Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 03:12
rockyj
rockyj is offline
maar ipv dat het bij een paar klappen blijft wordt diegene helemaal lens getrapt.

Voorbeeld:
Man valt in een discotheek een meisje lastig, hij wordt eruit gezet door de portiers en buiten schoppen 5 portiers hem het ziekenhuis in. (kan ook een andere situatie zijn)

maar zou jij toekijken, ingrijpen of weglopen
Oud 12-08-2003, 03:13
cha0s
cha0s is offline
dat variëert, van ingrijpen tot aanmoedigen tot meehelpen. (ligt eraan hoe erg hij 't verdient en in welke hoedanigheid ik betrokken ben.)

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 03:51.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 04:01
Somebody Special
Somebody Special is offline
Wat mij betreft 'verdient' niemand klappen!
Oud 12-08-2003, 06:41
Verwijderd
er is een persoon die ik het liefst persoonlijk het ziekenhuis in mik.
Bij overige individuen hou ik me tot voor mij acceptabele wijze afzijdig, in het ziekenhuis met een gebroken neus is 1 ding, maar omdat iemand een schedelbasisfractuur heeft is iets compleet anders....
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 07:30
dyfusica
dyfusica is offline
als het niet zo heel erg is loop ik weg
als ik me toch wel zorgen maak kijk ik toe en stimuleer ik een sterker iemand in te grijpen
als het echt onhoudbaar is grijp ik zelf in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 07:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 12-08-2003 @ 08:30:
als het niet zo heel erg is loop ik weg
als ik me toch wel zorgen maak kijk ik toe en stimuleer ik een sterker iemand in te grijpen
als het echt onhoudbaar is grijp ik zelf in
Daar kan ik me wel in vinden.

Alleen zou ik zelf ingrijpen dmv 112 bellen oid,
als het toch echt onhoudbaar is, zal ik hoogstens
zelf letsel oplopen door ertussen te springen.
Oud 12-08-2003, 07:41
dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Quiana schreef op 12-08-2003 @ 08:34:
Daar kan ik me wel in vinden.

Alleen zou ik zelf ingrijpen dmv 112 bellen oid,
als het toch echt onhoudbaar is, zal ik hoogstens
zelf letsel oplopen door ertussen te springen.
mensen aanspreken werkt denk ik nog net iets effectiever (ik vertrouw die 112 niet zo)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 07:48
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 12-08-2003 @ 08:41:
mensen aanspreken werkt denk ik nog net iets effectiever (ik vertrouw die 112 niet zo)
Als het echt uit de hand loopt, helpt aanspreken
niet veel denk ik. (zeker niet bij mij, want hoe je
het ook wend of keert, het lijkt me sterk dat iemand
van 1.60m invloed heeft op 5 agressieve mensen)
De kans is dan groter dat ik er bij betrokken raak (scheld/vechtpartij?), en dat hoeft voor mij niet.
Oud 12-08-2003, 09:32
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
rockyj schreef op 12-08-2003 @ 04:12:
maar ipv dat het bij een paar klappen blijft wordt diegene helemaal lens getrapt.

Voorbeeld:
Man valt in een discotheek een meisje lastig, hij wordt eruit gezet door de portiers en buiten schoppen 5 portiers hem het ziekenhuis in. (kan ook een andere situatie zijn)

Als het 5 portiers waren zou ik toch 112 bellen en weglopen. De meeste portiers die ik hier in de buurt zie kan ik toch niks mee aanvangen, en 5 van die vleesmassa's zou ik niet eens overleven.
Oud 12-08-2003, 09:49
Koen
Koen is offline
Soortegelijke situatie; laatst kwamen een paar 'stoere jongens' me bijna doodrijden in die veel te snelle Golf TDI van ze. Knalden bijna tegen een lantaarnpaal, scheelde echt niks. Toen dacht ik nog 'als jij straks om die paal gevouwen ligt ben ik de állerlaatste die 112 gaat bellen'. En dat meen ik serieus. Mensen die mij eerst bijna doodrijden help ik niet, klaar.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 10:28
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik zou weglopen.

Dr zijn vast nog andere mensen die WEL een hart hebben en het zielig vinden en toch maar 112 bellen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 10:53
Thomas
Thomas is offline
Ik zou toekijken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 10:58
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Koen schreef op 12-08-2003 @ 10:49:
Soortegelijke situatie; laatst kwamen een paar 'stoere jongens' me bijna doodrijden in die veel te snelle Golf TDI van ze. Knalden bijna tegen een lantaarnpaal, scheelde echt niks. Toen dacht ik nog 'als jij straks om die paal gevouwen ligt ben ik de állerlaatste die 112 gaat bellen'. En dat meen ik serieus. Mensen die mij eerst bijna doodrijden help ik niet, klaar.
voor mensen die 120 binnen de bebouwde kom rijden bel ik sowieso niet 112. Het klinkt lullig en het is juridisch-technisch niet te verdedigen maar ik zie het als een vorm van natuurlijke selectie. En ik ben op dat gebied een enorme Darwinist.

Verder denk ik dat het bij overmatig klappen van portiers toch beter is om 112 te bellen. Dat soort gasten is nu eenmaal net iets sterker dan ik en om nu twee dooien te hebben in plaats van 1, dat is nergens voor nodig.
Oud 12-08-2003, 10:59
Zaina
Zaina is offline
Ik zou gratis naar binnen gaan, portiers zijn toch met iets anders bezig
Oud 12-08-2003, 11:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Zaina schreef op 12-08-2003 @ 11:59:
Ik zou gratis naar binnen gaan, portiers zijn toch met iets anders bezig
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 11:25
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
als 5 man op iemand intrappen spring ik er niet tussenin
Oud 12-08-2003, 11:48
Verwijderd
Wat je eigenlijk moet doen dan, is acht mensen aanwijzen 'jullie twee, jullie grijpen hem, en die jongen met de blauwe jas en zijn vriend, jullie pakken hem eraf, en u, meneer, en u, zou u hem dan willen pakken, en jij daar, en jij, halen jullie hem eruit' en dan blijft er nog één over en die houdt vanzelf wel op. Heb ik geleerd van mijn vader en die heeft het geleerd tijdens een gesprek met zijn tai chi-leraar. Het werkt sneller dan 112, en roepen 'iemand doe iets' werkt niet want dan denkt iedereen 'ja, iemand, doe iets', en in je eentje kun je natuurlijk niets beginnen.

Maar, ja, niemand verdient idd klappen, hoogstens één.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 12:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:

Voorbeeld:

lachend toekijken zijn leed interesseert me niet.
Oud 12-08-2003, 13:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-08-2003 @ 11:28:
Ik zou weglopen.

Dr zijn vast nog andere mensen die WEL een hart hebben en het zielig vinden en toch maar 112 bellen
wat ongelofelijk dom en hypocriet om zo te denken!

het ligt helemaal aan de situatie, en vooral ook de mate waarop ik betrokken ben, ik ga niet iemand proberen tegen te houden die ik niet eens in mijn eentje aankan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:01
GRRR
GRRR is offline
meehelpen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 13:29
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-08-2003 @ 12:48:
Wat je eigenlijk moet doen dan, is acht mensen aanwijzen 'jullie twee, jullie grijpen hem, en die jongen met de blauwe jas en zijn vriend, jullie pakken hem eraf, en u, meneer, en u, zou u hem dan willen pakken, en jij daar, en jij, halen jullie hem eruit' en dan blijft er nog één over en die houdt vanzelf wel op. Heb ik geleerd van mijn vader en die heeft het geleerd tijdens een gesprek met zijn tai chi-leraar. Het werkt sneller dan 112, en roepen 'iemand doe iets' werkt niet want dan denkt iedereen 'ja, iemand, doe iets', en in je eentje kun je natuurlijk niets beginnen.

Maar, ja, niemand verdient idd klappen, hoogstens één.
Dat dat werkt is zeer zeker waar. MAar je moet het eigenlijk alleen maar doen als je zelf slachtoffer bent anders gaan mensen nogal raar opkijken als ze door een of ander vaag type gecommandeerd worden (ik zou dan de eerste tien minuten stokstijf verbaasd blijven staan en dan is het al te laat)
Oud 12-08-2003, 14:01
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 12-08-2003 @ 05:01:
Wat mij betreft 'verdient' niemand klappen!
daar ben ik het niet mee eens. Er zat zat dingen die een mens kan doen om klappen te verdienen. In sommige situaties (bijv. verkrachting) ben ik zelf ook nog wel in staat om ervoor te zorgen dat die persoon klappen krijgt.
Oud 12-08-2003, 14:02
miro
miro is offline
Op stap is dr meestal zo politie bij.

Maarem, ik zou nooit zelf ingrijpen, daar ben ik dan weer een te grote schijterd voor. Als het heel erg is, politie bellen of erbij halen. Zelfs als het een grote l*l is.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:02
wissie
wissie is offline
Ik zou weglopen

Toekijken heeft weinig zin, en ik kan er toch niets tegen doen. Bovendien wil ik me er ook niet mee bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 14:17
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-08-2003 @ 14:00:
wat ongelofelijk dom en hypocriet om zo te denken!

het ligt helemaal aan de situatie, en vooral ook de mate waarop ik betrokken ben, ik ga niet iemand proberen tegen te houden die ik niet eens in mijn eentje aankan.
nee, ik ben gewoon te schijterig.
verder nog commentaar?

edit: en ik heb waarschijnlijk geen mobiel bij me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 16:44
CrazY G
CrazY G is offline
ligt eraan, als een grote groep iemand helemaal lam slaan zou ik alleen niks doen. Als ik met een stel vrienden ben dan zou ik wel er tussen proberen te komen en proberen te sussen.

en 112 bellen heeft ook niet echt veel zin hoor. Dat duurt ook weer minstens 10 min voordat ze komen aantuffen, dan is het slachtoffer allang pampus geslagen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 12-08-2003 @ 17:44:
en 112 bellen heeft ook niet echt veel zin hoor. Dat duurt ook weer minstens 10 min voordat ze komen aantuffen, dan is het slachtoffer allang pampus geslagen.
Ja, of niet. Ik gok dat als iedereen net zo dacht als jij er verdacht weinig misdrijven zouden worden opgelost.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 17:52
Pla
Pla is offline
Nou... Ik vind het prima dat diegene dan klappen krijgt.. naja prima.. maar het ziekenhuis in, vind i kweer beetje overdreven.. Maar ik grijp niet in, ik bel 112 wel..
Oud 12-08-2003, 18:53
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:

Voorbeeld:

Onmiddelijk de politie & ambulance bellen of n politiewagen aanhouden als er eentje in de buurt moch zijn, zelf ingrijpen zou moeilijk gaan, ben niet zo gespierd dus ik zou zelf ook lens getrapt worden als ik me ermee bemoei.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:56
Nona
Nona is offline
Ingrijpen. Niet door ertussen te gaan springen, want ik heb geen zin in klappen. Ik praat wel, dan zijn de aanvallers in ieder geval even door me afgeleid zodat het slachtoffer weg kan rennen.

Nee, ik zou er niet tussen springen hoor, maar ik moet toch iets doen...
Oud 12-08-2003, 18:57
Atje85
Atje85 is offline
En wat heb jij gedaan Rocky?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 00:56
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-08-2003 @ 18:22:
Ja, of niet. Ik gok dat als iedereen net zo dacht als jij er verdacht weinig misdrijven zouden worden opgelost.
Daar gaat het toch niet om.
Ik zeg alleen dat het slachtoffer weinig aan 112 heeft, want als de politie aankomt zijn de daders toch al mijlenver. En het slachtoffer ligt dan daar op de grond.
Ok het slachtoffer heeft nu professionele hulp, maar de politie heeft niet kunnen voorkomen dat hij in elkaar is geslagen. Dat had alleen voorkomen kunnen worden voorbijgangers die in de buurt waren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 01:11
GRRR
GRRR is offline
Echt absurd veel lafaards hier. Ja dat kan ik makkelijk zeggen want ik heb vaker ingegrepen bij gevechten die mij eigenlijk niet aangingen. En ik zie het niet als heldendaad, maar als een noodzaak. Hoe de fuck kun je dan met jezelf leven als je weet dat die persoon de volgende ochtend dood is?

Zo moeilijk is het ook weer niet ertussen te gaan staan. Owjee dan krijg je een paar klappen, dat alleen is al genoeg om twee domme sukkels te doen laten ophouden.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 09:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
als het bij een vriend zou gebeuren zou ik em helpen, ongeacht wat ie gedaan heeft ( op enkele uitzonderingen na).
Oud 13-08-2003, 09:52
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
GRRR schreef op 13-08-2003 @ 02:11:
Echt absurd veel lafaards hier. Ja dat kan ik makkelijk zeggen want ik heb vaker ingegrepen bij gevechten die mij eigenlijk niet aangingen. En ik zie het niet als heldendaad, maar als een noodzaak. Hoe de fuck kun je dan met jezelf leven als je weet dat die persoon de volgende ochtend dood is?

Zo moeilijk is het ook weer niet ertussen te gaan staan. Owjee dan krijg je een paar klappen, dat alleen is al genoeg om twee domme sukkels te doen laten ophouden.
ik ben het met je eens, maar in de gevallen waar ik voor iemand instond was ik plotseling de dupe. en er is een groot verschil tussen 2 domme sukkels en 5 brede portiers
Oud 13-08-2003, 09:59
Fuzzly
Fuzzly is offline
112 bellen en in grijpen als het onzinig is.
of 112 bellen en NIET in grijpen als hij er zelf om gevraagd heeft

dus kies maar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten