Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2003, 19:35
PrimRose
PrimRose is offline
Heb deze keer last van een hele vage ongesteldheid. Ben donderdag gestopt met de pil (woensdag laatste pil genomen). Zou dus eigenlijk in de nacht van zaterdag op zondag ongesteld moeten worden. Ik was het zaterdag al een muizenbeetje (alleen van dat donkerbruine spul wat je eigenlijk alleen op het eind hebt). En vandaag tot 14.00 niet, begon het rond een uur of 14.00 weer met zo'n mini beetje maar het wil niet echt doorzetten. Ben ik nu gewoon "echt" ongesteld of niet? Vind het een beetje vaag.

Oja, ben al ongeveer 6 jaar aan de pil, kan de menstruatie dan vanzelf minder worden of moet ik me zorgen gaan maken? (btw zelf denk ik van niet, heb keurig mijn pilletjes geslikt en het zelfs een paar keer met condoom condoom gedaan, nee geen wisselende contacten gewoon al 3 jaar hetzelfde vriendje)

Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:12
Balance
Balance is offline
dit hoort volgens mij eigenlijk hier, maar goed.

ik denk dat als je eigenlijk vandaag ongesteld moest worden, je je geen zorgen hoeft te maken over het feit dat je het gister en vandaag een klein beetje was. Wacht in ieder geval tot morgen en kijk of het een beetje doorzet. En of het nou 'echt ongesteld' is of niet, dat maakt voor het slikken van de pil natuurlijk niet uit, want je moet gewoon donderdag de nieuwe strip beginnen, of je nou ongesteld bent geworden of niet.

En mocht je doelen op een mogelijke zwangerschap: als je altijd met condoom hebt gedaan zoals je schrijft en daarnaast ook nog aan de pil bent, is het wel verschrikkelijk onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Eventueel kan je morgen een test kopen om jezelf gerust te stellen, want sommige tests kan je al doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten zijn.
Oud 21-07-2003, 10:01
PrimRose
PrimRose is offline
eind goed al goed, vannacht gewoon normaal ongesteld geworden. (wist niet of het op het "pil-topic" moest, maar gewone vragen over menstruatie moet daar dus ook, kee, doe ik dat de volgende keer )
Oud 21-07-2003, 10:14
Verwijderd
Ik had het dit weekend ook, maar k ben niet aan de pil. Ook eerst een beetje wat ik normaal aan het eind van m'n menstruatie heb en daarna echt een mini beetje bloed. En toen werd ik de volgende dag ongesteld. Wel vaag.. normaal heb ik dat nooit zo.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:23
poesiefox
poesiefox is offline
Dat heet spotting, en ik heb het altijd. Volgens de gynaecoloog kan het geen kwaad, en die zal het toch wel weten. Het belangrijkste is dat het na een paar dagen wel doorzet en een echte menstruatie is. Anders moet je aan de hormonen om het weer in gang te shocken.

Regels voor berichten