Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 20:21
Verwijderd
wie heeft er nog meer geluk gehad tijdens een auto crash?
Ik dit weekend namelijk ontiegeklijk veel, en mn vrienden ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 20:41
Verwijderd
Ik, 2x

1e x reed er een Jeep over de voorkant van mijn moeders eend ( hij gaf ons geen voorang!) en toen tolde we over de weg heen ( 2 baans verkeer ) zonder riem vast ofzo dat was eng..

2e x reden we in oostenrijk de vangrail op omdat de bestuurder zijn zonnebril verwisselde.. de auto stond zo schuin dat ie bijna om kukkelde

die 2e keer was echt heel erg eng
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:44
Tofke_H
Tofke_H is offline
Contact Gezocht -> De Kantine
Oud 29-07-2003, 21:11
AngelLena
AngelLena is offline
Mijn beste vriend heeft 3000 engeltjes per schouder...
Voorval 1.
Bus van de baas (hij's valkenier), reed terug vanuit zijn werklocatie van dat moment, scherpe bocht, even verkeerd ingeschat, bus reed de sloot in, over de kop geslagen etc, kortom, grote bende. Hij had zijn gordel met z'n stomme kop niet om dus sloeg met z'n kop tegen de ruit aan.
Maar hij had nergens last van, alleen gat in z'n hoofd, maar merkte hij niet eens. Pas toen het bloed naar beneden drupte kreeg hij dat door.
Heeft z'n baas gebeld met de mededeling dat die bus dus stuk was, baas begint te lachen, wou toch al andere kopen.

Voorval 2.
Hij had een meeting gehad van de CRXclub. Kwam terug, zou bij de snelweg afslaan richting huis. Maar die afslag had ie nog nooit eerder genomen, was kale afslag, geen reflectorpaaltjes oid.
Hele korte uitvoegstrook...
Dus je komt daar met zo'n 100 km/uur die bocht in. Blijkt die klotebocht niet ineens 90 graden om te slaan!!! Dus hij remmen als een idioot, remmen blokkeerden, stuur blokkeerde, ging dus in 1 stuk rechtdoor van die uitrit af. Met 100 km/uur gaat dat hard. En hij kwam dus terecht op zo'n standaard veld van 300 vierkante meter met uitgerekend 1 boom erin. Knalt toch niet frontaal tegen die boom op! Met 100 km/uur komt dat ook hard aan. Auto totalloss, maar hij stapt er ongedeerd uit. (dit keer had ie wel gordel om)
Politieagent erbij, vraagt waar de bestuurder is van de auto, nou die stond naast em, maar dat kon die agent maar niet geloven want die auto was echt om die boom heen gevouwen, het honda embleem zit er nog in, die krijgen ze er niet meer uit. Dus wie ooit nog eens over de A28 assen-hoogeveen komt en richting hoogeveen gaat en afslag smilde beilen neemt, komt die boom ook tegen. Wonder boven wonder staan er nu wel reflectorpaaltjes naast.
Oud 29-07-2003, 21:22
Dminor
Dminor is offline
Het enige 'auto-ongeluk' dat ik ooit had was toen ik bij m'n moeder in de auto zat die tegen m'n vader op reed, die wèl stopte voor het rode licht.
Oud 29-07-2003, 22:11
mixtape
mixtape is offline
ik vind dit topic eng, ik heb net een paar dagen m'n rijbewijs
Oud 29-07-2003, 22:28
*Shorty*
*Shorty* is offline
Ik heb weleens gehad dat ik met 2 vrienden in de auto zaten en dat de malloot (oude man) voor ons opeens remde. We weken uit en kwamen in de berm (tussen de bomen) tot stilstand. We hadden we een mini-boom platgereden
Oud 29-07-2003, 22:35
Thomas
Thomas is offline
Ik ben gelukkig nog nooit betrokken geweest bij een auto ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:38
Dory
Dory is offline
Ikke.

Ik was met broer + ouders op weg naar de camping in Frankrijk. Het was slecht weer, dus de weg was heel nat en er stonden al best veel autowrakken langs de weg. Het was een driebaansweg en wij reden achter een vrachtwagen, die helemaal rechts reed. Op een gegeven moment wilde mijn vader inhalen, maar toen kwam van achter ons een meneer die haast had (moest naar de crematie van zn broer) en die haalde ons weer in, op de meest linkse rijstrook (hij reed te hard). Omdat de weg nat was, raakte die de macht over het stuur kwijt en reed ons aan de linkerkant aan. Vervolgens raakte ook mijn vader de macht over het stuur kwijt, gingen we eerst naar de linkerkant van de weg tegen de vangrail, toen wer rechts, ja tollend over de weg (wel een wonder dat niemand tegen ons aan reed, het was super druk ) toen zaten we rechts onder de vrachtauto vast. nouja, op een gegeven moment kwamen na een hoop getol los, men vader kreeg de auto op twee wielen aan de kant van de weg.
We hadden zeker heeeel veel geluk, we hadden helemaal niks terwijl de auto total-loss was, die meneer die ons aanreed vertelde alles eerlijk aan de politie en wilde alles regelen met schade enzo, en we waren goed verzekerd, dus we kregen na een dag een andere auto en konden alsnog op vakantie.

dat was best eng ja.
Oud 29-07-2003, 22:41
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 29-07-2003 @ 22:11:
Dus je komt daar met zo'n 100 km/uur die bocht in. Blijkt die klotebocht niet ineens 90 graden om te slaan!!!
Kut is dat he Ik heb ook altijd als ik met 100 de wijk bij ons in kom rijden, dat blijkt dat die kinderen toch niet binnen zijn gebleven, telkens weer. Moet je weer vol in de ankàhs!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 00:05
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-07-2003 @ 23:41:
Kut is dat he Ik heb ook altijd als ik met 100 de wijk bij ons in kom rijden, dat blijkt dat die kinderen toch niet binnen zijn gebleven, telkens weer. Moet je weer vol in de ankàhs!
Ja, binnen de bebouwde kom rij je niet zo idioot hard. Maar op snelweg is 120 heel normaal en als je aan begin van uitvoegstrook gas loslaat hoor je op tijd afgeremd te zijn voor de bocht die erop volgt tenzij er reflectorpaaltjes staan. En aangezien die er niet stonden...
Oud 30-07-2003, 07:17
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-07-2003 @ 01:05:
Ja, binnen de bebouwde kom rij je niet zo idioot hard. Maar op snelweg is 120 heel normaal en als je aan begin van uitvoegstrook gas loslaat hoor je op tijd afgeremd te zijn voor de bocht die erop volgt tenzij er reflectorpaaltjes staan. En aangezien die er niet stonden...
onzin, als hij zelf al ziet dat het een onoverzichtelijke situatie is, had hij allang langzamer kunnen gaan rijden.. dat is wat een normaal mens namelijk zou doen...
of ga je nu vertellen dat een auto niet zo snel kan afremmen?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 29-07-2003 @ 23:35:
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:59
beuk
beuk is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-07-2003 @ 22:11:
, even verkeerd ingeschat, bus reed de sloot in, over de kop geslagen,
Ik heb het idee dat je het volkomen normaal en logisch vindt dat je af en toe "even iets verkeerd inschat" en dan in de berm/sloot belandt?
Oud 30-07-2003, 10:10
BBEM
BBEM is offline
al 3 keer een ongeluk meegemaakt toen ik vroeger met mijn vader meereed, hij heeft werkelijk al meer dan 10 auto's total loss gereden. zelf heb ik nog nooit als bestuurder een ongeluk gehad, wel bijna ongelukjes
Oud 30-07-2003, 10:31
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Tahvall schreef op 30-07-2003 @ 08:17:
onzin, als hij zelf al ziet dat het een onoverzichtelijke situatie is, had hij allang langzamer kunnen gaan rijden.. dat is wat een normaal mens namelijk zou doen...
of ga je nu vertellen dat een auto niet zo snel kan afremmen?
Tuurlijk kan dat wel. Maar in het donker valt het wat minder snel op dat zo'n bocht sterker afbuigt dan je verwacht en uit reflex ga je vol op de rem staan, remmen blokkeren, stuur meteen ook, heb je al een probleem.
Oud 30-07-2003, 18:28
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
beuk schreef op 30-07-2003 @ 10:59:
Ik heb het idee dat je het volkomen normaal en logisch vindt dat je af en toe "even iets verkeerd inschat" en dan in de berm/sloot belandt?
Neuh... dat niet meteen. Maar het kan wel altijd een keer gebeuren. Netzoiets als modder op de weg. In het donker zie je dat niet, je gaat met iets lagere snelheid een bocht in dan je die overdag neemt, toen lag er een grote plas modder... Glij glij glij boom...of sloot. Dat kan ook gebeuren. Logisch en normaal is het niet maar dat risico zit er altijd in met auto's.
Oud 30-07-2003, 18:28
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:00
Unexplained
Unexplained is offline
Af-en-toe een paaltje of een trekhaak, maar alles onder de drie kilometer per uur...
Oud 30-07-2003, 19:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Nooit.

Wij hebben namelijk geen auto, en in de trein/bus loop je nauwelijks enig risico.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-07-2003 @ 20:00:
Af-en-toe een paaltje of een trekhaak, maar alles onder de drie kilometer per uur...
Zondagsrijder.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:03
jeroen987654321
jeroen987654321 is offline
Ik heb nooit echt een heel ernstig ongeluk gehad, wel een keer toen ik voorin de auto zat naast m'n vader, op een rotonde kregen we geen voorrang en die mevrouw reed zo bij ons naar binnen, alleen erg geschrokken en een flinke deuk in de auto maar geen letstel ofzo...

...gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik niet, gelukkig maar.
Oud 01-08-2003, 23:04
Verwijderd
Nog nooit gelukkig. Als ik dan weer eens een camper of caravan langs de snelweg zie staan met nog alleen het onderstel dan denk ik bij mezelf wat een kneuzen. Rij veilig of rij niet en vooral als je anderen bij je in de auto hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 11:59
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
1x in een bocht reden wij op de linksestrook (2 baans weg) en een vrachtwagen zag ons niet en gooide hem in onze wagen hele achterdeur eruit en met de camper zo vaak een bijna ongeluk omdat de persone wages niet snappen dat een 4 ton wagen of een vrachtwagen langere remweg hebben we kreeg je dus als iemand bijna ze afrit minst 140 rijd op de linkerbaan. Vol op de rem gooit hem zo zonder te kijken naar rechts daardoor moeten wij noodstop maken en gooit hem zo de afrit op. elke vakantie gebeurd dat een paar x. Of voor de wage blijve plakken ook zo leuk. En de gordols doen we NOOIT om. Me pa heeft vroeger ongeluk gehad en had geen gordels om en das ze redding geweest (werd geplet omdat iemand hem niet zag in de mist) en kon naar de achterbank vluchten. Met gordel was het een dodelijk iets geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:14
Ketjing
Ketjing is offline
nog nooit ongeluk gehad, dus eigenlijk ook wel geluk gehad
Oud 03-08-2003, 15:31
Verwijderd
Eén keer bijna een ongeluk gehad in Engeland, op een tweebaans weg. Tegenligger wilde een vrachtwagen inhalen, dus kwam even fijn rechts rijden, ons tegemoet. Gelukkig kon ie nog op tijd de vrachtwagen inhalen, maar het scheelde weinig of we waren er tegenop geknald met 120 km/h.

Andere keer kwam er een auto met ong. 60 km/h de tuin van de buren inrijden. De bestuurder had de macht over het stuur verloren, reed dus van de weg, 50 m over het grasveld achter ons huis, een fietspad passerend, en kwam tot stil stand bij de heg. Geen gewonden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:40
Souris
Souris is offline
zelf heb ik nog nooit een ongeluk gemaakt of telt het paaltje dat ik erg zachtjes tegen aan reed ook mee?
was alleen een kleine deuk in de auto

mijn moeder heeft wel eens een aanrijding gekregen,buiten haar schuld.
ze kreeg geen voorrang en ik zat bij haar in de auto.
ik was niet gewond, m n moeder had wat ribben gebroken en een wond op haar voorhoofd.
was nog erg klein en ben naar m n oma gebracht die 2 straten verder woonde
Oud 03-08-2003, 21:34
Tom
Tom is offline
Heb nog nooit een ongeluk gehad.

Enneh, die vriend van AngelLena klinkt mij als een eikel.. een bocht verkeerd inschatten? Geen gordel om? Ik rij zelf vrijwel altijd te hard, hou van goed doorrijden. Maar als ik een bocht niet ken of je kan em moeilijk inschatten (weinig zicht bijvoorbeeld), dan doe ik toch echt even gas los. Als je met je CRX met behoorlijke snelheid (100km/uur een bocht nemen: is aardig hard) een bocht ingaat die je niet kent, dan vraag je om problemen. Dat ie zichzelf kapot rijd is niet erg, maar anderen wel. Sowieso voel je met een CRX al snel aan de auto wanneer het fout dreigt te gaan!
Oud 04-08-2003, 09:13
Unexplained
Unexplained is offline
Dat 'ie een CRX rijdt zegt eigenlijk al genoeg.
Het Sjonnie gehalte van die auto is vrij hoog, en de statistieken laten zien dat er bij de CRX de meeste ongelukken een dodelijke afloop hebben.
Oud 04-08-2003, 09:20
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-07-2003 @ 19:26:
Tuurlijk kan dat wel. Maar in het donker valt het wat minder snel op dat zo'n bocht sterker afbuigt dan je verwacht en uit reflex ga je vol op de rem staan, remmen blokkeren, stuur meteen ook, heb je al een probleem.
Koop dan ook een fatsoenlijke auto met ABS
Oud 04-08-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-08-2003 @ 10:20:
Koop dan ook een fatsoenlijke auto met ABS
Das zo vreselijk duur!

Maargoed - mijn moeder en zus zijn allbei aangereden toen ze bij een stoplicht stonden te wachten op groen. Beide keren iemand die niet oplette en met 70 achterop reed. Ze hebben er allebei een wiplash aan overgehouden, nu zeven en negen jaar verder lopen ze nog steeds bij revalidatie en fysiotherapeuten e.d. en het zal waarschijnlijk nooit beter worden dan het nu is. En dat alleen maar omdat de ene bestuurder andere muziek aan het opzetten was en de andere telefoneerde.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 09:56
Optima
Optima is offline
ik wel
maa rhet meisje dat ik aanreed niet...
Oud 04-08-2003, 10:23
Verwijderd
Een keer midden op de snelweg spoot er ineens allemaal kokend water tegen de vooruit en door het bestuurdersraampje (waar m'n vader dus naastzat. Was dood eng, m'n vader handelde gelukkig erg snel en zette de auto op de vluchtstrook (hij kon niet voor zich zien, dat was wel eng).

Verder een keer bijna een ketting botsing; voor ons knalden auto's tegen elkaar (8 auto's en 1 bus) en wij konden nog net op tijd remmen... achter ons kwam er niemand op. Dat was ook wel eng...

Enn... nog een keer toen het ongelofelijk geregend had en we een vachtwagen voor ons helemaal zagen slippen en omdraaien, 180 graden. Oef, dat was eng... m'n vader kon niet te hard remmen, dan zouden wij ook gaan slippen, maar er moest wel iets gedaan worden wilden we die vrachtwagen niet tegen ons krijgen. Geen idee hoe het gelukt is...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:24
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
nooit een auto ongeluk gehad
wel eens bijna overreden door een auto maar toen zat ik op de fiets.
Oud 04-08-2003, 10:54
qghp
qghp is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:57
Quiana
Quiana is offline
Ben nooit betrokken geweest bij een ernstig
ongeluk. Wel een keer dat iemand tegen ons aan knalde
bij een stoplicht (het was oranje), en andersom.
Toen ik 8 oid was ben ik een keer aangereden,
en had ik last van m'n knie, maar het was niet ernstig oid.
Oud 04-08-2003, 11:10
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik stond te wachten voor het verkeerslicht achter een andere auto toen er achter mij een andere auto met hoge snelheid aan kwam rijden. Die knalde dus achterop mij, maar ik had me er al enigszins op voorbereid omdat ik het al zag gebeuren. De handrem erop gezet om te voorkomen dat ik de auto voor me zou raken, maar dat hielp niet echt. Ik raakte dus de auto voor me waarbij de vrouw die daarin zat een whiplash opliep. De auto achter me was behoorlijk beschadigd. Gelukkig had niemand iets ernstigs, behalve enkele schaafwonden en natuurlijk die whiplash.
Oud 04-08-2003, 11:12
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 04-08-2003 @ 12:10:
Ik stond te wachten voor het verkeerslicht achter een andere auto toen er achter mij een andere auto met hoge snelheid aan kwam rijden. Die knalde dus achterop mij, maar ik had me er al enigszins op voorbereid omdat ik het al zag gebeuren. De handrem erop gezet om te voorkomen dat ik de auto voor me zou raken, maar dat hielp niet echt. Ik raakte dus de auto voor me waarbij de vrouw die daarin zat een whiplash opliep. De auto achter me was behoorlijk beschadigd. Gelukkig had niemand iets ernstigs, behalve enkele schaafwonden en natuurlijk die whiplash.
Wow, dat is inderdaad wel een behoorlijk ernstig auto ongeluk.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Tom schreef op 03-08-2003 @ 22:34:
Heb nog nooit een ongeluk gehad.

Enneh, die vriend van AngelLena klinkt mij als een eikel.. een bocht verkeerd inschatten? Geen gordel om? Ik rij zelf vrijwel altijd te hard, hou van goed doorrijden. Maar als ik een bocht niet ken of je kan em moeilijk inschatten (weinig zicht bijvoorbeeld), dan doe ik toch echt even gas los. Als je met je CRX met behoorlijke snelheid (100km/uur een bocht nemen: is aardig hard) een bocht ingaat die je niet kent, dan vraag je om problemen. Dat ie zichzelf kapot rijd is niet erg, maar anderen wel. Sowieso voel je met een CRX al snel aan de auto wanneer het fout dreigt te gaan!
Klopt... Hij voelde dat het fout ging toen ja, maar toen ie wou corrigeren was het al te laat. Die keer droeg hij dus WEL een gordel, anders had ie er waarschijnlijk niet meer levend gestaan. En er zat goddank niemand bij in. Die andere keer was niet met de rex, maar met de bus van de baas. Opel Combo. Tja, nou ja, kan een keer gebeuren...Zat goddank ook niemand bij in.

Citaat:
Dat 'ie een CRX rijdt zegt eigenlijk al genoeg. Het Sjonnie gehalte van die auto is vrij hoog, en de statistieken laten zien dat er bij de CRX de meeste ongelukken een dodelijke afloop hebben.
Dat eerste vind ik een vrij groot vooroordeel en ben ik het ook niet helemaal mee eens tot vrijwel helemaal niet. Dat 2e gedeelte kan misschien wel kloppen, maar dat heeft 2 voornaamste reden:

- De meeste jeugdigen die een rexie kopen, kopen een oude afgetrapte bak die onder de roest zit. Gevolg: als er iets mee gebeurt is het meteen goed raak.

- Zo vreselijk veel CRXen zijn er niet in NL. Honda staat erom bekend dat de auto's zeer tricky zijn in zowel sturen, als gas en koppel. Men die daar niet mee om weet te gaan op het moment dat een minder grappige situatie zich voordoet, rijd zichzelf al heel snel stuk als ie een wat snellere honda heeft zoals de CRX. Daarom worden Honda's en dan vooral de Civic en CRX en Prelude en dat soort snellere wagens afgeraden voor mensen die nog weinig rijervaring hebben.
Oud 05-08-2003, 23:15
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-08-2003 @ 21:38:

- De meeste jeugdigen die een rexie kopen, kopen een oude afgetrapte bak die onder de roest zit. Gevolg: als er iets mee gebeurt is het meteen goed raak.

daar ben ik het niet helemaal mee eens CRX-jes zijn gewoon gevaarlijke auto's omdat ze zo vreselijk klein zijn en dus weinig weerstand kunnen bieden bij een botsing.
Er zijn hier de afgelopen tijd 2 ongelukken met een CRX geweest waarbij beide civic's gewoon letterlijk in tweeen lagen. en de bestuurders en inzittende morsdood.

het is misschien een vooroordeel maar het meeste volk dat civic CRX rijdt heeft weinig rijervaring, een sjonnie en anita mentaliteit en ze rijden ook vaak erg asociaal(geld trouwens ook voor volkwagen rijders)
Reageren

Regels voor berichten