Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 21:13. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Kan iemand mij ff het principe achter overclocken uitleggen?
Waarom word je 350 mhz processor sneller, door enkel een jumper over te zetten? En waarom moet het voltage omhoog? ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je in een moederbord boekje kijkt zie je vaak een lijst met verschillende snelheden van processoren nou die snelheden worden gehaald door de fsb (front side bus) te vermenigvuldigen met een multiplier. dus je hebt een FSB van 133 en een multiplier van 12 dan is je processor snelheid 133*12 = 1596Mhz(+/- 1.6Ghz). Overklokken doe je vaak op de fsb en als de processor niet beveiligt is/was dan kun je ook de multiplier omhoog gooien. Maar omdat een processor hier niet voor gebouwd is wordt hij vaak onstabiel om dit probleem optelossen moet het voltage ophoog gezet worden. (Maar dit kon je ook vinden via bijv. google of GoT ) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb ooit een K7 CPU tje gehad van 600mhz met een 750mhz core, die dus ook makkelijk op 750mhz draait. En dat merk je echt wel in games die een tikkie sneller draaien
![]() ![]() Er zijn zat sites die ook de l2 cache ondersteunen voor tweaks enzo, anders heb je ook CPUFSB, programma om je klokgenerator mee te overklokken wat erg handig is als je mobo het niet ondersteunt. |
![]() |
|
![]() |
Maar een CPU is toch ontworpen voor een bepaald voltage? Dan word ie veel en veels te warm!
![]() Net of je je GameBoy op de 220 zet ![]() Mijn PC is zowiezo al oververhit, als ik WC III prbeer te spelen wordt'ie zo instabiel dat 't systeem zich spontaan reset ![]()
||
Citaat:
Tuurlijk moet je aan koeling denken.. Ik had toen een nieuwe PCPGA Pentium III koeler gebruikt die tot 700mhz aankon, maar ook gewoon paste op Socket 7 ![]() Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 16:51. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|