Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 10:21
BelleRosé
BelleRosé is offline
Het zit namelijk zo:

Mijn vis is gestorven toen ik op vakantie was en nu mag ik van mijn moeder een nieuwe gaan kopen.
Maar ik wil er ook graag een schildpadje bij.

Nu, kunnen een schildpad en een goudvis in eenzelfde bak overleven? Of vechten ze elkaar kapot etc?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2003, 10:52
AlopiA
AlopiA is offline
volgens mij moet je wel een warmte-element hebben, omdat schildpadden tropische dieren zijn?
verder heb je volgens mij ook nog zoet- en zoutwaterschildpadden..moet je dan ook ff mee opletten..

ik weet niet of een goudvis er erg gelukkig van wordt als je hem in een tropisch aquarium zet..denk het niet..
Oud 23-07-2003, 10:53
Verwijderd
Weet je hoe die schildpadden naar Nederland komen...?

Ik zou GEEN schildpad nemen...

(Samen in één bak kan volgens mij ook niet, een vis heel veel dieper water nodig dan zo'n schildpadje.)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:59
Verwijderd
stinkt!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:19
SuperSanne
SuperSanne is offline
ligt er ook aan wat voor vis. Goudvissen hebben minstens 200 liter water nodig (us geen klein kommetje zoals in tekenfilms. Het is flink wat water maar als je ze goe verzorgd en in een goed aquarium houd kunnen ze wel 30 jaar oud worden, iets wat niet veel mensen weten), en dat is volgens mij te diep voor een schildpad.
Oud 23-07-2003, 13:58
Janet
Janet is offline
schildpadden eten de vissen op (de mijne wel in elk geval...)

dus ik zou het niet doen...
Oud 23-07-2003, 15:31
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Janet schreef op 23-07-2003 @ 14:58:
schildpadden eten de vissen op (de mijne wel in elk geval...)
dus ik zou het niet doen...
Inderdaad ... voor zover ik weet zijn alle waterschildpadden die verkrijgbaar zijn als huisdier carnivoor ... niet echt slim dus om die in dezelfde bak te zetten met een vis (= zijn prooi). Ok, je schildpadje zou waarschijnlijk heel gelukkig worden, want de meesten krijgen geen visjes als voer terwijl ze het heel lekker vinden, maar hoe het visje het zou vinden is een andere.

Bovendien hebben ze totaal verschillende levensomgevingen nodig die maar heel moeilijk te combineren vallen, en zou het je lukken, heb je alsnog het probleem dat ze verschillende temperaturen/verlichting nodig hebben. Een vis heeft een aquarium nodig, oftewel diep water, een schildpad daar in tegen hoeft niet zo veel water, maar moet wel een ruimte hebben waar hij op vaste grond uit kan rusten. Schildpadden en hun voer maken redelijk veel rotzooi, het water wordt snel vies, het visje kan zal waarschijnlijk ziek worden.

Ja, het bovengenoemde kan wel verholpen worden, als je maar genoeg er voor zorgt, maar je grootste probleem is dat je het schildpad op geen manier kunt overtuigen dat het visje geen voer is. Zo zou het gewoon niet werken, je kunt nooit een roofdier en zijn prooi in een bak plaatsen. Zeg zelf, zou je het ooit in je hoofd halen om ... muizen+een slang of vogels+een kat vrij bij elkaar te plaatsen ? Lijkt me niet.

Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 16:08
duifeltje
duifeltje is offline
't ligt eraan hoe groot de bak is van je vis.
wij hebben een vijver (in een kas) met vissen en daarbij is een schildpaddenren en die schildpadden gaan ook af en toe badderen maar ze hebben genoeg ruimte om te kunnen lopen zonder dat er een vis in de weg zit dus als je een schildpadje neemt, zorg dan dat er heel veeel ruimte is.
eneeuuhhhh, die kleine schattige roodwangschildpadjes in de dierenwinkel (ik weet niet of die nog verkocht mogen worden), maar die blijven echt niet klein.

ik zou ook als ik jou was, een schildpad bij een fokker kopen of via mensne die je kent.
Oud 23-07-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 23-07-2003 @ 17:08:
eneeuuhhhh, die kleine schattige roodwangschildpadjes in de dierenwinkel (ik weet niet of die nog verkocht mogen worden), maar die blijven echt niet klein.
Als je ze in een (te) kleine bak houdt groeien ze iig niet hard...maar goed, 't is wel zielig. Sowieso zielig, die beesten, er is tegenwoordig een importverbod en die is er niet voor niks. Verder weten veel mensen niet hoe ze ze moeten houden, 't zijn idd beesten uit warme landen ed (meer tropisch klimaat dan hier iig) en goudvissen zijn gewoon koudwater beesten. En als de schildpad de goudvis dan ook nog op zou gaan eten... Mijn conclusie: kan niet samen. (Sowieso vind ik een schildpad nemen al , maar goed...das mijn mening.)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 18:02
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-07-2003 @ 12:19:
ligt er ook aan wat voor vis. Goudvissen hebben minstens 200 liter water nodig (us geen klein kommetje zoals in tekenfilms. Het is flink wat water maar als je ze goe verzorgd en in een goed aquarium houd kunnen ze wel 30 jaar oud worden, iets wat niet veel mensen weten), en dat is volgens mij te diep voor een schildpad.
iedere keer als ik iemand nieuw op mijn kamer krijg schrikken ze: "kunnen die vissen ZO groot worden" gewoone goudvis. onze vissen werden een jaar of twintig geloof ik.

volgens mij gaat het niet met die schildpaddoh.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 08:10
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 23-07-2003 @ 19:02:
iedere keer als ik iemand nieuw op mijn kamer krijg schrikken ze: "kunnen die vissen ZO groot worden" gewoone goudvis. onze vissen werden een jaar of twintig geloof ik.
Het zusje van een vriendin van mij had ook twee van die mega-goudvissen...'t leken wel van die vijvergoudvissen, maar 't waren in het begin echt gewoon van die kleintjes... Mijn goudvis is ondertussen ook al een jaar of 3, 4...ben ik ook al best trots op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten