Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2002, 15:36
Verwijderd
Hallo enthousiaste computeraars,

Ik wil thuis misschien een netwerkje opzetten (stond in de Computer Idee) om van de zomer eens wat leuke spellen te gaan spelen tegen mijn vriend. Nu heb ik wat info gezocht bij o.a. Sitecom en daar stond een pakketje met twee netwerkkaarten en kabels en dergelijke. Het heet 'Gamers networking kit'.
Is dit deze investering waard of weten jullie of er betere pakketten die ongeveer even duur (nl. 54 euro) op de markt zijn?

en het allerbelangrijkste, is het moeilijk om een netwerk op te zetten voor een lichtelijk ervaren computeraarster?

Alvast bedankt!

Krummeltje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2002, 15:46
Verwijderd
Oh ja, het is de bedoeling dat er twee PC's met beide windows 98 SE en allebei ISDN kaarten in dat netwerkje komen...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:47
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik vind 54 euro wel redelijk aan de prijs, ik zou 35 a 40 euro meer in de buurt vinden komen.
is het niet makkelijker om gewoon 2 losse 100Mbit kaarten en een UTP-Cross kabel (Cat.5) te kopen kost je (bij mij in de buurt) 17,50 euro per kaart en 9 euro voor 8 meter UTP-Crosskabel.
Dat is 44 euro scheelt je toch 10 euro!!.

het maken is ook niet supermoeilijk kijk ff op
http://www.tweakers.net/reviews/171/1
of
http://netwerk.pagina.nl

Suc6,

Dennis
Oud 16-04-2002, 15:48
S
S is offline
De Gamers Networking Kit van Trust is een goede kit. 2 × 10/100 Mbp/s kaartjes en een crosslink kabel. En nog een spel toch?

Je kunt ook zelf een setje maken, zorg ervoor dat het 2 100 Mb/s kaartjes zijn en dat de crosslink niet langer als 80 meter (oid) is. Maar dat zal wel niet het geval zijn .
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:52
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
S schreef:
...en dat de crosslink niet langer als 80 meter (oid) is. Maar dat zal wel niet het geval zijn ...
Maak daar maar 100meter van. Het kan zelfs meer zijn, maar dan wordt het volgens de ethernet standaard niet meer ondersteund.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:57
Verwijderd
En ISDN kaarten is geen probleem?
Dat las ik net wel namelijk!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:20
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
waarom wil je dan 2 ISDN-kaarten hebben?
Als je het internet wil delen, laat je het internet via 1 ISDN-kaart binnenkomen, en je gebruikt 2 gewone netwerkkaarten om gegevens uit te wisselen tussen de 2 pc's
Oud 16-04-2002, 16:51
S
S is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:

Maak daar maar 100meter van. Het kan zelfs meer zijn, maar dan wordt het volgens de ethernet standaard niet meer ondersteund.
Ja, ik wist het niet precies meer. Het was wel rond de 100. Dus zeg maar tussen de 80 en 120 meter .
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:56
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:

maak daar maar 110meter van maarja, we raken zo wel een betje oftopic
ik zou eerlijk gezegd niet zo'n kant en klare set kopen, denk dat als je gewoon 2 10/100 kaartjes koopt (gewoon de goedkoopste die er zijn) en dan een CROSS-kabel er bij dan komt alles goed..
verder kan zelfs de meest a-computer techinische mensen (genaamd ouders) een netwerk aanleggen dus jou zal dat ook wel lukken

veel suc6 er mee -de pOStbode-

[edit, S was me net voor /]
Oud 16-04-2002, 17:05
Verwijderd
Idd, zoals de rest ook allemaal zegt:

Koop 2 losse 10/100 mbit kaartjes (a € 12,50), koop een crosscable van X meter (ook niet heel duur), en voila je hebt hetzelfde voor minder geld...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:07
S
S is offline
Citaat:
henri schreef:
Idd, zoals de rest ook allemaal zegt:

Koop 2 losse 10/100 mbit kaartjes (a € 12,50), koop een crosscable van X meter (ook niet heel duur), en voila je hebt hetzelfde voor minder geld...
Maar dan heb je geen Fifa 2000 .
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:25
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
de postbode schreef:

....maak daar maar 110meter van maarja, we raken zo wel een betje oftopic ...
Hmz, nee liever niet. 100 meter.

Om ontopic te blijven: Bestaat er kans dat je in te toekomst meer dan twee pc's aan elkaar wil knopen? Koop dan een eenvoudig 4 of 8 poorts 10Mbit hubje. Dan kun je nog eens "maximaal" 200 meter uit elkaar gaan zitten...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:54
Verwijderd
Citaat:
S schreef:

Maar dan heb je geen Fifa 2000 .
Of F1 Grand Prix 1999

Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Jack_Ass schreef:

Hmz, nee liever niet. 100 meter.

Om ontopic te blijven: Bestaat er kans dat je in te toekomst meer dan twee pc's aan elkaar wil knopen? Koop dan een eenvoudig 4 of 8 poorts 10Mbit hubje. Dan kun je nog eens "maximaal" 200 meter uit elkaar gaan zitten...
Koop dan gelijk een switch...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 08:29
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
henri schreef:

Koop dan gelijk een switch...
switch lijkt me nog niet zo'n must! maar een 10 base hub lijkt me wat weinig, neem dan voor een paar euro meer eeen 10/100 hub

-de postbode-
Oud 17-04-2002, 08:54
]{ing
]{ing is offline
als je een 10/100 hub neemt kan je net zo goed een switch nemen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:13
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:

switch lijkt me nog niet zo'n must! maar een 10 base hub lijkt me wat weinig, neem dan voor een paar euro meer eeen 10/100 hub

-de postbode-
Een switch kost nog geen 10 euro meer dan een hub als ik dat zo mag gokken... switch kan wel ff beter omgaan met grote hoeveelheden data over de poorten heen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
henri schreef:

switch kan wel ff beter omgaan met grote hoeveelheden data over de poorten heen...
Hmm zo kun je 't stellen ja. Switch is wat slimmer en verstuurt het alleen naar het MAC adres naar wie 't hoort te gaan. Een hub stuurt 't naar iedere link. Zonde..
Oud 17-04-2002, 10:45
Koen
Koen is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Hmm zo kun je 't stellen ja. Switch is wat slimmer en verstuurt het alleen naar het MAC adres naar wie 't hoort te gaan. Een hub stuurt 't naar iedere link. Zonde..
En dat is niet het enige nadeel. In een netwerk met bijvb 6 100 mbit pc's en 1 10mbit pc draait het gehele netwerk op 10mbit. Een switch doet dat niet.

Bovendien zorgt die hub voor gigantisch veel collissions in je netwerk, maakt het mateloos traag op den duur.

Geef mij maar een switch, maar ik denk niet dat een switch slechts 10 euro oid meer kost. Zul je toch net iets meer voor moeten betalen vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 11:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Koen schreef:

Geef mij maar een switch, maar ik denk niet dat een switch slechts 10 euro oid meer kost. Zul je toch net iets meer voor moeten betalen vermoed ik.
Geen idee. Questor vraagt evenveel voor z'n 8 port hub als voor z'n 8 port switch (maar die laatste = voor mij ). Da's dan 2dehands.

Toen ik een switch wilde kopen was die wel aanzienlijk duurder dan de hub.
Oud 19-04-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Wuzzelez schreef:
waarom wil je dan 2 ISDN-kaarten hebben?
Als je het internet wil delen, laat je het internet via 1 ISDN-kaart binnenkomen, en je gebruikt 2 gewone netwerkkaarten om gegevens uit te wisselen tussen de 2 pc's
Maar dan moet je wel computer 1 aan hebben staan om met computer 2 te kunnen internetten. En als hij er toch al 2 heeft...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Koen schreef:

Bovendien zorgt die hub voor gigantisch veel collissions in je netwerk, maakt het mateloos traag op den duur.
Ethernet is een CS/CD protocol wat staat voor Carrier Sense/Collision Detect (IIRC). Als er een collission optreedt (iets wat normaliter nauwlijks voorkomt) lost Ethernet dat zelf op.

Als jij op een Ethernet netwerkje 'gigantisch veel' collissions hebt, zit er iets grondig fout.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:27
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Maar ja, deze jongen wilde alleen twee pc's aan elkaar koppelen. Meer niet. Een 100Mb switch lijkt me een beetje overkill waar een crosskabel voldoende zou zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten