Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2003, 14:56
Upke
Upke is offline
Misschien dat enkele forumbazen het al gemerkt hebben, maar ik kan dus me nooit inhouden. Ik moet en zal weer es lekker flauwe opmerkingen maken en zo. Ik kan gewoon niet serieus zijn. Verder voel ik al een paar jaar een gevoel in me groeien die me naar de slechte kant trekt, ik ben sterk genoeg om dit gevoel te negeren. Maar ik merk wel dat de drang steeds erger word. Ik weet dat het slecht is, en dat ik ooit echt een klootzak ben en ik wil het ook anders hebben. Maar ik kan het gewoon niet laten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2003, 16:11
Nona
Nona is offline
Ik herken het eigenlijk weinig. Alles wat ikzelf wil doen is lief zijn voor mensen en geaccepteerd worden (dat lukt niet altijd, maar goed).

Nou ja, doe gewoon de dingen die je leuk vindt, maar zoek geen problemen, dat heeft geen zin. Je kunt best nuttig posten, dat heb ik gezien, dus zo'n klootzak ben je nou ook weer niet. Zo moet je ook niet over jezelf denken. Dat haalt alleen je zelfbeeld naar beneden en afgezien van het feit dat je daar zelf onder lijdt hebben anderen er ook niets aan.

Blijkbaar kun je het laten, hou dat dan zo. Als je iets niet wilt dan hoeft het niet, zeker niet vanwege een of andere drang.
Oud 07-07-2003, 18:39
Verwijderd
ik weet niet wat je dr aan ken doen... misschien gwoon proberen afleiding te zoeken als je neigt de klootzak uit te gaan hangen ofzo.. kweet t ook niet...
iig veel sterkte dr mee *knuff*

*sorry nutteloze post*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:50
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 07-07-2003 @ 15:56:
Verder voel ik al een paar jaar een gevoel in me groeien die me naar de slechte kant trekt, ik ben sterk genoeg om dit gevoel te negeren. Maar ik merk wel dat de drang steeds erger word.
Wat voor slechte kant?

Citaat:
Ik weet dat het slecht is, en dat ik ooit echt een klootzak ben en ik wil het ook anders hebben. Maar ik kan het gewoon niet laten...
Als je weet dat het slecht is, en je het anders wil hebben, doe er dan iets aan. Probeer dan in elk geval te voorkomen dat je een klootzak wordt, dat zal al iets helpen lijkt mij. Als je dingen doet die je niet wil doen (flauwe opmerkingen ed), zeg dan bijv. sorry tegen de persoon waarover/tegen het is, of wijs jezelf erop dat het fout is. (dat weet je ws wel, maar door jezelf er echt bewust van te maken, doe je het na verloop van tijd minder makkelijk misschien?)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:56
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
jah, eigenlijk wat hierboven al staat, je weet van je zelf dat het slecht is,en je wilt het anders .. jah, miss lullig om te zeggen maar doe dr dan wat aan... verder heb k niks zinnigs te zeggen...

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:02
Upke
Upke is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 08-07-2003 @ 16:56:
jah, eigenlijk wat hierboven al staat, je weet van je zelf dat het slecht is,en je wilt het anders .. jah, miss lullig om te zeggen maar doe dr dan wat aan... verder heb k niks zinnigs te zeggen...

kuzzies mir
Ik doe er ook wat aan, maar ik vind het gewoon zo leuk ik kan het gewoon niet laten.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:14
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 08-07-2003 @ 17:02:
Ik doe er ook wat aan, maar ik vind het gewoon zo leuk ik kan het gewoon niet laten.
en wat vind je dr dan zo leuk aan???
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:07
Verwijderd
Ik heb dit zelf ook wel 'ns...ik kan het vaak ook niet laten om soms echt heel groffe, kwetsende opmerkingen te maken als die erg voor de hand liggen. Ik zoek de kwetsing niet bewust op, d.w.z. ik creeër niet zelf de omstandigheden waarin ik mensen kan kwetsen, maar soms zie je zulke inkoppertjes...dan kan ik het gewoon niet laten.

Ik vind dat leuk. Waarom? Ik weet niet het echt. Misschien omdat ik best wel meewarig naar sommige mensen kijk, ik vind het leuk om een beetje met ze te spelen, om gebruik te maken van hun domheid of naïviteit. Misschien is het stiekem ook wel een beetje minachting, ik weet het niet.

