Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2005, 21:11
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
Sinds een tijdje voel ik me best ongelukkig en alles wat ik doe, doe ik maar omdat het moet.. ik heb geen uitlaatklep voor wat me dwarszit..
Dit allemaal is sinds mijn hond is overleden, waarmee ik een hele goede band had, en ik heb veel nagedacht wat ik nou moet doen.. maar heb geen idee. miss dat andere ook zoiets hebben. dus mijn vraag is: wat is jullie : drive : om door de dag heen te komen? wat is jullie passie? wat is jullie hobby wat je bezig houdt?

Thnx
Oud 21-11-2005, 21:25
dwight88
dwight88 is offline
hoort denk ik bij verwerkingsproces

op het moment dat iets wordt 'weggenomen' waar je veel waarde aan hechtte, breekt dat in in je dagelijkse leven en kan dat inderdaad je drive wegnemen. Het is niet erg om er bij stil te staan; dat zorgt voor de verwerking.

Maar blijf niet piekeren; praat erover. En kijk waar je interesses liggen, misschien is er een sport die interesseert, of een andere hobby waar je je ei in kwijtkan. Al dat soort afleiding steunt je bij de verwerking, en komt de drive weer terug

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 06:33
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
het is al een jaar geleden vdaag .. dus kan niet ZO lang duren neeme ik aan.
Oud 22-11-2005, 12:59
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Vergeet niet dat je midden in je puberteit zit. (dat je soms klote voelt en nergens zin in hebt is normaal.)
Verder wat Dwight zei, vooral verwerken.

Laatst gewijzigd op 22-11-2005 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:33
Nona
Nona is offline
Een jaar is te lang. Zoek iets nieuws om je drive uit te halen. Je hond krijg je niet meer terug, maar je kunt een nieuw huisdier nemen, een leuke hobby zoeken om je volledig op te storten, een sport beginnen of je kamer opnieuw schilderen. Als je maar bezig bent en plezier hebt in wat je doet. Dus: wat interesseert je?
Oud 22-11-2005, 21:16
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
kijk dat is het probleem, ik heb best veel geprobeerd.. maar niets dat echt werkt. ik heb gedraaid op feesten, ik heb aan computers gesleuteld (aardig verdienend trouwens..) ik sport 6x p.w. dus dat is het ook niet en me kamer die heb ik nu wat rlxer allemaal ingedeeld.. maar ik heb gwn niks dta me bezig houdt miss heetf iemand anders een idee???
Oud 23-11-2005, 15:07
Verwijderd
weet je, in sommige gevallen,moet je jezelf gewoon een schop onder je hol verkopen. Kan best werken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:14
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 23-11-2005 @ 16:07 :
weet je, in sommige gevallen,moet je jezelf gewoon een schop onder je hol verkopen. Kan best werken
Mmm.. lijkt me niet egt zo boeiend.. ik probeer eens electrische gitaar te gaan spelen.. past goed bij mijn muziek stijl duss 8-)
Oud 23-11-2005, 16:03
Waltz
Waltz is offline
Ik herken dit echt heel erg..

Zelf probeer ik die 'drive' nu uit muziek te halen, mijn katten, concerten, mooie boeken/films en tekenen/schilderen. Maar het blijft erg sluimeren. Soms zit ik ook dagen op de bank te hangen zonder enige motivatie om iets te gaan doen.. Of alleen maar de hele dag slapen. Gewoon dat gevoel van 'nergens zin in'. Ervaar jij dat ook zo?

Ik denk dat je op zoek moet blijven gaan tot je iets vindt wat je raakt, waar je je veel mee bezig wil houden. Een passie. Misschien ook een verliefdheid? Heb je dat al in je leven? (Niet dat je zoiets af kunt dwingen, maar je kunt misschien proberen je er meer voor open te stellen?)
Misschien was je hond heel erg die 'passie' voor jou? Zo klinkt het ook wel een beetje. Je kunt ook nadenken over een nieuw huisdier, als je dat niet te snel vindt. Een jong hondje of poesje... Dat kan je dan misschien wat bezighouden en je ook wat 'troost' bieden.

Sterkte, in elk geval.
X
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:12
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
jah ik herken dit egt duidelijk, op school kan ik egt helemaal wegvallen en ergens anders zijn.. met liefde is genoeg maar ik heb meestal na paar dagen al me twijfels.. maar dat is niet eigg het probleem ik ga eens proberen gitaar te spelen miss helpt dat een beetje nieuwe hond zit er niet in.. maar egt mijn hond betekende alles voor me, hij sliep bij mij en jah was gwn mij in hond-vorm.. hij had ook al mijn trekjes en ik zijn trekjes wel hij is best oud geworden (17 jaar 2 maanden en 1 dag) en jah de laatste 3 dagen is hij alleen maar bij mij geweest en hij is zeg maar dood aan het gaan. Doof, Blind, je niet meer herkennen.. hij ging gwn vanuit dat ik het was.. ik gaf hem eten.. niemadn anders wilde hij pakken van..

Thnx dat iemand me begrijpt

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:56
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Martjuh.W schreef op 23-11-2005 @ 16:14 :
Mmm.. lijkt me niet egt zo boeiend.. ik probeer eens electrische gitaar te gaan spelen.. past goed bij mijn muziek stijl duss 8-)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 20:03
Mingster
Mingster is offline
Leef toe naar een doel dat je voor jezelf stelt in de toekomst, en bedenk dat je nu eenmaal soms in een wat 'mindere' periode kan zitten. Des te beter zal het later voelen, contrast moet er soms zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Martjuh.W schreef op 23-11-2005 @ 16:14 :
ik bedoel maar, je zit te navelstaren, om maar eens een rake term uit de kast te trekken.

Doe dat eens niet
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 06:27
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
en dat hodut in??
Oud 24-11-2005, 06:38
Verwijderd
te veel met jezelf bezig zijn, en te weinig oog voor wat er buiten gebeurt
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:07
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
o0w.. jah denk het wel ja..
Oud 01-12-2005, 21:04
Maresha
Maresha is offline
er word hier gezegd een jaar is te lang
dat is voor ieder persoon anders
hoe kun jij nou bepalen als een jaar te lang is voor hem?
mischien is het wel te kort
dat kan niemand voor hem bepalen
alleen hijzelf

veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:05
Martjuh.W
Martjuh.W is offline
Daar had ik dus ook nog niet aan gedacht. ik heb dus wel een afleiding ondertussen gevonden, brengt ook nog wat geld mee dus is wel handig, kijk hoelang deze passie blijf
Oud 06-12-2005, 15:04
mastema
mastema is offline
die van mij ook, dat is al de 2e in 1,5 jr
Oud 10-12-2005, 12:49
Sartre
Sartre is offline
Dit ken ik heel goed. Ik had het een tijd nadat het met mn vriendin uit ging. Ik had niks te doen overdag omdat ik momenteel maar 1 vak volg op school en mn werk me bijna geen uren meer kon geven. Tsja, ik loste het op door zo lang mogelijk in bed te liggen, 2 uur 's middags was geen uitzondering. Een beetje te lezen of wandelingne te maken en 's avonds vaakk de kroeg in gaan of gewoon thuis zitten en zuipen met huisgenoten. Heel vervelend.... Ik vind veel dingen interessant maar kon me er niet toe zetten olmdat mn hoofd volledig door negatieve gedachten in beslag werdt genomen.
Ik denk dat je gewoon moet wachten. Zorgen dat je een baantje vind of moet gaan sporten. Van niks doen wordt je het snelste gek omdat je dan alle ruimte in je hoofd heb voor negatieve dingen en spanningen. Uiteindelijk kom je er overheen, laat je er niet door uit het veld slaan. Als er donkere wolken boven je gaan hangen zorg dat je ze voor bent door even wat harder te lopen.
Oud 10-12-2005, 12:51
Ruby
Ruby is offline
ik probeer erover te schrijven als ik me niet goed voel, maar dit is voor een ieder anders.

Als je je rot voelt oid, PM me maar
Reageren

Regels voor berichten