Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 17:33
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Eufemisme

Want dat is
wat ik ben;
een Dromer

Ik leef niet
-ik zweef-
ik denk niet
-ik voel-
ik haat niet
-ik weet-

En toch,
dromers zijn vaak
geen idealisten
maar de grootste
realisten.
Daarom leef ik
verder in dit
Verraderlijk Eufemisme
Oud 09-02-2004, 18:54
lovetear
lovetear is offline
Sterk . Iedere regel heeft kracht, het loopt goed, je rijm maakt het echt af, en ik houd van gedichten over dromers. Alleen moet dromer nou perse met een hoofdletter? Dat vind ik niet zo goed bij de rest passen eigenlijk.
Oud 09-02-2004, 18:57
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
lovetear schreef op 09-02-2004 @ 19:54:
Sterk . Iedere regel heeft kracht, het loopt goed, je rijm maakt het echt af, en ik houd van gedichten over dromers. Alleen moet dromer nou perse met een hoofdletter? Dat vind ik niet zo goed bij de rest passen eigenlijk.
ik heb 'Verraderlijk Eufemisme' ook in hoofdletters gezet, en het is dus een synoniem voor die dromer, dus zette ik hem ook maar in hoofdletter
maar je doet me inderdaad twijfelen, als ik de hoofdletter van dromer weghaal, haal ik best die andere ook weg, niet?
Oud 09-02-2004, 19:11
lovetear
lovetear is offline
Ja, ik vind het mooier zonder de hofdletters .
Oud 09-02-2004, 19:57
mariamne
mariamne is offline
Citaat:
lovetear schreef op 09-02-2004 @ 20:11:
Ja, ik vind het mooier zonder de hofdletters .
Heb er eigenlijk geen problemen mee.

Leuk qua vorm, die korte zinnetjes!, maakt het hier sterk.
Ik houd ook van dromer-gedichten, al vind ik het niet dromerig geschreven en dat hoeft ook niet, vind dat je het inhoudelijk sterk naar voren hebt gebracht met weinig woorden veelzeggend, het zet mij tot nadenken...*droomt er over verder*

Groet,
Dreamerfly

ps: je bent goed bezig, ga door zo!
Oud 09-02-2004, 19:59
Mary Jane
Mary Jane is offline
Wow, egt super mooi.
Die korte zinnen maken het heel krachtig overkomen
Oud 09-02-2004, 21:00
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
dankje voor de reacties

hoofdletters of niet? wat wordt het? ik zie nog wel, het is geen levensbepalende keuze, nietwaar
Oud 09-02-2004, 22:04
xineof
xineof is offline
Ik vind het knap dat je zo sterk in deze dichtvorm kunt schrijven; meestal houd ik niet zo van zinnen met een erg korte regellengte, in dit gedicht vind ik het juist prachtig; de boodschap komt er krachtig over op deze manier. Dit stukje vind ik geweldig:

Ik leef niet
-ik zweef-
ik denk niet
-ik voel-
ik haat niet
-ik weet-

Rakend, en in vele opzichten maar al te waar. Met dit stukje heb ik wat meer moeite:

dromers zijn vaak
geen idealisten
maar de grootste
realisten.

Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende gedachte; ik weet nu niet of ik me deze filosofie kan indenken of niet . Ik vraag me hoe jij dit deel ziet; zou je het me uit willen leggen ?
Oud 10-02-2004, 16:10
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
xineof schreef op 09-02-2004 @ 23:04:
Ik vind het knap dat je zo sterk in deze dichtvorm kunt schrijven; meestal houd ik niet zo van zinnen met een erg korte regellengte, in dit gedicht vind ik het juist prachtig; de boodschap komt er krachtig over op deze manier. Dit stukje vind ik geweldig:

Ik leef niet
-ik zweef-
ik denk niet
-ik voel-
ik haat niet
-ik weet-

Rakend, en in vele opzichten maar al te waar. Met dit stukje heb ik wat meer moeite:

dromers zijn vaak
geen idealisten
maar de grootste
realisten.

Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende gedachte; ik weet nu niet of ik me deze filosofie kan indenken of niet . Ik vraag me hoe jij dit deel ziet; zou je het me uit willen leggen ?

op dit zinnetje kwam ik toen ik in de douche stond (doet er eigenlijk niet toe)
het komt erop neer dat dromers een klare blik op alles hebben, ze weten wat er echt gebeurd in de wereld, en daarom vluchten ze in een droomwereld. dromers zijn dus geen wereldvreemde mensen, maar vaak mensen die weten hoe het anders kan, en het uiten in hun wereld... het zijn dus vaak geen echte idealisten maar de grootste realisten. ik hoop dat deze vage uitleg een beetje verstaanbaar is?
Oud 10-02-2004, 17:18
Optima
Optima is offline
leuke boodschap/inhoud

slechte vorm
Reageren

Regels voor berichten