Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 18:26
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Drukken jullie de foto's die je met de digitale camera hebt genomen zelf af met je eigen printer en fotopapier of laten jullie het bij bijvoorbeeld kruidvat o.i.d doen. Waar hebben jullie goede ervaringen mee??
Oud 01-08-2003, 18:58
Verwijderd
Ik druk ze zelf af op mijn eigen printer, een HP Deskjet 5550 USB. Zelfs met de gewone driekleurencartridge in combinatie met gewoon kopiëerpapier krijg je met die printer al erg mooie resultaten, al moet je daarvoor wel behoorlijk wat prutsen met de software-instellingen.

Heel mooi worden ze op HP Photo Paper of HP Glossy Film in combinatie met een HP Photo Cartridge, maar voor die prijs kun je ze misschien beter bij een winkel laten afdrukken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Canon S900 / i950 zijn de beste keus hiervoor. Perfecte afdrukken (wel speciaal papier gebruiken) en toch 4x tot 10x lagere kosten per pagina dan b.v. HP/Epson.

Maar ik zou willen beweren dat je geen digitale camera moet kopen als je de foto's persé wilt afdrukken. De prints van inktjets zijn namelijk niet lichtvast. Na een paar jaar gaan ze verkleuren en nog iets later zie je er niets meer van. En erg economisch is het niet.

Iets wat digitaal is, moet je digitaal houden. Maak een mooie website waar alle foto's op staan en je handig kunt bladeren en waar commentaar bij zit, zoiets.
Oud 01-08-2003, 19:12
Methuselah
Methuselah is offline
Je kan ze natuurlijk ook binnenbrengen bij je fotowinkel: de meeste zaken zetten tegenwoordig digitale foto's op fotopapier
Oud 08-08-2003, 20:16
Verwijderd
Ik laat het altijd afdrukken bij mijn oude werk. Zelf afdrukken is erg duur... en op fotopapier is mooier Ik laat altijd afdrukken op een Fuji Frontier 350 digital minilab
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 08:59
Refro
Refro is offline
Ik laat alles afdrukken bij de hema (een per 2/3 maanden omdat dit opstartkosten scheelt) met 23 cent per foto moet je wel heel veel afdrukken als je de investering eruit wil halen (als dit al ooit lukt met inkt en papier kosten). Als dit al zou lukken vraag ik me af of de kwaliteit net zo goed is als van een foto centrale.
Oud 09-08-2003, 09:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Inktjet is niet geschikt om foto's mee af te drukken. Afhankelijk van je printer betaal je je ( soms letterlijk ) blauw aan de inkt. Kosten per pagina voor foto is bij Canon zo'n €0,70, bij Epson/HP zo'n €2,30.

Dan nog is je afdruk niet waterbestendig en ook niet lichtvast.

Als je dan zo nodig wilt afdrukken, dan bij een fotocentrale idd, prijzen zijn al een stuk lager dan eerst.
Oud 12-08-2003, 22:39
DeGexxte
DeGexxte is offline
Ik heb de HP photosmart 7550 naast me staan.
Puik apparaatje, makkelijk en schitterend resultaat. Wel aardig aan de prijs.

Foto-papier uiteraard in verschillende maten.
Normaal foto-formaat: 7,95 Euro voor 20 sheets.
Das 0,40 cent per foto, exclusief aanschap printer, bijbehorende software en inkt
Oud 19-08-2003, 18:42
koenvn
koenvn is offline
Ut beste (uit PCM test) is KRUIDVAT!!!!
is echt heeeeeeeeeeel goed, krijg netjes een mailtje als ie klaar is. (en goedkoop)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten