Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 20:34
white star
white star is offline
ff over milieuactivisten

er zijn mensen op deze aardkloot die nog niet door hebben dat het een van de twee is...

je kan een geweldige ecologische omgeving hebben en dat er nooit dieren uitsterven en dat je in een volledige harmonieuze wereld woont, en een bent met moeder natuur. dat kan, het enige porbleem is wel, dat je technologisch niet verder komt dan het stenen tijdperk. want met alles wat de mens heeft gedaan sinsdien is de natuur de voornaamste bron van materialen. je zou geen gasfornuis hebben, geen fohn, etc..

de andere mogelijkheid is, om een geweldige technologische beschaving te hebben, net zoals we nu hebben. met een gasfornuis, een fohn, electriciteit, openbaar vervoer, je kan de hele werld rondreizen en nog veel meer.. (markermeer, ijsselmeer, zoetermeer......) maar het nadeel is dat de dieren en planten beperkte levenruimten krijgen, dienen om ons te voeden, we een kunstmatige voedselketen hebben opgezet (dacht je nou echt dat eendjes in het wild ook brood aten?), we bomen kappen om boeken te maken, meren vervuilen met koelwater van een electriciteitscentrale enzovoort (zandvoort, amersfoort).

een tussen weg is er niet, of je komt op het niveau van de middeleeuwen uit...

en dan nog iets, KERNCENTRALES ZIJN GOED VOOR HET MILIEU

veel beter als een windmolen, of zonnepanelen.
om een windmolen te maken gebruik je meer energie dan dat dat ding in zijn hele leven opbrengt, en een zonnepaneel idem, het is gewoon geldklopperij..

en kernafval kan voor 95% weer gerecycled worden en de rest kan makkelijk worden opgeslagen is een betonnen binker, die hebben we genoeg gekregen van de duitsers....

en het nutteloos omhakken van bomen of het doden van dieren vind ik ook slecht (voor jullie rare dingen gaan denken)

zo, dat moest ik ff kwijt...
Oud 06-08-2003, 20:55
TechXP
TechXP is offline
ehm tsja. Nou ga jij nog maar eens wat surfen op het internet. Lees wat boeken. Discussier met voor -en tegenstanders etc.

Ik geloof wel in zo een tussenweg. Waarom? Nou omdat je denkt dat technologie niet echt natuurlijk is. Technologie is improvisatie. Dat zie je genoeg dieren ook doen (van aap tot zebra).

Echter de mens heeft wel een beetje de weg kwijt geraakt. In plaats van het pad te gebruiken welke lijd tot harmonie, zijn ze door hun enkel gegaan en per ongeluk van hun weg afgeweken. Er is een weggetje terug, maar de wil om die weg te vinden heeft nog niet iedereen gevonden.
Oud 06-08-2003, 20:59
resist / exist
resist / exist is offline
Kom eens met bewijzen dat windpanelen meer energie kosten in de productie ervan dan wat ze uiteindelijk op zullen leveren?
Ik Geloof er eerlijk gezegt weinig van...
Kerncentrales goed voor het milieu?
Die kosten uiteindelijk net zo goed meer dan dat ze opleverden doordat de betonnen bunkers continu (om de 15jaar was het geloof ik) vervangen moeten worden omdat het beton gaat splijten na een tijd...
En aangezien dat proces duizenden jaren doorgaat ben je daardoor veel duurder en VEEL milieuonvriendelijker uit...
Je kunt dat afval wel opslaan, maar de kommende 30.000jaar (dat was et toch?) zit het er nog, en heeft ondanks zon bunker nogs teeds effect op milieu, dier en mens daaromheen...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 22:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 06-08-2003 @ 21:59:
Je kunt dat afval wel opslaan, maar de kommende 30.000jaar (dat was et toch?) zit het er nog, en heeft ondanks zon bunker nogs teeds effect op milieu, dier en mens daaromheen...
ehm de vervaltijd is per afval verschillend. Het ligt er net aan welk soort afval het is. Dus welke stof. Sommige stoffen zijn binnen een paar honder jaar al weg. Als je nog op middelbare school zit kan je dat vinden in de BINAS of een ander statistiekenboekje. Tenzij je geen scheikunden ofzo hebt.
Oud 06-08-2003, 23:17
Nona
Nona is offline
Geef mij maar de middeleeuwen of het stenen tijdperk. Ik zal mijn computer missen, maar aan de andere kant zou ik het ook ideaal vinden om in een dergelijke wereld te leven. Al zou de mens dan niet alleen harmonieus met de natuur moeten leven maar ook met zijn medemens en dat is in het verleden en heden mislukt.

Maar dat valt niet te realiseren helaas.
Oud 07-08-2003, 10:17
white star
white star is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 07-08-2003 @ 00:17:
Al zou de mens dan niet alleen harmonieus met de natuur moeten leven maar ook met zijn medemens en dat is in het verleden en heden mislukt.

en het zal ook nooit lukken, daarvoor verschillen de mensen te veel van elkaar, en hebben ze een te groot ego, kijk maar naar belgie, en die spreken alleeen een andere taal, moet je eens nagaan als het aboriginals en eskimoos waren....
Oud 08-08-2003, 19:28
kees17
kees17 is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 06-08-2003 @ 21:59:
Kom eens met bewijzen dat windpanelen meer energie kosten in de productie ervan dan wat ze uiteindelijk op zullen leveren?
Ik Geloof er eerlijk gezegt weinig van...
Kerncentrales goed voor het milieu?
Die kosten uiteindelijk net zo goed meer dan dat ze opleverden doordat de betonnen bunkers continu (om de 15jaar was het geloof ik) vervangen moeten worden omdat het beton gaat splijten na een tijd...
Daarom doen ze er lood om heen.

Kerncentrales hebben een veel grotere opbrengst als zonnepanelen en windmolens.
Ook komt er de grondstof weg voor chemokuren en andere geneesmiddelen.
Reageren

Regels voor berichten