Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 16:00
svenleuk
svenleuk is offline
hey mensen,
Ik heb thuis nog een langzame computer staan die ik wil overclocken! Dit lukt niet in de bios dus moet ik hem flashen/updaten!! ik heb een Aopen Ax59 Pro R2.20 moederbord en een Amd K6 350 MHZ processor!

Hebben jullie tips voor overclocken? of kun je me helpen met mijn bios updates? laat dan ff een berichie achter!!

alvast bedankt,
en groeten van sven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 16:57
CryptapiX
CryptapiX is offline
zson oude pc overclcoken heeft gee nzak nut
je zult amper merke dat ie sneller word..

update je bios maar.. waarschijnlijk kan het dan nog steeds niet
Oud 18-07-2003, 17:38
Orion16
Orion16 is offline
Wrom niet? Altijd doen. Een AMD-k6 is juist erg makkelijk te overklocken met behulp van jumpertjes voor multiplier en voltage.

Ik heb ook een AMD-k6 gehad en die heb ik overgeklockt met behulp van jumpertjes... De bussnelheid is nu waarsch. 100Mhz en de multiplier staat op 3,5. Die kun je, op het moederboord veranderen naar 5,5, dan draait de processor op 550mhz. Zorg wel dat je het voltage één stapje omhoogschroeft (ook met behulp van jumpertje)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:40
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 18-07-2003 @ 18:38:
Wrom niet? Altijd doen. Een AMD-k6 is juist erg makkelijk te overklocken met behulp van jumpertjes voor multiplier en voltage.

Ik heb ook een AMD-k6 gehad en die heb ik overgeklockt met behulp van jumpertjes... De bussnelheid is nu waarsch. 100Mhz en de multiplier staat op 3,5. Die kun je, op het moederboord veranderen naar 5,5, dan draait de processor op 550mhz. Zorg wel dat je het voltage één stapje omhoogschroeft (ook met behulp van jumpertje)
owja en 550mhz is snel het heeft gewoon geen nut om zon oude pc te gaan overclocken, 550mhz tegenover de 3ghz waar we nu aa nzitten..
Oud 19-07-2003, 21:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 19-07-2003 @ 16:40:
owja en 550mhz is snel het heeft gewoon geen nut om zon oude pc te gaan overclocken, 550mhz tegenover de 3ghz waar we nu aa nzitten..
En waarom zou je niet doen als 't makkelijk kan? Ik weet ook wel dat een AMD-k6 zuigt, maar 350-550mhz kán de moeite waard zijn. *respect voor bejaarde pc's* Het is een feit dat je 'm makkelijker overklockt dan een Athlon. Waarom zou je trouwens een 3ghz aanschaffen als je tevreden bent met je 350 of 550mhz voor e-mail, internet, tekstverwerking en gedateerde (maar toch verslavende) spelletjes.

Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:40
Verwijderd
Sowieso, het is gewoon leuk om dat ding over te clocken. Alsof alles maar nút moet hebben

Ik heb zelf een AMD K6-2 350 gehad en die was op 400MHz al instabiel, maar dat zal wel eentje uit de eerste serie geweest zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 00:09
Clipper165
Clipper165 is offline
Citaat:

Van 350 naar 550MHz? Is dat een beetje te errug overgeclockt? Volgens mij brand hij dan zowat door
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:28
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
Kan iemand mij ff het principe achter overclocken uitleggen?
Waarom word je 350 mhz processor sneller, door enkel een jumper over te zetten? En waarom moet het voltage omhoog?
Ik snap daar dus nix van
Oud 22-07-2003, 22:01
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
-- Niodem -- schreef op 22-07-2003 @ 21:28:
Kan iemand mij ff het principe achter overclocken uitleggen?
Waarom word je 350 mhz processor sneller, door enkel een jumper over te zetten? En waarom moet het voltage omhoog?
Ik snap daar dus nix van
Waarom wordt je processor sneller door een jumper om te zetten:
Als je in een moederbord boekje kijkt zie je vaak een lijst met verschillende snelheden van processoren nou die snelheden worden gehaald door de fsb (front side bus) te vermenigvuldigen met een multiplier.
dus je hebt een FSB van 133 en een multiplier van 12 dan is je processor snelheid 133*12 = 1596Mhz(+/- 1.6Ghz).

Overklokken doe je vaak op de fsb en als de processor niet beveiligt is/was dan kun je ook de multiplier omhoog gooien.

Maar omdat een processor hier niet voor gebouwd is wordt hij vaak onstabiel om dit probleem optelossen moet het voltage ophoog gezet worden.

(Maar dit kon je ook vinden via bijv. google of GoT )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:03
unpopular
unpopular is offline
Citaat:

ik heb hem nooit zo hoog gehaalt vind hen knap als jij geen speciale cooler nodig hebt gehad en dat hij echt stabiel heeft gelopen. Maar als het wel zo is dan haal je idd wel erg veel uit je pc(inverhouding).
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:21
LISM
LISM is offline
Ik heb ooit een K7 CPU tje gehad van 600mhz met een 750mhz core, die dus ook makkelijk op 750mhz draait. En dat merk je echt wel in games die een tikkie sneller draaien Probeer gewoon wat uit en kijk waar je komt met die oude rot, altijd leuk

Er zijn zat sites die ook de l2 cache ondersteunen voor tweaks enzo, anders heb je ook CPUFSB, programma om je klokgenerator mee te overklokken wat erg handig is als je mobo het niet ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 16:32
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
Maar een CPU is toch ontworpen voor een bepaald voltage? Dan word ie veel en veels te warm!
Net of je je GameBoy op de 220 zet
Mijn PC is zowiezo al oververhit, als ik WC III prbeer te spelen wordt'ie zo instabiel dat 't systeem zich spontaan reset
Oud 23-07-2003, 16:48
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
unpopular schreef op 22-07-2003 @ 23:03:
ik heb hem nooit zo hoog gehaalt vind hen knap als jij geen speciale cooler nodig hebt gehad en dat hij echt stabiel heeft gelopen. Maar als het wel zo is dan haal je idd wel erg veel uit je pc(inverhouding).

Tuurlijk moet je aan koeling denken.. Ik had toen een nieuwe PCPGA Pentium III koeler gebruikt die tot 700mhz aankon, maar ook gewoon paste op Socket 7

Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 16:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten