Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus ik heb eigenlijk niemand verder. Soms voel ik me daar heel rottig om, maar soms ben ik er ook blij om. Ik laat mensen ook liever niet te dicht bij komen, maar ook weer wel. Alleen ik vind ze toch niet betrouwbaar genoeg, of ik vind dat ik zelf niet goed genoeg voor iemand ben. Ik kan me voorstellen dat als je dan een vriend hebt je verder al eigenlijk geen behoefte meer hebt aan andere mensen. Toch zou ik niet te afstandelijk doen, want dan zou het inderdaad wel net kunnen eindigen als mij. En dan word je alleen maar eenzamer en alleener (hoe schrijf je dat laatste eigenlijk? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken het, inclusief vriend.
![]() Bedenk je wel dat tussen vrienden en vijanden een heel groot grijs gebied zit. Mensen hoeven niet per se je beste vriend te zijn, je kunt ook gewoon mensen hebben waar je je wat meer bij op je gemak voelt en met wie je, als je daar behoefte aan hebt, kunt praten, stadten, sporten, studeren, samen werken, enz. En idd, er zijn genoeg mensen die niet van zuipen en skihut muziek houden. Ik denk zelfs dat er (veel) meer mensen zijn 'zoals jij' dan je denkt, zelfs in je directe omgeving. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb soms alleen idee dat ik sommige begrippen niet echt begrijp. Dat bedoel ik niet triest ofzo, maar ik heb en had vroeger echt het gevoel dat ik sommige dingen niet zo begreep als anderen. Ik weenie ligt het aan mij? Waarom moet ik het precies zo weten? Ben ik de enige die telkens met dit soort vragen zit? Ben ik zo kinderlijk/naief/dom dat ik het gewoon niet wil begrijpen?? Over het algemeen kom ik er wel uit, of ik laat die gedachten gewoon rusten. Dan ga ik er maar weer vanuit wat anderen waarschijnlijk van mij verwachten. Vrienden feest plezier vriendschap kennissen. Eenzaamheid? Waarom wordt er zo vaak zo simpel over gedaan, het is heel ingewikkeld alleen het gaat meestal vanzelf allemaal. Ik probeer het wel, en zo super ingewikkeld is het niet altijd, soms moet je ook gewoon schijt hebben. (ivm schuld gevoel) ... 1 iemand kan misschien genoeg zijn. Die ken je tenminste, je kent zijn/haar regels. Je hebt controle. Je weet dat je wat terug krijgt als je wat geeft, of je ontvangt zelfs zonder dat je geeft. Kan je dat ook van anderen verwachten? ... Misschien niet, dus waarom energie aan verspillen? Maar ik probeer wel, alleen vaak met lichte tegenzin, en onderliggende moedeloosheid, waar ik altijd overheen moet. (ofzo?? ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 02:40. |
![]() |
|
Nee helemaal niet eigenlijk...
Ik hou er juist van 'onder de mensen te zijn', ik voel me het gelukkigst als ik bij mn vrienden/vriendinnen ofzo ben/mensen waar ik goed mee kan opschieten. Ook vind ik het leuk nieuwe contacten te leggen. Toch heb ik zo nu en dan momenten dat ik even alleen wil zijn, dat ik geen mensen om me heen wil hebben. Maargoed, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. De 1 meer dan de ander en bij jou is het dus waarschijnlijk wat meer. Tsja. Iedereen is anders zeg ik dan ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Vakantie met de kat Poeperd | 5 | 19-03-2009 09:24 | |
Psychologie |
eenzaamheid oelekeboeleke | 94 | 23-09-2007 10:58 | |
Psychologie |
Ik heb het gevoel dat ik overal helemaal alleen voor sta.. marabella | 14 | 30-09-2005 16:00 | |
Psychologie |
Ik voel me eenzaam Wither | 36 | 29-03-2005 12:28 | |
Verhalen & Gedichten |
[betoog] Eenzaamheid Ieke | 0 | 29-11-2002 14:56 | |
Psychologie |
Eenzaam verdwalen in eigen gedachten kom7kom7mer | 10 | 24-08-2002 15:46 |