Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 07:48
Gatara
Gatara is offline
Bestuurder van zilverkleurige auto veiligst op weg

Uitgegeven: 19 december 2003 08:26

LONDEN - Zilverkleurige auto's raken veel minder vaak betrokken bij ernstige ongelukken dan auto's met een andere kleur. Dat blijkt uit een onderzoek van Nieuw-Zeelandse en Australische wetenschappers, waarvan het resultaat vrijdag is verschenen in het Britse wetenschappelijke tijdschrift British Medical Journal.

De onderzoekers volgden gedurende twee jaar duizend auto's om te kijken of er een samenhang was tussen de kleur en de kans betrokken te raken bij ernstige ongelukken, waarbij doden of zwaargewonden vallen.

Bestuurders van zilverkleurige auto's bleken vergeleken met die van bijvoorbeeld witte ongeveer 50 procent minder kans te hebben op zo'n ongeval. Bruine auto's daarentegen zijn volgens de wetenschappers het vaakst bij ernstige ongevallen betrokken, gevolgd door zwarte en groene. Of de lak wit, geel, grijs, rood of blauw is, maakt voor de veiligheid weinig verschil.

De onderzoekers hebben rekening gehouden met factoren die van invloed kunnen zijn op de uitkomst, zoals de leeftijd van de bestuurder en het dragen van veiligheidsgordels. Zij wijzen geen oorzaak aan voor het verband tussen de kleur en de kans op een ernstig ongeluk. Wel pleiten zij voor meer zilverkleurige auto's op de weg als "effectieve passieve strategie" om het aantal verkeersslachtoffers te verlagen.
http://nu.nl/news.jsp?n=248510&c=119

Waarom zwart, groen en bruin t vaakst betrokken zijn bij ongelukken lijkt me duidelijk: zijn best schutkleuren en vallen daarom minder op. Maar waarom zou zilver meer opvallen dan geel, bv?
Oud 19-12-2003, 10:30
Verwijderd
zilver "glimt" misschien meer?

wit gaat wat op in bv. mist denk ik.

ik denk echter dat als iedereen in zilverkleurige auto's gaat rijden, dat die "extra veiligheid" al snel neit meer van toepassing is.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
weer een nutteloos onderzoek
altijd fijn om te weten dat de intelligente mensen hun tijd even nutteloos besteden als ik
Oud 19-12-2003, 14:45
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Havock schreef op 19-12-2003 @ 11:30:
ik denk echter dat als iedereen in zilverkleurige auto's gaat rijden, dat die "extra veiligheid" al snel neit meer van toepassing is.
je verwacht dat iedereen gewoon minder goed op gaat letten, teneinde het aantal verkeersslachtoffers stabiel te houden? of wat
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 14:44
Ik2010
Ik2010 is offline
Ze bedoelen hier eigenlijk mee dat het publiek dat in een zilverkleurige auto rijdt anders is dan het publiek dat bijvoorbeeld in een rode of gele auto rijdt.

Agressief rijdende jongeren rijden meer in rode/gele/blauwe/groene auto's dan zilverkleurige.

Zilver straalt meer klasse uit, daarom rijden de wat oudere mensen (dus meer ervaren) vaker in een zilverkleurige auto...
Oud 27-12-2003, 18:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 19-12-2003 @ 14:23:
weer een nutteloos onderzoek
altijd fijn om te weten dat de intelligente mensen hun tijd even nutteloos besteden als ik
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:29
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
t schijnt ook dat rood vaker een ongeluk krijgt

"ER RIJDEN MEER RODE AUTO'S!!!"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 02:06
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 19-12-2003 @ 15:45:
je verwacht dat iedereen gewoon minder goed op gaat letten, teneinde het aantal verkeersslachtoffers stabiel te houden? of wat

Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 27-12-2003 @ 20:29:
t schijnt ook dat rood vaker een ongeluk krijgt

"ER RIJDEN MEER RODE AUTO'S!!!"
Denk dat ze dat wel in hun berekeningen hebben opgenomen.
Oud 30-12-2003, 09:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik ben het ook meer eens met de verklaring van IK2010

Ik denk dat zilverkleurige auto's ook vaker nieuwer en luxieuzer zijn. Dat betekent ook dat die auto's vaker beschikken over de nieuwste/beste/veiligste technieken.

Of is dat heel raar gedacht..
Oud 20-01-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 30-12-2003 @ 10:59:

Ik denk dat zilverkleurige auto's ook vaker nieuwer en luxieuzer zijn. Dat betekent ook dat die auto's vaker beschikken over de nieuwste/beste/veiligste technieken.

Ja dat is volges mij wel raar ged8... het onderzoek ging namelijk over hoe vaak een bepaalde kleur auto's bij ongelukken betrokken was, en niet over hoe veilig een bepaalde kleur auto's was.
Ik weersta gelukkig het verlangen hierbij rolleyes te posten
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:00
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Ik2010 schreef op 27-12-2003 @ 15:44:
Ze bedoelen hier eigenlijk mee dat het publiek dat in een zilverkleurige auto rijdt anders is dan het publiek dat bijvoorbeeld in een rode of gele auto rijdt.

Agressief rijdende jongeren rijden meer in rode/gele/blauwe/groene auto's dan zilverkleurige.

Zilver straalt meer klasse uit, daarom rijden de wat oudere mensen (dus meer ervaren) vaker in een zilverkleurige auto...
i totaly agree
Oud 21-01-2004, 14:07
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 30-12-2003 @ 10:59:

nee dat dacht ik ook gelijk.
maar misschien denk ik dan ook wel raar
Oud 29-01-2004, 14:09
Verwijderd
maar als grijze auto's minder ongelukken krijgen zijn rode auto's beter voor de economie
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:42
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Dukko schreef op 29-01-2004 @ 15:09:
maar als grijze auto's minder ongelukken krijgen zijn rode auto's beter voor de economie
Nee, want als de werknemers ook met rode auto's rijden, sterven zij vaker ...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 15:52
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
perfectme schreef op 29-01-2004 @ 16:42:
Nee, want als de werknemers ook met rode auto's rijden, sterven zij vaker ...
zijn katten werknemers
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:37
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Harrie schreef op 29-01-2004 @ 16:52:
zijn katten werknemers
???
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:38
perfectme
perfectme is offline
oh snap het al. Slim ben je niet?

Als iemand in dienst treed bij een bedrijf dat de rode autos maakt, wordt deze persoon een werknemer. Sterft deze persoon neemt een ander persoon zijn plaats in en krijgt hij de benaming werknemer. Dit gaat zo verder ...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:37
Verwijderd
ik zal het even uitleggen.

Als er een rode auto in de prak word gereden moet er ook weer een nieuwe komen natuurlijk...... kassa kassa.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten