Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2003, 15:31
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Ik heb een beetje eits bedacht (zit nog in beta-fase maare ik floep het er gewoon uit..)

*floept*: Ik ga heel lomp ff de bevolking in 2 groepen scheiden ( klopt niet i know,, maare voor 't gemak.. (( het is een beta he )) )
1.Massa
2. Alternatievelingen

Nu de vraag hebben alternativenlingen; een eigen mening/ideen of zetten ze zich gewoon af van wat de ander denkt waarmee je dus ook kan aannemen dat ze zelf niet denken (zoals ze zelf wel beweren). Voorbeeld: als de massa puma draagt dragen de alternativen dat niet.. want doen ze nou: 1. de vinden puma niets om welke reden dan ook (behalve de rede " iedereen draag het.." ,2. ze dragen het niet omdat de rest het draagt(geen eigen mening.., ze willen gewoon anders zijn).

Maar wat als de massa nou alternatieve kleding zou dragen najah dan zou het niet alternatief zijnmaar stel veel van hen gaan gothic worden/zijn zouden de alternativenlingen dat dan ook doen of zouden ze zich dan afzetten en in puma gaan lopen...

Jah, ik breng dus nu een Beta in he, het komt nu meer over als een soort van test als ik het nalees .... wat niet mijn uitgangs punt was..., najah reageer maar op welke manier dan ook...

[/*floeping*]
Oud 05-08-2003, 16:52
sinsere
sinsere is offline
Ik denk dat dit gaat eindigen in de standaard alto-discussie zoals je die ook kunt vinden op lifestyle ..

En verder ben ik van mening dat de mensen die zich afzetten tegen de maatschappij, alleen om het afzetten zelf geen 'echte' (maar wat is echt) alternatievelingen zijn.

Het anders zijn moet in je zitten .. en met je meegroeien. Dat hoeft echt niet op elk gebied te zijn van je leven te zijn, maar dat kan wat mij betreft iedere afwijkende manier van denken zijn. Zodat het 'hokje' heel wat breder wordt.
Oud 05-08-2003, 18:20
Kazanka
Kazanka is offline
Werk dit eerst eens uit, de beta versie staat ook wel op lifestyle.

Kom met meerdere groepen, of verwoord het onderwerp anders. Zoals het er nu allemaal staat is het zoals je zelf zegt een test(meerkeuzevraag).

Waarom draagt de alto geen puma?
a] puma suckt
b] puma is het merk van de massa
Oud 05-08-2003, 18:25
Koning
Koning is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 05-08-2003 @ 19:20:
Werk dit eerst eens uit, de beta versie staat ook wel op lifestyle.

Kom met meerdere groepen, of verwoord het onderwerp anders. Zoals het er nu allemaal staat is het zoals je zelf zegt een test(meerkeuzevraag).

Waarom draagt de alto geen puma?
a] puma suckt
b] puma is het merk van de massa
nee want dan is juist alto wear voor de massa
Oud 05-08-2003, 18:54
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Interessante discussie. Welnu, een alternativeling is iemand die letterlijk gezien anders geboren is. Het woord "anders" betekent al dat er een standaard moet zijn. Alternativelingen hebben de standaard dus nodig om alternatief te kunnen zijn, en daarmee zijn zij eigenlijk net zo afhankelijk van en geboren uit de massa als de massa zelf. In feite zijn het twee massa's geworden, die zich tegen elkaar afzetten. Welnu in feite worden wij allemaal meegedragen op de winden van het gelijk zijn aan de massa of het juist afzetten tegen de massa waardoor wij gelijk worden aan de andere helft van de mensen die dat ook bezigt, totdat wij loskomen van welke massa dan ook en wat binnen in ons is tot uiting brengen en werkelijk onszelf worden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:14
HenkMul
HenkMul is offline
De ware alto is een kluizenaar in het Himalayagebergte. In het dagelijks leven worden wij zodanig beinvloed door de sociale structuren binnen de maatschappij, zodat er maar bar weinig mensen zijn die geheel en al hun eigen identiteit kunnen creëeren. De alternatieveling is dus een utopisch wezen.

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 05-08-2003, 19:33
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 05-08-2003 @ 20:14:
De ware alto is een kluizenaar in het Himalayagebergte. In het dagelijks leven worden wij zodanig beinvloed door de sociale structuren binnen de maatschappij, zodat er maar bar weinig mensen zijn die geheel en al hun eigen identiteit kunnen creëeren. De alternatieveling is dus een utopisch wezen.

Henk Mul.
Wellicht was Ome Sam, levend in zijn negerhutje, één der eerste alto's?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:00
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 05-08-2003 @ 20:14:

Henk Mul.
heel mooi verzonnen

maare, jah, we moeten wel een alto en een alternatieveling uit elkaar houden...
Oud 05-08-2003, 20:06
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 05-08-2003 @ 19:54:
Interessante discussie. Welnu, een alternativeling is iemand die letterlijk gezien anders geboren is. Het woord "anders" betekent al dat er een standaard moet zijn. Alternativelingen hebben de standaard dus nodig om alternatief te kunnen zijn, en daarmee zijn zij eigenlijk net zo afhankelijk van en geboren uit de massa als de massa zelf. In feite zijn het twee massa's geworden, die zich tegen elkaar afzetten. Welnu in feite worden wij allemaal meegedragen op de winden van het gelijk zijn aan de massa of het juist afzetten tegen de massa waardoor wij gelijk worden aan de andere helft van de mensen die dat ook bezigt, totdat wij loskomen van welke massa dan ook en wat binnen in ons is tot uiting brengen en werkelijk onszelf worden.
Volgens mij zijn er meerdere soorten massa's en zeker meedere soorten alternativelingen. Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Alto's zijn trouwens vaak meelopers, voor zover ik dat kan beoordelen. Dat geeft niet; zolang ze er maar gelukkig van worden.
Oud 05-08-2003, 20:12
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 05-08-2003 @ 21:06:

Alto's zijn trouwens vaak meelopers, voor zover ik dat kan beoordelen. Dat geeft niet; zolang ze er maar gelukkig van worden.
daar heb je toch eens ff gelijk.. althans ik vben het er mee eens.. wat mij praktisch ook meeloper maakt, maarjah ik ben ook gelukkig dus... what the hell

wat typ ik toch ook eigenlijk najah, ik vind iig geval dat je gelijk hebt
Oud 05-08-2003, 20:42
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 05-08-2003 @ 21:06:
Volgens mij zijn er meerdere soorten massa's en zeker meedere soorten alternativelingen. Voor de rest ben ik het wel met je eens.
hmmm jah hier zit wel wat in jah.. alto's lopen weer mee met andere alto's... maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.. sommige mensen dragen ook kleren omdat ze ze leuk vinden(wat ik me trouwens niet kan voorstellen bij de mode van nu: leger-pof broeken met platte puntschoenen eronder mja das weer mijn mening) maar wat mij wel opvalt is dat bij de alto's de mode niet egt veranderd.. daar bedoel ik dus meet te zeggen dat de alto's vaak blije of juist donkere keding dragen en wijde broeken.. en gothic's dragen donker of zwart en lang .. nja je snapt wat ik bedoel.. terwijl bij de 'massa' de mode vaak veranderd.. de ene keer isset blij en leger kleur bijv..en de andere keer isset zwart of rood of.. whatever. je kan als '' massa mens ' toch niet altijd alles egt leuk vinden wat er in de mode is..lijkt mij. maar alto's zijn dan ook weer meelopers omdat ze nooit iets dragen wat in de mode is.. dus zich afzetten tegen de grote massa, want ik denk dat er best wl alternatievelingen zijn die ook wel eens iets leuk vinden wat in de mode is, maar dat niet aantrekt omdat de massa het draagt
de echte alternatieveling is dus iemand die alleen maar aantrekt wat hij/zij mooi vind en zich geen hol aantrekt van wat anderen daarvan vinden..

maargoed volgens mij heb ik weer allemaal onzin zitten typen mja...
Oud 05-08-2003, 20:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
purplerose schreef op 05-08-2003 @ 21:42:
hmmm jah hier zit wel wat in jah.. alto's lopen weer mee met andere alto's... maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.. sommige mensen dragen ook kleren omdat ze ze leuk vinden(wat ik me trouwens niet kan voorstellen bij de mode van nu: leger-pof broeken met platte puntschoenen eronder mja das weer mijn mening) maar wat mij wel opvalt is dat bij de alto's de mode niet egt veranderd.. daar bedoel ik dus meet te zeggen dat de alto's vaak blije of juist donkere keding dragen en wijde broeken.. en gothic's dragen donker of zwart en lang .. nja je snapt wat ik bedoel.. terwijl bij de 'massa' de mode vaak veranderd.. de ene keer isset blij en leger kleur bijv..en de andere keer isset zwart of rood of.. whatever. je kan als '' massa mens ' toch niet altijd alles egt leuk vinden wat er in de mode is..lijkt mij. maar alto's zijn dan ook weer meelopers omdat ze nooit iets dragen wat in de mode is.. dus zich afzetten tegen de grote massa, want ik denk dat er best wl alternatievelingen zijn die ook wel eens iets leuk vinden wat in de mode is, maar dat niet aantrekt omdat de massa het draagt
de echte alternatieveling is dus iemand die alleen maar aantrekt wat hij/zij mooi vind en zich geen hol aantrekt van wat anderen daarvan vinden..

maargoed volgens mij heb ik weer allemaal onzin zitten typen mja...
Mensen zijn meer dan dingen met bepaalde kleren aan. Zo ook alto's. Het gaat ook om gedrag en gedachten of je een werkelijke alternativeling bent. Misschien bestaat de alto-dracht ook nog niet lang genoeg om aan mode onderhevig te zijn geweest. Aan de andere kant: je ziet nu bijvoorbeeld steeds meer quilts.

Ik vind het trouwens niet onzin wat je typt, hoor. Maar hoofdletters zouden wel prettig zijn.
Oud 05-08-2003, 21:19
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 05-08-2003 @ 21:46:
Mensen zijn meer dan dingen met bepaalde kleren aan. Zo ook alto's. Het gaat ook om gedrag en gedachten of je een werkelijke alternativeling bent. Misschien bestaat de alto-dracht ook nog niet lang genoeg om aan mode onderhevig te zijn geweest. Aan de andere kant: je ziet nu bijvoorbeeld steeds meer quilts.

Ik vind het trouwens niet onzin wat je typt, hoor. Maar hoofdletters zouden wel prettig zijn.
hahaha ok dan.
Maar, ik weet ook wel dat het hier om mensen gaat maar ik neem de kleding als een voorbeeld zeg maar. Want andrs zou ik steeds weer andere voorbeelden moeten gaan noemen en dat zou wel eens irriterend kunnen worden.
Oud 06-08-2003, 21:17
sublime
sublime is offline
iedereen wordt hoe dan ook beïnvloed door zijn omgeving, op alle gebieden, dus ook wat betreft meningen. alto's willen zich gewoon afzetten, hun standpunt is niet afkomstig van henzelf, maar van wat ze waarnemen in hun omgeving; iedereen doet zus, dus wij doen zo.

zelfs een kluizenaar laat zich beïnvloeden door andere mensen omdat hij/zij niet voor nix in zn eentje in een hutje op de hei is gaan wonen > al je daden en gedachten komen voort uit waarnemingen en daar horen dus ook invloeden van mensen bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten