Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Leuk qua vorm, die korte zinnetjes!, maakt het hier sterk. Ik houd ook van dromer-gedichten, al vind ik het niet dromerig geschreven en dat hoeft ook niet, vind dat je het inhoudelijk sterk naar voren hebt gebracht met weinig woorden veelzeggend, het zet mij tot nadenken...*droomt er over verder* ![]() Groet, Dreamerfly ps: je bent goed bezig, ga door zo! ![]()
|
Ik vind het knap dat je zo sterk in deze dichtvorm kunt schrijven; meestal houd ik niet zo van zinnen met een erg korte regellengte, in dit gedicht vind ik het juist prachtig; de boodschap komt er krachtig over op deze manier. Dit stukje vind ik geweldig:
Ik leef niet -ik zweef- ik denk niet -ik voel- ik haat niet -ik weet- Rakend, en in vele opzichten maar al te waar. Met dit stukje heb ik wat meer moeite: dromers zijn vaak geen idealisten maar de grootste realisten. Ik ben vooral benieuwd naar de achterliggende gedachte; ik weet nu niet of ik me deze filosofie kan indenken of niet ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
op dit zinnetje kwam ik toen ik in de douche stond ![]() het komt erop neer dat dromers een klare blik op alles hebben, ze weten wat er echt gebeurd in de wereld, en daarom vluchten ze in een droomwereld. dromers zijn dus geen wereldvreemde mensen, maar vaak mensen die weten hoe het anders kan, en het uiten in hun wereld... het zijn dus vaak geen echte idealisten maar de grootste realisten. ik hoop dat deze vage uitleg een beetje verstaanbaar is? ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Stefesaai . nummer zevenvierachtnegen Verwijderd | 500 | 14-05-2010 12:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier je meesterwerk :) Diary of Dreams | 72 | 22-06-2005 09:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Cliché numéro twée Rj11 | 17 | 10-01-2005 22:03 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
huiswerk nederlands (bijv. Understatement etc..) Johnnie-mannuh | 7 | 25-11-2003 16:12 | |
Lifestyle |
FOUTE schoenen *Shorty* | 75 | 22-05-2002 21:31 |