Wat kun je hieraan doen? Eigenlijk niet veel...behalve er gewoon goed op te letten wat je tegen wie zgt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:09
MickeyV
MickeyV is offline
Die nare man. Een beste jongen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:16
poesiefox
poesiefox is offline
Als mensen me irriteren door hun domheid, dan wil ik mijn woede afreageren, en dan mag ik op zijn tijd graag een snedige opmerking lanceren als de kans zich voordoet. Dan staan we weer quitte. En soms is er zo'n mooie gelegenheid, dan kan ik het niet laten. Ik krijg daar een rush van. Ik ben niet bewust wreed, maar ik neem wraak, ja.
Oud 08-07-2003, 17:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-07-2003 @ 18:16:
Als mensen me irriteren door hun domheid, dan wil ik mijn woede afreageren, en dan mag ik op zijn tijd graag een snedige opmerking lanceren als de kans zich voordoet. Dan staan we weer quitte.
Ik kan me voorstellen dat je vaak in een 'verkeerde situatie' komt, omdat iemand "dom" overkomt, terwijl jij misschien iets vaag uitlegt (om maar een voorbeeld te nemen). Of dat iets voor jou heel duidelijk is (omat je er vaak mee omgaat o.i.d.) en voor een ander niet (die weer kennis heeft op een ander gebied). Of denk ik te extreem over je?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:41
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-07-2003 @ 18:22:
Ik kan me voorstellen dat je vaak in een 'verkeerde situatie' komt, omdat iemand "dom" overkomt, terwijl jij misschien iets vaag uitlegt (om maar een voorbeeld te nemen). Of dat iets voor jou heel duidelijk is (omat je er vaak mee omgaat o.i.d.) en voor een ander niet (die weer kennis heeft op een ander gebied). Of denk ik te extreem over je?
Het moet wel gaan om erg domme mensen. Bewust onwetende, niet-ontwikkelde kortzichtige wezens met het IQ van een Kaaps Viooltje. De Pim-stemmers, ik noem maar wat. Of reli-puppys. Of voetbalvandalen.
Oud 08-07-2003, 18:29
EVIL POEKYBEEST
EVIL POEKYBEEST is offline
Citaat:
Misschien dat enkele forumbazen het al gemerkt hebben, maar ik kan dus me nooit inhouden. Ik moet en zal weer es lekker flauwe opmerkingen maken en zo. Ik kan gewoon niet serieus zijn. Verder voel ik al een paar jaar een gevoel in me groeien die me naar de slechte kant trekt, ik ben sterk genoeg om dit gevoel te negeren. Maar ik merk wel dat de drang steeds erger word. Ik weet dat het slecht is, en dat ik ooit echt een klootzak ben en ik wil het ook anders hebben. Maar ik kan het gewoon niet laten...
het is toch ook lache domme opmerkinge maken komop zeg iemand moet toch leven in de tent houden ik heb dat ook
Oud 08-07-2003, 19:35
Nona
Nona is offline
Citaat:
EVIL POEKYBEEST schreef op 08-07-2003 @ 19:29:
het is toch ook lache domme opmerkinge maken komop zeg iemand moet toch leven in de tent houden ik heb dat ook
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmjah...

Zo af en toe een rake opmerking plaatsen is niet erg. Als het maar terecht is en de ander zich niet gekwetst gaat voelen. En mensen voelen zich niet vaak gekwetst door slechts 1 opmerking. Wel als je ze als het ware achtervolgt met die opmerkingen. Maar daarvoor zie ik geen van jullie aan.

Als je je slecht gaat voelen bij die opmerkingen, maak ze dan ook niet. Tja, simpel zat. Je kan het moeilijk maken, maar zo simpel is het eigenlijk wel. Tenzij het echt 1 of andere aandoening is, maar daar ga ik dus echt niet vanuit.
Oud 08-07-2003, 19:57
EVIL POEKYBEEST
EVIL POEKYBEEST is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-07-2003 @ 20:35:
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmjah...

Zo af en toe een rake opmerking plaatsen is niet erg. Als het maar terecht is en de ander zich niet gekwetst gaat voelen.
daar heb je gelijk in
maar ik heb het hier meer over geintjes uithale niemand beledigen met grove opmerkingen
Oud 08-07-2003, 20:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-07-2003 @ 18:41:
Het moet wel gaan om erg domme mensen. Bewust onwetende, niet-ontwikkelde kortzichtige wezens met het IQ van een Kaaps Viooltje. De Pim-stemmers, ik noem maar wat. Of reli-puppys. Of voetbalvandalen.
ok
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Overigens rawsteel, is je verhaal toch wel erg veel lijkend op "anakin skywalker" (of hoe heet dat mannetje uit starwars)...die richting darth vader gaat
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:01
Verwijderd
Mja.. ik word te snel kwaad bij confrontaties. Zou meer op de bal moeten spelen in plaats van de man. Je weet maar nooit wanneer je die rode kaart krijgt :/
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 02:56
MickeyV
MickeyV is offline
Ik voel met je mee, poesie. Vind je Jambers ook zo leuk?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als je t signaleert, heb je de eerste stap naar "genezing" (=overwinning op het slechte) al gezet. Volg die weg gewoon en laat je niet in de maling nemen door de slechte kant. Dat is gewoon je zwakke kant, aangezien het erg makkelijk is om slecht te zijn, maar moeilijk om liefdevol en goed te zijn.
Je bent sterk genoeg, volgens mij, om de goede kant op te gaan.
Oud 09-07-2003, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 09-07-2003 @ 11:49:
Als je t signaleert, heb je de eerste stap naar "genezing" (=overwinning op het slechte) al gezet. Volg die weg gewoon en laat je niet in de maling nemen door de slechte kant. Dat is gewoon je zwakke kant, aangezien het erg makkelijk is om slecht te zijn, maar moeilijk om liefdevol en goed te zijn.
Je bent sterk genoeg, volgens mij, om de goede kant op te gaan.
Het is idd erg makkelijk om slecht te zijn. Het is heel makkelijk om voor dingen weg te lopen en nog makkelijker om alles en iedereen de schuld te geven van alles en nog wat.. en je lekker af te reageren.

Zo makkelijk dat wanneer je het signaleert en denkt van "de volgende keer doe ik het anders" dat je binnen de kortste keren weer terugvalt.

Dus hoe maak je die stap nou? Hoe houden mensen het hoofd koel?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:17
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
******** schreef op 10-07-2003 @ 00:17:
Het is idd erg makkelijk om slecht te zijn. Het is heel makkelijk om voor dingen weg te lopen en nog makkelijker om alles en iedereen de schuld te geven van alles en nog wat.. en je lekker af te reageren.

Zo makkelijk dat wanneer je het signaleert en denkt van "de volgende keer doe ik het anders" dat je binnen de kortste keren weer terugvalt.

Dus hoe maak je die stap nou? Hoe houden mensen het hoofd koel?

Je bijt op je tong en je telt tot tien. Dan is je ergste woede afgezakt, en kun je weer nadenken. En dan hou je je verder in. Je bent welopgevoed en heel verstandig, en je kunt verder denken dat de volgende opmerking. Dan weet je donders goed dat wat je wilt zeggen niet goed is. Nou, dan zeg je maar niks.

En dan dus niet aankondigen dat je iets heel gemeens wilde zeggen maar het toch maat niet doet, want dat is even kwetsend voor degene die je wilde beledigen. Gewoon: kop dicht. Wees de verstandigste.
Oud 10-07-2003, 10:21
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-07-2003 @ 18:41:
Bewuste onwetendheid is wat mij betreft een oxymoron. Jij hebt misschien een IQ van boven de 140 en stemt niet op Pim, maar wat betreft jouw levensinstelling en -filosofie vind ik jou hét voorbeeld van iemand die bewust onwetend wenst te blijven. Begrijpelijk hoor, in jouw situatie, maar je voldoet wél aan wat je zelf zegt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 10:54
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 11:21:
Bewuste onwetendheid is wat mij betreft een oxymoron. Jij hebt misschien een IQ van boven de 140 en stemt niet op Pim, maar wat betreft jouw levensinstelling en -filosofie vind ik jou hét voorbeeld van iemand die bewust onwetend wenst te blijven. Begrijpelijk hoor, in jouw situatie, maar je voldoet wél aan wat je zelf zegt.

Met onwetend bedoel ik niets afweten van datgene wat je niet kent, en het er daarom niet mee eens zijn. Onbekend maakt onbemind. Je kan veel zeggen, maar niet dat ik niets weet van dat wat ik afwijs. Ik wijs het af om een wat mij betreft gegronde reden, niet vanwege het feit dat ik er onbekend mee ben.
Reageren

Regels voor berichten