![]() |
|
Na een ontspoorde discussie in dit topic zetten we de discussie over ontwikkelingssamenwerking hier verder.
Voor standpunten en meningen cfr.s. Is ons huidig welvaartsniveau te belastend voor het milieu en hoe zouden we dat eventueel kunnen oplossen? Hoe zit het met de lage loonlanden en kinderuitbuiting? Zijn ze noodzakelijk voor de ontwikkeling van die lage loonlanden of is dat slechts een illusie om toch maar maximale winst te kunnen boeken? Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 20:04. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Verplicht leesvoer voor iedereen die er wat over wil zeggen: Zwartboek Wereldmerken
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Wanneer iemand je mening onderuit haalt door rationaliseringen die louter berusten op economische wetten, herhaal je slechts je mening. 3. Wanneer je je gelijk niet haalt, ga je je tegenstander beledigen. Of althans, daar doe je een poging toe. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben zeer wel in staat om concrete bedragen te noemen. Het is echter een flauw en kinderachtig spelletje van jou. Het is namelijk helemaal niet relevant of ik nou €3 of €4 noem als 'goed' bedrag. Citaat:
Nike is er één voorbeeld van. Maar dat wist je al. Wat je nu doet, is je ongelijk niet toe willen geven en de discussie proberen te rekken/frustreren. 'Filibuster' noemen de Amerikanen dat. Citaat:
Wat zijn dit voor kinderachtige discussiemethoden? Een beetje modder gooien naar je tegenstander en hem beschuldigen van dingen die niet zijn gezegd, plus constateringen doen over diens beweringen voordat diegenen antwoord heeft kunnen geven? Een beetje preventief je gelijk claimen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
9.) Meer inspraak lokale inwoners over de te nemen maatregelen, minder ruimte voor ontwikkelingsorganisaties wat betreft het plannen van projecten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'Alle mensen kunnen vliegen' 'Niet' 'Ik heb je ook al uitgelegd dat het een onweerspreekbaar feit is dat dit gebeurd, anders hadden we zelfs deze discussie niet.' Geweldig.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ook typisch dat je er één stukje van mij uitpikt en de rest negeert, maar ach... that's N&A for you! Alles om maar goedkoop te kunnen scoren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil me dus niet in de discussie mengen en ga hier niet op in. Ik pikte dit ene stukje deruit omdat het me een zeer onwaarschijnlijk argument leek. Met argumentatie snap ik het beter, maar alsnog vind ik het een slap argument. En roloog me niet.
|||||||
Citaat:
Voor de Westerse maatstaven is €0,10 te weinig. We kopen er niets voor. Maar dat betekent niet dat dit voor de mensen in Vietnam of Kenia ook zo is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 11:58. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een liberale democratie vereist een hoogontwikkelde beschaving. Maar niet alle samenlevingen zijn even ver in het beschavingsproces. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook Indonesië werd met hetzelfde argument geplunderd. Mensen zouden na al die eeuwen toch wel moeten inzien dat dit een fabeltje is, om agressief gedrag te rechtvaardigen. Vooral als je zo een hoge pet van jezelf ophebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Biologisch gezien bestaat er binnen de mensensoort niet zoiets als hét ontwikkelde ras. Er bestaan niet eens rassen. Cultureel ook al niet: cultureel relativisme jeweettoch. Het is gewoon een vergoelijking voor een bepaald handelen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Oftewel, zal er geen geen ontwikkeling van de grond komen. Gezien fenomenen als ruilvoetverslechtering is het ook simplistisch om te stellen dat kwijtschelden van schulden of wegnemen van handelsbarrières een oplossing kan vormen. In het voorkomen van gewapende conflicten en waarborgen van simpele levensomstandigheden is dan misschien een veel grotere winst te behalen. Om een voorbeeld te noemen; de door sommige bejubelde Mugabe veroorzaakte in Zimbabwe een hongersnood, terwijl het land zichzelf eerst prima kon redden. Iemand die honger heeft beschikt niet over de energie om te werken. Iemand die woont in een slecht huis is vaker ziek en minder productief. Los die twee factoren op en zelfs binnen een slecht werkende markt met weinig kansen kunnen mensen zichzelf veel beter redden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Denk eens na waarover de discussie gaat alvorens je op de man gaat spelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[edit] Linkje toegevoegd voor bron over China [/edit] Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 18:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jij bent wel goed in het verleggen van het aandachtspunt zodra je geen echte argumenten meer hebt hè? |
![]() |
||
Citaat:
Zoals bijvoorbeeld hier in één oogopslag te zien is dat onderontwikkelde landen corrupter zijn dan ontwikkelde landen. http://www.nationmaster.com/graph/go...ent-corruption Vrij duidelijk dat ik domweg gelijk heb als ik corruptie een grote belemmerende factor noem en een factor die ook niet makkelijk aan te pakken is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Waarom geloof je overigens heilig in China terwijl ze dictators aan de macht helpen houden die door instituties als het IMF juist door de gestelde eisen van hun financiële macht worden beroofd? Als China mensen als Robert 'De Afrikaanse Hiter' Mugabe aan de macht houdt is dat een zeer kwalijke zaak, zowel voor mensenrechten als voor ontwikkeling.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Welke fabriek ken jij waar je aan de lopende band €50 per uur kunt verdienen? Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ontwikkelingssamenwerking en bezuinigingen. fkuipers | 17 | 27-04-2012 19:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Over kledingarbeiders lianneboon | 68 | 12-01-2010 21:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Dichtwedstrijden deel 2 Verwijderd | 500 | 08-05-2007 15:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Schrijfwedstrijd tm 30 november! Interest | 10 | 15-11-2006 22:44 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Woorden schrappen uit een tekst Verwijderd | 2 | 16-09-2002 20:19 |