Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 21:23
ivo86
ivo86 is offline
hallo,

ik zat laatst bij een paar gasten thuis, met eentje kon ik goed praten, we hadden goed gesprek; opeens had hij het erover dat hij bepaalde dingen zou kunnen.

Hij legde eerst uit wat hij dan precies ongeveer zou zijn etc. ; een indigo kind, met een paarse aura.

Voor mij was dit allemaal voor ut eerst dat ik zoiets egt hoorde, maar geloofde uhm wel opzich. maar toch zo van uhm jah wat moet ik hiermee,

Toen begon hij erover, dat als ik dat zelf wou, een prikkelling tot in men schouder kon voelen.. D.m.v. mijn hand tussen zijn handen te houden, etc. etc.
Hij zegt, als je niet zeker weet, moet je maar niet doen, maar weet zeker dat je wat voelt. was ie dan ook van overtuigt..

alleen toen had ie ut erover dat er iemand s niet goed van geworden is, dus toen dacht ik tja, laat ook maar..
Hij zegt, ik weet wel precies hoe je ben, omdat ik je gedachten heb gelezen de tijd hiervoor... toen we aan het praten waren.

haha ik had dan wel een bier of 4 op, ik stond eigenlijk wel te kijken van zijn verhaal...

vertel s, iemand hier meer info etc. over, kvon ut opzich wel boeiend om zoiets te horen, van een voor mij "normale' jongen.

Ivo
Oud 01-07-2003, 21:36
Snow
Snow is offline
Nou, om uit te leggen wat Indigo-kinderen/nieuwetijds-kinderen zijn zal ik je een link geven, want daar staat het vast completer op dan ik het zou kunnen uitleggen:

www.indigokind.nl

Jah, wat betreft de prikkeling die hij je kan laten voelen, volgens mij is dat niet zoveel bijzonders en nu ken ik de jongen verder niet, maar als mensen dat soort dingen hardop gaan zeggen, dan word ik persoonlijk altijd wat skeptisch.

De opmerking: "ik weet hoe je bent"
Da's een mooie opmerking, maar is hij daar verder nog op ingegaan, want als dat niet het geval is vind ik het persoonlijk nogal een loze opmerking.

Kort samengevat (want daar ben ik dol op): de term indigokinderen bestaat, maar ik ben er van overtuigd dat een boel mensen hopen dat ze meer zijn dan ze daadwerkelijk zijn en daarom ben ik nogal skeptisch met dit soort dingen.
Oud 01-07-2003, 23:09
Verwijderd
Ten eerste vind ik je verhaal enorm vaag en ten tweede sta ik ook was sceptisch tov dat soort verhalen. Zeker dat gedoe rond nieuwetijdskinderen. Ik vind het vaak net zoiets als hoogbegaafd, ouders praten hun kinderen al snel aan dat ze dat zijn of ze houden het zichzelf voor, om toch maar de hoop te kunnen hebben dat hun kind beter is als de rest.

Prikkelingen zijn niet bepaald moeilijke dingen, het is een gericht sturen van energie. Het is de vraag wat hij ermee kan. Gedachten lezen is iets anders... ik geloof nooit dat hij dat zomaar zou kunnen en als hij het zou kunnen, zou hij het niet zomaar verkondigen. Maar als jij al 4 bier ophad, hoeveel had hij er al niet op?
Oud 01-07-2003, 23:22
ivo86
ivo86 is offline
haha, precies... maybe heb je wel gelijk...

naja uhm ik geloof gewoon dat die gast een kern van waarheid sprak, wat k nog nooit had gehoord, maar toch dat ik van zoo

maareh ach, trek t me verder nie aan, Hij zegt als laatste, onthoudt maar goed, er is meer tussen hemel en aarde...

en als je toch eens wil voelen wat ik kan hier heb je men nr..
verder aardige gozer, vertelde dat ie iemand lopend had gemaakt met een spierscheuring.. maarjah tja nadat k dit vertel wordt ut hélemaal skeptisch....

maar hm ben absoluut anders tegenaan gaan kijken, hij vertelde b.v. ook dat ie met zen 8e al vollop aan reacarnatie zat te denken enzo..

maar okeej, bedankt voor jullie vlotte uitgebreide posts!

ivo
Oud 02-07-2003, 00:18
Conner
Conner is offline
Beetje vreemd dat ie zo open is, ik zou persoonlijk en denk ik velen met mij nix te maken willen hebben met mensen die mijn gedachten kunnen lezen. Het lijkt mij dus een beetje vreemd als je hier dus open en bloot over spreekt. Die zogenaamde prikkeling is nix bijzonders zeker niet wanneer je wat gedronken heb..wanneer ik warme handen heb en leg em op je schouder en jij verw8 wat te voelen dan zul je dat ook.
Oud 02-07-2003, 11:50
Snow
Snow is offline
Citaat:
ivo86 schreef op 02-07-2003 @ 00:22:
haha, precies... maybe heb je wel gelijk...
naja uhm ik geloof gewoon dat die gast een kern van waarheid sprak, wat k nog nooit had gehoord, maar toch dat ik van zoo

maareh ach, trek t me verder nie aan, Hij zegt als laatste, onthoudt maar goed, er is meer tussen hemel en aarde...
Als mensen dat gaan zeggen, dan haak ik helemaal af. Ik geloof wel dat er meer is, maar als mensen aan mij hun 'waarheid' gaan verkondigen, dan ga ik liever even een blokje om. Kan ook aan mijn koppigheid liggen, maar ik bepaal zelf wel wat ik onthouden moet of moet geloven, daar heb ik niet iemand anders voor nodig.
No offence.

Citaat:
en als je toch eens wil voelen wat ik kan hier heb je men nr..
verder aardige gozer, vertelde dat ie iemand lopend had gemaakt met een spierscheuring.. maarjah tja nadat k dit vertel wordt ut hélemaal skeptisch....
Dat klopt. Het feit dat je dat kunt/doet mwokee, maar als je dat tussen neus en lippen door ook-nog-even vermeld, dan haak ik af.
Ben het met Mutant eens dat de prikkeling op te wekken is door gericht sturen van energie, maar al zou hij dat kunnen, dan heeft dat weinig te maken met de vraag of hij een Indigokind zou zijn of niet.

Citaat:
maar hm ben absoluut anders tegenaan gaan kijken, hij vertelde b.v. ook dat ie met zen 8e al vollop aan reacarnatie zat te denken enzo..
Naja, zie antwoord hierboven en ik neem aan dat hij reïncarnatie bedoelde...

Citaat:
maar okeej, bedankt voor jullie vlotte uitgebreide posts!

ivo
Oud 02-07-2003, 19:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
ivo86 schreef op 01-07-2003 @ 22:23:
Heel verhaal
Hoeveel bier had die gast op??
Oud 02-07-2003, 19:54
Verwijderd
Ik dacht ik ga eens naar die site.. en ik lees:
--------------------------------------------------------------------------------

De informatie op deze website is afgestemd op mensen (van jong naar oud) die zich niet begrepen voelen, last hebben van heimwee (terug verlangen naar huis), hyperactief zijn (adhd), niet meer actief zijn (add), gewoon anders zijn dan anderen, helderziend zijn, heldervoelend zijn, helderwetend zijn, paranormale gaven hebben, autistisch genoemd worden, dyslectisch verklaard zijn, faalangst hebben, onzeker zijn, angstige dromen hebben, beelddenker genoemd worden, of er gewoon geen zin meer in hebben.
Waarom zijn er babies die al kunnen lezen als ze 1 jaar oud zijn, waarom zijn er mensen die kunnen lezen met hun voeten en oren, waarom zijn er mensen die weten wat een ander voelt, waarom verlaat een toenemend aantal jeugdigen de school (ze willen gewoon niet meer), waarom wilt een groot aantal mensen in het bedrijfsleven gewoon iets anders, waarom, waarom, ...........?

en verder op lees ik:
Wat is een Nieuwetijds kind, Nieuwe tijdmens, Indigo kind of Indigo mens?

Wel als je je aangetrokken voelt tot de eerste alinea's zal je zeker behoren tot de categorie Nieuw tijds mens.

vooral dat dik gedrukte stukje (dat heb ik dus even voor jullie gemarkeerd..) viel me op.. het lijkt me dat elk kind onzeker is.. en voor de rest zijn er genoeg mensen die faalangst hebben, dyslectisch zijn en enge dromen hebben.....

Lijkt me niet echt geloof waardig en idd meer gericht op het feit dat mensen iets meer dan gewoon willen zijn...
Advertentie

Regels voor berichten