Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 21:31
Verwijderd
ik heb ineens (allee eel da namiddag en tis nu avond) zoooo harde tandpijn op een plaats waar er géén gaatje is

als het ontstoken is da vlees MOET ge dan na den tandarts ???? (das eigenlijk de vraag)
en ooooh ik hoop zohard ni da er nen wijsheidsdtand doorkomt ma da kan ni want die was er al dacht ik

brrrr
pijnpijn , wat tegen de pijn te doen??? heb juist aspirine genome ik hoop da et lukt
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:38
Cola_Light
Cola_Light is offline
Leer eerst eens normaal Nederlands!!!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:03
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
raindrup schreef op 11-07-2003 @ 22:31:
ik heb ineens (allee eel da namiddag en tis nu avond) zoooo harde tandpijn op een plaats waar er géén gaatje is

als het ontstoken is da vlees MOET ge dan na den tandarts ???? (das eigenlijk de vraag)
en ooooh ik hoop zohard ni da er nen wijsheidsdtand doorkomt ma da kan ni want die was er al dacht ik

brrrr
pijnpijn , wat tegen de pijn te doen??? heb juist aspirine genome ik hoop da et lukt
Als het een duidelijk verhaal was geweest had ik je misschien wat raad gegeven, ik weet nu niet eens wat je bedoelt...
Tandpijn in je kies? een wijsheidstand????????
Maar goed, beste is gewoon naar de tandarts gaan. Dan ben je er zo vanaf.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:03
Janneke1
Janneke1 is offline
En van ontstoken tandvlees krijg je volgens mij geen tand/kiespijn..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:33
Qimm
Qimm is offline
Ik denk dat het een zuiderbuur is. Wijsheidstand is gewoon je verstandskies
Oud 11-07-2003, 22:39
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 11-07-2003 @ 23:33:
Ik denk dat het een zuiderbuur is. Wijsheidstand is gewoon je verstandskies
Hmm rare woorden gebruiken ze daar..maar ik dacht het ook al..
Kennen ze het woord kies niet of zo?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:50
M@rco
M@rco is offline
't Zou kunnen dat je hier last van hebt...

Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 00:44
Verwijderd
Zijn sommige mensen niet goed bij hun hoofd ofzo? Als je kiespijn hebt ga je toch naar de tandarts, als het na één of twee dagen nog niet over is
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 14:10
Brown eye
Brown eye is offline
Naar de tandarts ofzo??!!

*Heeft het verhaal drie keer gelezen voor ze het snapte!!*
Oud 12-07-2003, 14:37
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
raindrup schreef op 11-07-2003 @ 22:31:
Heb je al geprobeerd om met Sensodyne (voor ontstoken tandvlees is dat toch?

Iig goed schoonhouden, (en ja, òòk je tandvlees moet je poetsen). Als je er veel last van hebt, (wat je volgens mij wel hebt, aan je post te zien), wel naar de tandarts gaan ja.
Oud 12-07-2003, 15:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik denk dat het een zuiderbuur is.
Dat klopt. Als je haar profiel bekijkt zie je dat het inderdaad een Vlaamse is.

Citaat:
Wijsheidstand is gewoon je verstandskies
En dan is het nog een verkeerde term ook, aangezien het woord verstandskies als vèrstandskies en niet als verstándskies dient te worden uitgesproken. Zie in verband daarmee ook mijn replies in http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=290312

Laatst gewijzigd op 12-07-2003 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 16:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 12-07-2003 @ 15:13:
En dan is het nog een verkeerde term ook, aangezien het woord verstandskies als vèrstandskies en niet als verstándskies dient te worden uitgesproken. Zie in verband daarmee ook mijn replies in http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=290312
Ja het is een ver-stands kies, hij staat ver achter in je kaak.... die domme belgen
Oud 13-07-2003, 18:32
Verwijderd
euhm
1 opmerking

het gaat niet om mijn "taal" het gaat om mijn tandpijn die ik toen had , die had ik nog maar 1 dag btw en geen drie dage ? wanneer heb ik dat gezegd??(btw= b y t he w ay voor de "ambetanterikken" )
dus wil je alstublieft eens antwoorden op men vraag ?

ik vind jullie taal ook ni alles zeh , ma ik zeg er niets op , iedereen is anders eh, deal with it

en ik weet best wel dat een verstandskies achteraan in je mond zit en wat kan mij dat nu schelen of het vérstandskies is of verstàndskies

ik wou gwoon weten 1)of je een ontsteking aan je tandvlees kon oplossen ZONDER naar de tandarts te gaan. en 2 serieuze antwoorden heb ik gekregen , bedankt Quiana en m@rco
2) of het dan ontstoken zou zijn of een tand die erdoor komt (ookal is er al een wijsheidstand/verstandskies?

Uiteindelijk was het toch van een gaatje , ik heb zelf met spiegeltje gezien (bovenste rij )en er zat in dat gaatje een stukje graat van vis vast , daarom dat het zo pijn deed , daarom dat ik niet wist wat het was omdat heel die kant pijn deed. Na lang prullen is de graat eruit en het gaatje wordt binnen 2 weken gevuld ( de tandarts is op vakantie )

Ik vind het echt belachelijk de antwoorden die ik kreeg

voor mij mag dit topic dicht
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 18:55
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
raindrup schreef op 13-07-2003 @ 19:32:
euhm
1 opmerking

het gaat niet om mijn "taal" het gaat om mijn tandpijn die ik toen had , die had ik nog maar 1 dag btw en geen drie dage ? wanneer heb ik dat gezegd??(btw= b y t he w ay voor de "ambetanterikken" )
dus wil je alstublieft eens antwoorden op men vraag ?
In feite is die vraag al beantwoord. Je wou weten of het, in het geval van ontstoken tandvlees, verstandig is om naar de tandarts te gaan, en het antwoord op die vraag is ja.

Citaat:
ik vind jullie taal ook ni alles zeh , ma ik zeg er niets op , iedereen is anders eh, deal with it
Ik heb zelf als Noord-Brabander zijnde niets tegen op het Vlaams, aangezien Vlamingen en Noord-Brabanders taalkundig gezien nauw aan elkaar verwant zijn. Iedereen is inderdaad anders, en ik ben ook van harte bereid om dat te accepteren.

Citaat:
en ik weet best wel dat een verstandskies achteraan in je mond zit en wat kan mij dat nu schelen of het vérstandskies is of verstàndskies
Het was ook niet bedoeld als een aanval op je taalgebruik. Mocht dat wel als zodanig op je zijn overgekomen, dan bied ik je daar alsnog mijn excuses voor aan omdat het niet zo was bedoeld. Ik had dat alleen maar vermeld omdat de term verstandskies aanleiding zou kunnen geven tot het misverstand dat het iets met je verstand te maken zou hebben, maar ik begrijp uit jouw reactie dat je dat blijkbaar al weet.

Citaat:
ik wou gwoon weten 1)of je een ontsteking aan je tandvlees kon oplossen ZONDER naar de tandarts te gaan. en 2 serieuze antwoorden heb ik gekregen , bedankt Quiana en m@rco
2) of het dan ontstoken zou zijn of een tand die erdoor komt (ookal is er al een wijsheidstand/verstandskies?
Dat weet ik.

Citaat:
Uiteindelijk was het toch van een gaatje , ik heb zelf met spiegeltje gezien (bovenste rij )en er zat in dat gaatje een stukje graat van vis vast , daarom dat het zo pijn deed , daarom dat ik niet wist wat het was omdat heel die kant pijn deed. Na lang prullen is de graat eruit en het gaatje wordt binnen 2 weken gevuld ( de tandarts is op vakantie )?
Heb je nu nog pijn of is het over? Ik hoop het laatste.

Citaat:
Ik vind het echt belachelijk de antwoorden die ik kreeg
Dat spijt me, en dat meen ik oprecht.

Citaat:
Misschien is dat ook wel het beste. Hoofdzaak is dat je probleem alsnog is opgelost.
Oud 13-07-2003, 19:57
Verwijderd
heel erg bedankt voor je reactie

en het doet nog een beetje pijn maar ik heb een afspraak bij mijn tandarts , ookal is het pas binnen 2 weken
maar ja ik heb een beetje een phobie voor tandartsen daarom dat ik liever op de vertrouwde tandarts wacht dan naar zijn vervanger te gaan

bye !
xxx
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:02
Verwijderd
Nog even een serieuse reactie: in twee weken kan een gaatje behoorlijk groeien...en dan ben je (nog) minder blij als het gevuld wordt...wel iets om over na te denken misschien. Wil je toch wachten, houd het dan iig goed schoon (poetsen en spoelen met van dat mondwater (eventueel sterkere van de apotheek ofzo) bv).

Citaat:
Wil je hem dicht hebben? (Voor de zekerheid vraag ik het nog even.)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:38
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 11-07-2003 @ 23:03:
een wijsheidstand????????
Verstandskies zeker? (Zucht, Belgen ook he)
Oud 14-07-2003, 18:52
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
raindrup schreef op 13-07-2003 @ 20:57:
Graag gedaan.

Citaat:
en het doet nog een beetje pijn maar ik heb een afspraak bij mijn tandarts , ookal is het pas binnen 2 weken
maar ja ik heb een beetje een phobie voor tandartsen daarom dat ik liever op de vertrouwde tandarts wacht dan naar zijn vervanger te gaan
Tja, een tandartsbezoek is ook niet echt prettig. Zorg er in ieder geval wel voor dat je, zolang er nog niets aan dat gaatje gedaan is, de tand goed schoon houdt, zoals Leonoor al adviseerde, al is het alleen maar om een eventuele infectie te voorkomen.

Citaat:
bye !
xxx
Tot gauw weerziens hier op het forum.
Oud 14-07-2003, 20:11
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hup naar de tandarts jij!
En ondertussen veel poetsen met electrische tandenborstel, spoelen met zo'n ontstekingsremmend middeltje, veel met lauw water spoelen, zuivel en zoete producten vermijden, flink veel aspirientjes, dan moet t gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 13-07-2003 @ 21:38:
Verstandskies zeker? (Zucht, Belgen ook he)
Wijsheidstand vind ik wel wat hebben, veel leuker dan het woord verstandskies. Denk dat ik t maar in mijn vocabulaire ga opnemen. Ohh en wat zie ik ertegenop als ik mijn 2 kiezen moet laten trekken. (want ooit zal dat moeten)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:14
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:

bye !
xxx
Ik ben naar de angsttandarts gegaan, je mag daar alleen heen als je handicap hebt of ECHT niet meer naar de gewone durft, maar als je ooit zover komt geef ik je wel wat extra informatie.
(mail maar of stuur een PM)
DIe heeft me echt geholpen en ik dacht dat ik nooit meer zou durven.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten