Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
ed 'geconcentreerd' (kan het goede woord ff niet vinden) zijn. Plus dat als het in een vriendschap eens een keertje wat minder gaat, mensen al snel geneigd zijn de ander een beetje te laten stikken ed. Citaat:
Niet iedereen heeft het vermogen om zich in te leven in een ander (en zijn problemen), of kan dat even goed. Plus dat mensen vaak heel anders denken over andermans problemen, en dingen soms heel anders opvatten.. Citaat:
Het wordt te zwaar? Daar kunnen zoveel redenen voor zijn imo.. Maar goed, nou lijkt het net alsof goede vriendschappen heel zeldzaam ed, terwijl er heus wel mensen zijn die je door dik en dun steunen, anderen iig proberen te snappen, anderen helpen, en doorzetten als het eens wat minder gaat met vriendschappen. (lange zin ![]() Tuurlijk, er zijn altijd wel mensen op wie je niet echt kunt bouwen ed, maar vergeet dan niet dat er ook een boel mensen zijn die echt de moeite waard zijn, en waar je van op aan kunt ed..
|
[advocaat van de duivel]
Iedereen hier in dit topic zit dus te zeggen dat het aan de 'ander' ligt dat een vriendschap kapot gaat. Omdat ze te egoistisch zijn; eerst aan zichzelf denken, geen moeite erin willen stoppen. Maar sorry hoor; *uiteindelijk* ben je nog altijd zelf degene die die problemen moet oplossen. Uiteindelijk ben je zelf degene die hulp moet zoeken, hulp moet accepteren, bepaalde stappen moet nemen, bepaalde denkpatronen moet aanleren of afleren. Je kan niet verwachten van een vriend of vriendin vind ik, dat ze jou op de eerste plaats zetten en hunzelf op de tweede. (Ik denk dat ik hier vast wel commentaar op krijg). Sommige zullen dat vast wel doen, maar dat zijn ook meestal de mensen die zelf ook problemen hebben .. een minderwaardigheids complex oid. Je hoort ook *zat* gevallen van die vriendin die al *jaren* zit te huilen en janken over hoe minderwaardig ze zichzelf voelt en dergelijk, en dat ze continue praat met haar vriendinnen en dat haar vriendinnen raad geven "Ja, maar lieverd je moet niet meer zo de slet uithangen en je aan elke jongen vastklampen zodat je vervolgens gebruikt word" .. en gewoon al die raad in de wind slaan .. Sorry maar mensen zijn niet God en kunnen niet *eeuwig* iemand blijven helpen. Dat gaat de keel uithangen. Ik hoor echt af en toe de meest *ideale* vriendschapomschrijvingen. Maar sorry hoor; we zijn *allemaal* mensen en hebben geen controle over onze eigen gevoelens en behoeftes. Zelf vind ik dat je gewoon niet zo kieskeurig moet zijn met wie wel of niet je vriend is. De een vertrouw je wat meer als de ander, iedereen is uniek. 'vriend' of geen 'vriend' is zo zwart wit. 'Goede vriend' of 'Gewone vriend' .. enzo. Allemaal hokjes stopperij. Boeiend?!?!! |
![]() |
|
![]() |
Marcade, vind je het niet normaal dat als een vriend jouw door een moeilijke periode heeft geholpen, je hem dan op zijn beurt helpt als híj problemen heeft? Of heb je zoiets van nou, eerst lekker aan mezelf denken, *ik* kom op de eerste plaats, en ik heb toevallig geen zin om hem te helpen met zijn problemen dus doe ik het maar niet? Dat is egoďsme.
En natuurlijk moet die vriend zelf hulp zoeken en niet teveel afhankelijk zijn van zijn vrienden. Maar ik vind het vrij normaal dat als jij inziet dat een vriend van je hulp nodig heeft, hem deze ook verschaft, niet omdat hij het van je *verwacht* maar omdat je het zélf wil doen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg alleen dat je niet mag verwachten dat een vriend je continue door dik en dun zal helpen zoals eerder beschreven is. Dat je niet mag verwachten dat iemand zijn/haar eigen leven over een andere boeg gooit, alleen maar om dat jij probleempjes hebt .. |
![]() |
|
In eerste instantie leeft men voor zichzelf, misschien een egoistische uitspraak maar ik denk dat deze wel voor 90% waar is.
Je kan niet verwachten dat iemand er zelf aan onderdoor gaat, soms kan een mens niet meer verdragen. Een echte vriendschap betekent dat je er echt voor elkaar bent, maar dat betekent ook dat je niet van de ander kan verwachten dat hij er altijd naast je zijde is. Zolang je elkaar de ruimte geeft, maar toch weet dat je altijd bij ddie persoon terecht kan, mjah dan lijkt t mij goed. hmmmzz misschien niet echt precies dit topic maar toch. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hmmm ja ik herken het wel maar ik herken ook bij mezelf dat ik vroeger hetzelfde deed.,. Nu doe ik het niet meer en vind ik veel mensen die er echt voor mij zijn, ik denk dat het is omdat ik er ook echt voor hen ben..
verder ben ik t wel met marcade eens (dit spaart mijn arme vingertjes en mijn toetseborrd) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Controverse II Verwijderd | 233 | 13-05-2011 20:49 | |
ARTistiek |
Mijn tekeningen Verwijderd | 16 | 18-04-2009 21:47 | |