Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 22:15
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
als je niet bekend bent met Max Payne/Enter the Matrix hier wat uitleg:
bij deze spellen is het mogelijk om tijdelijk, door een knop in te drukken, de tijd langzamer te laten lopen, waardoor je beter kan reageren dan je vijanden.

zo op het eerste gezicht lijkt dit niet toepasbaar in multiplayer spellen (tijd gaat voor je tegenstanders even snel, ze kunnen even snel reageren als jij).

nu heb ik een tijd terug met een vriend iets bedacht waarop dit toe te passen is in online games. namelijk: door gebruik te maken van het feit dat tijd langzamer verstrijkt naarmate het object een hogere snelheid heeft (zogeheten 'time dilation' effect).

je kunt hierbij denken aan spelers die in capsules zitten die bij het indrukken van de bullettime knop versnellen.

graag jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 22:37
Just Johan
Just Johan is offline
Okay, dus je wilt tijd-dilatie in het spel inbrengen... Maar hóe dan? Feit blijft toch dat de andere gebeurtenissen realtime gebeuren en dat je een stukje gebeurtenis bij een ander niet uit kunt rekken en nog steeds op tijd met dat stukje kunt beginnen en het op tijd af kunt hebben? Want dan is het per definitie niet uitgerekt. (je moet weten hoe de situatie is aan het begin, dus daar is geen overschrijding mogelijk; en de anderen moeten op tijd weten wat jij hebt gedaan dus daar is ook geen overschrijding mogelijk). Toch?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:44
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
het spel wordt gespeeld op een bepaalde frequentie (in multiplayer spellen als ut tickrate genoemd, in te stellen op de server).

als voor een bepaalde speler tijd langzamer gaat, heeft die 'meer tijd' om bepaalde dingen te doen, meerdere kansen om te (re)ageren. toch?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:48
GinnyPig
GinnyPig is offline
Tijddillatatie speelt pas een rol bij relatief hele hoge snelheden. Als je die in luttele secondes wilt bereiken ("door een druk op de knop") kunnen ze je naderhand van de muur afschrapen
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 23:21
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
... zoek het woord 'theorie' op en daarna het woord 'praktijk'
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:55
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 30-07-2003 @ 00:21:
... zoek het woord 'theorie' op en daarna het woord 'praktijk'
Je zoekt een praktische toepassing, een implementatie bij MP games right?

De 'rate' bij MP games bepaald alleen hoe snel de communicatie tussen de server en de client gaat, dit veranderen levert niks op, hoogstens meer lag. Het is onmogelijk bullet-time toe te passen in MP games zonder het spel voor andere mensen te vertragen, en dat zou je nogal een 'unfair advantage' opleveren tenzij die mensen ook op normale snelheid kunnen bewegen, en dan heeft bullet-time weinig zin
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:24
Just Johan
Just Johan is offline
Oh je wilt de spelers in werkelijkheid laten versnellen!? Nu snap ik pas wat je bedoelt. Tja, zoals GinnyPig al zei... Dat wordt schrapen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:54
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Kan je niet gewoon de ping van de andere MP spelers downgraden naar 500 ofzo? Dan komt er ook een verschil in reactie snelheid. Of de standaard ping is 150, en met bullettime gaat je ping naar.... 1?

__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:02
-- Niodem --
-- Niodem -- is offline
Wat als je jouw 'reactie snelheid', dus hoe snel je muis cursor maximaal kan bewegen, op het moment dat jij die knop induwt, het zelfde laat, maar alle andere spelers zeg nog maar 50% van die snelheid hun cursor laten bewegen.....
Dan heb je een soort bullet time
Als een ander dan op zijn beurt ook weer bullet time induwd heb je twee mogelijkheden:
a] Zijn bullet time effect word teniet gedaan [Gelijke reactie snelheid]
b] Iedereens reactie snelheid word nog eens in tweeen gehakt [Dan zijn er dus mensen met 2x zo trage cursors ]
__________________
- Life is tough enougn as it is, let's not make it any harder.... shall we? -
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:48
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2003 @ 10:55:
Je zoekt een praktische toepassing, een implementatie bij MP games right?

De 'rate' bij MP games bepaald alleen hoe snel de communicatie tussen de server en de client gaat, dit veranderen levert niks op, hoogstens meer lag. Het is onmogelijk bullet-time toe te passen in MP games zonder het spel voor andere mensen te vertragen, en dat zou je nogal een 'unfair advantage' opleveren tenzij die mensen ook op normale snelheid kunnen bewegen, en dan heeft bullet-time weinig zin
het is de bedoeling dat je tijdelijk een unfair advantage hebt da's het idee van focus bij enter the matrix en bullet time bij max payne. maar het raakt op (moet je dan opladen enz.) dus je kunt het niet constant doen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:02
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 30-07-2003 @ 18:48:
het is de bedoeling dat je tijdelijk een unfair advantage hebt da's het idee van focus bij enter the matrix en bullet time bij max payne. maar het raakt op (moet je dan opladen enz.) dus je kunt het niet constant doen.
Als je de anderen gewoon stil zet of enorm vertraagt, dan kunnen ze meegenieten van jouw geweldige actie in plaats van dat ze zomaar opeens een stuk van hun leven kwijt zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:16
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
het is maar een theorie he, soort gedachtenexperiment, dus met praktische tekortkomingen ff geen rekening houden.

als we ooit met bijna-lichtsnelheid kunnen reizen, weten we inmiddels dan ook wel hoe we dan *splat* probleem kunnen omzeilen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 08:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 30-07-2003 @ 18:48:
het is de bedoeling dat je tijdelijk een unfair advantage hebt da's het idee van focus bij enter the matrix en bullet time bij max payne. maar het raakt op (moet je dan opladen enz.) dus je kunt het niet constant doen.
In dat geval zou je dus de tijd voor iedereen behalve diegene die op dat moment bullet-time enabled hebben kunnen vertragen, dat is zelfs prima te implementeren, ik ben alleen bang dat MP games dan echt gruwelijk saai worden
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 08:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 30-07-2003 @ 19:16:
als we ooit met bijna-lichtsnelheid kunnen reizen, weten we inmiddels dan ook wel hoe we dan *splat* probleem kunnen omzeilen
Dat is simpelweg een kwestie van traag genoeg accelereren
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 22:13
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
sorry voor het uppen maar ik heb hier zelf ook over na gedacht.

bullettime zelf is eigenlijk niet haalbaar maar dan moet je verder kijken. Waarom wil je bullet-time? - omdat jij dan sneller bent dan de rest. in MP is iedereen op zich gelijk dus hoe?

'gewoon' - als je bullettime activeert vertraagt iedereen die bij jouw in de buurt is en/of jou kan zien. Om de rest niet sneller te maken maak je het scherm blurrig en half-dubbel - niet ernstig maar zodat de ander meer tijd nodig heeft om te zien wat er gebeurt. En natuurlijk maximale draaisnelheid van aim naar (vaste) lage waarde brengen. - dit is denk ik best mogelijke.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 01:03
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ja maar dan heeft het niks met wetenschap te maken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:03
Verwijderd
bullet time = de tijd dat mijn vinger de trekker van mijn minimi ingedrukt houdt.

daar komt geen tijddilidinges aan te pas.
hooguit tijdelijke vibratie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:08
Nørd
Avatar van Nørd
Nørd is offline
Gewoon de rest vertragen. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Nørd schreef op 03-08-2003 @ 16:08:
Gewoon de rest vertragen. Klaar.
yup.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:01
micra
Avatar van micra
micra is offline
uuh..

bij zoon tijd vertraging is het voor de andere speler niet tezien of jij het langzaam ziet.. (jij moet namenlijk op de knop drukken)

dus als jij op die knop drukt dan ga jij langzaam de lucht in enz enz

en zal de medespeler dat neit zien.. maar die zal het zelf ook kunnen gebruiken
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:49
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Nørd schreef op 03-08-2003 @ 16:08:
Gewoon de rest vertragen. Klaar.
Idee van bullettime is dat je meer tijd hebt voor je acties. Iedereen, jij ook, is trager in bewegingen en hebt dus meer tijd om te mikken. Als je iedereen vertraagt is er voor jou geen voordeel.

Als je rest vertraagt op bewegingen en jezelf niet dan is het iets anders... dan is het meer speedtime dan bullettime.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 08:54
Tjaslon
Tjaslon is offline
Een truckje zou kunnen zijn, is dat je de ruimte voor de gebruiker van bullittime verkleint. Dat betekend dat bijvoorbeeld 10 meter word omgezet in 1 meter: dat heeft als resultaat dat je je tegenstanders tering langzaam naar je toe ziet rennen en de kogels verdomt langzaam naar je toe ziet komen (10 keer zo langzaam). Genoeg tijd om de richten lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 15:49
Verwijderd
of dat je je tegenstander gewoon kapot lagged
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.