Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 21:43
Verwijderd
Ik lees zo vaak dat mensen hier zeggen dat ze zo graag een relatie willen, dat ken ik helemaal niet. Als ik verliefd ben wil ik diegene dat laten merken en tja, dat komt neer op een relatie, maar als ik niet verliefd ben ga ik echt niet op zoek naar iemand om verliefd op te kunnen worden. Aan de andere kant lijken er mensen te zijn die juist willen vermijden dat ze in een relatie of verkering terecht komen. Hoe zit dat met jou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 21:51
CryptapiX
CryptapiX is offline
naja.. ik heb op dit moment meer zoiets van
ik geniet van mn vrijheid, maar als ik nu kans krijg om een relatie te beginnen zou ik dat ook wel doen..
Oud 09-07-2003, 21:57
Verwijderd
ik heb veel behoefte aan t relatie, wat is nu geweldiger dan duizenden vlinders voelen krioelen in je buik terwijl je alleen maar tegen de ander aanligt, of kijkt dat ie slaapt of over de weg loopt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 22:05
Qimm
Qimm is offline
Poll: Hoeveel behoefte heb jij aan een relatie?
Je hebt gestemd op: Bij verliefheid wel, anders niet

Momenteel heb ik behoefte aan iemand om lekker tegen aan te hangen, arm om me heen. Ik hoef niet per se weer een relatie nu...
Oud 09-07-2003, 22:11
Verwijderd
Zeer zeker wel, er schijnt momenteel ook iemand te zijn die dat zou willen met mij, heb ik van horen zeggen.
Maar ik wil wel een relatie die ook blijft, en niet na een paar weken of maanden kapot is, dus ik durf er eigenlijk geen aan te gaan. Bovendien ben ik bang dat ik zo relatie-geil ben op het moment, dat elk meisje dat me leuk vindt voor mij geschikt zou zijn. M.a.w.: Ik val op iedereen die op mij valt. En dat kan natuurlijk niet, want dan kom je na een tijdje toch bedrogen uit als blijkt dat ik die persoon toch niet zo leuk vind.
Moeilijk moeilijk..

Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 22:32
Last Resort
Last Resort is offline
tuurlijk. Leven in je eentje kan prima, maar met zn tweeen is gewoon leuker.
Oud 09-07-2003, 22:58
never mind
never mind is offline
bij verliefdheid veel, anders minder

Tuurlijk heb je altijd behoefte aan een relatie, ik dan, liefde en warmte om me heen enzo.

Als ik verliefd ben weet ik dat ik die relatie maar met één persoon wil "hem" tja... dan wil ik nog leiver een relatie, gevoelens bevredigen enzo
Oud 10-07-2003, 01:09
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Zodra ik verliefd ben, wil ik wel een relatie maar ik block het uiteindelijk toch wel af omdat ik bang ben dat het misgaat.

Ik ben het type dat van een afstandje verliefd gaat zitten zijn, zit te dromen, maar uiteindelijk eindigt in tranen omdat ik het weer afblock.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 01:26
Verwijderd
ik ben verliefd, ja ik wil mijn ex terug

wat niet wil zeggen dat ik me ondertussen inhoud natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 07:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als ik verliefd ben, wil ik het liefst ook iets met diegene beginnen... Als ik niet verliefd ben, wens ik af en toe wel dat iemand mij wat aandacht zou geven, maar behoefte aan een relatie, nee, dan echt niet. Dat moet echt van de persoon afhangen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 07:34
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 09-07-2003 @ 23:58:
bij verliefdheid veel, anders minder

Tuurlijk heb je altijd behoefte aan een relatie, ik dan, liefde en warmte om me heen enzo.

Als ik verliefd ben weet ik dat ik die relatie maar met één persoon wil "hem" tja... dan wil ik nog liever een relatie, gevoelens bevredigen enzo
goed gesproken en helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 08:11
Demiurge
Demiurge is offline
Anders, ik heb soms wel zin een vriendin, zeker als ik merk dat iedereen om me heen een vriendin krijgt enzo heb ik er ook wel zin in. En dan ga ik er ook sneller werk van maken bij een meisje die ik leuk vind.
Soms heb ik er geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 08:59
Magdalena
Magdalena is offline
Als ik verliefd ben heb ik natuurlijk behoefte aan een relatie met diegene omdat het dan gewoon een stuk legaler en makkelijker en geoorloofder is om bovenop ze te springen en ze onder te zoenen maar als ik langere tijd geen relatie heb kan ik het gevoel van iemand hebben die om je geeft, waarvoor je belangrijk bent en iemand waarmee je alles deelt, mee knuffelt en waarvan je nog steeds de rillingen van krijgt als hij/zij de kamer binnenkomt wel missen.
Ik denk dat het vrij normaal is dat mensen na lange tijd geen relatie te hebben gehad behoefte krijgen aan warmte, liefde, aanraking en aandacht. Tuurlijk kan je dat ook allemaal krijgen van je familie en vrienden, maar dat is toch vaak op een iets andere manier.
Oud 10-07-2003, 13:55
Rubke18
Rubke18 is offline
Citaat:
Magdalena schreef op 10-07-2003 @ 09:59:
Als ik verliefd ben heb ik natuurlijk behoefte aan een relatie met diegene omdat het dan gewoon een stuk legaler en makkelijker en geoorloofder is om bovenop ze te springen en ze onder te zoenen maar als ik langere tijd geen relatie heb kan ik het gevoel van iemand hebben die om je geeft, waarvoor je belangrijk bent en iemand waarmee je alles deelt, mee knuffelt en waarvan je nog steeds de rillingen van krijgt als hij/zij de kamer binnenkomt wel missen.
Ik denk dat het vrij normaal is dat mensen na lange tijd geen relatie te hebben gehad behoefte krijgen aan warmte, liefde, aanraking en aandacht. Tuurlijk kan je dat ook allemaal krijgen van je familie en vrienden, maar dat is toch vaak op een iets andere manier.
goed gesproken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:33
Verwijderd
Nu eigenlijk helemaal niet zo veel zin in...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:55
vixen
vixen is offline
Soms mis ik het wel, maar ik weet eigenlijk van mezelf dat het niks voor mij is, zo'n relatie. Ik ben veel te ongeduldig om iets op te kunnen bouwen denk ik.
Oud 10-07-2003, 17:03
stout!
stout! is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 10-07-2003 @ 02:09:
Zodra ik verliefd ben, wil ik wel een relatie maar ik block het uiteindelijk toch wel af omdat ik bang ben dat het misgaat.

Ik ben het type dat van een afstandje verliefd gaat zitten zijn, zit te dromen, maar uiteindelijk eindigt in tranen omdat ik het weer afblock.
Hier nog zo één .
Oud 10-07-2003, 17:41
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja.....ik zoek nog steeds de ware.Maar aangezien ik fulltime werk de afgelopen 3 maanden.Kom ik er ook niet echt aan toe.Ik ik nog maar net contact houden met me goeie vrienden en vriendinnen.

Maar echt iets specials(want ik zoek de ware!)gaat nog lang duren.
Mja boeie het komt allemaal wel goed.Ik ben een sexy jongen(eigendunk?,nee dat is een conclusie van alle vriendinnen die ik heb)

MJ
Oud 10-07-2003, 19:21
Verwijderd
Je hebt gestemd op: Bij verliefheid wel, anders niet

Ik heb nooit echt een behoefte gehad aan een relatie als ik niet verliefd was, ik snap die mensen ook niet zo goed eigenlijk. Als je verliefd bent dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan wil je maar 1 ding met hem zoenen, hem knuffelen, met hem praten, lachen, nou ja een relatie dus

En toch, ik zeg dit nou wel maar toen erg duidelijk was dat een jongen (nu mijn vriendje) mij heel erg leuk vond, en ik hem heb ik er toch heel erg vaak over na moeten denken voordat ik echt iets met hem aanging. In het begin had ik zelf van nee ik wil geen relatie. Maar ja toen had ik ook 2 vriendinnen die problemen met hun vriendje (en dus relatie) hadden, en had ik echt zoiets van nee dank je als dat bij een vriendje hoort.
Daarnaast was het vorig jaar in de zomervakantie, ook niet het handigste moment om een relatie te beginnen denk ik, tenminste dat vond ik toen.

Maar goed omdat ik hem toch wel heel lief bleef vinden, spraken we na de vakantie weer wat af en toen sloeg de vonk over Toen kon ik alleen nog maar mijn gevoel volgen, en niet meer nadenken over moeilijkheden als je een relatie hebt

Nou ja ik heb dus nu een maand of 10 wat met mijn vriendje terwijl ik dus eigenlijk relaties heb willen vermijden... Maar ja hij heeft me gewoon betoverd
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:39
DEChengst
DEChengst is offline
Helemaal niet. Kan je ook niks fout doen
Oud 10-07-2003, 21:44
Tox
Tox is offline
Uhh niet echt, kijk als ik een leuke meid tegen kom enzo oke dan wel.

Maar niet dat ik er echt achteraan zit, ben pas 1 keer ECHT verliefd geweest, en ik moet gewoon op zijn minst zo verliefd zijn als toen om een relatie te beginnen
Oud 11-07-2003, 11:29
Kit
Kit is offline
misschien wel...mzz maar misschien ook niet.
Oud 11-07-2003, 11:46
Verwijderd
Je hebt gestemd op: Bij verliefdheid veel, anders totaal niet

Ik ben niet zo'n persoon die gaat lopen zoeken naar verliefdheid (en in mijn geval dus relatie). Ik loop er tegen aan (of ben er tegenaan gelopen). Lijkt me ook veel minder gedwongen dan, voor jezelf. Anders ga je zo denken:'Ik wil een relatie, ik moet een relatie.... Ik vind hem eigenlijk niet leuk genoeg, máár ik wíl en moet een relatie dus forceer ik mijn verliefdheid maar...' Dat wil ik écht niet, 't moet oprecht zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:55
Verwijderd
Bij verliefdheid veel, anders minder

Ik kan als ik niet verliefd ben de intimiteit en dergelijke met iemand wel heel erg missen, maar het is niet zo dat ik op zoek ga naar iemand om verliefd op te worden, in tegendeel. Wanneer ik echter verliefd ben op iemand wil ik daar een relatie mee, al vind ik dat ook weer heel erg eng, maar dat is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 16:04
Fleur
Fleur is offline
Ik wil eigenlijk helemaal geen relatie.
Waarom ik dat niet wil kan ik niet zo goed uitleggen.
Heb wel een lange relatie achter de rug (al meer dan een half jaar geleden) maar op dit moment zit ik er helemaal niet op te wachten.
Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet als iemand verliefd op me is die ik eigenlijk best leuk vind

bleh..ik weet t niet, maar iig wil ik niet bepaald graag een relatie.
Oud 11-07-2003, 16:08
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Tsjah behoefte aan een relatie..
Nee eigenlijk niet echt...
Alleen als ik verliefd ben..
Ik kan er nu ook niet over uit, of ik nou wel of geen relatie wil..
Dat is best irritant..
Oud 11-07-2003, 17:02
Verwijderd
Ik hoef op het moment echt niet verkering ofzo, ik zou het wel leuk vinden om verliefd te worden maar dan niet extreem ofzo - gewoon een btje zwijmelen meer niet. Ik zou wel heel graag iemand hebben om gewoon mee te knuffelen, arm om me heen. Maar echt een relatie of verkering - alsjeblieft niet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:56
dontknow
dontknow is offline
ik heb op dit moment niet echt behoefte aan een relatie.
al moet ik eerlijk toegeven dat ik soms toch wel iets mis. al is het maar iemand die je even vasthoudt......
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 03:56
annabegins
annabegins is offline
als ik niet verliefd ben, wil ik absoluut geen relatie... dan wil ik vrij zijn en lekker lol hebben zonder verantwoording aan iemand af te hoeven leggen. maar als ik verliefd ben wil ik wel graag n relatie. maarja verliefdheden, dus relaties duren vaak niet zo heel erg lang bij mij, dus ik wil bijna nooit een relatie ( nu alleen wel)
Oud 14-07-2003, 20:38
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
O dat is zo'n ramp bij mij Sinds ik een sexvriendje heb kan t me allemaal wat minder schelen, en ik ben dan ook al een paar maanden niet verliefd geweest. Maar eigenlijk verlang ik al naar een relatie sinds mijn 8e. Maar ik begin me nu echt te realiseren dat je eerst fijn met jezelf moet kunnen leven en DAN pas een leuke relatie kan hebben. Ik ben wel heel blij dat ik dat vriendje heb om mee te oefenen, hoef ik me al niet druk te maken over eventuele zoen/sekssessies ed. Tja, ik ben in ieder geval op weg om ook te leven zonder altijd een relatie te willen hebben. En ik ben dolblij dat het begint te lukken. Want ik heb het er ontzettend moeilijk mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 10:36
Tox
Tox is offline
Mm tja we zien wel zeg ik altijd maar, met de liefde gaat het ook niet denderend dus tja
Oud 16-07-2003, 12:28
Loesje
Loesje is offline
het hangt wel helemaal van de situatie af. Als je heel lang vrijgezel bent dan heb je echt wel behoefte aan een relatie, iig bij mij is dat zo. En als ik dan verliefd ben/iemand meer dan leuk vind, dan is dat gevoel sterker en hoop ik meer dat het wat wordt. Verder heb ik een heel leuk leven zonder vriend, maar een relatie zou ook wel weer eens leuk zijn....
Oud 17-07-2003, 14:17
Fa Sai
Fa Sai is offline
Nee, ik dan, ik ben pas echt schraal.
Ik wil geen relatie, ik voel me gewoon prettiger alleen, om verschillende redenen. Heb gewoon een hoge mate van behoefte aan onafhankelijkheid en vrijheid.
Ik heb dus wel een relatie die op zich heel goed is, maar de enige reden waarom ik me er weleens ongelukkig in voel, is omdat ik het vrijgezel-zijn mis! Daar heb ik het met mijn vriend ook vaak over, maar die weet ook niet zo goed hoe hij er mee om moet gaan, en dan zegt hij van die lieve dingen, en dan moet ik altijd zo huilen omdat ik vind dat zó'n geweldige jongen als hij iemand verdient die net zo graag als hij in een relatie zit. Dan voel ik me zo'n bitch, terwijl ik er echt niets aan kan doen.
Dat we toch een relatie hebben komt omdat we nu eenmaal zo naar elkaar toe gegroeid zijn, en nu niet meer zonder elkaar willen, we hebben het ook heel leuk samen. Alleen mijn liefde voor de vrijheid is soms zo groot...
Oud 17-07-2003, 16:02
PJ
PJ is offline
Het is net uit met mijn vriendin, en voor haar was ik echt toe aan een relatie, maar nu heb ik er weinig zin meer in. Ik denk dat ik er wel weer zin in krijg, omdat ik gewoon iemand nodig heb die ik vast kan houden als ik daar behoefte aan heb...
Oud 17-07-2003, 17:44
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-07-2003 @ 22:43:
Ik lees zo vaak dat mensen hier zeggen dat ze zo graag een relatie willen, dat ken ik helemaal niet.
Ik ook niet! Ik ben als de dood voor relaties!!! Ik kan er niks aan doen, ik vind het wel leuk om te laten mérken dat ik verliefd ben, maar om dan gelijk weer een relatie aan te gaan, no thanks! Daarom vertel ik mensen ook ZEER weinig dat ik ze leuk vind, want dan moet er áltijd iets meer uit voort komen...
Ik kan niet tegen 'gebondenheid' zoals ze dat zo mooi noemen, ik moet niemand hebben die me elke dag vertelt hoe mooi en geweldig en weet ik veel wat ben.. Gewoon, normaal doen, maar toch verliefd... Snap je? (nee, dat dacht ik al)
Oud 17-07-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
PJ schreef op 17-07-2003 @ 17:02:
Het is net uit met mijn vriendin, en voor haar was ik echt toe aan een relatie, maar nu heb ik er weinig zin meer in. Ik denk dat ik er wel weer zin in krijg, omdat ik gewoon iemand nodig heb die ik vast kan houden als ik daar behoefte aan heb...
Stel dat je er weer zin in hebt en een meisje wordt verliefd op je en jij maakt daar gebruik van door een relatie aan te gaan. Is dat dan niet erg oneerlijk tegenover het meisje in kwestie? Dan gebruik je haar toch gewoon voor enkel je eigen genoegdoening, of zie ik dat nou verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:22
lieve
lieve is offline
Ik kan soms wel het gemis hebben van iemand die om me geeft(op liefdesvlak dan) en waar ik eens mee wil knuffelen enzo. Maar dat wil niet zeggen dat ik met de eerste de beste die bereid is dat voor me te doen een "relatie" ga beginnnen. (als je dat dan een relatie kan noemen!)

Op het ogenblik heb ik geen relatie en ben ik ook op niemand verliefd. En ik amuseer me heel goed met vrienden en vriendinnen. En mocht er iemand mijn pad kruisen, dan zal ik die kans niet laten gaan.
Maar ik ben zeker niet hopeloos op zoek naar een mannelijk persoon... gewoon om 'iemand' te hebben!
Oud 18-07-2003, 10:17
PJ
PJ is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-07-2003 @ 18:45:
Stel dat je er weer zin in hebt en een meisje wordt verliefd op je en jij maakt daar gebruik van door een relatie aan te gaan. Is dat dan niet erg oneerlijk tegenover het meisje in kwestie? Dan gebruik je haar toch gewoon voor enkel je eigen genoegdoening, of zie ik dat nou verkeerd?
Het laatste wat ik zou doen is misbruik maken van een meisje. Ik ga alleen een relatie aan met iemand waar ik ook van houd. Het is mij 1 keer overkomen dat iemand mij gebruikt heeft, en ik weet dus hoe erg dit is....
Oud 18-07-2003, 10:26
elledc
elledc is offline
Toen ik geen vriend had, had ik behoefte aan genegenheid.
Maar toen ik enkele minder leuke dingen meemaakte met jongens in het verleden, dacht ik, nu heb ik er genoeg van.
Ik was niet op zoek, liet alles begaan.
Maar toen kwam ik iemand tegen, anders dan anderen en dan pas besef je hoe belangrijk het is om niet alleen te zijn.

Natuurlijk speelt verliefdheid een rol, maar het hoeft niet per se verliefdheid te zijn. De spanning in het begin als je iemand leert kennen en de aantrekking tot diegene, dat is wat telt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 10:38
elledc
elledc is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-07-2003 @ 18:45:
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Het hangt ervan af natuurlijk. Maar ik vind dat je niet per se verliefd hoeft te zijn als je een relatie aangaat.
Er zijn van die jongens/meisjes die, voordat ze de relatie aangaan, al weten dat ze het niet lang zullen trekken met hun vriend/in, en dus een dag/weekje lol willen, dat noem ik 'gebruiken'. Ik heb het meegemaakt
Maar je hebt er dan ook die onzeker zijn en niet goed weten of ze wel verliefd zijn. Zo was het bij mij, ik was niet verliefd maar liet me wel meeslepen door zijn liefde voor mij, ik zocht een soort van voldoening bij iemand, ik wilde me niet meer eenzaam voelen, ik dacht enkel aan mezelf, uitermate egoistisch maar uiteindelijk ben ik van hem gaan houden en nu zijn we bijna een jaar samen. Ik denk dat het meestal zo is voor je eigen belang.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:24
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-07-2003 @ 22:43:
Ik lees zo vaak dat mensen hier zeggen dat ze zo graag een relatie willen, dat ken ik helemaal niet. Als ik verliefd ben wil ik diegene dat laten merken en tja, dat komt neer op een relatie, maar als ik niet verliefd ben ga ik echt niet op zoek naar iemand om verliefd op te kunnen worden. Aan de andere kant lijken er mensen te zijn die juist willen vermijden dat ze in een relatie of verkering terecht komen. Hoe zit dat met jou?
Jij bent een heel knap meisje en als je daarbij ook nog eens een lief meisje bent lopen er genoeg jongens achter je aan.
Ik ben niet superlelijk of superknap, ik weet het niet van mezelf maar ik zie meisjes wel eens lachen als ik naar hun kijk dus dat lijkt me positief.
Van de jongen wordt verwacht dat als hij geflird wordt op het meisje afstapt en als hij daar verlegen op is knappen ze daar op af.

Als je al veel relaties of een lange relatie achter de rug hebt is de behoefden niet meer zo van belang als iemand die niet genoeg of geen relaties achter de rug hebben.
Het verschilt ook per persoon of je daar behoefden aan heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten