Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je mag er niet vanuit gaan dat een NULL pointer naar een geldig stuk geheugen wijst. Je mag er niet vanuit gaan dat NULL een true (boolean) is. Je mag er niet vanuit gaan dat NULL een 0 (integer) is. etc... |
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een NULL-waarde is niks, onbekend, niet gedefinieerd. NULL is alles en NULL is niets. je mag er niet vanuit gaan dat bool(NULL) false teruggeeft Citaat:
Citaat:
Over het algemeen zal deze inderdaad naar 0 wijzen, maar dit is niet 'per definitie' |
![]() |
||
Citaat:
![]() Iemand kan een compiler/platform bedenken waarbij NULL naar geheugenadres -1 of 2^32 wijst, alles kan, aangezien dat juist een aspect is wat niet gedefinieerd is. |
![]() |
|
dus om te testen of een pointer ergens naar wijst bijvoorbeeld in een linked list schrijven jullie allebei if (pNextNode != null) in plaats van if (pNextNode)??
![]() ik heb weinig code gezien waar ze dat zo doen in ieder geval dus ik ben zeker niet de enige die dat doet... maargoed ik begrijp het nu ook wel van die abstractie alleen ik zie een null pointer altijd gewoon als een pointer zonder waarde, en niet als een pointer met een onbekende waarde (zoals in SQL) dus test ik er ook op
Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 22:50. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[JAVA] Waarom krijg ik NullPointerException? Rob | 3 | 05-12-2006 15:13 | |
Software & Hardware |
[C++] Gebruik van functies... Kawoutertje | 42 | 08-11-2004 21:42 | |
Software & Hardware |