Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 17:44
treintje
treintje is offline
Sinds een poosje kan ik niet meer tegen maandverband of inlegkruisjes. Het gaat daar beneden dan zo ontzettend irriteren en jeuken. Ik heb nu ook een aantal rode bultjes.
Ik weet zeker dat het door het maandverband komt, want vandaag heb ik extra niks om gedaan en ja hoor, bijna nergens last van.
Bij bepaalde broeken (vaak iets strakker aan de bovenkant) heb ik er meer last van dan bij anderen, maar één daarvan is m'n werkbroek, dus die moet ik voorlopig nog ff aan.

Heeft iemand tips wat ik nu moet doen?!?? Gelukkig ben ik net ongesteld geweest, dus hoef ik in principe geen spul om (alhoewel inlegkruisjes soms heel handig zijn) maar ik vind het wel heel vervelend. Die bultjes zijn er nog steeds en heel soms jeukt het een beetje, maar ik zou niet weten wat ik er tegen moet doen. Iemand tips?
Oud 21-07-2003, 17:46
poesiefox
poesiefox is offline
Logisch, het broeit. Zeker die extra drooglaagjes, dat is geperforeerd plastic.

Ga maar eens aan het allergoedkoopste eigen merk, dat is gewoon zachte celstof en dat ademt.

Draag niet te strakke broeken.

En onthaar die week maar niet.
Oud 21-07-2003, 17:48
treintje
treintje is offline
bedankt voor de tips!!!

maar zelfs met inlegkruisjes heb ik er last van (ja, dat is een goedkoop merk!) of komt dat gewoon doordat het nu al geirriteerd is?
Oud 21-07-2003, 17:48
deesmees
deesmees is offline
gebruik tampons ipv maandverband
en neem je werkbroek ofzow een maatje groter en draag geen synthetisch ondergoed,maar katoenen ondergoed!!
Oud 21-07-2003, 17:50
treintje
treintje is offline
Citaat:
deesmees schreef op 21-07-2003 @ 18:48:
gebruik tampons ipv maandverband
en neem je werkbroek ofzow een maatje groter en draag geen synthetisch ondergoed,maar katoenen ondergoed!!
dat was ik vergeten te zeggen: van tampons wordt ik ontzettend ziek. krijg dan enorme buikpijn, dus dan liever maandverband.
M'n werkbroek groter vragen durf ik eigenlijk niet
enne ik draag altijd katoen

maar toch bedankt!
Oud 21-07-2003, 20:15
Verwijderd
Zo min mogelijk inlegkruisjes gebruiken, dat gaat broeien en dat is niet nodig. Maandverband tijdig verwisselen en je elke ochtend en avond wassen met lauw water. Zorg idd dat kleding niet te strak zit. En vermijd dat 'dry-feeling' spul ook, zoals poesiefox al zegt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
Heb hetzelfde probleem. Komt door het weer. Hoeft niet persé de temp. te zijn (alhoewel ik er meer last van het als het warm is). Extra vaak verschonen is belangrijk (zeker als je flink ongesteld bent, want dat is met deze warmte niet zo fris), en tussendoor even wassen met een doekje, want die maandverband dingen en inlegkruisjes blijven plakken doordat je zweet en dat gaat irriteren.
Oud 21-07-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-07-2003 @ 21:33:
Heb hetzelfde probleem. Komt door het weer. Hoeft niet persé de temp. te zijn (alhoewel ik er meer last van het als het warm is). Extra vaak verschonen is belangrijk (zeker als je flink ongesteld bent, want dat is met deze warmte niet zo fris), en tussendoor even wassen met een doekje, want die maandverband dingen en inlegkruisjes blijven plakken doordat je zweet en dat gaat irriteren.
Ah ja, vochtig wc-papier is een erg goed idee
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:02
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Argh, ik ken het probleem. Maar zonder inlegkruisje ga ik toch ook niet echt lopen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 21-07-2003 @ 22:02:
Argh, ik ken het probleem. Maar zonder inlegkruisje ga ik toch ook niet echt lopen.
Toch proberen, ze gaan soms zo broeien dat je vagina niet meer precies weet wat ze moet doen; ze gaat meer afscheiding produceren. Wanneer het echt goed luchtig is (katoenen ondergoed, geen te strakke broeken) dan produceert ze minder afscheiding.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:44
poesiefox
poesiefox is offline
Dat is waar. Ik ben vaker droog dan nat. Alleen rond mijn ovulatie is het echt natter. Schone onderbroek: klaar.
Oud 21-07-2003, 22:50
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-07-2003 @ 22:06:
Toch proberen, ze gaan soms zo broeien dat je vagina niet meer precies weet wat ze moet doen; ze gaat meer afscheiding produceren. Wanneer het echt goed luchtig is (katoenen ondergoed, geen te strakke broeken) dan produceert ze minder afscheiding.
Maar ik heb redelijk veel afscheiding, dus dan is het nogal onhygiënisch en ik voel me er niet prettig bij.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 09:24
Verwijderd
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 21-07-2003 @ 23:50:
Maar ik heb redelijk veel afscheiding, dus dan is het nogal onhygiënisch en ik voel me er niet prettig bij.
Ik kreeg dus door inlegkruisjes meer afscheiding, toen ik daarmee op hield werd het steeds minder. Rond m'n ovulatie heb ik er meer last van, daarna is het veel minder. Maar ja, als je je fijn voelt met een inlegkruisje en veel afscheiding, best natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:45
sofie3
sofie3 is offline
Als je niet echt veel bloed verliest, kan je maandverband of inlegkruisjes inderdaad afwisselen met toiletpapier zoals iemand hier al schreef. Verder voldoende 'ontluchten', dus vaak het verband vervangen en zorgen dat je al het zweet tussen je benen een beetje weghaalt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 11:06
Rocksaan
Rocksaan is offline
gebruik tampons
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 11:09
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 22-07-2003 @ 12:06:
gebruik tampons