Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Een lerares die ik vorig jaar had was echt ernstig. Die zei tegen mijn ouders dat ik boos keek en dat zei ze ook tegen de ouders van 2 vriendinnen, die blijkbaar ook boos keken in de les. En het was onbewust, ik had dat zelf niet eens door. Tja, wat wil je, dat mens gaf geschiedenis en kon het absoluut niet.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben het met drama eens. Ik heb zelf ook meermalen te horen gekregen dat ik 'niet zo'n grote mond moest hebben'. Het enige wat ik deed was het bekritiseren van de gronden van mijn straf, die mijns inziens de straf niet konden dragen.
Leraren vinden je vaak al brutaal als je het waagt om te twijfelen aan hun rechtvaardigheid, hun kennis, hun kunde en vooral de redenen waarom zij jou straf geven. Als je daar iets over zegt krijg je meteen nog een veeg uit de pan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helemaal mee eens.
||
Citaat:
||
Citaat:
en das niet de eerste keer dat ik er om zo'n reden uit wordt gepleurt Dat is toch niet normaal, ze kunnen toch ook wel eens toegeven dat hun fout zitten en wij/ik niet ?
Laatst gewijzigd op 22-02-2003 om 16:02. |
![]() |
|
Hah mijn school wilde een neurologisch onderzoek op me doen omdat "vroeger" in de lagere klassen tot de 4e alleen maar 9s haalde en toen niet meer en bleef zitten enzo.Maar dat is mooi niet doorgegaan.
Maar meer omdat ik ongeinteresseert en afwezig keek ![]()
|
![]() |
ok er zijn nog mensen die me begrijpen.
als je niet meteen doet wat die lui vinden dat je moet doen, ben je geen voorbeeldige leraar en gaan ze eens even laten zien wie de baas is. Ik haat het als mensen gezag over me hebben. Ik schijt daarop. Misschien datk dat iets te veel uitstraal... maar dan nog, kom op, er is geen eisenlijst waar je aan moet voldoen wil je mee kunnen draaien!! xxx Sophie
||
Citaat:
|
![]() |
En dan is er ook nog altijd het verschil tussen het op fatsoenlijke wijze tegen een leraar in gaan, en het onderuikt gezakt in de banken hangen, met proppen gooien en constant je afgelopen weekend bespreken met de eerste de beste knol naast je. Ergens heb ik het idee dat Feest er om díe reden meermalen uit werd geflikkerd.
|
![]() |
''om de een of andere reden heb ik het idee dat feest er om die reden uit is geflikkert"
hoezo vooroordelen??????? ken je me ofzo? anyway: punt 1: ik mag wel bijna 15 zijn maar drink GEEN breezer want das goor (ok, bier isn ander verhaal maar daar hebben we't nog over) punt 2: kettingen aan je broek is het toppunt van wannabe-heid en punt 3: ik rook mn longen niet naar de tering. ik heb alleen lol, sorry mensen!!
||
Citaat:
|
![]() |
jaja ehm ik wil best respect tonen, maar dan wel als mensen MIJ ook met respect behandelen. niet afzeiken voordat er iets aan de hand is bijvoorbeeld. komt die lul van economie naar me toe: je boekje heb je zeker niet bij?" ,,jawel" ,,en je huiswerk heb je vast ookniet af" ,,jawel"
ik bedoel: ?!!!!!!!
||
Citaat:
|
![]() |
Een paar honderd jaar geleden was het leven , dus ook op school, werkelijk keihard. Van de meester kreeg je voornamelijk klappen met de plak als je een jongen was, en je moest op een spijkerstoel zitten met een zware stapel boeken op schoot als je een meisje was. Veel was er niet voor nodig om straf te krijgen.
Even een tel niet opletten, en je had al een lel te pakken. Een fout maken bij het tafels opzeggen en je kon twee weken niet zitten van de zere billen. Vieze handen en je kreeg een hengst erop met de lineaal op je knokkels. Bijna alle kinderen hadden uitgescheurde oorlelletjes omdat er zo hard aan getrokken werd. Bij je ouders klagen had geen zin, die sloegen nog harder. In die tijd moest je aan tafel staan en zwijgend eten. Kinderen mocht je wel zien maar niet horen, zei vadertje Cats al. Schooldagen duurden van 's ochtends vroeg tot zes of zeven uur 's avonds. Meesters werden zwaar onderbetaald, gaven dus 's avonds bijles, en waren als gevolg daarvan moe en geirriteerd. Discipline was een groter doel dan de schapen leren lezen en schrijven. Met klaslokalen waar 50 of 60 kinderen in alle leeftijden door elkaar krioelden was dat ook niet verwonderlijk. Er waren alleen banken, geen lessenaars. Toch waren ouders blij dat hun kroost veilig opgeborgen was achter de schoolmuren. Buiten de school was het niet veel beter. Honger, ziektes, misvormingen, publieke executies, de schout en zijn rakkers traden hard op tegen het gajes. In de gevangenissen werd volop gefolterd. Gevangenis betekende besmettelijke ziektes en dus dood. Kinderen van tien jaar hadden in streegjes sex met elkaar en met volwassenen. Een op de vijf vrouwen stierf in het kraambed, de helft van het aantal kinderen haalde de vijf jaar niet. Mensen stonken stevig in die tijd! Wassen tastte immers de beschermende vuilkorst aan. Riolering had je niet. Je plaste op een po en die gooide je leeg op straat. Huisvuil donderde je in de gracht. Iedereen dronk bier, omdat het drinkwater besmet was met cholera, ziekte van Weil en nog meer van die ziektes waar wij tegenwoordig onze huisdieren tegen inenten. De discipline op scholen werd onontbeerlijk geacht om aan die harde wereld blootgesteld te kunnen worden, en hopelijk iets minder crimineel te worden. Dus valt het nu wel mee toch?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
('lul' getuigt niet echt van respect (als een leerling over mij als 'die trut' oid zou spreken, dan zou ik geen respect voor hem/haar tonen (gek hè?)).) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben zelf ook iemand die vaak twijfelt aan wat leraren mij vertellen en daarover ook in discussie gaat. Als een leraar mij eruit wil sturen, en op dat moment furieus is, ga ik gewoon de les uit om hem/haar er aan het einde van de les erop aan te spreken. Dan kun je tenminste een normaal gesprek hebben.
