Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 18:27
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Ligt het nu aan mij, of zijn de meeste mensen tegenwoordig te dom om na te denken over wat ze horen?

Voorbeeld:

Ik leg laatst in een klassikale discussie over religie een verband tussen nieuwetijdskinderen/indigokinderen (als je niet weet wat dat inhoudt, kijk ff hier) en de profeet Jezus Christus (Isa, Yeshua, hoe je hem ook noemen wilt)...
Enfin, dat stelletje onderontwikkelden kijkt me aan alsof ze water zien branden... Ze kunnen niet eens sceptisch kijken naar wat ze wordt voorgeschoteld... Alleen omdat ik voldoe aan de beschrijving van zo'n indigokind, en zeg dat dat eventueel zou kunnen zijn wat werd bedoeld in de Bijbel met de terugkeer van Jezus (Veel overeenkomsten, zoals een kritische blik op regels en wetgevingen, verzorgende paranormale gaven zoals pijn wegnemen met de handen, een liefhebbende persoonlijkheid) word ik voor een gek aangezien die in een gesticht thuishoort...

Wat is er toch aan de hand met deze mensen? Een lagere vorm van evolutie misschien, dat ze maar klakkeloos slikken wat ze voorgeschoteld krijgen? (Komt ook overeen met de indigo-theorie, maar dat vind ik weer zo arrogant klinken)
Oud 14-02-2002, 18:38
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Hmm ja, je hebt wel gelijk, maar je moet natuurlijk begrijpen dat zodra je over Jezus begint en zijn terugkeer, 90% tegenwoordig al liever afhaakt. Zelf geloof ik dat Jezus bestaan heeft, maar dat hij niet zozeer de zoon van God was, alswel een persoon met een zeer positieve ziel en dat hij daarom door de Christelijken onder ons vaak als een profeet wordt gezien. De indigo-kinderen worden ook vaak gezien als kinderen uit een andere wereld, misschien komend uit een totaal ander zonnestelsel oid. Het is mogelijk dat mensen daar verder ontwikkeld zijn in geestelijk opzicht. Deze mensen hebben allemaal een missie, zeker. Met de enkele profeten en voor het goede strijdenden die wij hebben gekend (Martin Luther King, Malcolm X, Tupac, Kennedy op sommige vlakken) is het zoals wij allen weten niet goed afgelopen. Er wordt besefd dat er meer mensen met een dergelijke missie nodig zijn om de negatieve geestelijke energie bij veel mensen zoveel mogelijk te verdringen. Sterven voor het doel is niet erg, zoals we ook bij de profeten hierboven zien, maar wel als zij niet goed genoeg herinnerd worden en als hun standpunten niet meer overwogen en gekend worden. De indigo-kinderen moeten zich misschien wel opwerpen als nieuwe profeten die een nieuwe wereld willen met een andere dan de huidige wetgeving en dergelijke. Ik denk dat je de vergelijking met Jezus niet hoeft te trekken, omdat veel mensen in de discussie dan zullen afhaken. En kijk nou goed, ook hij heeft de wereld niet veranderd.
Slimme mensen, mensen met speciale gaven worden altijd voor gek aangezien omdat zij nooit begrepen worden. Zij zijn altijd de vijand van de onwetenden. De onwetenden zijn er veel. Pas als het aantal onwetenden afneemt (zie indigo-kinderen, 95%?) kan het onnodig sterven van deze mensen voorkomen worden. Zoals we bij bijvoorbeeld Tupac zien, was hij iemand die zich extreem tegen de autoriteiten afzette, maar was hij ook extreem liefdevol en getalenteerd. Hij was zeer slim, en zei altijd de dingen die hij op dat moment dacht. Hierdoor was iedereen op het laatst tegen hem en is hij dood geschoten. Mensen vonden hem gek. Hij was gewoon zo slim dat de wereld zijn intellect niet kon bevatten.
Over arrogantie: Terechte verhevenheid is niet zozeer arrogantie, als wel gewoonweg een feit.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:54
Sylvain Altherian
Ik deel je mening over Jezus, dat ie dus niet de zoon van God was... Of wel, maar dan ga je duiken in de theoriën van "God is eigenlijk een zeer geavanceerde buitenaardse beschaving, en Maria's onbevlekte ontvangenis was kunstmatige inseminatie"...

Citaat:
^AmArU^ schreef:
Pas als het aantal onwetenden afneemt (zie indigo-kinderen, 95%?) kan het onnodig sterven van deze mensen voorkomen worden.
Grappig dat die 95% geldt sinds ongeveer 1991/1992, en dat dit betekent dat in 2012 vrijwel alle mensen van 21 (volwassen) en jonger dus indigokinderen zullen zijn... 2012 is ook het jaar dat de maya-kalender afloopt, het astrologische tijdperk aquarius komt en, bij benadering*, Jezus terugkeert volgens de bijbel...

*er zitten wat tijdfoutjes in de bijbel
Oud 14-02-2002, 19:11
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Tijdperk aquarius? Wat houdt dat precies in?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:15
Sylvain Altherian
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Tijdperk aquarius? Wat houdt dat precies in?

Ik ben niet zo bedreven in de astrologie, maar dan staat geloof ik die en die ster of planeet of weetikveelwat in het sterrenbeeld waterman, terwijl het nu in een ander sterrenbeeld staat...

Nostradamus voorspelt trouwens ook een grote verandering om en nabij 2012...

Oud 14-02-2002, 19:32
^AmArU^
^AmArU^ is offline
00000000000000000
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:
Ik ben niet zo bedreven in de astrologie, maar dan staat geloof ik die en die ster of planeet of weetikveelwat in het sterrenbeeld waterman, terwijl het nu in een ander sterrenbeeld staat...

Interessant...Damn heel interessant!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:44
Sylvain Altherian
Zeg eens, heb jij MSN of iets dergelijks?
Oud 14-02-2002, 19:53
^AmArU^
^AmArU^ is offline
ja maar ik verspreid mijn adres liever niet...heb jij MSN?

is het dat xs4all adres?
als je iets met @home.nl ziet dan ben ik dat

[Dit bericht is aangepast door ^AmArU^ (14-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:54
Sylvain Altherian
Nee, die is het dus niet, voor m'n msn gebruik ik prophet_atheism@hotmail.com
Oud 14-02-2002, 22:31
Sylvain Altherian
Goed, nu maar weer back on topic...
Oud 14-02-2002, 22:43
Verwijderd
Er zijn inderdaad flinke veranderingen op de been in deze Nieuwe Tijd...maar pas wel op dat je je in je afkeer van religieuze kortzichtigheid niet in new-age kortzichtigheid stort. Die is net zo reëel.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 22:52
Sylvain Altherian
Citaat:
KontraDix schreef:
Er zijn inderdaad flinke veranderingen op de been in deze Nieuwe Tijd...maar pas wel op dat je je in je afkeer van religieuze kortzichtigheid niet in new-age kortzichtigheid stort. Die is net zo reëel.
Nee, doe ik ook niet... Ik neem het zoals het komt... Dingen als de lichtwerkers en weet ik veel wat zijn IMO net zo irreëel als het joden/christendom en de islam...
Oud 15-02-2002, 00:29
soulless
soulless is offline
Indigo-kinderen. Stoer. Ik ben een vis. Ik wens niks met jullie te maken te hebben. En dat gebeurt ook niet want ik zwem lekker midden in de oceaan. Blub.
Oud 15-02-2002, 00:49
soulless
soulless is offline
Ok, dit komt van de site...

I believe Adult Indigos have these characteristics:

* Are intelligent (tho did not necessarily have top grades).

>Kheb nooit wat gedaan op school, altijd negens of hoger, in taal, exacte vakken, economie, en de maatschappelijke vakken.

* Are very creative and enjoy making things.

Ik dicht etc, vind het leuk als het me lukt om ecght iets blijvends te maken.

* Always need to know WHY (especially why they are being asked to do something).

Uhhuh, geen onzin, vertel me eerst maar eens waarom.

* Had disgust and perhaps loathing for the inanity of much of the required work in school, the repetition.

Ja, ik haat studeren en schema's.

* Were rebellious in school, refusing to do homework, rejecting authority of teachers OR seriously wanted to rebel, but didn't DARE, usually due to parental pressure.

