Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 11:12
Verwijderd
Gebruikt er hier iemand homeopatische middelen?
welke, waarvoor en waarhaal je ze?
en werken ze goed.

Ik heb alleen Energiekruid, amazon guarana,
ik heb ze omdat ik vaak zo moe ben en mijn nichtje had ze meegenomen uit een reformwinkel in Tilburg
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 11:23
Roos
Roos is offline
Die dingen zoals 'energiekruid' zijn geen klassieke homeopathische middelen. Dat is heel iets anders.

Ik loop al een jaar bij een klassiek homeopaat, omdat ik heel lang last had van Pfeiffer en leverstoornissen. Ik ben wel snel opgeknapt, maar je kunt natuurlijk nooit weten of dat door de medicijnen komt

De namen ken ik niet, ik heb iets van 15 medicijnen gehad.
Oud 29-07-2003, 11:27
Verwijderd
Ik heb hele kleine pillen gehad voor mijn eczeem, ik heb geen flauw idee hoe die heten, en ik krijg het altijd van die homeopaat mee. Daarnaast gebruik ik als ik verkouden ben Nisyleen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 11:37
Qimm
Qimm is offline
Nee, want homeopathischemiddelen werken niet.
Oud 29-07-2003, 11:46
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 06:37:
Nee, want homeopathischemiddelen werken niet.
deze reactie kon je natuurlijk verwachten...
Oud 29-07-2003, 12:22
femkeb
femkeb is offline
ik gebruik sinds denk ik al 3 jaar ofzo goudpapaver wat erg goed helpt tegen mijn hyperventilatie. Ook als je niet kan slapen is het middel prima. Ik bouw dat wel steeds meer af, want ik heb nl ook therapie gehad voor mijn hyperventilatie waardoor ik er vrijwel (op een paar omstandigheden na) vanaf ben.
Daarnaast gebruik ik echina forte als ik verkouden ben of het op voel komen.
Oud 29-07-2003, 12:25
Qimm
Qimm is offline
Klassiek placebo effect
Oud 29-07-2003, 12:29
Verwijderd
Ik heb tot m'n zestiende ofzo een homeopatische huisarts gehad (antroposofisch eigenlijk)...ik gebruikte bijna altijd homeopatische medicijnen en die werkten over het algemeen prima. Sinds m'n zestiende heb ik een 'gewone' huisarts, maar wel eentje die open staat voor andere geneeswijzes (gelukkig). Helaas is een paar jaar terug gebleken dat ik allergisch ben voor kruiden, beetje lastig dus met homeopatische medicijnen.

Wat ik allemal gebruikt heb weet ik echt niet meer, iig veel dingen van Vogel (Enchinea Force enzo), maar ook dingen op recept. Dingen van Vogel haal ik meestal gewoon bij de drogist, die andere op recept bij de apotheek.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 13:25:
Klassiek placebo effect
Valt volgens mij wel mee.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
Klassiek placebo effect
Sjonge, iets meer onderbouwing graag.

Er zijn ook genoeg onderzoeken, waarin homeopatische middelen werden vergeleken met placebo's. En dan zag je dus wél aanzienlijk verschil.
Maar er zijn ook onderzoeken waarin dat niet zo is. En daarom is nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat homeopathie werkt.
Oud 29-07-2003, 12:31
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2003 @ 12:30:
Valt volgens mij wel mee.
Nope. Homeopathie KAN haast niet werken. Je hebt heel sterke verdunningen so sterk soms dat als je accuzuur zo zou verdunnen je erwel een liter van op kan zonder er wat aan over te houden. Dat KAN gewoon niet werken
Oud 29-07-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 13:31:
Dat KAN gewoon niet werken
Is dat een mening of een feit?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 12:59
C'est moi
C'est moi is offline
ja mijn vriend tegen snurken snurdim
ikke voor het slapen. bij mij werkt het wel.
Oud 29-07-2003, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Homeopathische geneesmiddelen blijken ook te werken bij baby´s en dieren (honden, katten, paarden en koeien) bij wie het placebo effect (dat je geneest omdat je gelooft dat je een goed medicijn hebt) niet kan optreden.
http://www.homeopathie.nl/vragen.htm#3
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 13:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2003 @ 12:54:
Is dat een mening of een feit?
Feitelijke mening. Ik vind dat en het is ook nog steeds niet bewezen. het is gewoon onlogisch dat het kan werken.
Ik heb opleiding doktersassistente gedaan en in die opleiding hebben we een voorlichting gehad over homeopathie van een vertegenwoordiger. Maar ik geloof er gewoon geen reet van. Het KAN simpel weg niet werken omdat de verdunning zo groot is dat je er niets van binnen krijgt.
2 van mijn leraren (ex-huisarts en ex-apotheker) zijn ook van mening dat het niet werkt. Het is voor mensen vaak een geruststelling. Dan laten we ze wat homeopathisch halen zodat ze het idee hebben dat ze echt wat doen aan hun (bij voorbleed griep, waar toch echt geen medicatie tegen mogelijk is) aandoening. Dan zijn ze bezig en de aandoening gaat uit zichzelf weer over en dna schrijven ze het maar toe aan de homeopathische middelen. Want dat gebruikten ze toen het over ging. Alleen ging het vanzelf over.

Mijn idee over homeopathie kan je niet veranderen. Ik heb beide kanten gehoord, en ik geloof niet dat het werkt.
Oud 29-07-2003, 13:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Klassiek placebo effect
een placebo-effect dat werkt bij babytjes?
hmmm
ik heb als baby homeopathie ondergaan, en ik genas echt (had buikpijntjes)
nu gebruik ik het nog steeds als ik ziek ben, vooral als ik te weinig weerstand heb.
Alleen voor ernstige ziektes (longontsteking en zware griep enzo) neem ik klassieke medicijnen, waar ik dan weer maanden misselijk van ben.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 14:08
Qimm
Qimm is offline
Ja of het gaat gewoon vanzelf over
Oud 29-07-2003, 15:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 15:08:
Ja of het gaat gewoon vanzelf over
Niet alle homeopatische middelen zijn zo verdund volgens mij.

Verder weet ik het nog steeds niet of het werkt (heb nog niet echt iets gehad dat werkte, op de zalfjes van VSM na (Calendulan, Prrrikweg, Arnica, SRL)). Ik denk in ieder geval wel dat stofjes die al bestaan heel wat ingewikkelder in elkaar zitten (vaak) dan nagemaakte stofjes en dat ze daardoor op een heel andere manier op het lichaam reageren. Ik zeg niet meteen dat het niet werkt, maar ook niet meteen dat het wel werkt.
Oud 29-07-2003, 15:52
Qimm
Qimm is offline
Niet alles word zo heel sterk verdund, das idd waar. En sommige dingen hebben wel een effect. Maar het geneest zeker niet. Dingen als SRL gelei werken wel wat.
Maar ik vind het geen geneesmiddel, simpelweg omdat het niet geneest!
Waardoor het vaak lijkt te werken is dat je al heel lang ergens last van hebt, en je besluit dan maar homeopathische middelen te gebruiken, onder tussen gaat de aandoening vanzelf weg (want je lichaam kan de meeste ziekes goed zelf aan) en dan lijkt het net of het door de homeopathische middelen kwam. terwijl als je het niet gebruikt had ging het ook wel weg.
Wat ook een factor is, is toch het placebo effect. (niet altijd natuurlijk, wegens de testen op kinderen en dieren e.d.) Maar toch is het vaak zo, als je denk dat het helpt, dan helpt het ook. Het zit tussen je oren.
Zodra wetenschappelijk is aangetoont dat homeopathie ECHT helpt zal ik mijn standpunt herzien.
Oud 29-07-2003, 16:22
waloe
waloe is offline
Ik kreeg iets voor tijdens de examens om meer energie te hebben. Ik heb ze alleen toen gebruikt en het hielp echt! Het is bijna onmogelijk dat ik dan niet zo moe was!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 16:52:
Maar ik vind het geen geneesmiddel, simpelweg omdat het niet geneest!
Het helpt je lichaam zichzelf te genezen.

Nee, de 'normale' dingen zijn geneesmiddelen...meestal onderdrukken ze de klachten, ze pakken ze niet bij de oorzaak aan (wat homeopatische medicijnen wel doen). En dingen als echinea force die beschermen, je wordt dus niet ziek. Daar heb je meer aan dan ziek worden en dan weer antibiotica gebruiken om je klachten te onderdrukken. Das mijn mening iig.

Citaat:
Zodra wetenschappelijk is aangetoont dat homeopathie ECHT helpt zal ik mijn standpunt herzien.
Volgens mij is er al wel wetenschappelijk aangetoont dat bepaalde homeopatische medicijnen helpen...'k heb alleen geen 'bewijzen'.

Ik heb jaren elke herfst/winter chronische keelontsteking gehad en met dat ik echinea force ging gebruiken was het plotseling over. Ik geloofde er niet in dat het zou helpen, het hielp wel. Ik geloof dus wel dat homeopatische medicijnen kunnen helpen en ook echt kunnen helpen.

Net als van die dingen voor examens, dat verdooft tenminste niet, wat de meeste reguliere dingen wel doen. Wordt je enkel suffig van, handig met je examens...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:23
Qimm
Qimm is offline
Ik blijf erbij dat het niet werkt. Je lichaam kan bijna alles zelf goed aan en homeopathie helpt je er niet bij. Kost alleen geld en het helpt niet echt. Daar ben ik van overtuigd.
Oud 29-07-2003, 23:21
little nemo
little nemo is offline
aan de mensen die denken dat het werkt: geef es n link van één zo'n onderzoek waaruit dat blijkt??....ik had eerst namelijk ook de overtuiging dat dat soort middeltjes daadwerkelijk werkten, maar er is dus geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat dat ondersteund.

veel kwalen gaan gewoon vanzelf weg, daarnaast helpen placebo's ook en (zeker bij problemen als kneuzingen) helpt het 'ermee bezigzijn' (insmeren met spul ed) ook.
maar verder is t gewoon rotzooi...
Oud 30-07-2003, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 29-07-2003 @ 19:23:
Ik blijf erbij dat het niet werkt. Je lichaam kan bijna alles zelf goed aan en homeopathie helpt je er niet bij. Kost alleen geld en het helpt niet echt. Daar ben ik van overtuigd.
Mijn lichaam is iets van 6 jaar achter elkaar chronisch verkouden geweest, met chronische keelontsteking. Volgens mij wel een tegen dat het het niet aan kom.

Het werd btw vergoed door de verzekering.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten