Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2007, 14:39
flanke
flanke is offline
Hey,
Ik ken al sinds twee jaar een jongen die ik heel leuk vind. Hij heeft een vriendin en daarnaast nog stiekeme vriendinnetjes, waaronder ik. Wij hebben al zo'n soort relatie van in het begin dat ik hem ken. We doen vooral veel dingen samen, zoals gewoon op café gaan, samen muziek maken en van die dingen. Af en toe bleef ie eens slapen. Op zich had ik daar geen problemen mee met al zijn vriendinnen en was ik niet jaloers ofzo. Het was gewoon leuk. Ik zou ook nooit een relatie aangaan met deze jongen, dat is duidelijk. Hij is veel te ontrouw.
Wel merk ik nu dat ik het moeilijk vind om relaties aan te gaan met andere jongens. Onder andere uit vrees om die jongen kwijt te geraken, of niet meer te zien.
Ik pieker daar veel over en ik denk ook teveel aan hem.
Probleem één is dus dat ik hem niet uit mijn hoofd kan zetten. Hetgeen voor mij natuurlijk wel het beste zou zijn in deze situatie.
Wanneer ik verliefd ben op een andere jongen, lukt het beter om niet aan hem te denken, maar dat ben ik momenteel niet.
Probleem twee is die jongen is gewoon zo boeiend op verschillende vlakken, bijvoorbeeld creativiteit, dat ik een jongen zoek die ook diezelfde interesses heeft, of ook zo boeiend is. Ik stel dus een soort van ideaalbeeld op, of soort van eisen. Wat een beetje onrealistisch is.

Hoe ga ik hier het beste mee om?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2007, 15:21
Thee Muts
Thee Muts is offline
Om hem echt uit je hoofd te zetten, moet je (iig voor een bepaalde tijd) gewoon alle contact met hem verbreken. Niet meer afspreken, niet bellen en geen msn. De situatie zoals die nu is, vind je opzich wel oke, maar je merkt dat je behoefte begint te krijgen aan het aangaan van een volwaardige relatie met iemand anders. En dat gaat niet samen met dat wat je nu met die ene jongen hebt. Wil je weer open kunnen staan voor andere jongens, dan zul je deze eerst uit je hoofd moeten zetten. Daarmee pak je ook gelijk probleem 2 aan, want naar mijn idee komt probleem 2 voort uit het eerste probleem. Doordat deze jongen in je hoofd zit, vergelijk je automatisch (veelal onbewust) andere jongens met hem. Als hij eenmaal uit je hoofd is, kun je volledig openstaan voor anderen en kijk je waarschijnlijk ook heel anders tegen andere jongens aan.

Waarom ben je eigenlijk bang om de situatie zoals die nu is te verliezen? Je wilt immers geen relatie met déze jongen (heel verstandig), maar je hebt wel weer de behoefte aan een relatie als ik het zo lees. En op deze manier kun je natuurlijk niet eeuwig doorgaan.. Als hij eenmaal echt uit je hoofd is, kun je altijd voorzichtig weer contact met hem opnemen als je daar dan nog behoefte aan hebt. Stel dát je het contact met hem verbreekt, zeg dan ook gewoon tegen hem dat dat is zodat je weer open kunt staan voor anderen en dat dat verder niet persoonlijk met hem te maken heeft.
Oud 23-09-2007, 16:17
WolterB
WolterB is offline
Blijkbaar heeft hij je precies zover als hij wil, voor erbij naast zijn vriendin en overige scharrels zonder dat hij bang hoeft te zijn dat je hem verlaat voor een 'echte' relatie omdat je hem te interesant vindt.

Probeer te beseffen waar hij mee beizg is, hoe jij je laat gebruiken en beďnvloeden hierdoor en ga na of dit is wat je wilt en of je hier een relatie met een andere jongen voor wil laten lopen.
Oud 23-09-2007, 17:21
Verwijderd
Kweek eigenwaarde.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 18:12
flanke
flanke is offline
Citaat:
Om hem echt uit je hoofd te zetten, moet je (iig voor een bepaalde tijd) gewoon alle contact met hem verbreken. Niet meer afspreken, niet bellen en geen msn. De situatie zoals die nu is, vind je opzich wel oke, maar je merkt dat je behoefte begint te krijgen aan het aangaan van een volwaardige relatie met iemand anders. En dat gaat niet samen met dat wat je nu met die ene jongen hebt. Wil je weer open kunnen staan voor andere jongens, dan zul je deze eerst uit je hoofd moeten zetten. Daarmee pak je ook gelijk probleem 2 aan, want naar mijn idee komt probleem 2 voort uit het eerste probleem. Doordat deze jongen in je hoofd zit, vergelijk je automatisch (veelal onbewust) andere jongens met hem. Als hij eenmaal uit je hoofd is, kun je volledig openstaan voor anderen en kijk je waarschijnlijk ook heel anders tegen andere jongens aan.

