eens ziek van je slechte reactie.
Zaina en BARON: De rijken zullen het misschien iets zaarder krijgen onder de SP. In 'Nieuw optimisme' staat dat ze een belastingschijf van 72% in willen voeren voor inkomens van boven de 225.000 euro per jaar. Dat tarief was in 1990 door de PvdA afgeschaft. Lijkt me zo slecht nog niet, belastingschijf van 72%. De sterke schouders dragen de zware lasten, en het is beter om de inkomens wat meer te nivelleren. Ook een goed middel tegen de hoge salarissen van topmannen in het bedrijfsleven. De gewone burger wordt hier niet door getroffen, die verdiend geen 225.000 euro per jaar.
||
Citaat:
Is het niet juist de taak van politieke partijen om het regeringsbeleid te bekritiseren en te controleren? Daarbij is het ook nog eens tegen de grondwet in (artikel 7).... Maar ja... als we nu toch bezig zijn.. laten we de vrijheid van meningsuiting maar eens afschaffen, omdat iemand zich irriteert aan een folder van de SP. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hierop besluiten zij zich bij een groep aan te sluiten die hun denkbeelden heeft, immers eendracht maakt macht. |
![]() |
||
Citaat:
Heb je Netwerk gezien vandaag? Weet je hoeveel Afghaanse mensen die de VS belooft had niet in de steek te laten je daarvan een beter leven kan geven?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Vrijheid van meningsuiting. Als wij een behoorlijke Grondwet hadden in de plaats van dit goedkope excuus voor een placemat, dan zou dit soort zaken allemaal al geregeld zijn.
|
Sommigen onder ons moeten zich niet aanstellen dat er onzin door de brievenbus wordt gepropt. In Vlaanderen is het nog erger, daar krijg je regelmatig de "Eigen-volk-eerst-krant". Daarin wordt de droom van elke Belgische orthodomptist afgebeeld met een Pinokkio-neus en staan talloze verhalen van "gewone mensen van het volk" die getuigen dat ze op zich niets tegen zwarten hebben zolang ze maar in een eigen land blijven. Diepbruine modder wordt gesmeten naar de gevestigde orde.
|
![]() |
Zaina, je hebt misschien wel gelijk. Maar dan zou ik nog graag een rekensom willen zien van hoeveel dat oplevert. En ook al levert het nog niet zoveel op, het ontmoedigt dan nog altijd de topinkomens in de bedrijfsleven. En dat op zich is toch nog een goede reden lijkt mij. in "nieuw optimisme" vertelt marijnissen dat het hem vooral gaat om de inkomensverschillen te verkleinen.
|
![]() |
|
|