Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Idd je hebt gelijk met het bios backdoorpasswoord maar een bios reset kan natuurlijk ook als je echt wil kun je overal in al is het soms heel moeilijk en neemt het heel veel tijd in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zijn ze mee gestopt ergens na de Pentium zoveel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ok, je kan het hacken, maar...
a. It takes time --> Iemand zou je PC moeten lenen b. It takes knowledge --> als je je PC tegen je ouders/broertje/zusje wil protecten moet dit toch wel afdoende zijn d8 ik zo ![]() c. Hoe stel jij je voor om die PassWord crackers ed te gebruiken? Daarvoor moet je eerst de PC opstarten, en daar heb je een pw voor nodig ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jij er vanuit gaat dat je broertje/zusje niet in staat is een BIOS-password te omzeilen kon je nog wel eens voor een aardige verrassing komen te staan. Met andere woorden; neem lekker NTFS en ga daar directory's mee beschermen. Veel, maar dan ook vèèl beter. |
![]() |
|
![]() |
Oke, als jij dan ff opzoekt hoe ik 98 compitable maak met NTFS?
![]() Nee, ik begrijp wat je bedoeld, maar ik denk niet dat je broertje/zusje ff ongezien je kast gaan lopen opensleutelen om je moederbord battery te drainen [heb btw ook wel eens moederborden gezien met een vaste battery --> vast gesoldeerd, die kun je er niet zomaar ff uitwippen, of nog beter: Flash geheugen voor de BIOS parameters [dus ook het PW], die gaan er niet vandoor, al laat je de battery er een jaar uit liggen ![]() En wat betreft die Debug methode: Ik heb wel eens zo'n BiosFlush geprogrammeerd in PowerBasic, werkte perfect op al mijn PC, maar bij een vriend had't totaal geen effect ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En daar komt bij; in desktopsystemen zul je denk ik niet zomaar flashgeheugen vinden voor de BIOS-parameters. Laat staan gesoldeerde batterijen (praktisch ook als 't batterijtje leeg raakt). |
![]() |
|
![]() |
't flash geheugen weetik nie, maar 't vastgesoldeerde batterijtje: In de 'oefen PC' op school --> Ouwe PC desktop die we gebruiken om Linux en Window$ en zo te instaleren, of uit elkaar in elkaar te schroeven -- > 'oefenen' met hardware
||
![]() |
Citaat:
ook is het zo dat alles mogelijk is niet alleen je familie kan het doen maar ik denk meer aan kennissen die het willen . Bij v. je hebt een keer ruzie met je zusje/broertje en zij/hij wil je terug pakken door jou prive data te bemachtigen dan zal er best een kennis wel zijn die weer een manier weet om het zo te krijgen (er van uitgaant dat jij alleen 1 passwoord op je bios hebt) dan is de mogelijk binnen minuten gecreerd zodat het kan. En mss ben jij ooit naar school of werken en klaar alles weg. Sommige zullen zeggen dat het vergezocht is maar je weet nooit vertrouw zeker geen vrienden van kennissen van kennissen die wel ff wat zullen fixen voor je. Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 20:50. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alles wat er qua prive op je pc staat kan door andere leuk gevonden worden om te lezen. Zoals ik nu steeds vaker hoor dat er bij mensen wordt ingebroken om de msnlogs te copieren en zo mensen is flink aantepakken. Vergeet niet dat echte vrienden het "nooit" zullen doen maar er lopen ook nog tig andere rond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Dit topic hoort op S&M.
![]() Offtopic: Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() en als je dan echt veilig wil dan kun je bootsector op een usbstick zetten en die overal mee naar toe nemen dan weet je zeker dat er maar echt weinig mensen kunnen opstarten ![]() zeker als je dan zo'n encryptie programma hebt die je hele hdd encrypt met 256bit of zo en dat je alleen het passwoord kunt invoeren via die memstick ![]() maar goed dan wordt het natuurlijk wel een zieke beveiliging. Laatst gewijzigd op 28-07-2003 om 11:19. |
![]() |
||
Citaat:
Encryptie kan het stevig trager maken. Simpeler lijkt mij om gewoon geen insecure os'en als windows te gebruiken als je echt voor hoge security gaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mocht je op Linux doelen; er zijn zat tools om vanuit een non-Linux-OS EXT2 en EXT3-partities te benaderen; precies volgens hetzelfde principe dus. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht dat bedoeld werd om remote via msn iemand zn logfiles uit te lezen, dat daar lekken in zaten oid. Linux ed zijn daar vaak minder gevoelig voor. Ik bedoelde niet dat ext2/3 per definitie veiliger is dan ntfs. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 28-07-2003 om 12:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mss is Windows idd niet het beste maar het is en blijft een feit dat veel mensen het gebruiken dus als dan is dit een mogelijk om het te beveiligen. Idd met een 256bit encryptie wordt het wel wat langzamer maar de huidige systemen met van gemiddelde gebruikers er achter merken het niet processor staat toch niets te doen ![]() Maar het is eigenlijk simpel snelheid en beveiliging gaan niet samen als er iets beveiligt word kost het ook weer meer tijd om er in te komen neem een standaard wacht woord dan moet je echt eerst het wachtwoord intypen anders komt er niets van. Zou je geen passwoord hebben dan zou de pc opstarten tot en met je os. Dus alles kost tijd als je het veiliger wil, het is meer iets hoever wil ik gaan om beide naar mijn zin te krijgen dus zowel snelheid als veiligheid. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[WIN XP] Map beveiligen MC | 1 | 06-07-2003 08:51 | |
Software & Hardware |
[Win XP prof] Bepaalde map beveiligen zonder alles weer te veranderen ... Verwijderd | 6 | 20-02-2003 22:59 | |
Software & Hardware |
[beveiliging gegevens] bestanden met wachtwoord beveiligen op mp3 speler/dataopslag Verwijderd | 14 | 14-10-2002 18:01 | |
Software & Hardware |
windows xp accounts beperken? Beyoned | 32 | 04-03-2002 11:20 |