Op die manier kun je best kritiek hebben op je docenten en hun kennis, rechtvaardigheid en beslissingen hebben. Maar je toont wel je respect. Zelf heb ik ook problemen met leraren gehad die na verloop van tijd een slecht beeld van mij hadden. Maar als je wel je boeken bij je hebt, en wel je huiswerk af hebt, laat dat dan zien, en let op in de les zodat die docent ook de kans krijgt om zijn beeld van jou te wijzigen. Dus verander je 'ik schop overal tegenaan' houding eens en je zult zien dat de mensen op school (docenten, conrectoren) zich daar ook op aan zullen passen.
|
ik sta ook nooit op goede voet met leraren, en ga vaak met ze in discussie, vroeger op de middelbare school helemaal en toen werd ik er heel vaak uitgekickt, sommige wilde me niet eens meer les geven omdat ze mijn desintresse zat waren, en mijn houding van dat ik het wel beter wist. ach who cares fok leraren ook al is m,n pa er ook 1
![]()
||
Citaat:
Triomfantelijk zag ik hoe die lerares mij niet kon weigeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Mijn mentor is echt een nachtmerrie voor zichzelf
![]() En niet alleen hij maar ook nog andere leraren...ze snappen het gewoon niet...natuurlijk zijn er ook mensen die er zelf om vragen, maar vaak ook oneterecht. Bijna 3 maanden geleden ongeveer is mijn oom overleden ![]() En dan nog durven zeggen: Ik heb het beste met mijn leerlingen voor.. JA ZELFS! Ze hebben gewoon vaal totaal geen begrip voor de situatie waar je in zou kunnen zitten. Als ze je nou na de les bij je roepen en vragen of er iets aan de hand is (ookal menen ze het niet) dan geeft je dat toch een beter gevoel dan dat je gelijk afgesnauwd word. Teachers Suck!
||
Verwijderd
|
Citaat:
*hap hap hap* ![]() |
![]() |
|
leraren zuigen gewoon, ik ben weleens uit de les getrapt omdat mn boeken niet gekaft waren...
![]() ![]() bij diezelfde leraar heb ik 2 lessen van t hele jaar IN het lokaal meegemaakt de rest kwam ik niet of werd ik dr uit gegooid ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() maar ik haatte die vent en hij mij.
||
Citaat:
|
![]() |
haha zo herkenbaar, maar taadaa dikke vinger naar bijna al mijn leraren, ik ben in een keer mijn vwo diploma gehaald en met 6X 8 3X7 en 3X6 (ja de achten waren wel voor de onnozele vakken als ckv enzo)
Ik lach nu keihard in hun gezicht, donder toch op met je 'hopeloze geval' taaadaaaa wie is er nu hopeloos en zit op een kutschooltje friesland voor een kutsalaris en verveeld zich blijkbaar zo erg dat het nodig was mij te pesten en taaadaa wie heeft op eigen kracht op haar eigen manier een diploma gehaald JA IK DUS!!!! sorry ik liet me even gaan ![]() Tuurlijk in eerste geval benader je mensen met respect maar als ik dat niet terug krijg kun je echt weggaan. maar euhm ik heb er wel wat van geleerd, je kan beter eerlijk zijn dan de meest domme smoesjes te verzinnen, dat wordt namelijk nog door sommigen gewaardeerd. zo van 'goh en waarom was jij niet in de lessen op vrijdag' 'ik vind de lessen op vrijdag nutteloos en als jullie me geen fatsoenlijk rooster kunnen aanbieden kom ik niet mijn tijd verspillen' (ik had te veel tussenuren op vrijdag en te onnozele vakken, gym en maatschappijleer enzo dus ik ging gewoon werken op vrijdag). En houdt altijd de eer aan jezelf. Zorg dus dat je het haalt want dan pas kun ze echt schoppen. maar euhm lifestyle??????
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien wat minder alle leraren over één kam scheren? Er zitten best goede mensen tussen, zolang je zelf ook maar normaal doet tegen leraren. Zoals iemand al zei, je zou ook van te voren naar een docent toe kunnen gaan en zeggen wat er aan de hand is. Leraren zijn geen helderzienden nl, al denken sommige leerlingen dat misschien. Verder zijn het ook maar mensen en mensen maken nu eenmaal wel eens fouten. |
![]() |
||
Citaat:
Als je dan een normale discussie wilt beginnen, hebben dat soort leraren meteen al zoiets van "Wat, durf jij mijn oordeel te betwijfelen? BRUTAAL!"
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hij houdt maar niet op... Alyssia | 6 | 06-04-2009 21:36 | |
Liefde & Relatie |
Zo ben je gelukkig en zo heb je gezeik...*zucht* Onzekertje | 61 | 10-04-2007 20:18 | |
Liefde & Relatie |
gezeik met mn beste vriend Noddy | 14 | 17-11-2004 17:17 | |
Psychologie |
Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief Lil'Girl | 3 | 04-11-2003 14:57 | |
Software & Hardware |
net send op school Dr HenDre | 10 | 17-02-2003 15:02 | |
Algemene schoolzaken |
Wat zeikt iedereen? school rulez!!!! Field | 18 | 10-12-2001 14:58 |