Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 20:23
nojol
nojol is offline
het is de tweede maal in 7 dagen dat me dit ('s nachts) overkomt
ik slaapwandel (tussen slapen en wakker zijn in dus wellicht, aangezien ik alles zie en voel, maar er niet van bewust ben)
maar tegelijk is het niet alleen slaapwandelen, maar ook een enge droom
ik stap dus effectief uit bed en en denk dat ik in een fabriek ben, waar allerlei dingen gestapeld zijn, maar men stapelt ze dichter en dichter bij mij tot ik plots gevangen zit en slechts over een kleine ruimte beschik, dan denk ik dat ik er nooit levend kan uitraken en wordt helemaal angstig en paniekerig, ik begin overal aan de muren van mijn kamer te komen (niet wetende dat het muren zijn)en probeer een uitweg te vinden, het lijkt of de muren maar 1m van elkaar zijn, dan krijg ik plots (van paniek? of iets) geen adem meer en sla nog meer in paniek, ik begin op de muren te slaan en zenuwachtig een uitweg te zoeken
de eerste keer zag ik plots licht door mijn raam en besefte ik dat ik mijn bureau vasthad en ben gewoon gaan slapen
de tweede maal (vannacht) hoorden mijn ouders dat ik sloeg op de muren (ze dachten aan een inbreker ), toen deed mijn moeder de deur open en ik was klaarwakker, ik wist alles wat gebeurd was omdat ik halfwakker alles deed, maar het was toen voorbij en ik ben gaan slapen
een jaar geleden heb ik nog eens geslaapwandeld, en als kind ook nog iets dergelijkd gebeurd zeiden mijn ouders
maar hier is het extremer, op korte tijd en tweemaal hetzelfde, vooral het zonder adem vallen is niet echt aangenaam
weet iemand wat, waarom??? ik ben al heel de maand wat vermoeid, is dat het, de eerste keer had ik savonds ook veel gegeten kan ook dat zijn mischien, maaar de tweede keer niet
Advertentie
Oud 28-07-2003, 20:25
nojol
nojol is offline
oja, vanochtend toen ik wakker kwam, zag ik dat ik zelfs een poster van de muur gescheurd had (even terzijde)
Oud 28-07-2003, 22:27
AngelLena
AngelLena is offline
Ben je claustrofobisch of voel je je opgesloten in je drukke agenda ofzow? Zou daar wel eens iets mee te maken kunnen hebben ofzow. Zoek je droom op op de site die in het sticky topic aangegeven staat, misschien dat dat een hoop verklaart...
Oud 28-07-2003, 22:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nojol schreef op 28-07-2003 @ 21:25:
oja, vanochtend toen ik wakker kwam, zag ik dat ik zelfs een poster van de muur gescheurd had (even terzijde)
hehe dat heb ik ook een keer gehad.
Ik was half wakker half in slaap en zocht de deur, amar kon die niet vinden. Werd toen zo gek dat ik de poster van de muur scheurde (waar ik dacht dat de deur zou meoten zitten). Toen bleef ik ff staan en denken (was toch enigzins bewust...) en keek de andere kant op, daar was de deur.

dat is psychologisch en niet mystiek
Oud 28-07-2003, 23:10
Shade
Shade is offline
ja dit is idd niet echt mystiek

Maar lijkt me wel eng...
Meer slapen niet vlak voor slapen veel eten (Kan ook invloed hebben heb ik gehoord...).

Probeer te ontspannen voor et slapen gaan, mischien helpt dat?
Oud 28-07-2003, 23:17
Eurynome
Eurynome is offline
Het lijkt me ontzettend eng om zoiets mee te maken. Ik slaap samen met mijn zusje op de kamer; ik mag er niet aan denken dat zij opeens tegen de muren aan zit te bonken en zo. Misschien moet je uitzoeken waarom je die dromen hebt... Voel je je verstikt in het dagelijkse leven? Misschien als je weet wat je droom betekent kan je er iets aan doen en gaat het vanzelf over...
Oud 29-07-2003, 00:53
dystopia
dystopia is offline
Hmm. Ik weet niet of ik dit mag zeggen omdat ik er niet zeker van ben maar ik denk het volgende: de dingen die opgestapelt en op je af komen zijn problemen. Het zijn er nogal veel zeg je zelf en het worden er steeds meer. Ieder mens heeft zo'n stapel. De een heeft een grote stapel, de ander een kleine. De een kan de stapel makkelijker oplossen dan de ander, en het ene ding in die stapel blijft langer liggen dan het ander. Een probleem kun je ook zien als een uitdaging. Geen enkel probleem is namelijk exact hetzelfde.

Je bent bang en rent weg. Dit is een reactie die geuit wordt op hetgeen dat je in je droom meemaakt. Je bent bang voor die dingen die je meemaakt in je droom.

Ik denk dat het een waarschuwing is vanuit de intuitie, dat je problemen hebt die je niet oplost of die op je af komen waar je geen raad mee weet. Je vermoeidheid kan hier makkelijk iets mee te maken hebben.

Wat had je precies gegeten, weet je dat nog?

PS: ik ben geen professioneel droomverklaarder oid.
Oud 29-07-2003, 09:53
nojol
nojol is offline
wat ik gegeten heb? niets speciaals, boterhammen met kaas
denk niet dat het kwaadaardige kaas of zoiets was
vannacht is het gelukkig niet gebeurd, deftig uur geslapen, niet gegeten voor slapen gaan en om 10 uur opgestaan (anders was dit rond de middag)
ik voel me ook minder vermoeid na wat goede nachtrust, ik heb redelijk lastige vakantiejob en als ik dan eens vrij ben wil ik uitgaan met vrienden, wat weeral heel weinig slapen wil zeggen
hopelijk was het vermoeidheid
de problementheorie klonk wel goed maar ik heb geen ernstige problemen, ik ben wel het type dat zich over de kleinste problemen drukmaakt
een vriend zegt me dat het misschien is omdat ik in mijn werk door al die dozen en gestapelde dingen omringt word
kan een combinatie zijn van deze dingen
ik ga nu toch met een wat beter gevoel naar bed nu het vannacht niet gebeurd is
Oud 29-07-2003, 10:47
AngelLena
AngelLena is offline
Dan sluit ik em nu en als je het nog eens beleeft zet het maar neer in de sticky topic die erover aangemaakt is.

Regels voor berichten