Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
void gebruik je maar heel soms omdat je met een int wel handig kan testen of het ook allemaal gelukt is wat je probeerde. dan kan je bv dit doen Code:
if (openfile("myfile.bin") ) { // openen gelukt } else { // openen mislukt MessageBox(handle,"File kan niet geopend worden",application_name,MB_ICONEXCLAMATION || MB_OK); } |
![]() |
||
Citaat:
On the fly garbage collector, alsof je te stom bent om dat zelf te doen . bovendien je weer nooit zeker waneer dat ding aan de gang gaat. java is stiekum helemaal geen compiler maar een interpreter die regel voor regel vertaalt en uitvoert ( lees GW_BASIC) het draait op elke computer?, gebleer ! basic draait op die manier ook op elke PC ( op elke computer draait het zoieso niet) C++ daarentegen kan voor elke computer (microprocessor) gecompileert worden en levert zeer efficiente code. in java declareer je alles ook van te voren want alles zit in een object. en wat in een object zit is eigenlijk al gedeclareert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zeker niet na het uikomen van Java 5.0; het is een stuk sneller geworden. Dat alles in objecten 'zit' heeft ook zijn voordelen; zo kun je het object dus subclassen en er eigen methods aan toevoegen. Het is toch briljant dat bijna ieder datatype een .toString() method heeft? Die garbage collector is er alleen voor om op te ruimen wat jij bent vergeten; dat het alles opruimt omdat 'de garbage collector het wel doet' is uiteraard slecht, maar ja... mensen zijn lui. Java compileert on-the-fly het (gehele) programma (dus eenmalig) en voert de gecompileerde versie uit. Dit kost even tijd, maar dan draait het ook gewoon - en heus niet langzamer dan een C/C++ programma. Een java programma draait op elke pc/computer dat een Java Virtual Machine kan draaien, ongeacht de hardware, het besturingssyteem etc, zonder het programma aan te passen. Ik zie jou nog niet zo 'even' in C/C++ een BitTorrent client maken (zie Azureus) die op elk platform draait zonder de source code te veranderen... |
![]() |
||
Citaat:
java programma's zijn wel degelijk (veel) trager dan C++ programma's iets als halflife ga je echt niet in java schrijven. bij ons op school leerden wij bv een "handig" breuken object in java met als resultaat dat je voor elke berekening een nieuw object moet maken ( dan heb je toch een gaatje in he hoofd ??) in c++ kan je zelfs dit schrijven: Code:
TBreuk:b1,b2,b3; b1.set("1/2"); b2.set("1/4"); b3=b1+b2; maar dit is toch ietsje minder holbewonerstijl dacht ik zo ( die + is hier dus een zelf gedefinieerde operator waar een functie aan hangt) komt nog bij dat toen ik Symantec Visual cafe op mijn computer zette (onthoud die naam) en het eens ging proberen (voorbeeld letterlijk uit een boek) ik eerst een stuk of pak_m_beet 20 nullpointerexeptions kreeg. waarna de hele computer vast liep. opnieuw opgestart.. 't ding was ineens niet meer vooruit te trappen. integrity fouten op mijn harde schijf. ik heb m'n hele harde schijf kunnen formatteren.. en IK HEB DE ROTZOOI NOOIT MEER AANGERAAKT ![]() als ik eraan terug denk komt er nog stoom uit m'n oren verder: Ansi C++ kan voor ELKE microprocessor gecompileert worden. dus niet alleen een PC maar ook bv een MRI scanner of een robotje enz enz. alleen platform afhankelijke code moet je veranderen. maar die stop je dan in een dll ofzo Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 12:48. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Code:
b3.sum( b1, b2 ); Code:
b3.set( "sum", b1, b2 ); && overloading Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 12:52. |
![]() |
||
Citaat:
volgens mij is mijn code een stuk korter en in C++ kan je dat gewoon zo doen . werkt prima ( moet eigenlijk zelfs zo, operator overloading) en is niet voor nix dat de hele windows API op C++ gebaseert is. en mijn programmeer kwaliteiten .. ik ken aardig wat programmeer talen en geen enkele vind ik zo'n disaster als java. en ik denk dat ik wel wat van programma's schrijven weet ![]() bovendien 't was een voorbeeld uit een boek .. letterlijk over getikt |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor C++ hebben ze expres de MFC klassen om de WinAPI heen gebouwd. @eddie: Voor de rest is het logisch dat JAVA qua uitvoering trager is dan C++. Alle gecompileerde programma's die uit IL bestaan zijn trager, aangezien ze eerst moeten worden geinterpreteerd. Het enige wat je daaraan kunt doen is caching, maar dat is alleen handig voor serverside applicaties. @Rob: Alle functies bestaan uit een functie declaratie en een functie definitie. Dit is in principe in alle talen zo, alleen dat de declaratie en definitie weleens impliciet ineens wordt gedaan. Je moet hem gewoon eerst declareren, omdat de caller hem anders niet kent. |
![]() |
||
Citaat:
![]() geen wrappers. bovendien maakt C of C++ voor het aanroepen van API functies geen moer uit. alleen in pascal ( delphi) zit je soms te kloten omdat ie een longint als pointer wil (Lparam bv) en dat vind delphi niet leuk .. maar voor alles is een oplossing: Code:
SendMessage(form2.combobox1.Handle,CB_DIR,DDL_READWRITE or DDL_ARCHIVE,longint(p)); ![]() Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 22:59. |
![]() |
||
********, log eens zelf in als je post.
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() die van mij heeft ook dingen als: Tmemstruct TList: ![]() void TList::Kill_items(); void TList::Kill(TListitem:item); kan je in je code zetten item.kill(); en als Kill_items(); van zijn containerklasse wordt aangeroepen dan worden alle killed items netjes verwijdert ![]() ![]() en met Occupied_mem(); kan je makkelijk controleren of er geen leaks optreden hmmja en 't is ook .. ik hou gewoon van Good old real coding als je begrijpt wat ik bedoel. ik bepaal graag zelf wat er gebeurt, dan weet ik tenminste zeker dat het goed gaat en zo niet hoef ik me niet af te vragen waar het aan ligt maar ben ik gewoon lekker zelf stom geweest ![]() Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 11:32. |
![]() |
||||||
Sorry, maar deze reactie is te stom voor woorden.
Citaat:
Bovendien is Java gewoon niet traag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
C++ is een uitstervende taal. De meeste multi-tier bussiness apps draaien op Java tegenwoordig. |
![]() |
||
Citaat:
Kennelijk was je systeem gewoon naar z'n grootje aan het gaan. Niet de 'schuld' van Java dus. |
![]() |
||
Citaat:
![]() nee maar serieus .. op school is 't ook een paar keer grandioos fout gegaan. en als ik nou niet kon programmeren dan lag het aan mij .. maar 't was echt een disaster met dat ding. met C++, turbo pascal, delphi en zelfs basic heb ik nooit problemen gehad tja ... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
C++ aan't uitsterven .. dacht ut niet. Microsoft heeft al aangekondigt dat na 2007 er totaal GEEN ondersteuning voor java meer zal zijn... je kan tot januari 2007 nog een java virtual machine op je windows bak zetten .. op versies die daarna komen zal het niet meer werken (zal nog wel 'n rel geven dat besluit denk ik) en ik pruts wel meer in elkaar dan spelletjes ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar da's weer een ander verhaal |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet aan welke instelling jij precies informatica zou moeten hebben gedaan, maar gezien je belachelijke verhaal over corrupte systemen zal het niet veel meer dan LOI geweest zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alles draait om applicaties. Als je favoriete programma's niet meer werken op een nieuwe versie van Windows, dan stap je ook niet over. Dus het lijkt me sterk dat het gaat gebeuren. Daarnaast, de stap van MS om over te stappen naar fully managed code betekent niet meteen het einde van JAVA. Je zou een JAVA runtime kunnen bouwen die gewoon als managed Longhorn applicatie draait.. |
![]() |
||
Citaat:
en .. ik zit niet in de buisness ?.. HA HA HA Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 21:57. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en nee, ik heb nix ontopics toe te voegen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kennelijk heb je the bigger picture daar niet zo meegekregen.
||
Citaat:
Code:
if (eddie) { :p ; } else { be_nice(); } |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo krijgt elke taal en runtime zijn eigen specialiteit. Ik vind het dan ook altijd een beetje raar als mensen praten over de strijd tussen taal A en taal B. @Raven: Er wordt heel wat in JAVA geschreven. Zoek maar eens op www.monsterboard.nl naar vacatures voor JAVA en daarna voor C++. Dan ben je toch erg in de minderheid met C++. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Code:
void* Realocate(void*buf, int os, int ns) { void*temp; temp = malloc(os); memcpy((void*)temp, (void*)buf, os); free(buf); buf = malloc(ns); memset(buf, 0, ns); memcpy((void*)buf, (void*)temp, ns); return buf; } Laatst gewijzigd op 08-11-2004 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() generic abstraction = ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Programmeurs/ict'ers gezocht! Ik maak je huiswerk BigSnicker | 48 | 18-12-2015 17:56 | |
Software & Hardware |
[AutoCAD] je eigen help file gebruiken in de command prompt Fietspomp_bv | 0 | 22-12-2004 09:44 | |
Software & Hardware |
[c++] InternetFindNextFile() Dr HenDre | 17 | 12-01-2004 22:04 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Software & Hardware |
Welke computertalen ken je? PCBOY | 81 | 23-04-2002 17:50 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |