Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 13:17
Upke
Upke is offline
Ookal geloof ik niet echt in God maar goed hier toch een stelling. Wat denken jullie dat God het liefst doet? Behalve hele universums scheppen... Ik denk dat hij het liefst toekijkt. Zo lekker lui kijken naar zijn gemaakte wereldje, en zich eigen ziek lachen om ons als wij hem smeken ons te helpen. Jaah als ik God was zou ik ook zo zijn hoor, mensjes die bidden dat ze geen problemen hebben kom op... Heb wel wat beters te doen!!!
Advertentie
Oud 24-07-2003, 13:19
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 24-07-2003 @ 14:17:
Ookal geloof ik niet echt in God maar goed hier toch een stelling. Wat denken jullie dat God het liefst doet? Behalve hele universums scheppen... Ik denk dat hij het liefst toekijkt. Zo lekker lui kijken naar zijn gemaakte wereldje, en zich eigen ziek lachen om ons als wij hem smeken ons te helpen. Jaah als ik God was zou ik ook zo zijn hoor, mensjes die bidden dat ze geen problemen hebben kom op... Heb wel wat beters te doen!!!
God lacht niet uit
Ik denk dat God het liefste is
Oud 24-07-2003, 13:20
poesiefox
poesiefox is offline
God bestaat bij de gratie des mensen.
Oud 24-07-2003, 16:09
MickeyV
MickeyV is offline
Dat weet je geenszins zeker, poesie.
Oud 24-07-2003, 16:32
squat
squat is offline
Tv kijken.
Oud 24-07-2003, 16:53
dark_poetry
dark_poetry is offline
hmmz weet je wat ik denk:
Als we het niet over de god van het christendom hebben want daar geloof ik niet in.
de goddelijke energieen(de ene,god/godin,wat eigenschappen zijn).
zitten onder andere in ons en in alles om ons heen,zo maken wij ook deel uit van het goddelijke.
dus dan kan je je beter af vragen wat jij het liefst doet.
Oud 24-07-2003, 16:56
Upke
Upke is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 24-07-2003 @ 17:53:
hmmz weet je wat ik denk:
Als we het niet over de god van het christendom hebben want daar geloof ik niet in.
de goddelijke energieen(de ene,god/godin,wat eigenschappen zijn).
zitten onder andere in ons en in alles om ons heen,zo maken wij ook deel uit van het goddelijke.
dus dan kan je je beter af vragen wat jij het liefst doet.
Hmm ja ik wou de energie erbuiten laten. Ook bedoel ik niet de god van de christenen, of de god van de islam. Nee gewoon even samengevoegd één enkele schepper van ons universum. En als je daar niet in gelooft dat kun je maar moeilijk antwoord geven op mijn vraag.
Oud 24-07-2003, 16:58
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 24-07-2003 @ 17:56:
Hmm ja ik wou de energie erbuiten laten. Ook bedoel ik niet de god van de christenen, of de god van de islam. Nee gewoon even samengevoegd één enkele schepper van ons universum. En als je daar niet in gelooft dat kun je maar moeilijk antwoord geven op mijn vraag.
Volgensmij snap jij het niet helemaal wat ik probeerde te zeggen.
ik bedoelde eigenlijk dat god zo en zo goddelijke energieen zijn.
en als je wilt weten wat "god"het liefst doet moet je kijken naar wat jij het liefst doet of naar anderen.
daar ligt onder andere het antwoord.
Oud 24-07-2003, 17:15
Verwijderd
god is alwetend en daarom heeft 'ie uit verveling al miljarden jaren geleden zelfmoord gepleegd (zo vlak voor de oerknal schat ik)
Oud 24-07-2003, 17:31
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 24-07-2003 @ 14:17:
Als ik god zou zijn zou ik alles in mijn macht doen om de mensen op aarde perfectie te geven. Als dat lukt mol ik iedereen op de planeet en begin opnieuw. Daarna doe ik 't denk ik nog een paar keer en maak daarna een einde aan mijn almachtig bestaan. Of beter gezegd: ik ga mijn alwetendheid aanwenden om te bedenken hoe je een god doodt.
Oud 24-07-2003, 18:27
JaJ
JaJ is offline
Voorop gesteld dat god er is -> vervolgens voorop gesteld dat we hem terecht personificeren, zou ik zeggen:
Er wordt veel gesprken over het hogere doel. Aangezien God alles schijnt te kunnen, kan hij dat doel zo ook wel bereiken(behalve als het doel is: besta zo lang mogelijk, ozi). Het is alleen een feit dat we hier nog steeds zijn. De enige reden voor het feit dat het gaat zoals het nu gaat, is dat God dit graag doet.(hoewel, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, dus er is vast een beter reden).
Dus ik denk dat dat wat God het liefst doet is wat wat er nu gebeurd. Past ook wel een beetje in de energieen geloof ik.
Oud 24-07-2003, 22:38
McCaine
McCaine is offline
Ik vind dat we teveel van dit soort threads hebben.

Regels voor berichten