De laatste optie, ik wou altijd van alles maar durfde niet. Lag niet aan m'n ouders, meer aan anderen om me heen...

* May have experienced early existential depression and feelings of helplessness. These may have ranged from sadness to utter despair. Suicidal feelings while still in high school or younger are not uncommon in the Indigo Adult.

Ja, op de basisschool al existentiele vragen, vaak depressief, sleep al jaren met somberheid...

* Have difficulty in service-oriented jobs - resistance to authority and caste system of employment.

Ik HAAT werk.

* Prefer cooperative efforts or leadership position or solo if expertise is valued.

Ja, ik werk graag samen maar heb vaak het gevoel dat ik de organiserende rol dien te hebben.

* Have deep empathy for others, yet an intolerance of stupidity.

Ja. Ik wordt helemaal woedend als mensen iets doms doen. Maar ik wil ook altijd anderen helpen, dat ze gelukkig zijn.

* Extremely emotionally sensitive including crying at the drop of a hat (no shielding) - to no expression of emotion (full shielding).

Show vaak de laatste, bij een paar mensen de eerste.

* May have trouble with RAGE.

Ja, ik kan totaal flippen, heb het de laatste tijd wat onder controle maar ik kan echt helemaal door 't lint gaan zeg maar.

* Have trouble with most systems (either emotionally, mentally, or physically)- political, educational, medical, law.

Ja, ze verneuken je allemaal.

* Alienation from politics - feeling your voice won't count and that the outcome really doesn't matter anyway.

Ja, maar ik probeer wel altijd wat te bereiken.

* Frustration with or rejection of the traditional American dream - 9-5 career, marriage, 2.5 children, house with white picket fence, etc.

Gatver, dat is een nachtmerrie.

* Anger at rights being taken away, fear and/or fury at "Big Brother watching you."

Ja, ga weg met je wetjes, ik weet zelf heel goed wat te doen.

* They feel a need like a burning desire to do something to change and improve the world. May be stymied what to do.

Ik zou graag alles veranderen. Jammer genoeg is mijn ideaalbeeld niet dat van anderen.

* Have psychic or spiritual interest fairly young - in or before teen years.

Ik vind de menselijk geest super-interessant.

* Had few if any Indigo role models.

Midden in de oceaan? Ga weg.

* Have strong intuition.

Op sommige gebieden, op anderen ben ik totaal verdwaald.

* Random behavior pattern or mind style - (symptoms of Attention Deficit Disorder), may have trouble focusing on a task unless of OWN choosing, may jump around in conversations.

Ja, ik ben niet te volgen in een gesprek, er zijn teveel dingen om over te praten.

* Have had psychic experiences, such as premonitions, seeing angels or ghosts, hearing voices.

Ik hoor vaak stemmen, droom dingen die gebeuren, tenminste dat denk ik, zou het liever toeschrijven aan een foutje in mn hersenen, een ongewenste quantumfluctuatie die met mn geheugen/zintuigen fockt.

* Sexually expressive and inventive OR may reject sexuality in boredom. May explore alternate types of sexuality.

SM

* Seek meaning to their life and understanding about the world May seek this through religion, spiritual groups and books, self-help groups or books, or individually.

Ik wil betekenis, nu! En daar heb ik echt geen zweef-groepje voor nodig.

* If they find balance they may become very strong, healthy, happy lightworkers.

Uhm, wat?

Nou, dat is best mooi, ik ben een Indigo-kind. Oh wacht, dat kan niet, ik ben een vis, dag schatjes, dit is dus ECHT NIET de weg naar betekenis en een betere wereld. Ach ja, elke zoveel tijd komt er weer wat nieuws opzetten, vooral onder jeugd..

Mwa, kmoet terug naar het water, blub maar weer en blub je later.

Oud 15-02-2002, 08:54
^AmArU^
^AmArU^ is offline
confronterend die vragen
ik kon alles zo'n beetje beamen
ook die rage
als ik boos ben, dan ben ik vaak heel rustig, maar soms sla ik echt door
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:

Hij voorspelde ook een grote ommekeer in 1999...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 13:35
Sylvain Altherian
Citaat:
Peperkorrel schreef:
Hij voorspelde ook een grote ommekeer in 1999...
Daar gaat het niet om... Het gaat erom dat hij er óók een voorspelt waar meerdere religies dat doen... Daarom noem ik hem...

Daar gaat het eigenlijk helemaal niet om in dit topic... Ik had het over de domheid van sommigen, dat ze niet willen of durven nadenken over wat ik ze voorleg... Om de één of andere onverklaarbare reden gaan we met deze hele discussie achter mijn voorbeeld aan, en word ik aangekeken alsof ik er in geloof... Dat is niet echt zo, ik hou me neutraal tussen alle benaderingen van dit verschijnsel...
Oud 15-02-2002, 15:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Daar gaat het eigenlijk helemaal niet om in dit topic... Ik had het over de domheid van sommigen, dat ze niet willen of durven nadenken over wat ik ze voorleg.
Misschien intereseert het ze gewoon niet? Kan ik me best iets bij voorstellen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 15:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Je hebt volkomen gelijk. Door ondermaats onderwijs, slechte opvoeding en een gedoogklimaat worden grote menigten niet alleen dom, maar ook nog gewelddadig.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 15:15
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Misschien intereseert het ze gewoon niet? Kan ik me best iets bij voorstellen
Je kunt je misschien voorstellen, of misschien ook niet, dat het belangrijk is dat het bij onwetenden aan het licht wordt gebracht dat er ook andere mensen bestaan en dat het belangrijk is dat ook zij hierover nadenken, omdat zij immers het grootste deel van deze planeet beslaan. Dat jij er niet over na wilt denken, betekent niet dat die ander gek is. Nee dat betekent dat jij zelf minder bent, tenminste, dit zegt nu de indigo in mij.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 15:16
soulless
soulless is offline
Ja abt, en we beginnen bij jou. Pass me the honkbalknuppel... *zucht*
Oud 15-02-2002, 16:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Dat jij er niet over na wilt denken, betekent niet dat die ander gek is. Nee dat betekent dat jij zelf minder bent, tenminste, dit zegt nu de indigo in mij.
Mensen die stemmetjes horen krijgen vaak pilletjes. Maargoed.

Met een dergelijke houding krijg je nooit iemand aan het denken. En je kunt iemand gewoon niet na laten denken over een onderwerp dat hem niet boeit. Mij zul je bijvoorbeeld nooit zo ver krijgen het sportkatern helemaal door te lezen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 17:18
MickeyV
MickeyV is offline
Dus, als ik zo het lijstje bekijk, dan komt het erop neer dat een "indigo" iemand is die een hoge pet op heeft van zichzelf, bij voorbaat schijt heeft aan alles wat niet past binnen zijn conceptie van wat juist is, en ook niet bereid is zich op zichzelf en zijn standpunten te bezinnen, omdat alle onbegrip van anderen slechts kan voortspruiten uit "stupiditeit".

Wat die site, bovenbegaafd, betreft: wat een larie. Hehe. Een of ander weeig stukje proza van ene mevrouw Williamson als introductie, en een paar regels verder meteen een verzoek om geld. Donaties zo je wilt. Een vernisje van quasi-interessante en quasi-spirituele kletspraat, waarmee ze slechts een ongebreidelde geldlust willen verhullen!
Oud 15-02-2002, 18:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
MAW, Indigo is een eufemisme voor ADHD-patient?

Maar serieus, iedereen heeft in meer of mindere mate het gevoel dat de rest van wereld dom, kortzichtig en oppervlakkig is. Vaak is dat ook zo. Maar dat betekent nog niet dat je zelf anders bent....zelfkennis siert de mens, zullen we maar zeggen.

Maar als je jezelf graag ver verheven boven de massa ziet, be my guest. Dikke kans dat de massa je niet echt serieus neemt....
Oud 15-02-2002, 18:35
minimouse
minimouse is offline
het is helemaal niet zo erg dat er onwetende ongeintresseerde mensen zijn, maar wat ze echt dom maakt is dat ze niet begrijpen dat er mensen zijn die wel overal aan twijfelen, niet alles geloven op school en dan ook nog hun bek open trekken. als je dat doet kun je nog wel eens op wat tegenstand stuiten. maar of je voor al die kenmerken uit die vragen lijst nou perse een indigo moet zijn? het hoeft geen naam te hebben, als je er maar mag zijn, met sceptische kijk op de wereld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2002, 19:24
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Shit dit is erg
Het lijkt idd alsof veel mensen het niet begrijpen
De vraag is, als er 99% van de kinderen indigo-kinderen zijn over 10 jaar, of zij niet een dergelijke hekel aan de oudere andere mensen gaan krijgen dat haat de overhand neemt...ik vraag het me af, maar voor hetzelfde geld zou het kunnen gebeuren, als er echt zoveel mensen zijn die het niet begrijpen

Chimera: Jij ziet indigo-kinderen als mensen die gek zijn en stemmetjes horen? Zonde.
Rollo Tomasi: Indigo-kinderen AHDH patienten? Don't think so. Interessant trouwens, die opkomst van slimme ADHD kinderen in de VS.
Met citaat reageren
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Sluit dit topic maar...Hopeloos
Met citaat reageren
Silindistani
Silindistani is offline
Dit slaat helemaal nergens op. Wat is dit een soort ego opwaardeer topic? Omdat mensen je niet 'begrijpen' zijn ze dom. Jaaaaaaja. Misschien leg je het wel niet helemaal goed uit. Misschien begrijp jij hun niet. Misschien ben jij wel gewoon dom.

Die indigo test is helemaal onzin. Als jij graag wil dat je een indigo-kind bent dan beaam je die omschrijving ja. De vraag is of mensen om je heen dat ook doen. Trouwens, al die vragen slaan ongeveer op het zelfbeeld van de doorsnee ontvreden mens. Veel mensen die niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken zullen zich kunnen vinden in die omschrijving.

Voor de rest: "YOUR JUST JEALOUS THE VOICES AREN'T TALKING TO YOU!"
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:36
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Dit slaat helemaal nergens op. Wat is dit een soort ego opwaardeer topic? Omdat mensen je niet 'begrijpen' zijn ze dom. Jaaaaaaja. Misschien leg je het wel niet helemaal goed uit. Misschien begrijp jij hun niet. Misschien ben jij wel gewoon dom.

Die indigo test is helemaal onzin. Als jij graag wil dat je een indigo-kind bent dan beaam je die omschrijving ja. De vraag is of mensen om je heen dat ook doen. Trouwens, al die vragen slaan ongeveer op het zelfbeeld van de doorsnee ontvreden mens. Veel mensen die niet tevreden zijn met de huidige gang van zaken zullen zich kunnen vinden in die omschrijving.

Voor de rest: "YOUR JUST JEALOUS THE VOICES AREN'T TALKING TO YOU!"

Dom.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:40
McCaine
McCaine is offline
Ik ben het geheel met Silindistani eens wat betreft die indigo-kul. En ík kan het onderbouwen. Mijn tante is psychologe en ik heb haar die indigo-text laten lezen, en zij moest erg lachen en merkte meteen op, wat ik zelf ook al dacht, dat het gewoon een subtiel geformuleerde beschrijving is van de moderne jongere, zeg maar. In die topics zie je ook meteen vrijwel iedereen zeggen 'ik denk dat ik er een ben', want iedereen kan zich erin vinden. Kortom, het is oud gelul in nieuwe verpakking...
Oud 15-02-2002, 19:44
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Dom.

Dank u voor een perfect voorbeeld voor mijn stelling.

Ik ben dom omdat ik jou niet begrijp.

Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:51
Uhmpra
Uhmpra is offline
iedereen is dom en vooral die mensen die zichzelf slim vinden (ik ben ook dom hoor, dus niet beginnen te zeuren straks dat ik het ook ben )
over nostradamus waar het net over ging (sorry, of-topic) je moet wel ff kijken waar het vandaan komt want men wil nog wel eens rotzooien met die gozer, manfred dimde (duitse nostradamus-kenner, ik zeg niet dat ie gelijk heeft!!!) zegt dat nostra rond 2010 / 2012 een grote wereldoorlog voorspeld (grote verandering?)
Oud 15-02-2002, 21:51
Verwijderd
Wat is er zo interessant aan dat soort toekomstvoorspellinkjes?
Waarom gaan we niet gewoon werken aan die toekomst? Er iets moois van maken?
(Yeah I sound like a happy treehugging hippie, maar ik meen 't)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 22:05
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Wat is er zo interessant aan dat soort toekomstvoorspellinkjes?
Waarom gaan we niet gewoon werken aan die toekomst? Er iets moois van maken?
(Yeah I sound like a happy treehugging hippie, maar ik meen 't)
Hmm nou
Ik denk dat de topic starter net als ik probeert uit te vinden wat zijn bedoeling zal zijn en wat hij hieraan kan doen. Het is een proces dat meewerkt aan de toekomstvorming.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 01:34
Sylvain Altherian
Citaat:
minimouse schreef:
het is helemaal niet zo erg dat er onwetende ongeintresseerde mensen zijn, maar wat ze echt dom maakt is dat ze niet begrijpen dat er mensen zijn die wel overal aan twijfelen, niet alles geloven op school en dan ook nog hun bek open trekken. als je dat doet kun je nog wel eens op wat tegenstand stuiten. maar of je voor al die kenmerken uit die vragen lijst nou perse een indigo moet zijn? het hoeft geen naam te hebben, als je er maar mag zijn, met sceptische kijk op de wereld
Je hebt gelijk... Ik ga die dat indigogebeuren alleen als voorbeeld, btw... Ik heb niet gezegd dat ik verheven oid ben omdat ik aan die beschrijving voldoe... Ik word een beetje moe van alle mensen hier die maar lopen te drammen op die indigo-theorie, terwijl dat niet is waarvoor ik dit topic opende...
Oud 16-02-2002, 10:31
Alexander
Alexander is offline
In ieder geval één punt van kritiek: de goede strijd van Kennedy? Als je J.F. bedoelt, kan ik kort zijn: hij kende geen strijd voor het goede. Ja, okee, misschien heeft hij wel de zwarten gesteund, maar verder heeft hij Cuba aangevallen (Varkensbaai), en de Koude Oorlog (Vietnam) tot ongekende warmte laten escaleren. En die streed voor het goede? Hmmm..

Maar ach, verder sta ik sceptisch tegenover de indigokinderen. Ik herken me er zelf ook in, maar zoals McCaine hierboven terecht opmerkt, ieder beetje ontevreden jongere herkent hier zichzelf in. Het meeste van de New Age is slechts kletspraat, bedoeld om zakken vol geld te verdienen, terwijl de meeste goeroe's niet eens geloven. New Age is iets dat alleen maar in onze westerse consumptiemaatschappij kon ontstaan.
Jammer dat niet iedereen beseft dat als je je doel wilt zoeken, je alleen maar bij jezelf te rade moet gaan. Maar okee, dat is ook alleen maar een geloof (een geloof in jezelf), en als mensen zich in de New-Agehype willen storten, mij best. Ik vind het alleen erg jammer dat zoiets in beginsel moois zo verschrikkelijk verpest wordt.
Oud 16-02-2002, 12:36
MickeyV
MickeyV is offline
Oh, Amaru, deze opmerking inzonderheid vind ik...een beetje dom.

Hij was zeer slim, en zei altijd de dingen die hij op dat moment dacht. Hierdoor was iedereen op het laatst tegen hem en is hij dood geschoten. Mensen vonden hem gek. Hij was gewoon zo slim dat de wereld zijn intellect niet kon bevatten.

Dat heet, als je er serieus achter staat.
Oud 16-02-2002, 12:40
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
MickeyV schreef:
Oh, Amaru, deze opmerking inzonderheid vind ik...een beetje dom.

Hij was zeer slim, en zei altijd de dingen die hij op dat moment dacht. Hierdoor was iedereen op het laatst tegen hem en is hij dood geschoten. Mensen vonden hem gek. Hij was gewoon zo slim dat de wereld zijn intellect niet kon bevatten.

Dat heet, als je er serieus achter staat.
Hier sta ik zeker achter. Ik begrijp echter niet wat hier dom aan is...Zou je het me uit kunnen leggen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 14:19
MickeyV
MickeyV is offline
...

Ten eerste: ik veronderstel dat Tupac die popartiest/rapper/hoejehetwiltnoemen is. In dat geval zal hij bezwaarlijk erg intelligent zijn geweest. Aggressieve, infantiele en kinderlijk eenvoudige muziek is wat er uit de speakers van de stereo mijner broeders komt, wanneer zij een gekopieerd CDtje van deze jongen in hun CD-speler stoppen.

Ten tweede: Als "de wereld" Tupacs onvoorstelbare verstandelijke vermogens (ik type dit al gnuivende), of liever, als de wereld Bach, of Einstein, of welke grote geest dan ook, wel kan "bevatten", moeten wij hieruit dan opmaken dat jij meent dat Tupac een groter intellect had dan eerder genoemde theoreticus, wetenschapper en componist? er is overigens niets op tegen deze vraag te beantwoorden

Je hebt gelijk! Een miskend genie! Van nu af zal ik mij verdiepen in de diepzinnige muziek en betekenisvolle teksten van dit erudiete heerschap!

[Dit bericht is aangepast door MickeyV (16-02-2002).]
Oud 16-02-2002, 14:28
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
MickeyV schreef:
...

Aggressieve, infantiele en kinderlijk eenvoudige muziek is wat er uit de speakers van de stereo mijner broeders komt, wanneer zij een gekopieerd CDtje van deze jongen in hun CD-speler stoppen.
Je probeert je ongegronde uitroep van wansmaak in een wetenschappelijk jasje te stoppen?
Oud 16-02-2002, 15:06
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
M n M schreef:
Je probeert je ongegronde uitroep van wansmaak in een wetenschappelijk jasje te stoppen?
Haha, mee eens, mee eens

Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 15:29
MickeyV
MickeyV is offline
Ja, die is leuk, ware het niet dat het geen ongegronde uitroep is. Wansmaak is overigens niet het woord wat je bedoelt, tenzij je bedoelt te zeggen dat mijn uitroep in jouw ogen wansmakelijk is. Dan had je je gedachten anders moeten verwoorden. Overigens had je daarin wel enigszins gelijk in gehad: nodeloos (let wel: nodeloos) schertsend over doden spreken is weinig edelmoedig. Daarom zal ik mijn eerdere berichtje een beetje aanpassen.

De grond ieder geval, is deze, namelijk dat wanneer men op grond van Tupacs "muziek", zowel textueel als compositorisch bekeken, tot de slotsom komt dat hij een "onbevattelijk intellect" heeft (in de zin van: geniaal), men wel een zeer afwijkende definitie van "onbevattelijk intellect" hanteert. Nu, ik kan me voorstellen dat hij ook andere bezigheden had dan geluiden produceren, en als in een van die andere activiteiten nu net het fundament ligt waarop jij (Amaru) zijn hoogbegaafdheid grondt (al lijkt me dat twijfelachtig), voel je dan vrij een en ander duidelijk te maken.
Oud 17-02-2002, 00:12
Euforian
Euforian is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ok, dit komt van de site...

I believe Adult Indigos have these characteristics:

* Are intelligent (tho did not necessarily have top grades).

>Kheb nooit wat gedaan op school, altijd negens of hoger, in taal, exacte vakken, economie, en de maatschappelijke vakken.

* Are very creative and enjoy making things.

Ik dicht etc, vind het leuk als het me lukt om ecght iets blijvends te maken.

* Always need to know WHY (especially why they are being asked to do something).

Uhhuh, geen onzin, vertel me eerst maar eens waarom.

* Had disgust and perhaps loathing for the inanity of much of the required work in school, the repetition.

Ja, ik haat studeren en schema's.

* Were rebellious in school, refusing to do homework, rejecting authority of teachers OR seriously wanted to rebel, but didn't DARE, usually due to parental pressure.

De laatste optie, ik wou altijd van alles maar durfde niet. Lag niet aan m'n ouders, meer aan anderen om me heen...

* May have experienced early existential depression and feelings of helplessness. These may have ranged from sadness to utter despair. Suicidal feelings while still in high school or younger are not uncommon in the Indigo Adult.

Ja, op de basisschool al existentiele vragen, vaak depressief, sleep al jaren met somberheid...

* Have difficulty in service-oriented jobs - resistance to authority and caste system of employment.

Ik HAAT werk.

* Prefer cooperative efforts or leadership position or solo if expertise is valued.

Ja, ik werk graag samen maar heb vaak het gevoel dat ik de organiserende rol dien te hebben.

* Have deep empathy for others, yet an intolerance of stupidity.

Ja. Ik wordt helemaal woedend als mensen iets doms doen. Maar ik wil ook altijd anderen helpen, dat ze gelukkig zijn.

* Extremely emotionally sensitive including crying at the drop of a hat (no shielding) - to no expression of emotion (full shielding).

Show vaak de laatste, bij een paar mensen de eerste.

* May have trouble with RAGE.

Ja, ik kan totaal flippen, heb het de laatste tijd wat onder controle maar ik kan echt helemaal door 't lint gaan zeg maar.

* Have trouble with most systems (either emotionally, mentally, or physically)- political, educational, medical, law.

Ja, ze verneuken je allemaal.

* Alienation from politics - feeling your voice won't count and that the outcome really doesn't matter anyway.

Ja, maar ik probeer wel altijd wat te bereiken.

* Frustration with or rejection of the traditional American dream - 9-5 career, marriage, 2.5 children, house with white picket fence, etc.

Gatver, dat is een nachtmerrie.

* Anger at rights being taken away, fear and/or fury at "Big Brother watching you."

Ja, ga weg met je wetjes, ik weet zelf heel goed wat te doen.

* They feel a need like a burning desire to do something to change and improve the world. May be stymied what to do.

Ik zou graag alles veranderen. Jammer genoeg is mijn ideaalbeeld niet dat van anderen.

* Have psychic or spiritual interest fairly young - in or before teen years.

Ik vind de menselijk geest super-interessant.

* Had few if any Indigo role models.

Midden in de oceaan? Ga weg.

* Have strong intuition.

Op sommige gebieden, op anderen ben ik totaal verdwaald.

* Random behavior pattern or mind style - (symptoms of Attention Deficit Disorder), may have trouble focusing on a task unless of OWN choosing, may jump around in conversations.

Ja, ik ben niet te volgen in een gesprek, er zijn teveel dingen om over te praten.

* Have had psychic experiences, such as premonitions, seeing angels or ghosts, hearing voices.

Ik hoor vaak stemmen, droom dingen die gebeuren, tenminste dat denk ik, zou het liever toeschrijven aan een foutje in mn hersenen, een ongewenste quantumfluctuatie die met mn geheugen/zintuigen fockt.

* Sexually expressive and inventive OR may reject sexuality in boredom. May explore alternate types of sexuality.

SM

* Seek meaning to their life and understanding about the world May seek this through religion, spiritual groups and books, self-help groups or books, or individually.

Ik wil betekenis, nu! En daar heb ik echt geen zweef-groepje voor nodig.

* If they find balance they may become very strong, healthy, happy lightworkers.

Uhm, wat?

Nou, dat is best mooi, ik ben een Indigo-kind. Oh wacht, dat kan niet, ik ben een vis, dag schatjes, dit is dus ECHT NIET de weg naar betekenis en een betere wereld. Ach ja, elke zoveel tijd komt er weer wat nieuws opzetten, vooral onder jeugd..

Mwa, kmoet terug naar het water, blub maar weer en blub je later.

Jij voelt 't niet ... Ik wel !
Jij bent maar een onwetende
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:09
Verwijderd
Hmm...wel veel kwaadheid moet zo iemand bezitten...

En als je nu net als ik rustig en vriendelijk bent?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:31
Salala
Salala is offline
dan ben je toch echt geen indigo kind...
Oud 17-02-2002, 12:04
Sylvain Altherian
Citaat:
KontraDix schreef:
Hmm...wel veel kwaadheid moet zo iemand bezitten...

En als je nu net als ik rustig en vriendelijk bent?
Ik ben ook rustig en vriendelijk...
Maar diep van binnen woedt een vuur van vreselijke agressie tegen alles (om het even een beetje poëtisch te brengen)
Oud 17-02-2002, 13:03
Euforian
Euforian is offline
www.lightworkerstempel.com
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 19:38
Sylvain Altherian
Citaat:
Euforian schreef:
www.lightworkerstempel.com
Neeneeneeneenee