Waarom ben je eigenlijk bang om de situatie zoals die nu is te verliezen? Je wilt immers geen relatie met déze jongen (heel verstandig), maar je hebt wel weer de behoefte aan een relatie als ik het zo lees. En op deze manier kun je natuurlijk niet eeuwig doorgaan.. Als hij eenmaal echt uit je hoofd is, kun je altijd voorzichtig weer contact met hem opnemen als je daar dan nog behoefte aan hebt. Stel dát je het contact met hem verbreekt, zeg dan ook gewoon tegen hem dat dat is zodat je weer open kunt staan voor anderen en dat dat verder niet persoonlijk met hem te maken heeft.
Dankje voor je antwoord. Hier heb ik wat aan.
Het contact helemaal verbreken zal waarschijnlijk niet lukken. Daarvoor kom ik hem teveel tegen. Ik wil ook wel nog eens een pint gaan drinken met deze jongen bijvoorbeeld, want ik heb hem wel graag in mijn gezelschap. Maar tijdelijk verbreken is misschien wel een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 18:17
flanke
flanke is offline
Citaat:
Blijkbaar heeft hij je precies zover als hij wil, voor erbij naast zijn vriendin en overige scharrels zonder dat hij bang hoeft te zijn dat je hem verlaat voor een 'echte' relatie omdat je hem te interesant vindt.

Probeer te beseffen waar hij mee beizg is, hoe jij je laat gebruiken en beďnvloeden hierdoor en ga na of dit is wat je wilt en of je hier een relatie met een andere jongen voor wil laten lopen.
Het is helemaal niet zo dat hij mij verbiedt om een echte relatie te hebben.
Het komt er wel onrechtstreeks op neer dat ik mss door hem niet direct aan een andere relatie begin.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Kweek eigenwaarde.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 21:02
Verwijderd
In ieder geval die scharrel dumpen.. en dan lekker andere jongens zoeken
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 22:11
Promillage
Promillage is offline
Welk Ideaalbeeld?Als je om jezelf geeft verbreek je beter het contact ook omdat het sowieso een asshole is om stiekem meerdere scharrels op na te houden. Hij maakt je in feite afhankelijk van hem (bewust of onbewust) en doet ondertussen zelf lekker wat hij wil.Je klinkt alsof je toch wel hoop hebt op een relatie ergens en alleen daarom zou je het contact al moeten verbreken.
Oud 24-09-2007, 10:06
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
Kweek eigenwaarde.
Oud 24-09-2007, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Om hem echt uit je hoofd te zetten, moet je (iig voor een bepaalde tijd) gewoon alle contact met hem verbreken. Niet meer afspreken, niet bellen en geen msn.
Helaas moet je soms consequent zijn bij zoiets. niet voor bepaalde tijd, maar gewoon permanent. en dat is niet altijd even makkelijk of wenselijk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 17:53
mara18
mara18 is offline
Misschien een domme vraag, maar hebben jullie ook seks met elkaar? Dat lees ik precies nergens.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 17:58
flanke
flanke is offline
Citaat:
Misschien een domme vraag, maar hebben jullie ook seks met elkaar? Dat lees ik precies nergens.
Dat is wel al een paar keer gebeurd, ondertussen al meer dan een een half jaar geleden.
Nu slaapt hij hier soms, gewoon dicht tegen elkaar liggen, geen seks.

Laatst gewijzigd op 24-09-2007 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:17
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Hij gebruikt je. Wil je dat?
En als je open wilt staan voor andere jongens moet je deze jongen uit je hoofd zetten. En dat kan alleen maar door zo min mogelijk met hem te maken te hebben => contact verbreken.
Oud 24-09-2007, 18:25
Verwijderd
Geen intiem contact meer met hem. Dus niet meer knuffelen, niet meer met hem in bed liggen, etc.

Eens kijken hoelang hij nog met je omgaat.

10..
9..
8..
7..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 21:03
Promillage
Promillage is offline
Jongen, vrouwen zijn echt achterlijk zo te zien.
Oud 24-09-2007, 21:34
metallica
metallica is offline
Ik kan me indenken dat het in deze situatie lastig is een relatie met iemand anders aan te gaan. Maar als dat is wat je wil, kan je idd beter het contact met hem verbreken. Je blijft anders toch alsmaar met hem bezig, wat ik me kan voorstellen, maar het is absoluut niet handig als je je op andere mannen wil richten...
Reageren

Regels voor berichten