Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 11:04
Verwijderd
Enige tijd geleden ben ik de Archos Jukebox Recorder 10 gekocht. Dit is een
mp3 speler/recorder & opslagmedium. Ik wil enige gegevens van mijn computer
on het opslagmedium plaatsen voor een backup. Het probleem is dat wanneer ik
de Jukebox Recorder verlies of wanneer deze wordt gestolen (Ik reis er veel
mee, om dan mp3 te beluisteren) dan kunnen de bestanden door anderen gelezen
worden. Is er een mogelijkheid om de gegevens op dit apparaat te beveiliging
met een wachtwoord?

Groeten Tim

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 11:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 11:17
Dutchian
Dutchian is offline
Alle bestanden in 1 ZIP-file gooien en die ZIP-file beveiligen met een wachtwoord?

Dat is het enige wat in mij opkomt
Oud 13-10-2002, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Dutchian schreef:
Alle bestanden in 1 ZIP-file gooien en die ZIP-file beveiligen met een wachtwoord?

Dat is het enige wat in mij opkomt
hehe...helemala nog niet zo'n slecht idee. Dat ik er zelf nie top ben gekomen
Weet je misschien ook hoe veilig zo'n beveiliging is? Is deze manier gemakkelijk te omzeilen? Ik denk hoe langer het wachtwoord is, hoe moeilijker te kraken, voor indien men alle mogelijkheden uitprobeert? Hoeveel tekens is dan redelijk?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 16:47
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Wat ik doe om mn bestanden te beveiligen zodat andere het niet kunnen bekijken is het volgende.
Eerst ak je bestanden met een wachtwoord zippen (k denk dat een wachtwoord van 10 tot 15 meer dan voldoende is, om een woord van 10 tekens brute force te hacken kost iets van 24 uur). Nadat dat is gebeurd verander ik de extensie en de bestandsnaam in een niet bestaande (wel veel erop lijkende) windows naam. Dus als mn bestand voorbeeld.zip heet verander ik dat in bv win.vxd of zoiets.
Er zijn maar weinig mensen die erop komen om dat dan weer te veranderen. En als ze er wel op komen moet ze je wachtwoord nog omzeilen. Ik weet zeker dat dat maar heel weinig mensen lukt.
Behalve als je gezoht woord door de FBI of CIA
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 16:50
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
En als je dat trouwens nog niet veilig genoeg vind kan je CAMOUFLAGE downloaden. Daarmee kun je je bestanden van vorm veranderen zodat niet alleen de extensie wordt veranderd maar ook de vorm. nu is ie helemaal niet meer te hacken
Veel succes
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef:
Wat ik doe om mn bestanden te beveiligen zodat andere het niet kunnen bekijken is het volgende.
Eerst ak je bestanden met een wachtwoord zippen (k denk dat een wachtwoord van 10 tot 15 meer dan voldoende is, om een woord van 10 tekens brute force te hacken kost iets van 24 uur). Nadat dat is gebeurd verander ik de extensie en de bestandsnaam in een niet bestaande (wel veel erop lijkende) windows naam. Dus als mn bestand voorbeeld.zip heet verander ik dat in bv win.vxd of zoiets.
Er zijn maar weinig mensen die erop komen om dat dan weer te veranderen. En als ze er wel op komen moet ze je wachtwoord nog omzeilen. Ik weet zeker dat dat maar heel weinig mensen lukt.
Behalve als je gezoht woord door de FBI of CIA
Goed idee
Ik zal eens kijken of bestanden verbergen ook nog eens goed werkt. Niet iedereen heeft de functie alle bestanden weergeven aanstaan (merendeel zelfs niet) en een willekeurige dief of vinder zal hier weinig vanaf weten.
Ook kan ik het bestand gewoon vermommen zoals jij zij, en dan als mp3 file. Deze zet ik tussen mijn gewone mp3, niemand die het merkt Je zou wel heel gek zijn als je een lijst van 100-den mp3 gaat doorzoeken op 1 file die eigenlijk geen mp 3...enig minpuntje. Ze kunnen het aan de bestandsgrootte zien. Kan je deze ook manipuleren?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:
Goed idee
Ik zal eens kijken of bestanden verbergen ook nog eens goed werkt. Niet iedereen heeft de functie alle bestanden weergeven aanstaan (merendeel zelfs niet) en een willekeurige dief of vinder zal hier weinig vanaf weten.
Ook kan ik het bestand gewoon vermommen zoals jij zij, en dan als mp3 file. Deze zet ik tussen mijn gewone mp3, niemand die het merkt Je zou wel heel gek zijn als je een lijst van 100-den mp3 gaat doorzoeken op 1 file die eigenlijk geen mp 3...enig minpuntje. Ze kunnen het aan de bestandsgrootte zien. Kan je deze ook manipuleren?
Gewoon volstoppen met troep zodat het ongeveer 4 mb is En als het groter is; dan maar in deeltjes, of toch maar in 1 zipfile
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:03
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Gewoon volstoppen met troep zodat het ongeveer 4 mb is En als het groter is; dan maar in deeltjes, of toch maar in 1 zipfile
Het probleem is dat het dan heel vele groter dan 3 a 4 mb zal worden. Dan zal je dus een heleboel bestanden handmatig van naam/extensie moeten veranderen. Is hiervoor geen andere methode?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:15
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Het probleem is dat het dan heel vele groter dan 3 a 4 mb zal worden. Dan zal je dus een heleboel bestanden handmatig van naam/extensie moeten veranderen. Is hiervoor geen andere methode?
Niet dat ik weet, maar k snap niet echt wat je bedoeld. Je kunt tog al die bestanden zippen en dan die zips weer zippen. En dan net zo lang doorgaan tot je maar 1 bestand hebt en dan daarvan de extensie veranderen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef:
Niet dat ik weet, maar k snap niet echt wat je bedoeld. Je kunt tog al die bestanden zippen en dan die zips weer zippen. En dan net zo lang doorgaan tot je maar 1 bestand hebt en dan daarvan de extensie veranderen
Mjah, maar de bestandgrootte is dan veel groter dan al de andere mp3's op de mp3 speler/storage device. Dat is nogal opvallend, dat wil ik eigenlijk voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef:

Gezipt is gezipt imo. Maar je krijgt wel een betere beveiliging
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 05:53
Dutchian
Dutchian is offline
Met WinRar kan je bijvoorbeeld de file splitsen in xx * 4MB, en dan kan je hem beveiligen. De extensie bijv. naar mp3 veranderen en dan denken ze mischien dat het een "verrote" mp3 is
Oud 14-10-2002, 09:42
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Mjah, maar de bestandgrootte is dan veel groter dan al de andere mp3's op de mp3 speler/storage device. Dat is nogal opvallend, dat wil ik eigenlijk voorkomen.
Download file-fissure, kun je bestanden mee opdelen, en daarna gewoon op elke comp weer samensmelten. Als j m niet kan vinden heb ik wel een shareware-versie
Meld me maar aan bij msn eminem_henri@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Dutchian schreef:
Met WinRar kan je bijvoorbeeld de file splitsen in xx * 4MB, en dan kan je hem beveiligen. De extensie bijv. naar mp3 veranderen en dan denken ze mischien dat het een "verrote" mp3 is
Ghehe, afleidingsmaneuvres
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Dutchian schreef:
Mjah, dan doe ik dit wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten