Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen ik een jaar of 8 was, deden we een spelletje op het schoolplein, jongens en meidenvangertje. ik stond gevangen, totdat ik omver werd gelopen door een jongen, van zo'n 25 cm groter. *overigens toen een verschrikkelijke Etter* ik viel om, maillot stuk, ik kwaad. mijn moeder had me altijd geleerd van me af te bijten, dus ik ga voor die jongen staan, en geef een een mep in zn gezicht. t hele schoolplein leek het wel gezien te hebben, en iedereen kwam niet meer bij van het lachen.
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik mezelf heb afgekoeld denk ik aan vrienden en familie die om me geven...
|
![]() |
Beste you,
meen jij werkelijk de voorliefde van anderen voor jouw persoon als een uitgangspunt voor eigenwaarde en zelfvertrouwen te moeten nemen op een moment dat jij het moeilijk hebt? Is het niet zo dat in een veel grotere mate onze liefde voor onszelf, onze diepere kern een uitganspunt voor eigenwaarde en zelfvertrouwen mag zijn? Het is heel makkelijk de liefde van een ander te winnen, enkel wijzelf kennen onszelf volledig. |
![]() |
|
Er zijn zat momenten die me goed doen, gelukkig wel.
Ik heb ook een keer gevochten een jongen die me zat te pesten...heel de school wist het binnen tien minuten...ze vonden het grappig (die jongen had een grote bek enzo en ik was het kleine, verlegen meisje) . Maar goed, dat is niet echt een moment geweest dat me goed deed, ik schaamde me eerder dood. Iets wat me wel 'goed' deed, was dat een grote, 'stoere' jongen, in één van de eerste weken dat ik op die school zat (kwam er halverwege het jaar) iets zei als 'was ik eindelijk eens een keer goed in één vak, komt er een nieuwe, een meisje nog wel, die nog VEEL beter is...' (ging over wiskunde ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
laat mij het bijstellen: Enkel wijzelf kunnen onszelf volledig kennen. Daarom is het belangrijk in de zoektocht naar onszelf onszelf onze liefde te geven en daar onze eigenwaarde uit te halen. Eigenwaarde kan nooit van een ander komen. Enkel door de zoektocht voort te zetten, kunnen wij door liefde voor onszelf liefde van anderen ontvangen en kan kennis van anderen in ons toenemen. Als wij zoeken, kunnen wij, wat wij vinden, immers tot uiting brengen en dit onze persoonlijkheid laten zijn. Het is juist deze persoonlijkheid, die wij na (lang) zoeken gevonden hebben, die ons onze eigenwaarde kan geven, omdat zij ons het best weerspiegelt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |