Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 12:09
Verwijderd
Ik ben net naar huis gestuurd, bij mijn vakantiewerk omdat er niets meer te doen was (ik werk in een supermarkt, kassa).
Ik stond die dag nog wel 6 uur ingepland, deze uren krijg ik niet uitbetaald? Mag dat?
Mogen ze me zomaar naar huis sturen, zonder dat je betaald krijgt, als je er al de hele week rekening mee hebt moeten houden?

En kun je bij je vkantie werk zo je ontslag nemen?
(Ik kan zo ergens anders beginnnen, wat me veel leuker lijkt).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2003, 12:41
iamcj
iamcj is offline
Wat staat er in je contract?

Als je dat niet hebt, zeg je gewoon ik kom niet meer.

Heb je dat wel, heb je waarschijnlijk een opzegtermijn van 4 weken. Maar daar hoeft het bedrijf geen beroep op te doen. I principe kan je dan ook morgen weg zijn.

Ik denk dat als je een nuluren contract hebt, je weinig kan maken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 01-08-2003 @ 13:41:
Wat staat er in je contract?

Als je dat niet hebt, zeg je gewoon ik kom niet meer.

Heb je dat wel, heb je waarschijnlijk een opzegtermijn van 4 weken. Maar daar hoeft het bedrijf geen beroep op te doen. I principe kan je dan ook morgen weg zijn.

Ik denk dat als je een nuluren contract hebt, je weinig kan maken.
Je zegt dat het vakantiewerk is je zal er dus nog wel niet zo lang werken in dat geval kan je het doen echter dir word nooit erg op prijs gesteld. topic hierover zal ik zo posten.
Dus vertel effe wat meer over hoe lang je er werkt en wat er in je contract staat.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:21
ikbenschipper1
Deze tread verteld het een en ander of de sitiuatie die jij schets of ie hetzelfde is moet je maar bekijken

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=546861
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:47
Verwijderd
Ik werk er nu 2 weken, en binnekort krijg ik mijn contract thuisgestuurd.

ik zal even naar die andere topic kijken.
dankje
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:06
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
WanderingStar schreef op 01-08-2003 @ 13:09:
Ik ben net naar huis gestuurd, bij mijn vakantiewerk omdat er niets meer te doen was (ik werk in een supermarkt, kassa).
Ik stond die dag nog wel 6 uur ingepland, deze uren krijg ik niet uitbetaald? Mag dat?
Mogen ze me zomaar naar huis sturen, zonder dat je betaald krijgt, als je er al de hele week rekening mee hebt moeten houden?

.

Ja als het goed is kunnen ze dat maken, de meeste vakantiekrachten hebben in ieder geval geen contract waarin staat dat dit niet zo geregeld is. Zo lang je niks getekend hebt kun je altijd weg gaan zonder pardon en hoef je hiervoor ook geen reden op te geven. je hebt altijd een proeftijd en daar zit je nu dus ook nog in (is meestal 2 maanden) in die tijd kun jij maar ook je werkgever opzeggen wanneer je wilt zonder daar een geldige reden voor te hoeven geven. Maar ze kunnen je dus zomaar naar huis sturen omdat je waarschijnlijk geen vast uren contract hebt, of in ieder geval niet veel. Leuk is het niet maar je kunt er niet veel tegen doen. Ik werk al 1.5 jaar bij een bedrijf en ik werd ook vandaag gebeld dat er niks te doen was en ik vanavond niet hoefde te komen. Daar doe ik niks tegen en die uren krijg ik niet betaald. Gelukkig maar ik nog genoeg andere uren en kwam me dit mooi uit. Je kunt natuurlijk wel zeggen dat je hoopt dat dit niet heel vaak voor komt omdat je toch een beetje op je uren rekent. Misschien dat ze daar dan rekening mee houden. Als je niks zegt denken ze: die vind alles goed, ga maar.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 20:09
tacidvs
tacidvs is offline
Wat een sloebercontract heb je dan, na 1,5 jaar... Ik zou daar echt niet willen werken als het werk niet erg leuk is of het zéér goed betaald voor de uren dat ze je wel nodig hebben.

Ik heb nu bij mijn vakantiewerk een nul-uren contract maar krijg wel gewoon betaald wat er op mijn rooster staat en alles wat ik meer werk.
Oud 01-08-2003, 20:37
ikbenschipper1
Als wij eerder klaar zijn op een avond veranderen wij deze uren ook op jhet rooster.
Echter zijn we later klaar dan doen we dat ook.
Iedereen draaid vaak uren boven zijn contract. Maar is natuurlijk normaal dat je uitbetaald krijgt wat je werkt en niet meer en niet minder. Tuurlijk misschien was er in jou geval iemand anders die liever weg was gegaan had gekunt.
Tja en op de kassa heb je natuurlijk al snel te maken met afhankelijkheid van de klanten. Was er verwacht dat er 1000 klanten komen en komen er maar 400 tja dan heb je zeg 1 medewerker per 200 klanten heb je dus 3 medewerkers te veel. Tja dan is het zonde van het geld natuurlijk.
Ik kan je baas dus geen ongelijk geven. Je kan er het beste wel even op inspelen van "Ik vond het deze keer niet erg want ik moest nog iets doen maar hopelijk komt het niet te vaak voor dat ik eerder naar huis moet." Maar ze kunnen dit inderdaad doen ja. En ehm als je nog in je proef zit kan je desnoods morgen weg gaan. Maar zullen ze niety op prijs stellen.
Beter is om te zeggen dat je bv. per 6 aug weg wil. En als zij dan zeggen van je mag nu ook al wel gaan dan heb jij je goede wil getoond he
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 21:44
Dory
Dory is offline
ik doe nu ook vakantiewerk, heb wel gewoon een contract, maar er is dus een proeftijd van 2 maanden, en in die tijd kun je zelf onmiddelijk ontslag nemen, of ontslagen worden.

Dus als je ergens anders leuker kan werken, kun je het gewoon doen volgens mij
Oud 01-08-2003, 23:48
ikbenschipper1
Citaat:
eris schreef op 01-08-2003 @ 22:44:
ik doe nu ook vakantiewerk, heb wel gewoon een contract, maar er is dus een proeftijd van 2 maanden, en in die tijd kun je zelf onmiddelijk ontslag nemen, of ontslagen worden.

Dus als je ergens anders leuker kan werken, kun je het gewoon doen volgens mij
klopt als een bus. Soms zijn ze er alleen niet zo blij mee en dan kan je evt als je dat wil natuurlijk wel een compromie sluiten bv. ik blijf nog 4 dagen (of zoiets)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 08:21
tacidvs
tacidvs is offline
Een proefperiode van twee maanden bij vakantiewerk? Mensen...
Oud 02-08-2003, 10:25
Roxy
Roxy is offline
bij mijn bijbaantje is het ook altijd heel afwisselend wat je werkt, het is idd mogelijk dat je opeens om 9 uur weg mag terwijl je rekende tot 12 uur te blijven.. maargoed dat staat int contract en dat heb ik geweten toen ik tekende.. Daarnaast is het gewoon leuk werk en neem ik dat er dan maar voor lief bij.. Aan de andere kant als ik graag een keer vroeger weg wil is dat ook best vaak mogelijk.. Ze houden er wel rekening mee dat er misschien mensen zijn wie het fijn vinden om weg te gaan en die laten ze dan gaan, en anders sturen ze niet altijd dezelfde weg..
Oud 02-08-2003, 13:50
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 01-08-2003 @ 21:09:
Wat een sloebercontract heb je dan, na 1,5 jaar... Ik zou daar echt niet willen werken als het werk niet erg leuk is of het zéér goed betaald voor de uren dat ze je wel nodig hebben.

Ik heb nu bij mijn vakantiewerk een nul-uren contract maar krijg wel gewoon betaald wat er op mijn rooster staat en alles wat ik meer werk.
Ik heb er geen problemen mee aangezien ze me toch altijd nodig hebben. Anders zou ik er niet blijven nee. En het betaald inderdaad goed en ik krijg betaald als ik ziek ben. En nee nog heb ik geen uren contract. Ja nul uur maar krijg niks als er niks te doen is of eerder weg ga.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 19:08
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik werkte ook bij de supermarkt en ik kreeg ook ineens te horen: "Je kan weg." Ergens vond ik het wel raar, maar ach....en volgens mij heb je bij vakantiewerk geen opzegtermijnen (meestal).
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:31
Verwijderd
Ik heb een paar dagen geleden ontslag genomen
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 00:51
ikbenschipper1
Ben eigelijk wel benieuwd naar wat je werkgever erop zei?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 23:53
Verwijderd
nou,...

Ik had een paar keer opgebeld, maar hij was er steeds niet.
Toen moest ik op vakantie en mijn mama had gebeld.
Hij zei nog van: , als Sanne het tegen niemand anders zegt, kan ik haar wel gewoon laten werken de uren die ze wil en ze zal niet meer naar huis worden gestuurd'. Dat vond ik al helemaal niet eerlijk, vooral niet t.o.v. de rest die er allanger werkt.
Toen heeft mama maar gezegd dat ik niet meer terug kwam. Dat was het .

Nu alleen mijn kleren nog terug brengen
en mijn geld ophalen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 15:56
deesmees
deesmees is offline
belachelijk dat je je moeder dat laat regelen
Oud 07-08-2003, 15:56
deesmees
deesmees is offline
had gewoon gewacht met zeggen of geprobeerd tel of adreste achterhalen
Oud 08-08-2003, 11:49
Balance
Balance is offline
over dat naar huis sturen: het komt héél soms voor bij ons dat we mensen te veel in de winkel hebben staan. Op dat moment zegt m'n baas gewoon dat d'r iemand naar huis mag en vraagt ie aan je of je dat wil. Wil je blijven, dan zoekt ze iemand anders die naar huis gaat, wil je niet blijven, dan mag je dus vertrekken
(ik behoor overigens altijd tot de laatste; kheb d'r nooit zo'n moeite mee)

En voor dat ontslag nemen: zie het topic wat ik heb geopend daarover. (iemand anders gaf de link al).
Oud 08-08-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
deesmees schreef op 07-08-2003 @ 16:56:
belachelijk dat je je moeder dat laat regelen
Ik had al een paar x gebeld en mijn trein vertrok dus ik moest gaan. Ja, toen heeft ons mam op gebeld. Sow..?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:50
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Citaat:
WanderingStar schreef op 01-08-2003 @ 13:09:

Ik heb 5 weken bij de edah gewerkt, werd onderbetaald als ik zo lees wat sommige 13-jarigen verdienen en moest net zo hard werken als een volwassene (niet zo erg, als je ook maar op die manier betaalt wordt. Maar goed, na 5 weken van 16 uur had ik het wel gezien en ik zat ook nog in m'n proeftijd, mijn huidige baas had eigenlijk meteen iemand nodig voor 5 euro netto in het uur ipv 3,02 bruto bij de edah, dus ik had zoiets van inpakken en wegwezen. Ikke naar de baas van de edah van ja eigenlijk moet ik vanmiddag werken hier maar ik kan iets beter betaalds krijgen dus ik ben weg.

Hij deed verder niet moeilijk ofzo dus dat kan wel.

-WJ
Reageren

Regels voor berichten