Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 11:57
Systematica
Systematica is offline
Waar komt de drang vandaan om dingen te willen hebben die je (nog) niet hebt? En dan heb ik het niet alleen over materiele dingen, maar ook als je iets nastreeft en je bereikt het, wat doen de meesten dan?! Genieten??!! No way! Ze stappen over naar het volgende. Er zijn maar een paar mensen die echt weten wat hun doel is, en als ze het bereiken ook zielsgelukkig zijn.

Mijn vraag is simpel te verklaren: toen mn ex een vriendin kreeg besefte ik misschien wel hoe verliefd ik nog steeds op m was (terwijl ik t uitmaakte). En ik snap niet waarom ik niet gewon kan accepteren dat het zo is, en lekker verder moet zoeken, en niet hem terugwillen.
Oud 14-07-2003, 12:36
The0
The0 is offline
Heb het zelfs in mijn signature staan. Tis gewoon bekend dat bijna alle mensen dingen willen hebben die ze niet krijgen kunnen. (ze zeggen dat homos hierdoor mede vaak zo populair zijn bij meisjes). Verder kan ik je ook niet veel meer uitleggen dan: Het is gewoon zo.
Oud 14-07-2003, 12:42
loetje
loetje is offline
tja waarom,

ik denk dat mensen altijd meer willen, of het onbereikbare willen. En waarom, ik denk dat mensen bijna nooit tevreden kunnen zijn over zichzelf en over wat ze hebben.
Oud 14-07-2003, 12:59
Verwijderd
Ik heb een duidelijk (immaterieel) doel, en toen ik dacht het bereikt te hebben was ik ook echt gelukkig, dus het is op mij niet van toepassing.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:30
WinterQueen
WinterQueen is offline
Citaat:
The0 schreef op 14-07-2003 @ 13:36:
Heb het zelfs in mijn signature staan. Tis gewoon bekend dat bijna alle mensen dingen willen hebben die ze niet krijgen kunnen. (ze zeggen dat homos hierdoor mede vaak zo populair zijn bij meisjes). Verder kan ik je ook niet veel meer uitleggen dan: Het is gewoon zo.
ik denk dat homo´s vaak zo populair zijn bij meisjes doordat ze zelf vrij vrouwelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 14:23
Fantôme
Fantôme is offline
ik denk, vooral met materiele dingen, dat het ook erg met de maatschappij te maken heeft.
hoe meer je hebt, hoe hoger je status is, hoe meer aandacht enz.
en dat is wat mensen gewoon nodig hebben.
maja... agh, ik zal het wel te simpel uitleggen

kuzz wendy
Oud 15-07-2003, 14:31
Miracle
Miracle is offline
hmm, een logische verklaring lijkt mij dat je een doel moet/kunt houden. Je streeft ergens naar toe, daar ben je mee bezig. Als je niks meer hebt om naar te streven ga je je vervelen ofzoiets..?
Oud 15-07-2003, 19:05
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Ik denk dat mensen van nature ondankbare wezens zijn.
Dan wil ik wel even zeggen dat er voor álles een uitzondering is.. Dus wanneer ze iets willen en dat niet hebben, denken ze gelukkig te zijn wanneer ze dat hebben.. Want dat is toch immers alles wat ze willen ? Maar als ze het hebben .. Realiseren ze zich dat ze dat eigenlijk niet wouden,.. Want gelukkig zijn ze nog steeds niet.De eeuwige zoektocht naar iets dat ze toch niet zullen vinden .. Eternal bliss.

Mensen willen steeds meer.. Maar hetgeen dat ze écht willen..
Ze weten niet wat dat is.Dus daarom zoeken ze andere middelen om dat lege gat te vullen.. De vraag is : WAT is datgene dat ons stopt om andere middelen te willen.. WAT willen we nou echt en WAT maakt ons gelukkig.Dat wat.. daar zoeken we in feite allemaal naar.

Mijn wijze woorden, mensen ..
Oud 15-07-2003, 19:34
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 15-07-2003 @ 20:05:
Ik denk dat mensen van nature ondankbare wezens zijn.
Nou, je wordt bedankt...
Oud 15-07-2003, 19:58
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 15-07-2003 @ 20:34:
Nou, je wordt bedankt...
'.. Dan wil ik wel even zeggen dat er voor álles een uitzondering is.. '
Reageren

Regels voor berichten