Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 20:15
dark_poetry
dark_poetry is offline
wat vinden jullie hiervan:

http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=202491

http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=202493

http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=202499

ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden?
Oud 14-07-2003, 20:49
klikorat
klikorat is offline
ik vind ze geweldig!

alleen beetje slordig eromheen met teksten en krabbeltjes.. maar dat is bijzaak
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:50
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
klikorat schreef op 14-07-2003 @ 21:49:
ik vind ze geweldig!

alleen beetje slordig eromheen met teksten en krabbeltjes.. maar dat is bijzaak
dankje,dat die lijnen zo slordig zijn komt door me trillerige handje

en dat gekrabbel tsjah
Oud 14-07-2003, 20:52
A.K.A I-D-I-O-T
A.K.A I-D-I-O-T is offline
hoort dat zo... dat je ze heel erg slordig intekent? dat maakt t echt lelijk ze zijn mooi alleen alle lijnen zijn zeg maar strak en dan ga jij met je stiftjes het in lope kliederen ... resultaat: n kleurplaat in gekleurd door n kleuter..... erg zonde!

Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:59
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
A.K.A I-D-IT schreef op 14-07-2003 @ 21:52:
hoort dat zo... dat je ze heel erg slordig intekent? dat maakt t echt lelijk ze zijn mooi alleen alle lijnen zijn zeg maar strak en dan ga jij met je stiftjes het in lope kliederen ... resultaat: n kleurplaat in gekleurd door n kleuter..... erg zonde!

k ga het volgende keer wel met potlood doen
Oud 14-07-2003, 21:09
A.K.A I-D-I-O-T
ja naja sorry... het WAS mooi werk... heb je er zelf geen spijt van dat je ze hebt ingekleurd? tjah je kan t met potlood doen.. maar je kan ook betere stiften kopen potlood is zo licht en ik vind dat donker er wel mooi bij past en vooral opvallend...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 21:10
dark_poetry
dark_poetry is offline
mwah k heb er niet echt spijt van maar k heb z idd beetje verneukt door die goedkope kutstifte jah
Oud 14-07-2003, 21:19
A.K.A I-D-I-O-T
naja ... ik had n mega ramp: ik HAD mooie tekening en was niet helemaal af dus ik nieuwe potlood kopen zoon zachte... en ik verder tekenen ... maak ik n fout hele grote fout.. naja wou ik t dus uitgummen, maar wtf!!! T GING NIET MEER WEG!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 21:47
p-chez
p-chez is offline
Je moet nog wel een beetje werken aan je 'graffiti-handschrift'
Oud 14-07-2003, 22:13
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
p-chez schreef op 14-07-2003 @ 22:47:
Je moet nog wel een beetje werken aan je 'graffiti-handschrift'
das me tagstyle niet
k probeerde wat normaal te schrijven juist
Oud 14-07-2003, 23:04
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
heb je een spirograph? ik hou er niet echt van, maar tis wel mooigedaan hoor
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 23:24
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 14-07-2003 @ 23:13:
das me tagstyle niet
k probeerde wat normaal te schrijven juist
Oh, wat is wel je tagstyle dan?
Oud 15-07-2003, 00:04
Bobby James
Bobby James is offline
ik vind t niks sorry
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:22
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
p-chez schreef op 15-07-2003 @ 00:24:
Oh, wat is wel je tagstyle dan?
honfjes weten
Oud 15-07-2003, 10:10
Qimm
Qimm is offline
Heeey cool, dat kon ik vroeger altijd met mijn spirograaf doen! Ook van die leuke vormpjes en dan mooi inkleuren! Jaa dat waren nog es tijden!

Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 14-07-2003 @ 23:04:
heb je een spirograph? ik hou er niet echt van, maar tis wel mooigedaan hoor
Als ik in vervolg nou eerst het hele topic lees dan wist ik dat mijn opmerking niet origineel was
Oud 15-07-2003, 11:35
Verwijderd
Ik vind ze een beetje standaard en idd niet mooi ingekleurd...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:47
R
R is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 15-07-2003 @ 10:22:
honfjes weten
Hahaha, duidelijke zaak

Ik vindt je dingen dope, dat weet je.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:59
A.K.A I-D-I-O-T
wtf!!! heb je dit gemaakt met n spirograph.... nou ja zeg.... nu heb ik geen respect meer voor je
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 12:10
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
A.K.A I-D-IT schreef op 15-07-2003 @ 12:59:
wtf!!! heb je dit gemaakt met n spirograph.... nou ja zeg.... nu heb ik geen respect meer voor je
die dingen maak je eigenlijk altijd met passers,hoe wil je ze anders maken?
Oud 15-07-2003, 12:13
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 15-07-2003 @ 12:10:
die dingen maak je eigenlijk altijd met passers,hoe wil je ze anders maken?
Gewoon met de hand tekenen! Kom op, dit is geen kunst, dat maakte ik ook altijd toen ik in cde eerste zat, onder wiskunde, omdat wiskunde zo saai was.
Iedereen kan met een passten dingetjes maken en het inkleuren, ik vin dit niet mooi.
Oud 15-07-2003, 13:34
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik vind de mandalas een beetje simpel, en doordat het zo slordig ingekleurd is een beetje ehm..lelijk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:54
blackcamel
blackcamel is offline
misschien een idee om alleen met grijstinten te werken.....die kleuren maakt het wat kinderlijk vind ik.....voor de rest heel goed!!
Oud 15-07-2003, 14:57
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
hij is pas begonnen met mandala tekenen, en dan blijft het idd meestal bij vakje kleuren, en Qimm? hoe de neuk wil je ooit een mandala tekenen zonder passr , probeer jij maar iets perfect 6 of meerzijdig symetrisch te krijgen zonder de basis van een passer.... probeer uberhaubt maar eens een groot rondje te tekenen zonder passer. jammer dat ik geen scanner had, dan had ik wat van mijn mandalas kunnen in scannen
Oud 15-07-2003, 15:07
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-07-2003 @ 15:57:
hij is pas begonnen met mandala tekenen, en dan blijft het idd meestal bij vakje kleuren, en Qimm? hoe de neuk wil je ooit een mandala tekenen zonder passr , probeer jij maar iets perfect 6 of meerzijdig symetrisch te krijgen zonder de basis van een passer.... probeer uberhaubt maar eens een groot rondje te tekenen zonder passer. jammer dat ik geen scanner had, dan had ik wat van mijn mandalas kunnen in scannen
idd je kan niet eens iets perfect klopends krijgen zonder passer.
en jou mandalas heerschen ook.
mwah de meeste mensen weten idd niets van mandalas volgensmij
Oud 15-07-2003, 15:09
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 15-07-2003 @ 16:07:
idd je kan niet eens iets perfect klopends krijgen zonder passer.
en jou mandalas heerschen ook.
idd, het is mogelijk om er een te maken op ruitjes papier zonder passer, maar dan krijg je altijd erg vierkante mandala.
Oud 15-07-2003, 16:20
ssjpan
ssjpan is offline
Vind het niet zo bijzonder, ook niet echt mooi ingekleurd..
Oud 15-07-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
dark_poetry schreef op 15-07-2003 @ 16:07:
Waar baseer je dat op? (Het komt ook wel erg uit de lucht vallen btw.)

Met een bord kun je btw ook prima een rondje tekenen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:47
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-07-2003 @ 17:31:
Waar baseer je dat op? (Het komt ook wel erg uit de lucht vallen btw.)

Met een bord kun je btw ook prima een rondje tekenen.
Ja inderdaad, dat kan bij bepaald soort mandala met vloeiende organische lijnen.

Maar bij een geometrisch gebaseerde mandala kan je niet zonder de passer, want daarmee kan je de crikel goed gelijkamatig verdelen waardoor je een mooi solide strakke mandala kan maken. als je geen passre gebruikt krijg je een scheefe mandala die totaal uit balans is. die echt helemaal NIET mooi zijn.

ik ben het er mee eens dat ze slordig in gekleurd zijn, maar dat krijg je met stiften. kleurpotloden geven mooier effect.
Oud 15-07-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 15-07-2003 @ 17:47:
Ja inderdaad, dat kan bij bepaald soort mandala met vloeiende organische lijnen.

Maar bij een geometrisch gebaseerde mandala kan je niet zonder de passer, want daarmee kan je de crikel goed gelijkamatig verdelen waardoor je een mooi solide strakke mandala kan maken. als je geen passre gebruikt krijg je een scheefe mandala die totaal uit balans is. die echt helemaal NIET mooi zijn.
Kan ook met een touwtje of met een lineaal. En als je op ruitjespapier werkt, heb je zelfs dat niet per se nodig.

En als je echt goed bent, kun je het zonder iets (kee, tekengerei heb je wel nodig ).

(P.S. Ik weet ook wel een beetje hoe mandala's (en mandala's maken) in elkaar zitten. )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 09:26
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
dan weet je ook wel dat een bord niet handig is
Oud 16-07-2003, 09:57
Qimm
Qimm is offline
Nou ja... ik vind tekening pas echt mooi of kunstig als iemand het helemaal zelf getekent heeft dus zonder hulpmiddelen. Zo vind ik natekenen en overtrekken ook geen kunst. En tekenen met een passer dus ook niet. En nee, vrijwel niemand kan een perfect rondje maken zonder hulpmiddel, maar waarom zou je dat willen? Nee geef mij maar een mooie met de hand getekende tekening, daar heb ik meer respect voor.

(om misverstanden te voorkomen heb ik even de dingen vet gedrukt zodat het duidelijk is dat het mijn mening is. En die kan je lekker toch niet veranderen, dus doe ook geen moeite)
Oud 16-07-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 16-07-2003 @ 10:26:
dan weet je ook wel dat een bord niet handig is
Dan weet ik ook dat mensen het ook zonder iets kunnen doen.

Is het niet persoonlijk wat wel of niet handig is? Lijkt me wel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:01
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 11:06:
Dan weet ik ook dat mensen het ook zonder iets kunnen doen.

Is het niet persoonlijk wat wel of niet handig is? Lijkt me wel.
dat is persoonlijk jah.
maar een passer blijft handiger
Oud 16-07-2003, 11:06
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
nou, met passer kan je er voor zorgen dat het middelpunt van ander rondje presies op snijpunt van 2 anderen komen,

en qimm, er bestaan volgens mij geen mandala tekenaars die zonder passer werken, jij houd dus gewoon niet van mandalas. enigste die jij msichein kan waarderen zijn van die organische non symetrische. Maar die amndala zijn idd erg op basis van de rondjes gebleven die met de passer gezet werden. Dat hoeft niet, maar je heb als nog de passer nodig om het goed te verdelen zodat je aan alle kanten hetzelfde er op kan tekenen. Ik moet maar eens wat vna mijn mandalas bij dark poetry in gaan scannen ofzo, dan zal je zien dat niet gewoon rondjes overtrekken is.
Oud 16-07-2003, 11:27
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
zo dark poetry heeft een van mijn creaties in gescanned, hij is op a3 paier gemaakt dus paste die niet geheel onder de scanner.

http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=205143

ik had eerst met de passer cirkel in 6en verdeeld, daarna in 12e, daarna in 24e en daarna in 48e. en op basis van die stel lijnen die je dan krijgt heb ik dit vlechtachtige werkie op getekend, allen dit doen was ik al 6 uur mee bezig, ik ben nog niet toegkomen aan schaduw en dergelijke, (ter informatie het is een doorlopende lint die je ziet)
Oud 16-07-2003, 12:31
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 16-07-2003 @ 11:06:
nou, met passer kan je er voor zorgen dat het middelpunt van ander rondje presies op snijpunt van 2 anderen komen,

en qimm, er bestaan volgens mij geen mandala tekenaars die zonder passer werken, jij houd dus gewoon niet van mandalas. enigste die jij msichein kan waarderen zijn van die organische non symetrische. Maar die amndala zijn idd erg op basis van de rondjes gebleven die met de passer gezet werden. Dat hoeft niet, maar je heb als nog de passer nodig om het goed te verdelen zodat je aan alle kanten hetzelfde er op kan tekenen. Ik moet maar eens wat vna mijn mandalas bij dark poetry in gaan scannen ofzo, dan zal je zien dat niet gewoon rondjes overtrekken is.
En daar viel het kwartje, ik vind het gewoon niet mooi. Idd. Iedereen kan rondjes maken met de passer en die inkleuren....
Oud 16-07-2003, 13:01
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-07-2003 @ 13:31:
En daar viel het kwartje, ik vind het gewoon niet mooi. Idd. Iedereen kan rondjes maken met de passer en die inkleuren....
er is een verschil in iets kunnen en iets goed doen toch?
ook niet iedereen kan bijv abstracte kunst maken. en niet van iedereen die dingen niet natuurgetrouw tekenen kun je zeggen dat het een "mooie eigen stijl" is.
ik neem aan dat je mooie en lelijke mandela's hebt.
maar goed ik denk dus niet dat iedereen het echt goed kan.

(manneda's moeten toch ook iets betekenen? met getallen enzo?)

ik zelf vind ze niet zo mooi. maar ik houd dus van geen enkele mandela. maar ik vind die ene van dreadmanneke wel zeer hip.
Oud 16-07-2003, 13:42
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
dankje

en qimm wat vond je van die van mij? en ik zal anderen van mij ook nog wel proberen ergen in te scannen. ik neem me map wel eens me naar dark poetry
Oud 16-07-2003, 16:32
Verwijderd
@dreadmanneke: die van jou vind ik bv weer wel mooi.

Ik denk dat de 'goede' (wat is goed?) mandalatekenaars het ook prima zonder passer kunnen. Als je ziet wat sommige mensen kunnen...ongelooflijk, dat kun je zo niet eens verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 16-07-2003 @ 13:42:
dankje

en qimm wat vond je van die van mij? en ik zal anderen van mij ook nog wel proberen ergen in te scannen. ik neem me map wel eens me naar dark poetry
Die is indrukwekkend! Hoop werk mee gehad zeker?
Oud 16-07-2003, 21:14
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
ja 6 uur
Oud 16-07-2003, 21:18
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 17:32:
@dreadmanneke: die van jou vind ik bv weer wel mooi.

Ik denk dat de 'goede' (wat is goed?) mandalatekenaars het ook prima zonder passer kunnen. Als je ziet wat sommige mensen kunnen...ongelooflijk, dat kun je zo niet eens verzinnen.
ik denk het niet eigenlijk, de hulp die de basis van een stel passer lijnen geeft is echt onmisbaar. voor mij in iedergeval. enige vervelende aan de passer is de gaatjes die het achterlaat
Oud 16-07-2003, 22:09
Lord
Lord is offline
koop jij ook maar een kleurboek
Oud 16-07-2003, 23:00
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Lord schreef op 16-07-2003 @ 23:09:
koop jij ook maar een kleurboek
heb ik ook thuis liggen.
Oud 16-07-2003, 23:04
p-chez
p-chez is offline
Die laatste vind ik nog wel ok. Mja, echt super vind ik ze niet.. ik vind het eigenlijk een beetje kindertekeningen (no offence).. door dat spirograph oid...

Maargoed... misschien kun je ze wel heel dope maken..
Oud 19-07-2003, 12:07
Shadowme
Shadowme is offline
ik vind ze wel mooi
Oud 19-07-2003, 17:53
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 15-07-2003 @ 14:34:
Ik vind de mandalas een beetje simpel, en doordat het zo slordig ingekleurd is een beetje ehm..lelijk
Oud 19-07-2003, 18:21
Verwijderd
Heel lelijk ingekleurd, maar dat is al vaker gezegd.
Ook zijn de mandala's wat simpel in lijngebruik.

Die van dreadmanneke vind ik een stuk mooier, omdat die er iets complexer uit ziet. Wat schaduw aanbrengen zou geen kwaad kunnen, though.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 17-07-2003 @ 00:04:
Die laatste vind ik nog wel ok. Mja, echt super vind ik ze niet.. ik vind het eigenlijk een beetje kindertekeningen (no offence).. door dat spirograph oid...
Lol, Spirograph oid ja, moest ik ook gelijk aan denken. Verder volg ik Qimm d'r mening. Mandela's, en tekeningen waar verder weinig écht eigen inbreng aan te pas komt (in de zin van gevoel voor het neerzetten van vormen/lijnen, ipv uitgemeten symmetrische lijnen) doen me eigenlijk niks.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 13:13
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
N00dles schreef op 19-07-2003 @ 19:21:
Heel lelijk ingekleurd, maar dat is al vaker gezegd.
Ook zijn de mandala's wat simpel in lijngebruik.

Die van dreadmanneke vind ik een stuk mooier, omdat die er iets complexer uit ziet. Wat schaduw aanbrengen zou geen kwaad kunnen, though.
met alleen die lijnen zetten was ik al dik 6 uur bezig, ook nog schaduw aanbrengen zou nog veeel meer tijd kosten. en het orhgineel hangt bij me opa, op een copy tekennen is niet zo geweldig
Reageren

Regels voor berichten