Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Interessante discussie. Welnu, een alternativeling is iemand die letterlijk gezien anders geboren is. Het woord "anders" betekent al dat er een standaard moet zijn. Alternativelingen hebben de standaard dus nodig om alternatief te kunnen zijn, en daarmee zijn zij eigenlijk net zo afhankelijk van en geboren uit de massa als de massa zelf. In feite zijn het twee massa's geworden, die zich tegen elkaar afzetten. Welnu in feite worden wij allemaal meegedragen op de winden van het gelijk zijn aan de massa of het juist afzetten tegen de massa waardoor wij gelijk worden aan de andere helft van de mensen die dat ook bezigt, totdat wij loskomen van welke massa dan ook en wat binnen in ons is tot uiting brengen en werkelijk onszelf worden.
|
![]() |
|
De ware alto is een kluizenaar in het Himalayagebergte. In het dagelijks leven worden wij zodanig beinvloed door de sociale structuren binnen de maatschappij, zodat er maar bar weinig mensen zijn die geheel en al hun eigen identiteit kunnen creëeren. De alternatieveling is dus een utopisch wezen.
Met vriendelijke groeten, Henk Mul.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() maare, jah, we moeten wel een alto en een alternatieveling uit elkaar houden... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Alto's zijn trouwens vaak meelopers, voor zover ik dat kan beoordelen. Dat geeft niet; zolang ze er maar gelukkig van worden. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() wat typ ik toch ook eigenlijk ![]() ![]()
||
Citaat:
de echte alternatieveling is dus iemand die alleen maar aantrekt wat hij/zij mooi vind en zich geen hol aantrekt van wat anderen daarvan vinden.. maargoed volgens mij heb ik weer allemaal onzin zitten typen mja... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het trouwens niet onzin wat je typt, hoor. Maar hoofdletters zouden wel prettig zijn. ![]()
||
Citaat:
Maar, ik weet ook wel dat het hier om mensen gaat maar ik neem de kleding als een voorbeeld zeg maar. Want andrs zou ik steeds weer andere voorbeelden moeten gaan noemen en dat zou wel eens irriterend kunnen worden.
|
iedereen wordt hoe dan ook beïnvloed door zijn omgeving, op alle gebieden, dus ook wat betreft meningen. alto's willen zich gewoon afzetten, hun standpunt is niet afkomstig van henzelf, maar van wat ze waarnemen in hun omgeving; iedereen doet zus, dus wij doen zo.
zelfs een kluizenaar laat zich beïnvloeden door andere mensen omdat hij/zij niet voor nix in zn eentje in een hutje op de hei is gaan wonen > al je daden en gedachten komen voort uit waarnemingen en daar horen dus ook invloeden van mensen bij. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Aan jezelf werken. Verwijderd | 9 | 15-08-2007 15:15 | |
Algemene schoolzaken |
Welke symptomen herken jij en wat is er waar van? Badmutssssss | 36 | 20-06-2005 18:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eigen mening? Verwijderd | 129 | 13-05-2005 21:48 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[quasi-filosofisch schrijven] Dit ben ik. Type | 3 | 01-03-2003 12:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mijn mening over Aristoteles en diens uitwerking Memphis Man | 7 | 09-02-2003 14:59 |