Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja. En ook serieus. Maar ik weet niet of ik het zou kúnnen doen. Ik denk teveel aan andere mensen. Misschien als ik ooit op een punt komt, waarop het echt niet meer gaat, zelfs met hulp van anderen... maar voorlopig heb ik nog niet eens hulp, dus het zal niet zo ver komen.
||
Citaat:
Misschien vind jij dan wel dat jij het niet waard bent om te blijven leven, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die daar heel anders over denken. Hopelijk kom je zo iemand tegen die er voor kan zorgen dat jij vindt dat jij het wel waard bent om te leven. Als jouw leven op dit moment waardeloos is, dan is het van belang om voor jezelf na te gaan hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw leven waardevol wordt en dat ook blijft. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
![]() |
Citaat:
Denk je dat ik het leuk vind om te leven? Niet dus. En dat ik weleens zelfmoord probeer te plegen vindt ik niet laf. Ik kan de problemen niet aan en het wordt allemaal heel vaak te veel voor me dus ga aub niet lopen zeggen dat wij laf zijn... En misschien is het gemeen voor de mensen die we achterlaten maar als ze dan eerst een hulp gaan geven en me niet gewoon keihard laten vallen als ik zeg dat ik het weer heb geprobeerd (want zo ben ik dus al 5 vriendinnen kwijt geraakt) dan wil ik heus wel proberen om een beetje een gelukkig en fijn leven te krijgen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maarreee aangezien ik toch wel aardig zeer zwaar depresief ben...(en ook niet voor niks 5 ochtende in de week in therapie zit...) ben ik veel dingen kwijt geraakt.......bv vrienden....en daar zit ik nogal mee.....ik probeer wel een nieuw sociaal leven op te bouwen maar de meeste mensen rennen hard weg als ik vertel dat ik in therapie zit M'n "vriend" (tis weer es half uit) doet ook niet echt heel erg leuk de laatste tijd enzv...... zo kan ik nog wel even doorgaan.....en aangezien je maar 1 keer leeft en dus eigelijk van het leven hoort te genieten (okj niet elke sec vna je leven maar toch wel 90%) en ik dat nie doe....vin ik dat ik het nou niet echt verdien om ik leven te blijven....)
||
![]() |
Citaat:
ooit in de zelfde positie gezeten als mensen die het hebben gedaan of geprobeerd?! En als je eenmaal depresief ben (kan ook door niks komen is ook erfelijk) kan je het soms gewoon niet meer... Ik vin dat je nogal een klote opmerking maakt hiermee......Als je eenmaal zo ver weg ben denk je echt niet meer over de mensen na die naast je staan....
|
![]() |
yep heb er wel eens aan gedacht en ook eens een poging gedaan, hij is mislukt en als een ongeluk *de boeken* ik gegaan.
waarom? omdat ik toen geen fijn leven had en nu omdat ik totaal geen zeflvertrouwen meer heb. nu denk ik er af en toe nog aan maar bijna niet meer omdat ik toch niemand pijn wil doen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is mijn mening en ik heb volledig het recht die te uiten. Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor.
Ik geloof beslist niet dat er mensen zijn om wie niemand iets geeft. Zelf kun je dat wel zo voelen, maar het is echt niet zo. En als je zelf niet meer door wilt gaan, doe het dan voor een ander. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je het gevoel hebt dat je leven nutteloos is,of dat je alleen maar pijn hebt,of wat dan ook,dan denk je daar niet aan. Kan je het egoistisch noemen,maar dat vind ik niet.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
jah.. ik heb een paar keer op het punt gestaan het te doen maar ik ben te laf... blijf te veel huoden van mensen die ikachter zou laten..
zelfmoord is vaak de makkelijkste weg.. doet er jezelf geen pijn meej maar wel anderen die iom je geven,,... die laat je gewoon in de steek ik zeg niet adt het zwak is om zelfmoord te plegen.. er is heel veel kracht voor nodig.. ik durf het niet.. maar ik kan hetr dnek ik ook niet |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je niet in staat bent om van het leven te genieten moet je een manier zien te vinden waarop je dat wel kunt. Jij verdient het per slot van rekening evenveel om te blijven leven als ieder ander. Ik hoop dat het je mede dankzij de therapie die je nu hebt zal lukken om een nieuw sociaal leven op te bouwen dat voor jou wel de moeite waard is. Mocht je er met me over willen praten, dan weet je hoe je me kunt bereiken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik weet dat het niet gemakkelijk is... maar is er ooit iemand die beweert heeft dat leven gemakkelijk is? Maar toch... ben ik nou de enige die het principe aanhoudt van 'het kan alleen nog maar beter worden'? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus je kunt het gemeen of hard vinden: ik blijf bij mijn stelling, zelfmoord is egoïstisch. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ach wat lievvv!!! dank u... kusje voor morgieieie jah kijk.. ik heb het niet echt heel erg moeilijk.. ik ben gewoon een beetje een vaag persoon denk ik... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ja op dat moment dat je dood wil denk je aan jezelf! Aan je eigen ellende enzo en denk je dus niet aan de anderen dus vind ik ook dat het wel egoistisch is. Maar aan de andere kant kan ik het ze niet kwalijk nemen.... Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet uitleggen zoals gewoonlijk ![]()
|
![]() |
hmz...waarom is zelfmoord plegen egoistisch?
als ik tegen me moeder of iemand anders zeg dat ik niet meer wil leven en dat ik er een eind aan ga maken krijg ik als antwoord stel je niet zo aan... als ze me nu eerst eens hulp geven en me niet keihard laten vallen en stikken, dan wil ik nog wel eens verder denken... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hulp moet je zoeken, niet iedereen weet hoe jij erover denkt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zelfmoord Negrotiator | 162 | 04-01-2004 14:59 | |
Psychologie |
Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me... ~~dolce~~ | 42 | 27-06-2003 21:17 | |
Psychologie |
mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege.. Verwijderd | 8 | 17-10-2002 19:06 | |
Psychologie |
Zelfmoord als je op je best bent.. Verwijderd | 16 | 23-08-2002 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is zelfmoord zwak??? TMLWKY | 49 | 12-08-2002 14:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zelfmoord is in vandaag Buzzzfuzzz.vs | 7 | 26-07-2002 14:00 |