Advertentie | |
|
![]() |
|
Als de kras in het plastic zit dan is de CD inderdaad vaak te repareren door 'm licht te schuren met tandpasta.
De data staat namelijk op de metale laag (geen idee of die stoffen onder metalen vallen, maarja), het plastic is om de laser in de goede banen te leiden (zeg maar de groeven van de plaat). Grote krassen brengen dan de laser in de war (het licht breekt dan op de kras). Door het plastic licht te schuren totdat de kras grotendeels weg is en de onderliggende "groef" weer tevoorschijn komt kan de laser weer data lezen. De minuscule krasjes die bij het schuren ontstaan zijn eenvoudiger te corrigeren voor de laser.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar neej ik behandel ze ook niet goed... helaas...
|
knuffelen is goed... worden ze rustig van..haha
achja ik zorg altijd dat ik geen krassen krijg. bewaar alles netjes in de hoesjes e.d. ik ga er dus best zuinig mee om. ik kan er ook niet tegen als mensen ze laten slingeren, want dan ga ik ze vanzelf opruimen.. (rare gewoonte) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Krassen op papier marrel | 2 | 15-07-2005 10:33 | |
Games |
Xbox - CD/DVD krasjes Distorted | 15 | 07-12-2003 16:43 | |
Verhalen & Gedichten |
krassen secrit_D | 11 | 17-10-2003 19:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Krassen op mijn hart Net echt | 12 | 09-02-2003 15:14 | |
Psychologie |
Een jongen die ik ken heeft krassen in zijn been. Wat te doen? Verwijderd | 13 | 10-12-2002 23:43 | |
Psychologie |
poging gedaan tot krassen pati | 10 | 26-02-2002 06:20 |