Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Deze tread verteld het een en ander of de sitiuatie die jij schets of ie hetzelfde is moet je maar bekijken
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=546861 |
![]() |
||
Citaat:
Ja als het goed is kunnen ze dat maken, de meeste vakantiekrachten hebben in ieder geval geen contract waarin staat dat dit niet zo geregeld is. Zo lang je niks getekend hebt kun je altijd weg gaan zonder pardon en hoef je hiervoor ook geen reden op te geven. je hebt altijd een proeftijd en daar zit je nu dus ook nog in (is meestal 2 maanden) in die tijd kun jij maar ook je werkgever opzeggen wanneer je wilt zonder daar een geldige reden voor te hoeven geven. Maar ze kunnen je dus zomaar naar huis sturen omdat je waarschijnlijk geen vast uren contract hebt, of in ieder geval niet veel. Leuk is het niet maar je kunt er niet veel tegen doen. Ik werk al 1.5 jaar bij een bedrijf en ik werd ook vandaag gebeld dat er niks te doen was en ik vanavond niet hoefde te komen. Daar doe ik niks tegen en die uren krijg ik niet betaald. Gelukkig maar ik nog genoeg andere uren en kwam me dit mooi uit. Je kunt natuurlijk wel zeggen dat je hoopt dat dit niet heel vaak voor komt omdat je toch een beetje op je uren rekent. Misschien dat ze daar dan rekening mee houden. Als je niks zegt denken ze: die vind alles goed, ga maar. Succes ermee! |
![]() |
|
![]() |
Wat een sloebercontract heb je dan, na 1,5 jaar... Ik zou daar echt niet willen werken als het werk niet erg leuk is of het zéér goed betaald voor de uren dat ze je wel nodig hebben.
Ik heb nu bij mijn vakantiewerk een nul-uren contract maar krijg wel gewoon betaald wat er op mijn rooster staat en alles wat ik meer werk.
|
![]() |
Als wij eerder klaar zijn op een avond veranderen wij deze uren ook op jhet rooster.
Echter zijn we later klaar dan doen we dat ook. Iedereen draaid vaak uren boven zijn contract. Maar is natuurlijk normaal dat je uitbetaald krijgt wat je werkt en niet meer en niet minder. Tuurlijk misschien was er in jou geval iemand anders die liever weg was gegaan had gekunt. Tja en op de kassa heb je natuurlijk al snel te maken met afhankelijkheid van de klanten. Was er verwacht dat er 1000 klanten komen en komen er maar 400 tja dan heb je zeg 1 medewerker per 200 klanten heb je dus 3 medewerkers te veel. Tja dan is het zonde van het geld natuurlijk. Ik kan je baas dus geen ongelijk geven. Je kan er het beste wel even op inspelen van "Ik vond het deze keer niet erg want ik moest nog iets doen maar hopelijk komt het niet te vaak voor dat ik eerder naar huis moet." Maar ze kunnen dit inderdaad doen ja. En ehm als je nog in je proef zit kan je desnoods morgen weg gaan. Maar zullen ze niety op prijs stellen. Beter is om te zeggen dat je bv. per 6 aug weg wil. En als zij dan zeggen van je mag nu ook al wel gaan dan heb jij je goede wil getoond he ![]() |
![]() |
|
ik doe nu ook vakantiewerk, heb wel gewoon een contract, maar er is dus een proeftijd van 2 maanden, en in die tijd kun je zelf onmiddelijk ontslag nemen, of ontslagen worden.
Dus als je ergens anders leuker kan werken, kun je het gewoon doen volgens mij ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
bij mijn bijbaantje is het ook altijd heel afwisselend wat je werkt, het is idd mogelijk dat je opeens om 9 uur weg mag terwijl je rekende tot 12 uur te blijven.. maargoed dat staat int contract en dat heb ik geweten toen ik tekende.. Daarnaast is het gewoon leuk werk en neem ik dat er dan maar voor lief bij.. Aan de andere kant als ik graag een keer vroeger weg wil is dat ook best vaak mogelijk.. Ze houden er wel rekening mee dat er misschien mensen zijn wie het fijn vinden om weg te gaan en die laten ze dan gaan, en anders sturen ze niet altijd dezelfde weg..
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
nou,...
Ik had een paar keer opgebeld, maar hij was er steeds niet. Toen moest ik op vakantie en mijn mama had gebeld. Hij zei nog van: , als Sanne het tegen niemand anders zegt, kan ik haar wel gewoon laten werken de uren die ze wil en ze zal niet meer naar huis worden gestuurd'. Dat vond ik al helemaal niet eerlijk, vooral niet t.o.v. de rest die er allanger werkt. Toen heeft mama maar gezegd dat ik niet meer terug kwam. Dat was het ![]() Nu alleen mijn kleren nog terug brengen en mijn geld ophalen. |
![]() |
|
over dat naar huis sturen: het komt héél soms voor bij ons dat we mensen te veel in de winkel hebben staan. Op dat moment zegt m'n baas gewoon dat d'r iemand naar huis mag en vraagt ie aan je of je dat wil. Wil je blijven, dan zoekt ze iemand anders die naar huis gaat, wil je niet blijven, dan mag je dus vertrekken
![]() (ik behoor overigens altijd tot de laatste; kheb d'r nooit zo'n moeite mee) En voor dat ontslag nemen: zie het topic wat ik heb geopend daarover. (iemand anders gaf de link al).
||
Citaat:
Hij deed verder niet moeilijk ofzo dus dat kan wel. -WJ
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Weggestuurd van studie, toegestaan? Jasmine.ik | 8 | 16-03-2013 23:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Raad van State: school mag homoleraar wegsturen' Gatara | 40 | 10-06-2009 14:30 | |
De kwestie "Taïda" Maurice | 415 | 05-05-2006 20:38 | |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 08:19 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 |