Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 15:44
XzeoN
XzeoN is offline
DELEON SPRINGS - Een Amerikaanse automobilist is met de romp van een overreden voetganger in zijn voorruit over een afstand van ruim anderhalve kilometer naar huis gereden voordat hij de politie inlichtte over het ongeluk. Dat heeft de politie van Deleon Springs in de staat Florida bekendgemaakt.

De politie werd vorige week vrijdag rond middernacht op de hoogte gebracht over het bizarre incident. Eigenaars van een bar meldden dat zij twee benen hadden gevonden op hun parkeerterrein. Intussen reed de 19-jarige Daniel Dradeen met de romp van Joseph Markert in de voorruit van zijn wagen naar het huis dat hij deelt met Ronald Brownie en diens zoon, die de politie belde.

Dradeen stopte niet omdat hij geen mobiele telefoon bij zich had en het maar anderhalve kilometer rijden was. "Als er een kerel in je voorruit terechtkomt, is het logisch dat je van de wijs bent", aldus Brownie.

Het slachtoffer, de 57-jarige Markert, probeerde in het duister de weg over te steken toen hij door de auto van Dradeen gegrepen werd. Hij was vermoedelijk op slag dood. Zijn benen werden afgerukt op het moment dat hij de auto raakte, voordat hij in de voorruit belandde. Ook een van de armen werd afgerukt en teruggevonden bij de romp op de met bloed besmeurde wagen van Dradeen.

Woordvoerster Kim Miller van de Florida Highway Patrol meldde dat Dradeen niet onder invloed was toen hij reed en dat hij niet wordt vervolgd voor doorrijden na het veroorzaken van een ongeluk. De zaak wordt wel verder onderzocht. "Het is de schuld van de voetganger. Hij droeg donkere kledij in het duister. Het arme joch was op de verkeerde plaats op het verkeerde moment", aldus Miller.
Oud 08-07-2003, 15:49
Martian
Martian is offline
Beetje jammer toch wel :/
Oud 08-07-2003, 15:53
Escapism
Escapism is offline
je hebt mensen en je hebt vulkoeken
Oud 08-07-2003, 16:05
Aesar
Aesar is offline
Niet vervolgen? omdat hij donkere kleding aan had? Je hebt toch koplampen, daarmee zie je het heus wel, domme Yankees
Oud 08-07-2003, 16:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Aesar schreef op 08-07-2003 @ 17:05:
Niet vervolgen? omdat hij donkere kleding aan had? Je hebt toch koplampen, daarmee zie je het heus wel, domme Yankees
Dat valt tegen hoor, wat je allemaal ziet met koplampen, en dan is er ook nog zoiets als reactietijd.

Maar ik ben wel van mening dat de automobilist vervolgd moet worden. Al was het alleen maar vanwege het feit dat hij eerst nog een tijdje met die romp in z'n voorruit heeft rondgetoerd voor het aan de politie te vertellen.
Oud 08-07-2003, 16:22
Aesar
Aesar is offline
Ik zou zo schrikken als ik ineens een auto voorbij zie rijden met een romp...bleh...
Oud 08-07-2003, 16:32
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Aesar schreef op 08-07-2003 @ 17:05:
Maar de voetganger hoort toch uit te kijken voor hij oversteekt?
Oud 08-07-2003, 18:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 08-07-2003 @ 16:44:
DELEON SPRINGS - Een Amerikaanse automobilist is met de romp van een overreden voetganger in zijn voorruit over een afstand van ruim anderhalve kilometer naar huis gereden voordat hij de politie inlichtte over het ongeluk.
In ieder geval pleegde hij geen vluchtmisdrijf . De precieze omstandigheden ken ik niet dus er over oordelen mag ik niet. Toevallig iemand gister uit de tour die vallende-wielrenner-ontwijkende Alfa gezien? Ook kantje boord...
Oud 08-07-2003, 19:53
BARON
BARON is offline
De Nederlandse politie zou in dit geval spreken van de zaak "rompslomp".
Oud 08-07-2003, 20:25
Verwijderd
Hmm, lekker bericht :/
..en ik maar denken dat met carmaggedon werd overdreven wat betreft rondvliegende lichaamsdelen.

Hmjah, ik kan me d'r opzich iets bij indenken dat je nogal otnredderd bent als je zoiets overkomt en niet geheel logisch meer na kunt denken..

[en idd, zoals al aangegeven, als het pikdonker is en je rijdt met een redelijke snelheid (en dat hoeft echt niet te hard te zijn) zie je iemand in donkere kleding echt niet zo snel...]
Oud 08-07-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 08-07-2003 @ 20:53:
Je leest te veel Baantjer BARON
Oud 08-07-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 08-07-2003 @ 20:53:
Nee, de anti-computerspelmaffia zou de kans aangrijpen om de release van de nieuwe Carmageddon te dwarsbomen
Oud 08-07-2003, 21:18
Verwijderd
Bah, lijkt me niet een prettig gezicht. Dom van de bestuurder van die auto, want hij had zijn lampen aan moeten doen.
Oud 08-07-2003, 21:26
Manus J. van Alles
Citaat:
Charlie1704 schreef op 08-07-2003 @ 22:18:
Bah, lijkt me niet een prettig gezicht. Dom van de bestuurder van die auto, want hij had zijn lampen aan moeten doen.
Waar staat dat hij z'n licht niet aan had?
Oud 08-07-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 08-07-2003 @ 22:26:
Waar staat dat hij z'n licht niet aan had?
nergens, dat was ook een domme opmerking, maar ik bedoel eigenlijk dat hij waarschijnlijk zijn licht niet aanhad, omdat hij die man niet zag. Wanneer hij niet onder invloed was, en de man donkere kleren droeg. Het lijkt mij toch wel dat je dat ziet, als je je licht aan hebt.
Oud 08-07-2003, 21:52
thunder110
thunder110 is offline
Jemig zeg. Wat moet je hier nou toch van denken.
Oud 08-07-2003, 23:18
Verwijderd
Citaat:
XzeoN schreef op 08-07-2003 @ 16:44:
Eigenaars van een bar meldden dat zij twee benen hadden gevonden op hun parkeerterrein. Intussen reed de 19-jarige Daniel Dradeen met de romp van Joseph Markert in de voorruit van zijn wagen naar het huis dat hij deelt met Ronald Brownie en diens zoon, die de politie belde.

Dradeen stopte niet omdat hij geen mobiele telefoon bij zich had en het maar anderhalve kilometer rijden was. "Als er een kerel in je voorruit terechtkomt, is het logisch dat je van de wijs bent", aldus Brownie.

Het gebeurde dus op een parkeerplaats vlakbij een cafe, omdat daar de benen zijn gevonden. Waarom rijdt die Dradeen dan in godsnaam anderhalve kilometer naar zn huis om daar de politie in te lichten, in plaats van naar het (dichtbijzijnde) cafe te gaan en daar te bellen?
Oud 09-07-2003, 09:18
Manus J. van Alles
Citaat:
Charlie1704 schreef op 08-07-2003 @ 22:48:
nergens, dat was ook een domme opmerking, maar ik bedoel eigenlijk dat hij waarschijnlijk zijn licht niet aanhad, omdat hij die man niet zag. Wanneer hij niet onder invloed was, en de man donkere kleren droeg. Het lijkt mij toch wel dat je dat ziet, als je je licht aan hebt.
Ah, op die fiets. Tja, of je hem ziet of niet hangt ook een beetje af van hoe hard je rijdt, natuurlijk. Bovendien verwacht je niet altijd iemand die de weg oversteekt, dat hangt een beetje af van de verkeerssituatie daar.
Oud 09-07-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 09-07-2003 @ 00:18:
Het gebeurde dus op een parkeerplaats vlakbij een cafe, omdat daar de benen zijn gevonden. Waarom rijdt die Dradeen dan in godsnaam anderhalve kilometer naar zn huis om daar de politie in te lichten, in plaats van naar het (dichtbijzijnde) cafe te gaan en daar te bellen?
Ja, dat vind ik ook nogal vaag. Dat had hij makkelijk kunnen doen.
Oud 09-07-2003, 12:25
Verwijderd
Apart dat de meeste mensen d'r vanuit gaan dat je volkomen helder kunt nadenken als je zoiets overkomt...

Zal wel vies tegenvallen lijkt me zo.
Oud 09-07-2003, 20:33
Gatara
Gatara is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=191156

Regels voor berichten