![]() |
|
Ligt het nu aan mij, of zijn de meeste mensen tegenwoordig te dom om na te denken over wat ze horen?
Voorbeeld: Ik leg laatst in een klassikale discussie over religie een verband tussen nieuwetijdskinderen/indigokinderen (als je niet weet wat dat inhoudt, kijk ff hier) en de profeet Jezus Christus (Isa, Yeshua, hoe je hem ook noemen wilt)... Enfin, dat stelletje onderontwikkelden kijkt me aan alsof ze water zien branden... Ze kunnen niet eens sceptisch kijken naar wat ze wordt voorgeschoteld... Alleen omdat ik voldoe aan de beschrijving van zo'n indigokind, en zeg dat dat eventueel zou kunnen zijn wat werd bedoeld in de Bijbel met de terugkeer van Jezus (Veel overeenkomsten, zoals een kritische blik op regels en wetgevingen, verzorgende paranormale gaven zoals pijn wegnemen met de handen, een liefhebbende persoonlijkheid) word ik voor een gek aangezien die in een gesticht thuishoort... Wat is er toch aan de hand met deze mensen? Een lagere vorm van evolutie misschien, dat ze maar klakkeloos slikken wat ze voorgeschoteld krijgen? (Komt ook overeen met de indigo-theorie, maar dat vind ik weer zo arrogant klinken)
|
![]() |
||
Citaat:
Nostradamus voorspelt trouwens ook een grote verandering om en nabij 2012...
||
![]() |
00000000000000000
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ok, dit komt van de site...
I believe Adult Indigos have these characteristics: * Are intelligent (tho did not necessarily have top grades). >Kheb nooit wat gedaan op school, altijd negens of hoger, in taal, exacte vakken, economie, en de maatschappelijke vakken. * Are very creative and enjoy making things. Ik dicht etc, vind het leuk als het me lukt om ecght iets blijvends te maken. * Always need to know WHY (especially why they are being asked to do something). Uhhuh, geen onzin, vertel me eerst maar eens waarom. * Had disgust and perhaps loathing for the inanity of much of the required work in school, the repetition. Ja, ik haat studeren en schema's. * Were rebellious in school, refusing to do homework, rejecting authority of teachers OR seriously wanted to rebel, but didn't DARE, usually due to parental pressure. De laatste optie, ik wou altijd van alles maar durfde niet. Lag niet aan m'n ouders, meer aan anderen om me heen... * May have experienced early existential depression and feelings of helplessness. These may have ranged from sadness to utter despair. Suicidal feelings while still in high school or younger are not uncommon in the Indigo Adult. Ja, op de basisschool al existentiele vragen, vaak depressief, sleep al jaren met somberheid... * Have difficulty in service-oriented jobs - resistance to authority and caste system of employment. Ik HAAT werk. * Prefer cooperative efforts or leadership position or solo if expertise is valued. Ja, ik werk graag samen maar heb vaak het gevoel dat ik de organiserende rol dien te hebben. * Have deep empathy for others, yet an intolerance of stupidity. Ja. Ik wordt helemaal woedend als mensen iets doms doen. Maar ik wil ook altijd anderen helpen, dat ze gelukkig zijn. * Extremely emotionally sensitive including crying at the drop of a hat (no shielding) - to no expression of emotion (full shielding). Show vaak de laatste, bij een paar mensen de eerste. * May have trouble with RAGE. Ja, ik kan totaal flippen, heb het de laatste tijd wat onder controle maar ik kan echt helemaal door 't lint gaan zeg maar. * Have trouble with most systems (either emotionally, mentally, or physically)- political, educational, medical, law. Ja, ze verneuken je allemaal. * Alienation from politics - feeling your voice won't count and that the outcome really doesn't matter anyway. Ja, maar ik probeer wel altijd wat te bereiken. * Frustration with or rejection of the traditional American dream - 9-5 career, marriage, 2.5 children, house with white picket fence, etc. Gatver, dat is een nachtmerrie. * Anger at rights being taken away, fear and/or fury at "Big Brother watching you." Ja, ga weg met je wetjes, ik weet zelf heel goed wat te doen. * They feel a need like a burning desire to do something to change and improve the world. May be stymied what to do. Ik zou graag alles veranderen. Jammer genoeg is mijn ideaalbeeld niet dat van anderen. * Have psychic or spiritual interest fairly young - in or before teen years. Ik vind de menselijk geest super-interessant. * Had few if any Indigo role models. Midden in de oceaan? Ga weg. * Have strong intuition. Op sommige gebieden, op anderen ben ik totaal verdwaald. * Random behavior pattern or mind style - (symptoms of Attention Deficit Disorder), may have trouble focusing on a task unless of OWN choosing, may jump around in conversations. Ja, ik ben niet te volgen in een gesprek, er zijn teveel dingen om over te praten. * Have had psychic experiences, such as premonitions, seeing angels or ghosts, hearing voices. Ik hoor vaak stemmen, droom dingen die gebeuren, tenminste dat denk ik, zou het liever toeschrijven aan een foutje in mn hersenen, een ongewenste quantumfluctuatie die met mn geheugen/zintuigen fockt. * Sexually expressive and inventive OR may reject sexuality in boredom. May explore alternate types of sexuality. SM ![]() * Seek meaning to their life and understanding about the world May seek this through religion, spiritual groups and books, self-help groups or books, or individually. Ik wil betekenis, nu! En daar heb ik echt geen zweef-groepje voor nodig. * If they find balance they may become very strong, healthy, happy lightworkers. Uhm, wat? Nou, dat is best mooi, ik ben een Indigo-kind. Oh wacht, dat kan niet, ik ben een vis, dag schatjes, dit is dus ECHT NIET de weg naar betekenis en een betere wereld. Ach ja, elke zoveel tijd komt er weer wat nieuws opzetten, vooral onder jeugd.. Mwa, kmoet terug naar het water, blub maar weer en blub je later.
||
Citaat:
Daar gaat het eigenlijk helemaal niet om in dit topic... Ik had het over de domheid van sommigen, dat ze niet willen of durven nadenken over wat ik ze voorleg... Om de één of andere onverklaarbare reden gaan we met deze hele discussie achter mijn voorbeeld aan, en word ik aangekeken alsof ik er in geloof... Dat is niet echt zo, ik hou me neutraal tussen alle benaderingen van dit verschijnsel...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Met een dergelijke houding krijg je nooit iemand aan het denken. En je kunt iemand gewoon niet na laten denken over een onderwerp dat hem niet boeit. Mij zul je bijvoorbeeld nooit zo ver krijgen het sportkatern helemaal door te lezen. |
![]() |
|
![]() |
Dus, als ik zo het lijstje bekijk, dan komt het erop neer dat een "indigo" iemand is die een hoge pet op heeft van zichzelf, bij voorbaat schijt heeft aan alles wat niet past binnen zijn conceptie van wat juist is, en ook niet bereid is zich op zichzelf en zijn standpunten te bezinnen, omdat alle onbegrip van anderen slechts kan voortspruiten uit "stupiditeit".
Wat die site, bovenbegaafd, betreft: wat een larie. Hehe. Een of ander weeig stukje proza van ene mevrouw Williamson als introductie, en een paar regels verder meteen een verzoek om geld. Donaties zo je wilt. Een vernisje van quasi-interessante en quasi-spirituele kletspraat, waarmee ze slechts een ongebreidelde geldlust willen verhullen!
|
MAW, Indigo is een eufemisme voor ADHD-patient?
![]() Maar serieus, iedereen heeft in meer of mindere mate het gevoel dat de rest van wereld dom, kortzichtig en oppervlakkig is. Vaak is dat ook zo. Maar dat betekent nog niet dat je zelf anders bent....zelfkennis siert de mens, zullen we maar zeggen. Maar als je jezelf graag ver verheven boven de massa ziet, be my guest. Dikke kans dat de massa je niet echt serieus neemt....
|
![]() |
het is helemaal niet zo erg dat er onwetende ongeintresseerde mensen zijn, maar wat ze echt dom maakt is dat ze niet begrijpen dat er mensen zijn die wel overal aan twijfelen, niet alles geloven op school en dan ook nog hun bek open trekken. als je dat doet kun je nog wel eens op wat tegenstand stuiten. maar of je voor al die kenmerken uit die vragen lijst nou perse een indigo moet zijn? het hoeft geen naam te hebben, als je er maar mag zijn, met sceptische kijk op de wereld
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Shit dit is erg
Het lijkt idd alsof veel mensen het niet begrijpen De vraag is, als er 99% van de kinderen indigo-kinderen zijn over 10 jaar, of zij niet een dergelijke hekel aan de oudere andere mensen gaan krijgen dat haat de overhand neemt...ik vraag het me af, maar voor hetzelfde geld zou het kunnen gebeuren, als er echt zoveel mensen zijn die het niet begrijpen Chimera: Jij ziet indigo-kinderen als mensen die gek zijn en stemmetjes horen? Zonde. Rollo Tomasi: Indigo-kinderen AHDH patienten? Don't think so. Interessant trouwens, die opkomst van slimme ADHD kinderen in de VS. |
![]() |
|
![]() |
Dit slaat helemaal nergens op. Wat is dit een soort ego opwaardeer topic? Omdat mensen je niet 'begrijpen' zijn ze dom. Jaaaaaaja. Misschien leg je het wel niet helemaal goed uit. Misschien begrijp jij hun niet. Misschien ben jij wel gewoon dom.
Die indigo test is helemaal onzin. Als jij graag wil dat je een indigo-kind bent dan beaam je die omschrijving ja. De vraag is of mensen om je heen dat ook doen. Trouwens, al die vragen slaan ongeveer op het zelfbeeld van de doorsnee ontvreden mens. Veel mensen die niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken zullen zich kunnen vinden in die omschrijving. Voor de rest: "YOUR JUST JEALOUS THE VOICES AREN'T TALKING TO YOU!" ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben het geheel met Silindistani eens wat betreft die indigo-kul. En ík kan het onderbouwen. Mijn tante is psychologe en ik heb haar die indigo-text laten lezen, en zij moest erg lachen en merkte meteen op, wat ik zelf ook al dacht, dat het gewoon een subtiel geformuleerde beschrijving is van de moderne jongere, zeg maar. In die topics zie je ook meteen vrijwel iedereen zeggen 'ik denk dat ik er een ben', want iedereen kan zich erin vinden. Kortom, het is oud gelul in nieuwe verpakking...
|
![]() |
iedereen is dom en vooral die mensen die zichzelf slim vinden (ik ben ook dom hoor, dus niet beginnen te zeuren straks dat ik het ook ben
![]() over nostradamus waar het net over ging (sorry, of-topic) je moet wel ff kijken waar het vandaan komt want men wil nog wel eens rotzooien met die gozer, manfred dimde (duitse nostradamus-kenner, ik zeg niet dat ie gelijk heeft!!!) zegt dat nostra rond 2010 / 2012 een grote wereldoorlog voorspeld (grote verandering?)
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat de topic starter net als ik probeert uit te vinden wat zijn bedoeling zal zijn en wat hij hieraan kan doen. Het is een proces dat meewerkt aan de toekomstvorming. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
In ieder geval één punt van kritiek: de goede strijd van Kennedy? Als je J.F. bedoelt, kan ik kort zijn: hij kende geen strijd voor het goede. Ja, okee, misschien heeft hij wel de zwarten gesteund, maar verder heeft hij Cuba aangevallen (Varkensbaai), en de Koude Oorlog (Vietnam) tot ongekende warmte laten escaleren. En die streed voor het goede? Hmmm..
Maar ach, verder sta ik sceptisch tegenover de indigokinderen. Ik herken me er zelf ook in, maar zoals McCaine hierboven terecht opmerkt, ieder beetje ontevreden jongere herkent hier zichzelf in. Het meeste van de New Age is slechts kletspraat, bedoeld om zakken vol geld te verdienen, terwijl de meeste goeroe's niet eens geloven. New Age is iets dat alleen maar in onze westerse consumptiemaatschappij kon ontstaan. Jammer dat niet iedereen beseft dat als je je doel wilt zoeken, je alleen maar bij jezelf te rade moet gaan. Maar okee, dat is ook alleen maar een geloof (een geloof in jezelf), en als mensen zich in de New-Agehype willen storten, mij best. Ik vind het alleen erg jammer dat zoiets in beginsel moois zo verschrikkelijk verpest wordt.
|
![]() |
Oh, Amaru, deze opmerking inzonderheid vind ik...een beetje dom.
Hij was zeer slim, en zei altijd de dingen die hij op dat moment dacht. Hierdoor was iedereen op het laatst tegen hem en is hij dood geschoten. Mensen vonden hem gek. Hij was gewoon zo slim dat de wereld zijn intellect niet kon bevatten. Dat heet, als je er serieus achter staat.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
...
Ten eerste: ik veronderstel dat Tupac die popartiest/rapper/hoejehetwiltnoemen is. In dat geval zal hij bezwaarlijk erg intelligent zijn geweest. Aggressieve, infantiele en kinderlijk eenvoudige muziek is wat er uit de speakers van de stereo mijner broeders komt, wanneer zij een gekopieerd CDtje van deze jongen in hun CD-speler stoppen. Ten tweede: Als "de wereld" Tupacs onvoorstelbare verstandelijke vermogens (ik type dit al gnuivende), of liever, als de wereld Bach, of Einstein, of welke grote geest dan ook, wel kan "bevatten", moeten wij hieruit dan opmaken dat jij meent dat Tupac een groter intellect had dan eerder genoemde theoreticus, wetenschapper en componist? er is overigens niets op tegen deze vraag te beantwoorden Je hebt gelijk! Een miskend genie! Van nu af zal ik mij verdiepen in de diepzinnige muziek en betekenisvolle teksten van dit erudiete heerschap! ![]() [Dit bericht is aangepast door MickeyV (16-02-2002).]
||
Citaat:
|
![]() |
Ja, die is leuk, ware het niet dat het geen ongegronde uitroep is. Wansmaak is overigens niet het woord wat je bedoelt, tenzij je bedoelt te zeggen dat mijn uitroep in jouw ogen wansmakelijk is. Dan had je je gedachten anders moeten verwoorden. Overigens had je daarin wel enigszins gelijk in gehad: nodeloos (let wel: nodeloos) schertsend over doden spreken is weinig edelmoedig. Daarom zal ik mijn eerdere berichtje een beetje aanpassen.
![]() De grond ieder geval, is deze, namelijk dat wanneer men op grond van Tupacs "muziek", zowel textueel als compositorisch bekeken, tot de slotsom komt dat hij een "onbevattelijk intellect" heeft (in de zin van: geniaal), men wel een zeer afwijkende definitie van "onbevattelijk intellect" hanteert. Nu, ik kan me voorstellen dat hij ook andere bezigheden had dan geluiden produceren, en als in een van die andere activiteiten nu net het fundament ligt waarop jij (Amaru) zijn hoogbegaafdheid grondt (al lijkt me dat twijfelachtig), voel je dan vrij een en ander duidelijk te maken.
||
![]() |
Citaat:
Jij bent maar een onwetende ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar diep van binnen woedt een vuur van vreselijke agressie tegen alles (om het even een beetje poëtisch te brengen)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ontwikkelingssamenwerking perfectme | 316 | 25-02-2007 17:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
VWO |
Economie 1,2 suikerprinses | 359 | 22-06-2005 13:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |