![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb opleiding doktersassistente gedaan en in die opleiding hebben we een voorlichting gehad over homeopathie van een vertegenwoordiger. Maar ik geloof er gewoon geen reet van. Het KAN simpel weg niet werken omdat de verdunning zo groot is dat je er niets van binnen krijgt. 2 van mijn leraren (ex-huisarts en ex-apotheker) zijn ook van mening dat het niet werkt. Het is voor mensen vaak een geruststelling. Dan laten we ze wat homeopathisch halen zodat ze het idee hebben dat ze echt wat doen aan hun (bij voorbleed griep, waar toch echt geen medicatie tegen mogelijk is) aandoening. Dan zijn ze bezig en de aandoening gaat uit zichzelf weer over en dna schrijven ze het maar toe aan de homeopathische middelen. Want dat gebruikten ze toen het over ging. Alleen ging het vanzelf over. Mijn idee over homeopathie kan je niet veranderen. Ik heb beide kanten gehoord, en ik geloof niet dat het werkt.
||
Citaat:
hmmm ik heb als baby homeopathie ondergaan, en ik genas echt (had buikpijntjes) nu gebruik ik het nog steeds als ik ziek ben, vooral als ik te weinig weerstand heb. Alleen voor ernstige ziektes (longontsteking en zware griep enzo) neem ik klassieke medicijnen, waar ik dan weer maanden misselijk van ben. |
![]() |
||
Citaat:
Verder weet ik het nog steeds niet of het werkt (heb nog niet echt iets gehad dat werkte, op de zalfjes van VSM na (Calendulan, Prrrikweg, Arnica, SRL)). Ik denk in ieder geval wel dat stofjes die al bestaan heel wat ingewikkelder in elkaar zitten (vaak) dan nagemaakte stofjes en dat ze daardoor op een heel andere manier op het lichaam reageren. Ik zeg niet meteen dat het niet werkt, maar ook niet meteen dat het wel werkt.
|
Niet alles word zo heel sterk verdund, das idd waar. En sommige dingen hebben wel een effect. Maar het geneest zeker niet. Dingen als SRL gelei werken wel wat.
Maar ik vind het geen geneesmiddel, simpelweg omdat het niet geneest! Waardoor het vaak lijkt te werken is dat je al heel lang ergens last van hebt, en je besluit dan maar homeopathische middelen te gebruiken, onder tussen gaat de aandoening vanzelf weg (want je lichaam kan de meeste ziekes goed zelf aan) en dan lijkt het net of het door de homeopathische middelen kwam. terwijl als je het niet gebruikt had ging het ook wel weg. Wat ook een factor is, is toch het placebo effect. (niet altijd natuurlijk, wegens de testen op kinderen en dieren e.d.) Maar toch is het vaak zo, als je denk dat het helpt, dan helpt het ook. Het zit tussen je oren. Zodra wetenschappelijk is aangetoont dat homeopathie ECHT helpt zal ik mijn standpunt herzien.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, de 'normale' dingen zijn geneesmiddelen...meestal onderdrukken ze de klachten, ze pakken ze niet bij de oorzaak aan (wat homeopatische medicijnen wel doen). En dingen als echinea force die beschermen, je wordt dus niet ziek. Daar heb je meer aan dan ziek worden en dan weer antibiotica gebruiken om je klachten te onderdrukken. Das mijn mening iig. Citaat:
Ik heb jaren elke herfst/winter chronische keelontsteking gehad en met dat ik echinea force ging gebruiken was het plotseling over. Ik geloofde er niet in dat het zou helpen, het hielp wel. Ik geloof dus wel dat homeopatische medicijnen kunnen helpen en ook echt kunnen helpen. Net als van die dingen voor examens, dat verdooft tenminste niet, wat de meeste reguliere dingen wel doen. Wordt je enkel suffig van, handig met je examens... |
![]() |
|
Ik blijf erbij dat het niet werkt. Je lichaam kan bijna alles zelf goed aan en homeopathie helpt je er niet bij. Kost alleen geld en het helpt niet echt. Daar ben ik van overtuigd.
|
aan de mensen die denken dat het werkt: geef es n link van één zo'n onderzoek waaruit dat blijkt??....ik had eerst namelijk ook de overtuiging dat dat soort middeltjes daadwerkelijk werkten, maar er is dus geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat dat ondersteund.
veel kwalen gaan gewoon vanzelf weg, daarnaast helpen placebo's ook en (zeker bij problemen als kneuzingen) helpt het 'ermee bezigzijn' (insmeren met spul ed) ook. maar verder is t gewoon rotzooi...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het werd btw vergoed door de verzekering. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |