Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 21:39
MazeMouse
MazeMouse is offline
Het zit zo. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een meisje leren kennen op een ander forum.
Ze was wel lief en uiteindelijk werd ik verliefd op haar. Maar niet zomaar verlief maar echt wanhopig verliefd. Zo erg dat als ze even geen tijd had als ik ergens mee zat mijn hele dag kapot was. En om het erger te maken had ze juist geen tijd voor me omdat ik 'haar dag niet mocht verpesten'.
Zo erg dat ze me een aantal keren kon laten vallen met de mededeling van 'ik ben toch niet verliefd' en me terug kon binnenhalen. En ik liet het toe. Ik had niet echt veel keus. Gevangen in mijn gevoelens. Bang om haar kwijt te raken liet ik alles toe.
En toen begon ik meer en meer te steunen op mijn huidige beste vriendin Edith. Ik verloor mijn angsten voor dingen en had iemand die wel altijd voor me klaar stond zelfs al had ze een goede dag die dan wel eens verpest zou kunnen worden. En ik werd toen ook nog eens verliefd op iemand anders.
Pas toen drong goed tot me door was ZIJ me allemaal had aangedaan. Wat ze me al die tijd had geflikt. En ik sloeg door. Ze had me al die tijd gebruikt. Ik vertrouwde al slecht en toen door haar helemaal niet meer.
Maar ik had Edith nog. Die heeft me eigenlijk enorm goed geholpen hiermee. Ik raakte over HAAR heen maar ze laat me niet los. Ze bleef de eerste tijd smsen, telefoon over laten gaan. Op MSN als ze eens niet geblokt was zeuren. Zelfs via een paar vriendinnen van haar dingen doorgeven. (die vriendinnen zijn voor zover ik ze ken best te vertrouwen). Met valentijn vond ze het nodig mijn humeur te verpesten door een brief met foto te sturen (die ik verbrand hebt)
En nu zei ze vanavond (na een laatste gesprek op aanraden van de psych) dat ze mijn verjaadagshumeur ook wel zou verpesten met een kaartje (zo zei ze het niet maar dat is wel wat ze doet als ze een kaartje zou sturen)
Ze weigert me met rust te laten en weigert in te zien dat ze me gewoon gesloopt heeft en niks anders dan pure haat bij me oproept als ze weer eens iets stuurt.
Ze gaat gewoon net zo hard door met mij proberen te slopen als dat ze al die tijd al had gedaan. En allemaal onder het motto dat ze haar 'beste vriend' mist.
Ik ben alleen nooit haar beste vriend geweest. Ik had niemand anders waar ik zoveel tegen had verteld als tegen haar. Waar ik zoveel tegen kwijt kon als bij haar. En ik wilde haar niet kwijtraken. Dat was het enige dat mijn vertrouwen in haar overeind hield. En toen ik Edith ineens had toen had ik dat niet meer nodig. Toen had ik haar niet meer nodig. Toen brak mijn vertrouwen in haar onder alles wat ze me in al die tijd heeft aangedaan geestelijk.
En ze blijft doorgaan. Ik weet niet wat ik moet doen om haar te laten stoppen. Ze zit zo erg in haar eigen wereldje dat ze niet ziet wat ze aanricht door door te blijven gaan.
Wat moet ik doen om dat geobsedeerde mens uit mijn leven te krijgen zonder haar per direct te vermoorden? (want daar zit ik niet ver meer vanaf)
Oud 22-03-2003, 22:05
Jordi
Jordi is offline
Misschien heb je het er met haar over gehad en heb je helemaal gelijk. Maar weet je wel echt zeker dat ze jpuw leven kapot wil maken? Ik bedoel: jij was verliefd op haar, dus je zult ongetwijfeld hebben gevonden dat zij te weinig aandacht aan je besteedde als dat niet wederzijds was. Kan het niet gewoon zijn dat zij je echt als (goede) vriend beschouwt?

OK, zo te zien heeft ze je best wel gebruikt, door er misbruik van te maken dat jij verliefd op haar was. En een erg goede vriendin voor jou was ze zo te zien ook niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze echt jouw leven wil verwoesten. Ik denk dat je best veel voor haar beteken(t/de) en dat ze iemand nodig heeft om mee te praten. Ik zeg niet dat ik vind dat jij dat dan ook maar moet doen, want zo te zien heeft ze dat niet echt verdiend.

Ik weet niet echt hoe je kunt zorgen dat ze ophoudt. Het lijkt me dat je haar moet vertellen hoe je nu over haar voelt (en dat is dus niet erg positief). Als ze dat dan niet begrijpt, dan weet ik verder ook niet wat je kunt doen. Haar aanklagen wegens stalking ofzo? Vermoorden lijkt me niet zo'n hele slimme (wel effectieve) oplossing.

Succes ermee!
Oud 23-03-2003, 20:56
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 22-03-2003 @ 23:05:
Misschien heb je het er met haar over gehad en heb je helemaal gelijk. Maar weet je wel echt zeker dat ze jpuw leven kapot wil maken? Ik bedoel: jij was verliefd op haar, dus je zult ongetwijfeld hebben gevonden dat zij te weinig aandacht aan je besteedde als dat niet wederzijds was. Kan het niet gewoon zijn dat zij je echt als (goede) vriend beschouwt?

OK, zo te zien heeft ze je best wel gebruikt, door er misbruik van te maken dat jij verliefd op haar was. En een erg goede vriendin voor jou was ze zo te zien ook niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze echt jouw leven wil verwoesten. Ik denk dat je best veel voor haar beteken(t/de) en dat ze iemand nodig heeft om mee te praten. Ik zeg niet dat ik vind dat jij dat dan ook maar moet doen, want zo te zien heeft ze dat niet echt verdiend.

Ik weet niet echt hoe je kunt zorgen dat ze ophoudt. Het lijkt me dat je haar moet vertellen hoe je nu over haar voelt (en dat is dus niet erg positief). Als ze dat dan niet begrijpt, dan weet ik verder ook niet wat je kunt doen. Haar aanklagen wegens stalking ofzo? Vermoorden lijkt me niet zo'n hele slimme (wel effectieve) oplossing.

Succes ermee!
Vriendelijk proberen te blijven
Vriendinnen het laten zeggen. Haar vriend(!) het laten zeggen. Het zelf nog eens zeggen. Het proberen met alle mogelijk scheldwoorden die ik kon verzinnen. Blokkeren en verwijderen uit MSN. Negeren verder het werkt geen van allen. Ze blijft doorgaan.....
Oud 23-03-2003, 21:27
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 23-03-2003 @ 21:56:
Vriendelijk proberen te blijven
Vriendinnen het laten zeggen. Haar vriend(!) het laten zeggen. Het zelf nog eens zeggen. Het proberen met alle mogelijk scheldwoorden die ik kon verzinnen. Blokkeren en verwijderen uit MSN. Negeren verder het werkt geen van allen. Ze blijft doorgaan.....
Misschien dat je haar ook telefonisch kan (laten) blokkeren. Dan kan ze nog wel brieven/kaarten sturen, maar iig niet meer smsen/bellen.
Anders weet ik het ook niet meer. Ik denk dat je haar wel aan kunt geven bij de politie als je dat wilt. Krijgt ze waarschijnlijk een verbod om contact met je op te nemen, denk ik.
Succes hè!
Oud 24-03-2003, 01:50
Verwijderd
Ik snap dat jij verliefd was op haar, en ik denk dat ze dit niet per say heeft gedaan om jou leven te verneuken, maar als ik jou was zou ik dus idd proberen nog een laatste keer de boodschap over te krijgen dat je niks meer met dr te maken wilt hebben. (Goed en duidelijk) en als dat niet werkt. mjah, verwijderen van MSN, email blokeren, foonnummer laten blokeren, en als je een kaart krijgt gewoon weg zooien.
Ik ben persoonlijk niet zo voor negeren, maar mischien is het een goed idee voor jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten