Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
En neerwaarts, het weerkaatste
licht, vormt in het water een sprankelspel en zorgen komen later wel ik zou EN weglaten--> vormt in het water een sprakelspel De zorgen komen later wel verder weet ik het ook niet precies, het was een soort gevoel wat ik erbij had...maar uuhm..misschien kun je proberen dingetjes anders te verwoorden, ipv gebruik te maken van voegwoorden...
||
Citaat:
|
Als een dromer, [en ik]
al met de bloemen wuiven kon En de golvende vogels langs de schemerzon Mijn ogen reeds bewogen En neerwaarts, het weerkaatste licht, vormt in het water een sprankelspel,[ ]>>>>>>>die 'en' weglaten is een goed idee, zorgen komen later wel >>want ik gebruik het al vrij vaak Een ziel vindt rust en richt zich op het vrije zicht Of: Dat ik als een dromer, met de bloemen wuiven kon En de golvende vogels langs de schemerzon Mijn ogen reeds bewogen En neerwaarts, het weerkaatste licht, vormt in het water een sprankelspel, zorgen komen later wel Een ziel vindt rust en richt zich op het vrije zicht Verschillende variaties mogelijk, geen zin om te kiezen..
Laatst gewijzigd op 29-07-2003 om 14:48. |
![]() |
||
Citaat:
Dankje ![]()
|
dit vind ik nou echt een gedicht waarbij ten volle gebruik is gemaatk van onze nederlandse taal (en das een groot compliment vanuit mijn oogpunt gezien !
![]() ![]()
|
Ik vind zowel de eerst geposte versie als de laatste aanpassing prachtig. Zorgvuldig woordgebruik, heel heel mooi.
Het enige wat mij verwart zijn de komma's in de tweede strofe die, als ik het goed begrijp 'neerwaarts' tot onderwerp van het eerste gezegde maken. Maar als je dat ermee bedoelt: prachtig!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een dromer ben ik. Changshan | 12 | 08-08-2006 05:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Val dood, dwaze dromer Zepp | 7 | 01-12-2004 16:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Parabel... sjoeltie | 2 | 23-08-2004 19:38 | |
Verhalen & Gedichten |