Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 08:37
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Nou, sinds kort werk ik best veel in de bediening van een cafe/restaurant
De dagen zijn best lang, gemiddeld zo'n 10 uur per dag
Maar als ik aan het werk ben, heb ik geen tijd om te eten
negen van de tien keer eet ik als ik thuiskom een broodje of gewoon helemaal nix omdat ik gewoon geen honger heb
Drinken doe ik wel veel
Maar is dat nou erg slecht voor je als je bijna nixx eet, veel werkt maar wel veel drinkt?
Tnxx
Oud 23-07-2003, 08:46
tacidvs
tacidvs is offline
Wat denk je er nu zelf van?
Oud 23-07-2003, 08:54
Verwijderd
Je bent 15 en werkt bijna 10 uur per dag
Maar goed, je probleem: Het natuurlijk onverstandig om niet te eten zeker nu je zo hard moet werken. dat je wel drinkt is slechts een beetje compensatie voor de energie die je normaal gesproken binnenkrijgt. Je moet absoluut eten, anders houd je het niet vol.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 08:58
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 23-07-2003 @ 09:54:
Je bent 15 en werkt bijna 10 uur per dag
Volgens mij idd niet toegestaan, idd niet veel dagen achter elkaar ed. Je hebt recht op pauzes en je werknemer is verplicht ze je te geven. Eis er dus om. Niet eten is slecht, zeker als je veel doet. Lijkt me nogal logisch.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 09:32
Melig-Meissiej
Ik doe het nu nog maar 1 week elke dag werken, behalve op donderdag want dan zijn we gesloten. En afgelopen Zaterdag ben ik ook niet geweesd, omdat ik me niet lekker voelde
Heb nu trouwens wel steeds dunne ontlasting, en 'smorgens buikpijn, maar kweet niet of dat daar van komt
Oud 23-07-2003, 09:37
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
als je niet eet komen je darmen stil te liggen vandaar de diarree en buikpijn 's morgens.

heb je al eens gedacht om een drinkontbijt te drinken in plaat van frisdrank oid??

of tussen bestellingen door een meuslireep eten, desnoods op de wc.

Wat je nu doet kan een tijdje goed gaan maar ik kan je nu al op paier zetten dat het je heel snel opbreekt. Je verbruikt nu al je reserves.

Ik heb het zelfde gehad als jij ik werkte 40 uur in de week in de keuken van eenrestaurant en ook geen eetlust ook niet na het werken.. maar met drinkjoghurt en meuslirepen of in in ieder geval druivensuiker kom je een heel eind aan je energiebehoefte.
Oud 23-07-2003, 09:52
Demiurge
Demiurge is offline
Ik eet op me werk ook niet veel, ik drink wel veel op me werk, vaak heb ik ook geen honger.
Als ik bijvoorbeeld om 15:00 uur begin moet ik de hele avond doorwerken, maar dan komt me baas altijd wel even zeggen dat ik iets stevigs en hartigs moet eten en geeft hij me 10 euro om wat te gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 23-07-2003 @ 10:32:
Ik doe het nu nog maar 1 week elke dag werken, behalve op donderdag want dan zijn we gesloten. En afgelopen Zaterdag ben ik ook niet geweesd, omdat ik me niet lekker voelde
Heb nu trouwens wel steeds dunne ontlasting, en 'smorgens buikpijn, maar kweet niet of dat daar van komt
Allereerst is het niet goed om elke dag 10 uur te werken zonder goed te eten, eis pauzes waarin je goed kan eten. Zorg dat je minimaal 3 maaltijden eet (ontbijten, middageten en avondeten en genoeg!). Op je werk neem je dus een goede pauze om je middageten in te eten en tussendoor kan je nog af en toe liga's eten ofzo. Maar goed eten is erg belangrijk!

10 uur per dag 6 dagen per week is echt te veek... dat is 60 uur per week, voor iemand van 15 mag dat niet eens. Denk er goed over na, nu ben je 1 keer ziek geweest en heb je last van het feit dat je niet goed eet... De volgende keer word je langer ziek... Is het je dat waard? Goed erover nadenken!!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:33
Verwijderd
Je mag niet eens zes dagen in de week werken, ook geen zondag als je de zaterdag niet vrij bent, max. 8 uur per dag en max. 40 uur per week en niet na 19.00uur. Werk je wel wit? Je werkgever overtreedt gewoon op alle mogelijke manieren de wet.

http://www.arbobondgenoten.nl/arboth.../watmag.htm#15
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 13:29
Anijs
Anijs is offline
Dat is slecht ja.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:51
Brown eye
Brown eye is offline
Je moet echt zorgen dat je goed eet, want dan heb je ook meer energie en het is ontzettend slecht om maaltijden over te slaan! Heb je geen pauzes ofzo....dat is toch altijd als je werkt!? En anders kun je het probleem ff voorleggen aan je baas en vragen of een kwartiertje de tijd krijgt ofzo om te eten!
Oud 23-07-2003, 17:07
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 23-07-2003 @ 09:37:
Nou, sinds kort werk ik best veel in de bediening van een cafe/restaurant
De dagen zijn best lang, gemiddeld zo'n 10 uur per dag
Maar als ik aan het werk ben, heb ik geen tijd om te eten
negen van de tien keer eet ik als ik thuiskom een broodje of gewoon helemaal nix omdat ik gewoon geen honger heb
Drinken doe ik wel veel
Maar is dat nou erg slecht voor je als je bijna nixx eet, veel werkt maar wel veel drinkt?
Tnxx
Gewoon toch eten en 15 jaar en 10 uur werken ik hoop dat er geen arbeidsinspectie plaatsvind op dat bedrijf
Oud 24-07-2003, 09:53
tacidvs
tacidvs is offline
Arbeidsinspectie is juist lief

Als je 15 bent is het niet handig om zo te leven, maar als volwassen persoon kan het wel.
Oud 24-07-2003, 10:50
Verwijderd
Dat is hartstikke ongezond. Zeker als je actief bezig bent moet je gezond en goed blijven eten, anders ben je over een tijdje echt een uitgemergeld skeletje. En tien uur op een dag werken is hartstikke veel, zeker als je bedenkt dat je nog maar vijftien bent. Als de Arbeidsinspectie daar achter komt kan die tent wel sluiten, daar durf ik vergif op in te nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 11:07
Melig-Meissiej
Ja kweet ut
Maar de afgelopen 2 dagen heb ik trouwens wel ff lekker kunnen eten 'savonds, er was iemand die lekker stamppot andijvie had gemaakt, en de dag ervoor gwn aardappels met groente en vlees
voel me trouwens daardoor weer een stuk btr
ook nie meer zoveel last van m'n maag
Maar dat komt omdat ut nie zo druk was de afgelopen dagen dat ze tijd hadden om te koken en wij nu met 1 persoon meer zijn zodat het makkelijker is om wat te eten

Ik werk trouwens zwart, anders had dat natuurlijk nooit gekund zoveel werken
Mja we zullen wel verder zien

Tnxx allemaal voor jullie berichtjes trouwens

Regels voor berichten