Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2006, 13:30
JoV
JoV is offline
Hallo, sinds een week of twee krijg ik ontzettende jeuk als ik dingen doe waar ik een beetje van zweet (een stuk fietsen bijvoorbeeld). Het kriebelt niet gewoon maar het lijken meer allemaal kleine steken, bijna alleen op m'n rug. Weet iemand hoe dit komt? Iemand die het ook heeft? Iemand met een oplossing?

Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 13:38
Kali
Kali is offline
Heb ik ook vaak tijdens een wandeling in men benen, geen idee hoe het komt of wat er aan te doen is eerlijk gezegd. Zou het ook wel willen weten
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 13:57
MB
MB is offline
Heb ik ook weleens in je benen, ligt het er niet aan dat als je sport dat je dan meestal hetzelfde sportshirt aan hebt ofzo? Dat dat materiaal irriteerd?
Oud 07-01-2006, 14:13
JoV
JoV is offline
Citaat:
MB schreef op 07-01-2006 @ 14:57 :
Heb ik ook weleens in je benen, ligt het er niet aan dat als je sport dat je dan meestal hetzelfde sportshirt aan hebt ofzo? Dat dat materiaal irriteerd?
Nee. Ik heb 't ook bij seks bijvoorbeeld. Dan heb ik niet altijd hetzelfde sportshirt aan.

Kan misschien zijn omdat m'n vriendin er een gewoontje van maakt wondjes op mn rug open te krabben, waar zweet in komt?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 14:31
Verwijderd
Is je rug erg droog?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 14:42
*Primo
*Primo is offline
ik herken wat je beschrijft dat hebben wel meer mensen hoor. Dit zou kunnen komen door warmte-allergie <-- heb je toevallig last van hele kleine rode bultjes/blaasjes op je huid? niet groter dan een heel klein pukkeltje? In dat geval is het een allergische reactie van je huid op de drastische temperatuursverandering, die vrijwel altijd gepaard gaat met veel jeuk; dit is een vorm van warmte-allergie.
Probeer er eens de eczeem zalf van VSM op te smeren.
En anders zou eens bij de apotheek kunnen vragen naar de volgende middelen:
- Triamcinolon
- Terfenadine (dit is wel een paardenmiddel ).

of vraag je huisarts eens.
Oud 07-01-2006, 20:24
Meadow
Meadow is offline
Heb het wel eens onde rmijn oksels als ik fiets en dus zweet, ik denk dat dat is omdat ik mijn haar daar wegscheer en er dus soms kleine "wondjes" zitten, en dan zouden de wondjes van je vriendin het dus kunnen zijn... Weet het niet zeker...
Oud 07-01-2006, 21:58
JoV
JoV is offline
Citaat:
zuster schreef op 07-01-2006 @ 15:31 :
Is je rug erg droog?
Ja, ik denk het. Inmiddels voel ik mn rug ook al kriebelen als ik niet zweet. Wat kan ik doen aan een droge rug?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 22:28
Verwijderd
Citaat:
JoV schreef op 07-01-2006 @ 22:58 :
Wat kan ik doen aan een droge rug?
Hem in (laten ) smeren met bodylotion of soortgelijk spul?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 22:55
Roos
Roos is offline
Ik denk ook dat het komt omdat je rug droog of geirriteerd is. Dan kan een beetje zweet gaan prikken.
Is er iets te zien op de huid op je rug? Roodheid of schilfertjes?

Je rug is nogal lastig in te smeren dus ik hoop dat iemand dat voor je kan doen (je zegt dat je seks hebt dus misschien kan diegene dat doen ).

Ik zou eerst een goede creme proberen en je daar elke dag mee insmeren ('s nachts is het makkelijkst). Iets met vaseline erin, bijvoorbeeld een lanette-vaseline creme (kan je bij de apotheek kopen). Dat wordt in de verpleging vaak gebruikt bij ruwe of droge plekjes.

Als je roodheid of schilfertjes of wondjes opmerkt, zou het goed eczeem o.i.d. kunnen zijn, dan kan je langs de huisarts gaan voor een speciaal cremetje (want nivea ofzo werkt dan niet goed).

Regels voor berichten