Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb dit zelf ook wel 'ns...ik kan het vaak ook niet laten om soms echt heel groffe, kwetsende opmerkingen te maken als die erg voor de hand liggen. Ik zoek de kwetsing niet bewust op, d.w.z. ik creeër niet zelf de omstandigheden waarin ik mensen kan kwetsen, maar soms zie je zulke inkoppertjes...dan kan ik het gewoon niet laten.
Ik vind dat leuk. Waarom? Ik weet niet het echt. Misschien omdat ik best wel meewarig naar sommige mensen kijk, ik vind het leuk om een beetje met ze te spelen, om gebruik te maken van hun domheid of naïviteit. Misschien is het stiekem ook wel een beetje minachting, ik weet het niet. Wat kun je hieraan doen? Eigenlijk niet veel...behalve er gewoon goed op te letten wat je tegen wie zgt. |
![]() |
|
![]() |
Als mensen me irriteren door hun domheid, dan wil ik mijn woede afreageren, en dan mag ik op zijn tijd graag een snedige opmerking lanceren als de kans zich voordoet. Dan staan we weer quitte. En soms is er zo'n mooie gelegenheid, dan kan ik het niet laten. Ik krijg daar een rush van. Ik ben niet bewust wreed, maar ik neem wraak, ja.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Zo af en toe een rake opmerking plaatsen is niet erg. Als het maar terecht is en de ander zich niet gekwetst gaat voelen. En mensen voelen zich niet vaak gekwetst door slechts 1 opmerking. Wel als je ze als het ware achtervolgt met die opmerkingen. Maar daarvoor zie ik geen van jullie aan. Als je je slecht gaat voelen bij die opmerkingen, maak ze dan ook niet. Tja, simpel zat. Je kan het moeilijk maken, maar zo simpel is het eigenlijk wel. Tenzij het echt 1 of andere aandoening is, maar daar ga ik dus echt niet vanuit.
||
Citaat:
![]() maar ik heb het hier meer over geintjes uithale niemand beledigen met grove opmerkingen
||
Citaat:
Je bent sterk genoeg, volgens mij, om de goede kant op te gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo makkelijk dat wanneer je het signaleert en denkt van "de volgende keer doe ik het anders" dat je binnen de kortste keren weer terugvalt. Dus hoe maak je die stap nou? Hoe houden mensen het hoofd koel? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je bijt op je tong en je telt tot tien. Dan is je ergste woede afgezakt, en kun je weer nadenken. En dan hou je je verder in. Je bent welopgevoed en heel verstandig, en je kunt verder denken dat de volgende opmerking. Dan weet je donders goed dat wat je wilt zeggen niet goed is. Nou, dan zeg je maar niks. En dan dus niet aankondigen dat je iets heel gemeens wilde zeggen maar het toch maat niet doet, want dat is even kwetsend voor degene die je wilde beledigen. Gewoon: kop dicht. Wees de verstandigste.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met onwetend bedoel ik niets afweten van datgene wat je niet kent, en het er daarom niet mee eens zijn. Onbekend maakt onbemind. Je kan veel zeggen, maar niet dat ik niets weet van dat wat ik afwijs. Ik wijs het af om een wat mij betreft gegronde reden, niet vanwege het feit dat ik er onbekend mee ben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Liefde & Relatie |