Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
iedereen heefttoch recht op privacy?
|
Ik vind niet dat politie en justitie telefoongesprekken tussen verdachte en advocaat mogen afluisteren. De advocaat fungeert als een soortemet vertrouwenspersoon die op zijn beurt die informatie ook niet zomaar mag doorspelen aan anderen. De verdachte moet toch aan iemand zijn verhaal kwijt kunnen?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is onjuist. Het schaadt de belangen van de verdachte van een behoorlijke bescherming van zijn privacy. Je kunt natuurlijk wel zeggen dat het niet uitmaakt welke rechten de verdachte heeft, dat het altijd alleen maar gaat om het pakken van boeven, maar dan wordt het een jungle in Nederland.
|
![]() |
|
Van mij mag het wel. Het is toch onrechtmatig bewijs in de rechtbank, dus het kan eigenlijk geen schade doen.
Hadden we een Constitutioneel Gerechtshof en een behoorlijke Grondwet, dan zou dit niet mogen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als de verdachte onschuldig is maakt het toch niet uit dat zijn telefoongesprekken met zijn advocaat afgeluisterd worden. Dan komen politie & justitie daar vanzelf wel achter en is er dus niks aan de hand |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je niet met je cliënt door één deur kunt neem je de zaak niet aan, als er later in de procedure een onoverkomelijk meningsverschil ontstaat haal je je handen van de zaak af. Dat lijkt me vrij simpel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Assasin schreef op 19-07-2003 @ 11:43:
Nee dat heb ik niet, waar gaat het over? Over een persoon die verdacht wordt van een misdaad, maar hij heeft geen enkel idee welke misdaad. Ondertussen wordt hij wel gewoon behandeld als een misdadiger. Het is erg kafkaiaans ![]() Als de verdachte onschuldig is maakt het toch niet uit dat zijn telefoongesprekken met zijn advocaat afgeluisterd worden. Dan komen politie & justitie daar vanzelf wel achter en is er dus niks aan de hand In dat geval heb jij er vast geen bezwaar tegen als ik afluisterapparatuur in je huis plaats, je hebt immers niets te verbergen? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En hier hebben we dus de fout die veel niet-juristen maken bij het oordelen over het strafrecht. De verdachte krijgt in hun ogen altijd het hoofd van Marc Dutroux of Volkert van der G., terwijl de verdachte juist een anonymus is. Tegelijkertijd kan hij ook je lieve, zachtaardige oom zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, misschien is hij wel echt fiscaal jurist. Fred Teeven heeft het tenslotte ook tot Officier van Justitie weten te schoppen en dat lijkt me ook niet bepaald een groot denker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Herman Heinsbroek en Hilbrand Nawijn hebben ook rechten gestudeerd. Zelfs Piet Hein Donner heeft rechten gestudeerd. Dat plaatst onze studie toch wel in een kwaad daglicht. ![]() Misschien wordt het tijd om eens wat strenge criteria aan de toegangspoort te hanteren. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Piet Hein Donner heb ik overigens persoonlijk vrij hoog zitten, er zijn volgens mij veel dommere mensen meester in de rechten geworden.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wist niet wat ik hoorde. Ik stond echt op het punt de telefoon te pakken en de Deken van de Orde van Advocaten voor het arondissement Zwolle te bellen en deze lul van het tableau te laten schrappen. Wat een ongelooflijke drol. Een nederlaag voor de rechtstaat ![]() Net zoals de broertjes Anker, die Jan Veerman verdedigden in de zaak café de Hemel. Ook al zulke nitwitten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Op zich kan ik Donner wel begrijpen. Hij ziet het recht gewoon als een instrument om zijn eigen doelen te bereiken en stelt alles op alles om dat ook voor elkaar te krijgen. Aan min of meer onaantastbare abstracte waarden als rechtsgelijkheid en rechtszekerheid heeft hij geen boodschap. Die passen niet in de snelle, harde korte-termijnaanpak van terrorisme en criminaliteit.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En als er toch een meerderheid was, waarom dan niet via de Kamer?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Peter R. de Vries lost zaak Holloway op Verwijderd | 500 | 27-02-2008 19:58 |